156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

kävin deltassa kysäsemässä niin vaihto maksaa n. 1200e osineen...
v6 koneeseen
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Peltsi kirjoitti:kävin deltassa kysäsemässä niin vaihto maksaa n. 1200e osineen...
v6 koneeseen

:shock: :shock:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Halvin vaihtoehto ja viisain mun mielestä iäkkäämmälle autolle jossa jo takuu on mennyt umpeen on että osat esim. motonetistä ja joku ei-valtuutettu kaiffari vaihtamaan osat. 60tkm/ 3v takuutahan tolle ei saa mutta väliäkös sillä jos hinta on yli puolet halvempi . Vaihtelee vaikka sitten vähän taajempaan jos pelottaa :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja meikäläisen köyhäläisen vaihtoehto on hakea nikaleet Motonetistä ja tihentää vaihtoväliä vielä entisestään. Jos vielä sittenkin hajoaa niin tuleepahan syy pudottaa isompi kattila nokalle :P
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tarkoittaako Roach kuitissasi oleva Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8.70e että se naputus on korjattavissa korjaussarjalla?

Samoin ihmetyttää noissa laskuissa oleva tuntiveloitus. Autodata antaa ajaksi 2.95h joka tarkoittaa että kun työn osuus on 273e niin tuntiveloitus on melkein 100e. Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:. Autodata antaa ajaksi 2.95h joka tarkoittaa että kun työn osuus on 273e niin tuntiveloitus on melkein 100e. Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
DA-Turku uskottelee, että töitä olis 4h edestä. Taitaa olla pitkät röökitauot :evil:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Harpo kirjoitti:DA-Turku uskottelee, että töitä olis 4h edestä. Taitaa olla pitkät röökitauot :evil:
Sehän on ihan "normaalia", että jos laskun maksaa joku muu kuin asiakas itse, niin pataa voi hinkata tuplat siitä mitä oikeasti menisi aikaa.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuosta sen ajan katsoin. www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2309 .Noissa ajOpelien TC koneille annetut valmistajan ohjeajat pyörivät siellä 1,9-2,3h haarukassa ja ei siinä yleensä 45min kauempaa mennyt. Tuon 166:sen hihnan vaihdettua väittäisin että ammattilaisella pitäisi mennä 1-2h väliin. Riippuen kahvitauosta. :-D Tuohon 3h varmaan vaihtaa omalla lattialla jos vähän kiirehtii. Mutta mieluummin tekee varmanpäälle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tarkoittaako Roach kuitissasi oleva Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8.70e että se naputus on korjattavissa korjaussarjalla?
Vastataan ennenkun R kerkee...
Kyllä sillä sen diesel äänen saa pois. Sarja sisältää nylon prikan (halk n.3cm)ja järeämmän jousen.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

:? Tuon ku ois tiennyt jakopää remontissa. Onnistuuko tuon vaihto ilman jakopään purkua? Luulin että pitää ostaa koko mokkula.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Todellisuudessa tuon vaihtaa nosturilla ja pi-työkaluilla, parin harjoitus kappaleen jälkeen alle 2h. Reilusti....
Ei kai sentään jos aikoo sen variaattorinkin vaihtaa/korjata? Tai sitten mä olen vaan liian hidas :?

Eikös aikaisemmin ollut puhetta, että niitä variaattoreita on kahta erilaista sorttia ja vain toinen on korjattavissa? Mulla ainakin se klunssi näytti sen verran umpinaiselta, etten keksinyt miten sen olisi saanut avattua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toi aika on pelkän hihnan ja sen härpäkkeiden vaihto. Ei siis ajoitusmuuttimen korjaus/vaihto. Siitä ei ole mitään kokemusta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Rolle kirjoitti:Ensin pitää vaan räjäyttää jakohihna ja seisottaa autoa kuukausia niin sen jälkeen alkaa palvelu deltassakin pelaamaan :lol:
Noh, eihän se seissyt kuin jonkun 6 viikkoa vai? Äkkiähän tuo aika menee...

Ja kun kerran laittoivat tulpatkin ilman suostumustani, niin joutuivat antamaan ne ilmaiseksi. Ei harmita yhtään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Roach kirjoitti:Noh, eihän se seissyt kuin jonkun 6 viikkoa vai? Äkkiähän tuo aika menee...
Totta. Nim. kohta vuoden odottanut.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Peltsi kirjoitti:kävin deltassa kysäsemässä niin vaihto maksaa n. 1200e osineen...
v6 koneeseen
?!?!?!?!?!?!

Eikö noilla hinnoilla ole kohta halvempi antaa hihnan katketa ja teettää sitten kansiremontti vaikka Muukkosella.

:crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Nostellaanpas taas topiccia ylöspäin kun on ajankohtainen aihe :roll:

Tällä kertaa pääsin 45 000 kilometriä, ja aikaa taisi vierähtää tuollaiset 2 vuotta ja 11 kuukautta. Suunta on siis parempi.

Saa taas tallin seinälle lisää vääntyneitä venttiileitä... Niitä alkaa siellä tosin olemaan jo liiankin kanssa...

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ Ei helvetti...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Oliko se nyt sitten uutta mottia kehiin?
Ei noi vääntyneet venat nyt niin kauniita siellä tallin seinällä ole, että niitä sinne urakalla pitää laittaa...

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Taitaa olla aika hiljaista sen moottorin vaihdon kanssa. Ei ne ennenkään ole alakerrasta hajonneet - kuulemma.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

No jo on huono tuuri. Mahtaako mennä Deltan takuuseen kun aika/kilometrit eivät olleet täynnä?

BTW, minkälaista ajoa sinulla on, seisooko auto esim pitkiä aikoja että sillä ei ajeta?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Takuun ehdot täyttyvät, mutta mikäänhän ei tässä maailmassa ole varmaa, joten pitää odottaa huomiseen kun Delta pui tapausta.

Auto on päivittäisessä ajossa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Roach kirjoitti: Tällä kertaa pääsin 45 000 kilometriä, ja aikaa taisi vierähtää tuollaiset 2 vuotta ja 11 kuukautta. Suunta on siis parempi.
Ja vielä jaksaa vitsiä vääntää, asenne kohdallaan!

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Roach kirjoitti: Tällä kertaa pääsin 45 000 kilometriä, ja aikaa taisi vierähtää tuollaiset 2 vuotta ja 11 kuukautta. Suunta on siis parempi.
Ei voi olla totta! :crazyeyes:
Kyllä sulla käy totaalisen huono mäihä, mutta onneksi on asenne kunnossa.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Näinköhän kolmen vuoden kuluttua pääsee jo ennätysten kirjaan? :wink:

Täytyy kyllä myöntää että meidän "tallilla" ei ole onni myötä - kaksi autoa ja neljä katkennutta jakopään hihnaa...

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Pääset "kirjaan" ei vaan katkeneiden hihnojen vuoksi vaan myös erikois muotoiltujen ventiilien perusteella :lol:
Mutta onpas paska homma! Meneekö se saatana remontti telttan piikin?
Nothing beats cubic inch

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Roach kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää että meidän "tallilla" ei ole onni myötä - kaksi autoa ja neljä katkennutta jakopään hihnaa...
Mitä niitä aikaisemmin vaihtamaan. Kyllä sen sitten huomaa, kun on aika vaihtaa. Päivämäärät ja ajokilometrithän ovat pelkureita varten.
Tosin mullahan pyörii tällä hetkellä hihna, jossa on takuu jopa takapyöränlaakerin hajoamiseen. :silly:
Vai olikohan se vitsi.... ?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Enää ei ole syytä miettiä,kumpi kone ts vai v6 :-D Se mitä v6 häviää kulutuksessa ym niin tasoittuu,kun hihnat paukkuu ts:stä :mrgreen:
Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista :silent:

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

alfa164 kirjoitti:Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista :silent:
Ei kai sentään, kyllä tuon tittelin taitaa viedä Bemarin M40 jossa suositeltu hihnan vaihtoväli taitaa olla 30tkm. :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Sape kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista :silent:
Ei kai sentään, kyllä tuon tittelin taitaa viedä Bemarin M40 jossa suositeltu hihnan vaihtoväli taitaa olla 30tkm. :wink:
40tkm
VMP

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Sape kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista :silent:
Ei kai sentään, kyllä tuon tittelin taitaa viedä Bemarin M40 jossa suositeltu hihnan vaihtoväli taitaa olla 30tkm. :wink:
Ensimmäisissä E-kadeteissa oli 30tkm. Multakin yks hihna sellasesta menny.
I do my loving in the winter.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ja vahingot tästä olivat? :wink:

Siis, jos ei vitutusta ja kävelyretkeä lasketa...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

hagger16 kirjoitti:^Ja vahingot tästä olivat? :wink:

Siis, jos ei vitutusta ja kävelyretkeä lasketa...
No ei tarvinu ees kävellä :-D
I do my loving in the winter.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Niinpä.

Olisikohan tästä mitään iloa? Käykö 156:een?

Heikan hihnapaketti
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

hagger16 kirjoitti:Niinpä.

Olisikohan tästä mitään iloa? Käykö 156:een?

Heikan hihnapaketti
Eipä tosta oo iloa. TS-koneissa on vakiona jo tollanen leveempi hihna.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^No perse.

Ei kai siinä sitten muu auta, kuin hieroa rattia jäniksenkäpälällä ja uhrata sekä kana että vuohi lohkon päällä täyden kuun aikaan...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Onko ne hihnat todella katkenneet vai hampaat lähteneet osalta hihnasta sen paskan kiristäjän vuoksi?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Edellisestä meni hampaat, tätä hihnaa en ole vielä nähnyt. Aika varmaa on, että hampaat puuttuvat. Ei nuo hihnat ihan helpolla katkea.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onko tietoa, että onko jakopäässä nyt muovinen vai metallinen kiristin? Entä kumpi oli edellisellä kerralla?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Muistaakseni edellisellä kerralla oli muovinen, samoin nyt. Eiköhän ne sinne taas samanlaisen laita :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko sillä materiaalilla sitten väliä jos pylpyrä ei ole haljennut? Eikös sekä metallisessa että muovisessa ole yhtä paljon (vähän) kiristysvaraa?

Mulla on se käsitys, että hampaat lähtevät useimmiten löysälle päässeen hihnan vuoksi. Tiedä sitten onko se käsitys oikea.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Minulla on ollut sellainen käsitys, että muovisia kiristimiä ei tehtäisi enää, vaan kaikki olisi metallisia, tiedä sitten onko näin. Kiristysvaran eroista en tiedä, mutta minulla on sellainen käsitys, että ongelmia on ollut eniten muovisen kiristimen kanssa. Niin ja ei kai ne hihnat kovin usein katkea, vaan nimenomaan menettää hampaansa.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

muovi

Viesti Kirjoittaja SP »

en ole viimesen 3 vuoden aikana laittanu muovista kiristintä ja aika monta jakopäätä on tullu laitettua :roll: olin siinä käsityksessä kaikki on jo metallisia,olisko jotain vanhaa varastoo :silent:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Vuosi sitten 166sen vaihdettiin hihna. 40 tkm oli mennyt edellisestä vaihdosta ja kiristimen kiristysvara oli lopussa ja jo hieman löysällä. Seuraavan 5 tonnin kuluessa ois korkannu. -> Vaihtoväli 40 tkm:een :crazyeyes:
MP

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko sillä materiaalilla sitten väliä jos pylpyrä ei ole haljennut? Eikös sekä metallisessa että muovisessa ole yhtä paljon (vähän) kiristysvaraa?

Mulla on se käsitys, että hampaat lähtevät useimmiten löysälle päässeen hihnan vuoksi. Tiedä sitten onko se käsitys oikea.
Näin minäkin uskon että tapahtuu. Mahdollisesta erosta kiristysvarassa en osaa sanoa mitään.

Täytyypä oikein varta vasten käydä katsomassa kokoonpanoa, niin tietää sitten mitä sinne laitetaan (ei tarvitse muistella)...

Kyllähän ne Deltassa jo ehdotteli avainten luovutuksen yhteydessä, että tulisin seuraavan kerran 40 tkm:n jälkeen vaihtamaan hihnan.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Delta kävi takuuasian läpi Italkonin kanssa, ja koska auto on jo niin vanha, he eivät maksa kuin puolet korjauskuluista. Minulle siis kerrottiin jäävän toinen puolisko, hihnanvaihtokulut sekä muutamat muut osat joita pitäisi uusia (pari puolaa ja tulpanhattua, sekä tulpat).

Yhteensä kustannuksia maksettavaksi siis 2500...3000 euroa. En kyllä pystynyt tuohon lähtemään mukaan, joten annoin vanhan rakkaan kulkineen Delta-autolle vaihdossa :(

Jollain pitää liikkua, joten vaihdoin kolme vuotta uudempaan sedan 156:seen joka löytyi vaihtoautopuolelta.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Noi V6 padat ei olekkaan oleet niin herkkiä jakopään suhteen. Onnea uudesta kulkuneuvosta ja kuvia kehiin.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Jollain pitää liikkua, joten vaihdoin kolme vuotta uudempaan sedan 156:seen joka löytyi vaihtoautopuolelta.
No mikäs siinä GTA:lla kruisaillessa... 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onnea M!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Onkohan mailman heikoin auton kone toi ts?jos puhutaan normiautoista
Mietin tätä itsekin, kun ei pelkästään noi hihnat tunnu tessuja riivaavan, vaikkakin niiden napsuminen tietysti se kallein (ja yleisin?) paukku on. Onhan noissa ties mitä anturivikoja, öljyn kohtuutonta kulumista ja kaikkea muuta raportoitu vaikka kuinka paljon. En tietysti sitä todellista vikaprosenttia tiedä, mutta kuitenkin.

Itsellä tasan 30tkm hihnanvaihtoon... Kuinkahan lähelle sitä uskaltaa venyttää, vaikka kone ei TS olekaan. Hirvittää jo etukäteen. :mrgreen:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Roach kirjoitti:
Jollain pitää liikkua, joten vaihdoin kolme vuotta uudempaan sedan 156:seen joka löytyi vaihtoautopuolelta.
Dodii. Voimaa lisää meidän tallille. 8)
Kohtahan me voidaan myydä noita ylimääräisiä hevosia niitä tarvitseville :silly:

Vastaa Viestiin