16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
No niin, alkaa olla aika katsella hieman tuoreempaa kalustoa alle, kun tämä 80-lukuinen sinänsä hieno vaunu alkaa olla jo hieman ajastaan jäljessä. 12v on siis menty TS:llä ja nyt 4v V6 Superilla.
Mutta mutta, AR:n nykymallistosta ei tahdo löytyä sopivaa seuraajaa. Ainoa moderni vehje olisi 159, mutta siinä 4cyl bensakoneet ei nappaa nyt V6 voimaan tottuneelle. 159:n kuutonen taasen ei ole kulutuslukemiltaan tältä vuosituhannelta. Powerdieseliäkin olen yrittänyt koeajaa kerran jos toisenkin, mutta sekään ei oikein sytytä. Olen jäänyt ihmettelemään, että missä ne 200hp ja 400Nm oikein lymyävät? Ehkä ne hyökkäävät esiin vasta 100km/h paremmalla puolella, kun turbossa on jo painetta valmiiksi? Myöskin jakoremmin vaihto vähintään 4v välein a 1400€ tökkii ajatuksena pahemman kerran.
166 3.2:n haku Saksasta tyssäsi sekin verouudistuksiin, sekä autojen, bensan että tulevan CO perustaisen käyttövoimaveron ...
Hjälp, pitääkö tässä lähteä pitkästä aikaa vieraisiin, vai onko Aresesta tulossa mitään uutta seksikästä?
Ps. Baijerin ja Inglostadtin tuotteita on kyllä jo vähän tyypätty ...
Pss. No toisaalta inssi printtasi taas uuden ajolupakirjan vuodeksi eteenpäin, joten pitäisikö sitä jatkaa tällä kuitenkin ...
Mutta mutta, AR:n nykymallistosta ei tahdo löytyä sopivaa seuraajaa. Ainoa moderni vehje olisi 159, mutta siinä 4cyl bensakoneet ei nappaa nyt V6 voimaan tottuneelle. 159:n kuutonen taasen ei ole kulutuslukemiltaan tältä vuosituhannelta. Powerdieseliäkin olen yrittänyt koeajaa kerran jos toisenkin, mutta sekään ei oikein sytytä. Olen jäänyt ihmettelemään, että missä ne 200hp ja 400Nm oikein lymyävät? Ehkä ne hyökkäävät esiin vasta 100km/h paremmalla puolella, kun turbossa on jo painetta valmiiksi? Myöskin jakoremmin vaihto vähintään 4v välein a 1400€ tökkii ajatuksena pahemman kerran.
166 3.2:n haku Saksasta tyssäsi sekin verouudistuksiin, sekä autojen, bensan että tulevan CO perustaisen käyttövoimaveron ...
Hjälp, pitääkö tässä lähteä pitkästä aikaa vieraisiin, vai onko Aresesta tulossa mitään uutta seksikästä?
Ps. Baijerin ja Inglostadtin tuotteita on kyllä jo vähän tyypätty ...
Pss. No toisaalta inssi printtasi taas uuden ajolupakirjan vuodeksi eteenpäin, joten pitäisikö sitä jatkaa tällä kuitenkin ...
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: 16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Heh, täällä on taas menty 164:llä vasta 15 vuottaMonza kirjoitti:No niin, alkaa olla aika katsella hieman tuoreempaa kalustoa alle, kun tämä 80-lukuinen sinänsä hieno vaunu alkaa olla jo hieman ajastaan jäljessä. 12v on siis menty TS:llä ja nyt 4v V6 Superilla.
Vielä jos useamman vuoden jatkais ja sitten vähän käytetty 169 tilalle, näillä näkymin.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Makuasioita: itseäni ei 166 jostain syystä säväytä, etenkään faceliftattuna. Thesis sen sijaan kyllä iskee - mutta vielä mieluummin odottelisin pari vuotta käytettyä 169:ää ellei hengenhätä ole. Odottelun viihteeksi vaikkapa 164 Q4, vielä kun bensanpoltto on mahdollista. Reippaita ratkaisuja ovat niin ikään Quattroportet, vuosikerta käytettävissä olevan rahan mukaan.
Paha nakki, sillä saavutetuista eduista luopuminen on vaikeaa: huonompaan (=tylsempään) vaihtaminen tökkii silmään.
Paha nakki, sillä saavutetuista eduista luopuminen on vaikeaa: huonompaan (=tylsempään) vaihtaminen tökkii silmään.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Niinpä, neljä vuotta sitten oli sama probleemi, kun TS alkoi rapistua. Silloin yhtälö ratkesi, kun löytyi vähänajettu V6 Saksasta. Oli melkeinkuin uuden auton olisi saanut, mutta pikkurahalla Periaatteessa tällä nykyisellä olisi kyllä vielä paljon kilometrejä edessä, mutta pienoinen kuume vaihtaa johonkin tämän vuosituhannen laitteeseen olisi.HerraR kirjoitti:Paha nakki, sillä saavutetuista eduista luopuminen on vaikeaa: huonompaan (=tylsempään) vaihtaminen tökkii silmään.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Tuollainen 166 facelift 175 hepan kiisselinä kiinnostaisi minuakin. Missä hintaluokassa moiset liikkuvat saksassa? Vaatimuksena moitteeton kunto, vähäiset kilometrit (max 80 tkm), huoltohistoria ja kaikki varusteet... Entäpä moisen verot?Italian Stallion kirjoitti:Faceliftattu 166 175 heppaisena riisselinä, tai Thesis samalla koneella, tai 2.0 soft turbona. Hintaa on ominaisuuksiin nähden vähän, eikä verotkaan ole kovin korkeat.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Siitä vaan mobilea selaamaan. CO arvoiksi löytyi mm. tällaisia lukuja:burtsi kirjoitti:Tuollainen 166 facelift 175 hepan kiisselinä kiinnostaisi minuakin. Missä hintaluokassa moiset liikkuvat saksassa? Vaatimuksena moitteeton kunto, vähäiset kilometrit (max 80 tkm), huoltohistoria ja kaikki varusteet... Entäpä moisen verot?
Combined CO2 emissions:
198 g/km
Combined CO2 emissions:
235 g/km
Riippuu varmaan vaihteistosta, vuosimallista ym.
Tullin taulukosta veroprosentti:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
ja harvinaisen auton verotusarvo samanlaista arpapeliä kuin ennenkin.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Jep, näyttää nuo CO2 päästöt vaihtelevan jonkin verran eri versioissa. Mobilessa noiden fl-kiisselien hinnat näyttävät lähtevän jostain 14 teur tasolta ylöspäin, joten asiallisesta ja luotettavan historian omaavasta vehkeestä joutunee pulittamaan noin 17 kiloa. Minkäköhän arvoiseksi tulli tuollaisen auton arpoisi? Pahimmassa tapauksessa voisi veroa napsahtaa melkein kymppitonni eikö vain?
Re: 16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Jaa-a, mitäs niitä uudempia takapotkuja on...?Monza kirjoitti:16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Mikä on budjetti? Oisko joku noista soppeli:
E39 , 166 JTD tai W211 ?
Edit. tai sitten hieman luonnollisempaa jatketta (166:n lisäksi) mites olisi 9-5? Siitäkin löytyisi varmasti sopiva moottorivaihtoehto eikä ehkä herätä niin negatiivisia mielikuvia alfailijassa kuin sakemannit. (En ole kylläkään koskaan ajanut 9-5:lla)
Viimeksi muokannut R@gdoll, 08 Helmi 2008, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei 164:sta voi korvata millään
Ajattoman tyylikkäät linjat. Hiljaisuus johon pääsee vain kourallinen nykyautoistakaan. Taloudellinen V6 (12V.) Uskomaton kestävyys (varsinkin niiden mielestä jotka epäilee Alfaa.)
Ehkä 166 jos on pakko vaihtaa uudempaan. Tai se Thesis, mä ottaisin ennemmin sen, tosin vain 166:sta oon kokeillut. Kappahan on käytännössä 164. Osta 164 automaattina välillä, niin mäkin tein. Ei kyllä löydy montaa uudempaakaan autoa, jotka tarjoaa samanlaisen hienostuneen paketin. Eikä maksa paljoa.
Ajattoman tyylikkäät linjat. Hiljaisuus johon pääsee vain kourallinen nykyautoistakaan. Taloudellinen V6 (12V.) Uskomaton kestävyys (varsinkin niiden mielestä jotka epäilee Alfaa.)
Ehkä 166 jos on pakko vaihtaa uudempaan. Tai se Thesis, mä ottaisin ennemmin sen, tosin vain 166:sta oon kokeillut. Kappahan on käytännössä 164. Osta 164 automaattina välillä, niin mäkin tein. Ei kyllä löydy montaa uudempaakaan autoa, jotka tarjoaa samanlaisen hienostuneen paketin. Eikä maksa paljoa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Se että Kapat ovat edullisia (voin kertoa että vastaavan hintalaatusuheen löytäminen Alfoistakaan on kovaa työtä) ei tarkoita että se on sama asia 164:n kanssa Sen lisäksi että se on miltei täysin eri auto niin se tuli markkinoille 7 vuotta 164:n jälkeen. (10 vuotta sen jälkeen kun 164 oli pääpiirteissään valmis)Alfisti kirjoitti:Kappahan on käytännössä 164.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jep.. 164:sta vastaava Lancia on ennemminkin Thema eikä suinkaan Kappa..
Tosin Kappassa on sama pohjalevy kuin Themassa ja täten myös 164:ssa mutta siinäpä taitaakin olla ne ainoat yhdistävät tekijät..onhan Kappa jo huomattavasti uudempi auto kaikin puolin..
Lancia Kappa on kyllä myös ihan varteenotettava vaihtoehto jos tuoreempaa korvaajaa 164:lle hakee sillä voisiko rahalle enää parempaa vastinetta saada, on tilaa, varusteita ja onnistunut alusta hienosta ja todella toimivasta moottorista sekä vaihteistosta puhumattakaan (2.4 R5) ja lisäksi hankintahinta on yleensä suhteellisen kohtuullinen..
Tosin Kappassa on sama pohjalevy kuin Themassa ja täten myös 164:ssa mutta siinäpä taitaakin olla ne ainoat yhdistävät tekijät..onhan Kappa jo huomattavasti uudempi auto kaikin puolin..
Lancia Kappa on kyllä myös ihan varteenotettava vaihtoehto jos tuoreempaa korvaajaa 164:lle hakee sillä voisiko rahalle enää parempaa vastinetta saada, on tilaa, varusteita ja onnistunut alusta hienosta ja todella toimivasta moottorista sekä vaihteistosta puhumattakaan (2.4 R5) ja lisäksi hankintahinta on yleensä suhteellisen kohtuullinen..
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: 16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Budjettikin on vähän auki, riippuen siitä paljonko haluaa jättää muiden lelujen upgradeihin.R@gdoll kirjoitti:Mikä on budjetti? Oisko joku noista soppeli:Monza kirjoitti:16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
E39 , 166 JTD tai W211 ?
W211 on kokeiltu, ei oikein istu habitukseen Budjetti voisi venyä ehkä E60 asti, mikäli merkki vaihtuu ... 166 JTD:n "kannattavuudesta" pitää tehdä vähän laskelmia.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
10k€ veroja on jo ehkä turhan pessimistinen arvio. Se olisi jo todellinen worst case scenario.burtsi kirjoitti:Jep, näyttää nuo CO2 päästöt vaihtelevan jonkin verran eri versioissa. Mobilessa noiden fl-kiisselien hinnat näyttävät lähtevän jostain 14 teur tasolta ylöspäin, joten asiallisesta ja luotettavan historian omaavasta vehkeestä joutunee pulittamaan noin 17 kiloa. Minkäköhän arvoiseksi tulli tuollaisen auton arpoisi? Pahimmassa tapauksessa voisi veroa napsahtaa melkein kymppitonni eikö vain?
166 JTD FL:stä ei näytä olevan kuin 2 ennakkotapausta CARF:in sivuilla. Niistäkin tuorein vuosi sitten.
Hätäinen laskelma CO arvolla 198, josta veroprosentti 23.8
Ver.arvo -> vero + alv = yht. (menikö oikein...)
30000 -> 7140 + 1570 = 8710
25000 -> 5950 + 1309 = 7259
20000 -> 4760 + 1047 = 5807
Jonkun -04 mallisen JTD:n verotusarvo voisi tällä hetkellä olla jossain 25k€ tietämissä, joten Saksan hankintahinta vähänajetulle (< 60000km) 17.500€ + 7.259e = 24.759€
Tuohon tonni hakukuluja sun muuta byrokratiaa, niin mennään yli 25k€. Mielestäni liikaa 4v vanhalle autolle, jonka jälkimarkkinat Suomessa ja täten arvo ovat kehnonlaiset. Uutta 159 JTDm:ää kaupataan 38k€ pitkällä takuulla ja siitä voisi vielä vaihdossakin kuvitella jotain saavan.
Verotusarvolla 20k€ hintaa jäisi siltikin 17.500€ + 5.807€ + 1.000€ kulunkia = 24.307€. Mielestäni tuollainen -04 JTD pitäisi saada kilpien väliin suomivarusteilla (ruostesuojaus+talvipyörät+lohkolämppäri) max. kahdellakympillä, ennenkuin alkaisin hakemista vakavissaan harkita, eli ei taida näillä laskelmilla onnistua.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Re: 16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Monza kirjoitti:Powerdieseliäkin olen yrittänyt koeajaa kerran jos toisenkin, mutta sekään ei oikein sytytä. Olen jäänyt ihmettelemään, että missä ne 200hp ja 400Nm oikein lymyävät?
Oho, itseäni tuo ei ole ihmetyttänyt, ero 2.5 v6 166:n on todella huomattava.
Vain manuaalia tyypänneenä voinee jäädä hidas fiilis, jos dieseleillä ei pahemmin ole ajellut. Naftakoneellahan joutuu todella aikaisessa vaiheessa vaihtamaan suurempaa bensakoneeseen verrattuna ja silloin menee helposti vähän hämmentämiseksi.
Qtronic laatikolla sport-moodissa kyllä mielestäni voima tuntuu...
Tuota voin kyllä suositella nyt kun alun lastentaudit on koneesta korjattu.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: 16 vuotta 164:lla, mitä tilalle?
Voipi olla, ajoin Qtronicia vain pienen pätkän ja sen sport asennon kokeilu jäi vielä lyhyemmäksi. Manuaalia on ajettu parikin kertaa ja se tosiaan vapari bensakoneeseen verrattuna tarvitsee ajotyylin muuttamista, että pysyisi koko ajan koneen vetoalueella ja että turbo ei hukkaisi paineita. Koska sen paineen kerääminen mielestäni kestää ja siitä syntyy hidas vaikutelma...Alfisti felice kirjoitti:Vain manuaalia tyypänneenä voinee jäädä hidas fiilis, jos dieseleillä ei pahemmin ole ajellut. Naftakoneellahan joutuu todella aikaisessa vaiheessa vaihtamaan suurempaa bensakoneeseen verrattuna ja silloin menee helposti vähän hämmentämiseksi.
Qtronic laatikolla sport-moodissa kyllä mielestäni voima tuntuu...
Ehkä pitää vielä kerran kokeilla tomaattiversiota
En tiedä onko tämä nyt mikään suositus, mutta itselläni luiskahti vaan 5 vuotta 164 ts:llä ja nyt viime syksynä alle vaihtui bmw 523i (e39) vm 1996.
Auto irtoaa vuosimallista ja moottorin koosta riippuen 8000-30000 €:n välillä ja on omasta mielestäni vähän samantyyppinen vehje kuin 164. Hiljainen, tehokas (>170 hv) ja semmonen vähän enemmän kuin pelkkä kulkine. Toki alfassa kyllä oli tunnelmaa huomattavasti enemmän mutta tavallaan kumpikin aikansa "luxusautoja" vaikkeivat nyt ehkä ihan samassa kategoriassa liikukkaan...
Pemari vie matka-ajossa jopa alle 7 litraa, talvella kaupungissa taas helposti yli 10 l. Menee kuitenkin maantiellä jopa vähemmällä kuin oma ex 164 TS vaikka 2,5 litrainen kutoskone. Kulutusta saa siis säädellä melkein täysin omalla kaasujalalla. Saksantuliaisina yleensä pirun hyvästi varusteltuja eivätkä kestäessään vie vararikkoon. (Itsellä vasta kansiremppa, kytkinremppa + ilmamassamittari kuiteilla
+Takaveto on kiva kun kikkailee, mutta silti tarvittaessa ehdottomasti vakaampi (huonoissa olosuhteissa) talvella kuin 164. Vakkari päälle ja auto menee vaikka läpi harmaan kiven sen kummemmin heittelehtimättä. Lämmin on eikä ruostu kuten ei alfakaan yleensä... Liikennevaloistakin kerkeää liukkailla läpi vihreiden aikana kun paikaltaan lähtee
Nyt tässä taas toisaalta odotellaan että 159 diisselien hinnat tippuu jos vaikka semmosen sitten isona laittais...
Auto irtoaa vuosimallista ja moottorin koosta riippuen 8000-30000 €:n välillä ja on omasta mielestäni vähän samantyyppinen vehje kuin 164. Hiljainen, tehokas (>170 hv) ja semmonen vähän enemmän kuin pelkkä kulkine. Toki alfassa kyllä oli tunnelmaa huomattavasti enemmän mutta tavallaan kumpikin aikansa "luxusautoja" vaikkeivat nyt ehkä ihan samassa kategoriassa liikukkaan...
Pemari vie matka-ajossa jopa alle 7 litraa, talvella kaupungissa taas helposti yli 10 l. Menee kuitenkin maantiellä jopa vähemmällä kuin oma ex 164 TS vaikka 2,5 litrainen kutoskone. Kulutusta saa siis säädellä melkein täysin omalla kaasujalalla. Saksantuliaisina yleensä pirun hyvästi varusteltuja eivätkä kestäessään vie vararikkoon. (Itsellä vasta kansiremppa, kytkinremppa + ilmamassamittari kuiteilla
+Takaveto on kiva kun kikkailee, mutta silti tarvittaessa ehdottomasti vakaampi (huonoissa olosuhteissa) talvella kuin 164. Vakkari päälle ja auto menee vaikka läpi harmaan kiven sen kummemmin heittelehtimättä. Lämmin on eikä ruostu kuten ei alfakaan yleensä... Liikennevaloistakin kerkeää liukkailla läpi vihreiden aikana kun paikaltaan lähtee
Nyt tässä taas toisaalta odotellaan että 159 diisselien hinnat tippuu jos vaikka semmosen sitten isona laittais...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Mä oon nyt 8 vuotta ajanut 164:lla ja alkaa tekeen mieli vaihtaa...vaikka kesällä ajelenkin 75:lla ja mopolla.
Ajatuksena on hieman pienempi, kohtuutilava ja ennenkaikkea talvella toimiva peli, tähän kriteereihin osuu esim 156, Golf mk4, Saab 9-3...Saab lähinnä sopivien hintojen puolesta, Golffi 2 litrasella vanhalla bensakoneella on aika idioottivarma peli, vähän kallis, mutta todella helppo huoltaa ja korjailla itse...156:ssa hieman häiritsee vain eräs kuuluisa kumilanka moottorissa.
Ajatuksena on hieman pienempi, kohtuutilava ja ennenkaikkea talvella toimiva peli, tähän kriteereihin osuu esim 156, Golf mk4, Saab 9-3...Saab lähinnä sopivien hintojen puolesta, Golffi 2 litrasella vanhalla bensakoneella on aika idioottivarma peli, vähän kallis, mutta todella helppo huoltaa ja korjailla itse...156:ssa hieman häiritsee vain eräs kuuluisa kumilanka moottorissa.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Tuo kumilankahan ei ole ongelma, jos sen vaihtaa riittävän usein. Osat tarvikeliikkeen kautta ja vaihtotyö jossain muualla kuin DA:ssa, niin ei ole mikään kallis juttu. Kun vielä vaihtaa remmin 40 tkm:n välein, ei ongelmia pitäisi olla.jiiässä kirjoitti:...156:ssa hieman häiritsee vain eräs kuuluisa kumilanka moottorissa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Juu ei ollenkaan...vaihtaisin sen itse, se vaan tuohon perinteiseen ketjukoneeseen verraten tuntuu siltikin epävarmalta kapistukselta.Osat tarvikeliikkeen kautta ja vaihtotyö jossain muualla kuin DA:ssa, niin ei ole mikään kallis juttu. Kun vielä vaihtaa remmin 40 tkm:n välein, ei ongelmia pitäisi olla.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Non ni, nytte sit toi melkein 17v ja 250 tkm taivallus 164:silla päättyi. Tilalle piti ensin tulla jotakin samantyylistä kulkinetta, eli herrasmiehen limoa, mutta koska talouden pääkulkineeksi ilmestyi diesel Ingolstadtin kaupungista, niin yksi järkiauto taloudessa riittäköön.
Tämän seurauksena järkiajattelu kakkosauton valinnassa jotenkin siis pääsi hukkumaan ja sen seurauksena tallissa seisoo nyt 156 GTA.
Tervemenoa siis mukavan hiljainen ja pehmeä cruisailu ja tervetuloa aktiivisempi ote autoiluun!
Hieman tuo on siis äkkiväärä laite tuohon vanhaan verrattuna, mutta katsotaan nyt miten tässä tullaan juttuun. Ihan niinkuin toi mun mopokin, vähän epämukava vehje arkikäytössä, mutta mutkatiellä tai muutenvaan aktiivisessa etenemisessä aivan loistava. Ja konehan on kyllä hieno, vääntää samalla lailla alhaalta kuin vanha 12V, mutta ylärekisterissä on paukkua ihan eri malliin eli +70hp!
Kuvia albumissa
Tämän seurauksena järkiajattelu kakkosauton valinnassa jotenkin siis pääsi hukkumaan ja sen seurauksena tallissa seisoo nyt 156 GTA.
Tervemenoa siis mukavan hiljainen ja pehmeä cruisailu ja tervetuloa aktiivisempi ote autoiluun!
Hieman tuo on siis äkkiväärä laite tuohon vanhaan verrattuna, mutta katsotaan nyt miten tässä tullaan juttuun. Ihan niinkuin toi mun mopokin, vähän epämukava vehje arkikäytössä, mutta mutkatiellä tai muutenvaan aktiivisessa etenemisessä aivan loistava. Ja konehan on kyllä hieno, vääntää samalla lailla alhaalta kuin vanha 12V, mutta ylärekisterissä on paukkua ihan eri malliin eli +70hp!
Kuvia albumissa