Loukkaava hyvitys vaihtoautosta
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Viidakkorumpu tietäää kertoa, että tilanne on samansuuntainen vähän kaikkien merkkien kohdalla juuri tällä hetkellä.BB kirjoitti: Tai siis Alfa on.
Hinnanalennusten vuoksi menee uusia autoja kaupaksi aika lailla ja käytettyjä tulee liikkeisiin paljon, joten niiden hinnat (ja samalla vaihtohyvitykset) laskevat. Se taas saattaa houkuttaa monet vielä vanhemmalla kalustolla liikkuvat hankkimaan näitä vähemmän käytettyjä, mikä vastaavasti kasvattaisi niiden kysyntää ja taas nostaisi hintoja. Eli...
...olisi pitänyt opiskella kansista enemmän kuin se pakollinen 15 ov.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
soitimpa piruuttani vaihtoplus autoliikkeeseen tuusulaan tästä mallista http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1551955
sain vaihtotarjouksen omaani 3000€... mielestäni hiukan alakanttiin
kaveri sanoi että hinnat ovat laskeneet ja plaa plaa... ei ole kyllä pahan hintainen tuo sininen autokaan??? pitää vissiin yrittää myydä itse jossain vaiheessa!!!
sain vaihtotarjouksen omaani 3000€... mielestäni hiukan alakanttiin

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkiaJihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..

HehGAMMA500 kirjoitti:Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkiaJihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..


Asiaan liittyen:
helsingin sanomat 7.2.2008:
Vuodenvaihteen veronmuutos ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Moni on järkyttynyt kehnoista hyvitystarjouksista
Jukka Perttu
helsingin sanomat
Autoverouudistus on synnyttänyt tilanteen, jossa kaupan yleisiä sopimusehtoja on tulkittu väärin. Lisäksi asiakkaat ovat järkyttyneet autojen kehnoista hyvityshinnoista. Autoveroa porrastettiin vuodenvaihteessa päästöjen perusteella vähäpäästöisiä autoja suosivaksi.
Hintoja seuraavan Grey-Hen Oy:n pääanalyytikko Markus Halonen kertoi keskiviikkona, että käytettyjen hinnat putosivat tammikuusta tammikuuhun lähes yhdeksän prosenttia. Lasku keskittyi erityisesti marras–joulukuulle. Grey-Henin tilaston mukaan uusien autojen hinnat puolestaan laskivat veroalen vuoksi keskimäärin noin seitsemän prosenttia. Yhtiö kerää tiedot toteutuneista kaupoista merkkiliikkeistä ja niiden vaihtoautomyymälöistä.
Markus Halonen päättelee, että asiakkaan autonvaihdossa kaupalle antaman auton hyvityshinnan ja uuden auton hinnan välinen erotus eli väliraha pienentyi tammikuusta tammikuuhun ulottuvalla jaksolla jonkin verran. Kun hallitus kertoi uudistuksesta, hinnat putosivat ja moni asiakas sai liikkeiltä autostaan surkeita hyvitystarjouksia. Halonen arvelee syyksi sitä, että osa liikkeistä pelkäsi hintojen romahdusta, ja siksi ne yrittivät pelata varman päälle. Tämän vuoden tammikuussa hinnat tosin jo vakiintuivat.
Pääkaupunkiseudulla asuva Audin omistaja kertoi Helsingin Sanomille, miten hän kauppasi huhtikuussa 2005 rekisteröityä Audi A 4:ää, jolla oli ajettu 36 000 kilometriä. Uutena sen hinta oli 45 000 euroa. Porvoossa Audista luvattiin 20 000 euroa, eli auton arvo oli pudonnut vähän yli kahdessa ja puolessa vuodessa reilusti alle puoleen. Raisiossa Audista tarjottiin 21 000 ja Seinäjoella 23 000.
"Kaverillani oli suhteita Konalan Autokeskukseen, jossa luvattiin 25 000 euroa. Hyväksyin tarjouksen ja ostin tilalle Jeep Patriotin."
Autoliiton lakimies Katja Syrjänen kertoo useista liiton tietoon tulleista tapauksista, joissa yleisiä sopimusehtoja ei ole noudatettu. "Niitä ei ole kiistatapauksissa ilmeisesti ymmärretty oikein." Riidat koskevat tilanteita, joissa autokauppa on tehty ennen tietoa autoverolain muutoksesta ja joissa toimitus on sovittu vuoden 2008 puolelle. Yksi kiistatyyppi oli se, että vaihdossa tarjotun auton sekä uuden auton hinnan olisi pitänyt laskea samassa suhteessa. Kun uusi auto halpeni 30 000 eurosta 27 000 euroon, eli kymmenen prosenttia, oli vaihdokinkin arvon pudottava kymmenen prosenttia. 10 000 euron arvoisen hinnan oli siis laskettava 9 000 euroon.
Asiakkaan vaihdokin hintaa saatettiin kuitenkin pudottaa virheellisesti tuhannen euron sijasta yhtä paljon kuin uuden auton hintaa eli 3 000 euroa. Syrjäsen mukaan kiistat on yleensä sovittu, kun Autoliitto on ottanut yhteyttä liikkeeseen.
helsingin sanomat 7.2.2008:
Vuodenvaihteen veronmuutos ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Moni on järkyttynyt kehnoista hyvitystarjouksista
Jukka Perttu
helsingin sanomat
Autoverouudistus on synnyttänyt tilanteen, jossa kaupan yleisiä sopimusehtoja on tulkittu väärin. Lisäksi asiakkaat ovat järkyttyneet autojen kehnoista hyvityshinnoista. Autoveroa porrastettiin vuodenvaihteessa päästöjen perusteella vähäpäästöisiä autoja suosivaksi.
Hintoja seuraavan Grey-Hen Oy:n pääanalyytikko Markus Halonen kertoi keskiviikkona, että käytettyjen hinnat putosivat tammikuusta tammikuuhun lähes yhdeksän prosenttia. Lasku keskittyi erityisesti marras–joulukuulle. Grey-Henin tilaston mukaan uusien autojen hinnat puolestaan laskivat veroalen vuoksi keskimäärin noin seitsemän prosenttia. Yhtiö kerää tiedot toteutuneista kaupoista merkkiliikkeistä ja niiden vaihtoautomyymälöistä.
Markus Halonen päättelee, että asiakkaan autonvaihdossa kaupalle antaman auton hyvityshinnan ja uuden auton hinnan välinen erotus eli väliraha pienentyi tammikuusta tammikuuhun ulottuvalla jaksolla jonkin verran. Kun hallitus kertoi uudistuksesta, hinnat putosivat ja moni asiakas sai liikkeiltä autostaan surkeita hyvitystarjouksia. Halonen arvelee syyksi sitä, että osa liikkeistä pelkäsi hintojen romahdusta, ja siksi ne yrittivät pelata varman päälle. Tämän vuoden tammikuussa hinnat tosin jo vakiintuivat.
Pääkaupunkiseudulla asuva Audin omistaja kertoi Helsingin Sanomille, miten hän kauppasi huhtikuussa 2005 rekisteröityä Audi A 4:ää, jolla oli ajettu 36 000 kilometriä. Uutena sen hinta oli 45 000 euroa. Porvoossa Audista luvattiin 20 000 euroa, eli auton arvo oli pudonnut vähän yli kahdessa ja puolessa vuodessa reilusti alle puoleen. Raisiossa Audista tarjottiin 21 000 ja Seinäjoella 23 000.
"Kaverillani oli suhteita Konalan Autokeskukseen, jossa luvattiin 25 000 euroa. Hyväksyin tarjouksen ja ostin tilalle Jeep Patriotin."
Autoliiton lakimies Katja Syrjänen kertoo useista liiton tietoon tulleista tapauksista, joissa yleisiä sopimusehtoja ei ole noudatettu. "Niitä ei ole kiistatapauksissa ilmeisesti ymmärretty oikein." Riidat koskevat tilanteita, joissa autokauppa on tehty ennen tietoa autoverolain muutoksesta ja joissa toimitus on sovittu vuoden 2008 puolelle. Yksi kiistatyyppi oli se, että vaihdossa tarjotun auton sekä uuden auton hinnan olisi pitänyt laskea samassa suhteessa. Kun uusi auto halpeni 30 000 eurosta 27 000 euroon, eli kymmenen prosenttia, oli vaihdokinkin arvon pudottava kymmenen prosenttia. 10 000 euron arvoisen hinnan oli siis laskettava 9 000 euroon.
Asiakkaan vaihdokin hintaa saatettiin kuitenkin pudottaa virheellisesti tuhannen euron sijasta yhtä paljon kuin uuden auton hintaa eli 3 000 euroa. Syrjäsen mukaan kiistat on yleensä sovittu, kun Autoliitto on ottanut yhteyttä liikkeeseen.
EnJihti kirjoitti:HehGAMMA500 kirjoitti:Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkiaJihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..
No itse asiassa toi mun kiesi on myynnissä, nostatko tarjousta?


Saksan malliin ollaan menossa. Siellähän on ihan normaalia että auto on kaksivuotiaana puolet hankintahinnasta. Mikä on minusta ihan oikein. Tietysti hienot uudet autot alkavat katoamaan, harvan lompakko kestää S500-Mersun arvonpudotuksen 50-100 tuhatta vuodessa.
Ennen tuettiinkin liikaa uusilla ajavia ylikovilla vaihtotarjouksilla ja käytetyt "suola-autot" oli suolaisissa hinnoissa, onneksi veroesirippu murtui. Montako 916 Spideria saa uuden Spiderin hinnalla?
Mutta eihän uuden auton osto ikinä mikään järkiteko olekaan, varsinkaan velalla. Arvo laskee ja korkokulut juoksee, taitaa olla bensanhinta aika "yks hailee" uuden hankkijalla verrattuna arvonalennukseen.
Ennen tuettiinkin liikaa uusilla ajavia ylikovilla vaihtotarjouksilla ja käytetyt "suola-autot" oli suolaisissa hinnoissa, onneksi veroesirippu murtui. Montako 916 Spideria saa uuden Spiderin hinnalla?

Mutta eihän uuden auton osto ikinä mikään järkiteko olekaan, varsinkaan velalla. Arvo laskee ja korkokulut juoksee, taitaa olla bensanhinta aika "yks hailee" uuden hankkijalla verrattuna arvonalennukseen.
Esimerkkini oli hiukan provosoiva mutta totta kuitenkin. Ostin -99/00 Alfani kesällä Kotkan Deltasta, suoralla kaupalla maksoin 7000 euroa.
Vikoja oli kaksi: Airbagin valo paloi ja ilmi pätki hiukan, lupasin korjata kaikki omaan piikkiin. Periaatteessa maksoin liikaa mutta auto oli 130 tkm ajettu, 1. omistajalta ja säännöllisesti ruostesuojattu ja huollettu.
Mielestäni 25% alkuperäisestä arvosta neljävuotiaana on ok. Autohan on muutenkin järjetön investointi, varsinkin velalla. Vanha on vanha ja miksi hyvä vanha pitäisikään vaihtaa pois?
Vikoja oli kaksi: Airbagin valo paloi ja ilmi pätki hiukan, lupasin korjata kaikki omaan piikkiin. Periaatteessa maksoin liikaa mutta auto oli 130 tkm ajettu, 1. omistajalta ja säännöllisesti ruostesuojattu ja huollettu.
Mielestäni 25% alkuperäisestä arvosta neljävuotiaana on ok. Autohan on muutenkin järjetön investointi, varsinkin velalla. Vanha on vanha ja miksi hyvä vanha pitäisikään vaihtaa pois?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin minustakin, mikäs sen mukavampaa näin käytetyn ostajan kannaltaRiccardo kirjoitti:Mielestäni 25% alkuperäisestä arvosta neljävuotiaana on ok.

Totta puhuen luulen, että aika montaa perheenisää alkaisi kohtuuttomasti kirvellä jos 32 tonnin Avensiksen hinnasta haihtuisi neljässä vuodessa 24 donaa. Keskivertopalkansaajan vuotuisesta nettoansiosta menisi yli kolmasosa perusperheauton arvonaleneman kuolettamiseen...
Edit: Näppihäriö.
Viimeksi muokannut Rasvis, 09 Helmi 2008, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Veit sanat suustani! Esim. tuo MB on ollut isoisäni uutena ostama, lähes 30 vuotta samassa perhepiirissä. Rahassahan tuollaisen arvoa ei voi mitata, muutama tonni vastaan tunnesiteet.Jappe kirjoitti:Eipä uus auto ole kovinkaan järkevä, jos sitä ajattelee rahallisesti.
Mä ajattelin erilailla. Ostin kerrankin himoimmani auton niillä varusteilla jotka halusin, ja pidän sen maailman tappiin.
Samaa mieltä Rasvanäpin kanssa, käytetyn ostajana toivoisin hintojen vielä enemmän kuin puolittuvan!

Joo, kyllä täälläkin nautitaan alfojen ja sitikoiden nopeasta arvonlaskusta. Mutta kuka niitä uusia autoja enää ostaisi, jos arvonpudotus vielä kiihtyisi? Uusia autoja ostettaisiin enää liisareiksi ja firmoille.Riccardo kirjoitti:Samaa mieltä Rasvanäpin kanssa, käytetyn ostajana toivoisin hintojen vielä enemmän kuin puolittuvan!


Kyllä sen verran täytyy ihmetellä, että miten paljon sitä katetta oikein pitää vaihtoautoissa olla
Olen paikallisesta Deltasta käynyt pari 156:sta vaihtamassa, enkä ole hirveämmin takuuhuoltojakaan tarvinnut, joten ovat jonkin verran varmasti niistä kaupoista jo tienanneet.
Nyt kävin kyselemässä puolivakavissani tuon 156 dieselin vaihtoa uuteen Kia Ceed dieseliin. Tarjosivat 156:sta vaidossa 20000€ jos uutta ei tarvitse tilata tehtaalta vaan joku jo maassa olevista yksilöistä kelpaisi. Samaan aikaan samassa liikkeessä on vastaava 156 samoilla kilometreilla vaihtoautopuolella myynnissä, pyynti 26700€ Ei p#¤%&le sanon vaan. Ei vaikuttanut asiaan vaikka yritin ehdotella, että olen ollut suhteellisen hyvä asiakas heille aiemmin(kin).
Taitaa käydä niin että tällä kertaa asiakas äänestää taas jaloillaan ja seuraavassa vaihdossa merkki vaihtuu johonkin "ei-Delta" merkkiin. Varmasti muutkin osaavat rahastaa huolloista ja osista, mutta mielelläni kannan välillä rahani johonkin toiseen puljuun, jos edes asiakassuhteista osattaisiin pitää huolta.

Nyt kävin kyselemässä puolivakavissani tuon 156 dieselin vaihtoa uuteen Kia Ceed dieseliin. Tarjosivat 156:sta vaidossa 20000€ jos uutta ei tarvitse tilata tehtaalta vaan joku jo maassa olevista yksilöistä kelpaisi. Samaan aikaan samassa liikkeessä on vastaava 156 samoilla kilometreilla vaihtoautopuolella myynnissä, pyynti 26700€ Ei p#¤%&le sanon vaan. Ei vaikuttanut asiaan vaikka yritin ehdotella, että olen ollut suhteellisen hyvä asiakas heille aiemmin(kin).
Taitaa käydä niin että tällä kertaa asiakas äänestää taas jaloillaan ja seuraavassa vaihdossa merkki vaihtuu johonkin "ei-Delta" merkkiin. Varmasti muutkin osaavat rahastaa huolloista ja osista, mutta mielelläni kannan välillä rahani johonkin toiseen puljuun, jos edes asiakassuhteista osattaisiin pitää huolta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, minusta tuo ^ kuulosti ihan kohtuulliselta tarjoukselta. Kun ajatellaan että
1. pyyntihinta ei ole myyntihinta
2. jonkinmoinen raha pitää jättää reserviin takuukorjauksia ajatellen
3. diesel-Alfa saattaa seistä "rivissä" vähän tavallista pidempään ja aiheuttaa pääoma- ja säilytyskuluja sekä tiputtaa samaan aikaan arvoaan
4. katettakin pitää jäädä
ei hintaero enää niin mahdottomalta kuulosta.
1. pyyntihinta ei ole myyntihinta
2. jonkinmoinen raha pitää jättää reserviin takuukorjauksia ajatellen
3. diesel-Alfa saattaa seistä "rivissä" vähän tavallista pidempään ja aiheuttaa pääoma- ja säilytyskuluja sekä tiputtaa samaan aikaan arvoaan
4. katettakin pitää jäädä
ei hintaero enää niin mahdottomalta kuulosta.
- Epäkelpokeräilijä -
Noinko meinaat. Ei arvais että jonkun logiikan mukaan tuntuu reilulta tarjoukselta jos ajattelee että autoliike ottaa ensin siitä uudesta autosta hyvät katteet ja toisen kerran vielä sanotaanko nyt varovasti vaikka sellasen 4000-5000 euroa vaihdokista
Markkoina kun noita summia ajattelee, niin jotenkin en usko että tuntuisi niin hyvältä tarjoukselta jos liikkeessä olisi samanlainen yksilö ~40000mk kalliimmalla pyyntihinnalla...
Itse ajattelin että "järkevä" vaihtohyvitys olisi saattanut pyöriä siinä 22-23 k€ haarukassa. Lisäksi tietysti mainittiin, että jos uusi auto pitää tilata tehtaalta, niin hyvityshinta putoaa tonnilla.

Itse ajattelin että "järkevä" vaihtohyvitys olisi saattanut pyöriä siinä 22-23 k€ haarukassa. Lisäksi tietysti mainittiin, että jos uusi auto pitää tilata tehtaalta, niin hyvityshinta putoaa tonnilla.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No. Pyöräytetään sitten asia niin, että jos tarjous tuntui hävyttömältä, myy ihmeessä auto itse. Kaikki yli kahdenkympin on "voittoa", ja summat voi ajatella markkoina tai vaikka liiroina jos se paremmalta tuntuu.
Tuollaisia autoja on myynnissä sen verran vähän etten ainakaan minä osaa sanoa mikä on sen ainoa oikea hinta, mutta ei tuo pyynnin ja sisäänostohinnan (ehdotuksen?) prosentuaalinen ero minusta vielä niin dramaattiselta kuulostanut. Liikkeessä vaihtaessa tulee turpiin aina, enemmän tai vielä enemmän.
Tuollaisia autoja on myynnissä sen verran vähän etten ainakaan minä osaa sanoa mikä on sen ainoa oikea hinta, mutta ei tuo pyynnin ja sisäänostohinnan (ehdotuksen?) prosentuaalinen ero minusta vielä niin dramaattiselta kuulostanut. Liikkeessä vaihtaessa tulee turpiin aina, enemmän tai vielä enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Minusta tuntuu, että tässä Alfa diesel - Kia diesel -vaihtokaupassa voi alhaiseen hyvitystarjoukseen vaikuttaa Kian hinta. Kia 2.0 SRDi EX SW maksaa autotalli.com'in mukaan 23990.
Muistelen jonkun automyyjän kymmenisen vuotta sitten luennoineen minulle, että nyt ei kannata vaihtaa, sillä sun auton arvo on liian lähellä uuden hintaa. Ei voi antaa asiallista hyvitystä. Autokauppa kun haluaa joka kaupassa selvää rahaa vähintään x tuhatta. Samasta aiheesta kuulin aikanaan musiikkiliikkeessä, kun oli kiivas kosketinsoitinten vaihtokausi menossa.
Muistelen jonkun automyyjän kymmenisen vuotta sitten luennoineen minulle, että nyt ei kannata vaihtaa, sillä sun auton arvo on liian lähellä uuden hintaa. Ei voi antaa asiallista hyvitystä. Autokauppa kun haluaa joka kaupassa selvää rahaa vähintään x tuhatta. Samasta aiheesta kuulin aikanaan musiikkiliikkeessä, kun oli kiivas kosketinsoitinten vaihtokausi menossa.
Juu, ei ole mitään pakottavaa tarvetta vaihtaa, joten en myöskään näillä näkymin ajatellut itse alkaa autoa myymään.
Lienee herra Rasvanäpillä Deltan osakkeita kun on noin hanakasti autokauppiaan puolella.
Lyhyen koeajon jälkeen täytyy myös todeta, että taidan mieluummin ajaa tällä nykyisellä kuin sillä Kialla. Eihän siinä mitään vikaa sinällään ollut, mutta yleisesti se oli aikalailla halvemman näköinen sisältä ja tietysti ajofiiliksessä oli vähän eroa.
159 olisi ihan hieno peli, mutta luulen että tosiaan seuraavan vaihdon yhteydessä merkki vaihtuu kun ei Deltan kanssa riitä intoa enää kauheasti asioida.
Lienee herra Rasvanäpillä Deltan osakkeita kun on noin hanakasti autokauppiaan puolella.

Lyhyen koeajon jälkeen täytyy myös todeta, että taidan mieluummin ajaa tällä nykyisellä kuin sillä Kialla. Eihän siinä mitään vikaa sinällään ollut, mutta yleisesti se oli aikalailla halvemman näköinen sisältä ja tietysti ajofiiliksessä oli vähän eroa.
159 olisi ihan hieno peli, mutta luulen että tosiaan seuraavan vaihdon yhteydessä merkki vaihtuu kun ei Deltan kanssa riitä intoa enää kauheasti asioida.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Yritysasiakkaita sitä vasta sikamaisesti huijataan! Oma esimerkki vuodelta 2002: Syksyllä kysyin firman 100 tkm ajetun -97 täyden huoltokirjan MB Sprinterin 208D vaihtoa uuteen vastaavaan CDI Sprinteriin. Olisivat täällä Veholla hyvittäneet vanhasta 6 tuhatta euroa!!!
Samaan aikaan siellä oli myynnissä 500 tkm ajettuja Sprinter takseja hintaan 20 tuhatta...
Väliraha uuteen muistaakseni jotain 38 tuhatta...
On muuten sama Sprinter edelleen ajossa eikä tule ainakaan 10-20 vuoteen vielä vaihtoon!

Samaan aikaan siellä oli myynnissä 500 tkm ajettuja Sprinter takseja hintaan 20 tuhatta...
Väliraha uuteen muistaakseni jotain 38 tuhatta...

Eipä tuo Kian vaihtohyvitys minustakaan epäreilulta tunnu, ei alfasta montaa tonnia voittoa liike saisi jos ajattelee, että siinä on kuitenkin se parintonnin tinkivara pyyntihinnasta kun suoralla kaupalla joku tulee ostoksille.
Minun ainoa ostotarina autoliikkeestä on viime syksyltä ja yritysasiakkaana: Olin vanhaa vanettea vaihtamassa vuoden vanhaan pösön pakettiautoon, niin myyjäliike tarjosi hyvitystä 1500 euroa tai 1000e käteisalennusta jos en jätä vanettea pihalle
Äkkiä ajatellen oli hyvä vaihtotarjouskin koska ko vanetet nettiautossa 2000-2500e, ajattelin kuitenkin köyhänä ottaa isomman euromääräisen hinnanalennuksen ja kerroin että konsernimme rahoituspäällikkö (minä
) ei anna enempää rahaa kuljetuskalustoon investoitavaksi, joten pari tonnia lähti pösön pyyntihinnasta pois ja vanetten myin itse parin viikon sisällä 2600 eurolla.
Liike oli vissiinkin pk-seudun suurin autoliike, ja ei pyyntihinnoiltaankaan sieltä kalleimmasta päästä.
Tämän kokemuksen mukaan uskon auton saavan käyvällä hinnalla, etenkään jos ei saman hintaluokan autoa tai vanhaa romua vie vaihdossa. Eikä ole haitaksi jos osaa tinkiä asiallisesti, v**tuilevalla asenteella voi hinnanpudottelu olla nihkeää
Minun ainoa ostotarina autoliikkeestä on viime syksyltä ja yritysasiakkaana: Olin vanhaa vanettea vaihtamassa vuoden vanhaan pösön pakettiautoon, niin myyjäliike tarjosi hyvitystä 1500 euroa tai 1000e käteisalennusta jos en jätä vanettea pihalle


Liike oli vissiinkin pk-seudun suurin autoliike, ja ei pyyntihinnoiltaankaan sieltä kalleimmasta päästä.
Tämän kokemuksen mukaan uskon auton saavan käyvällä hinnalla, etenkään jos ei saman hintaluokan autoa tai vanhaa romua vie vaihdossa. Eikä ole haitaksi jos osaa tinkiä asiallisesti, v**tuilevalla asenteella voi hinnanpudottelu olla nihkeää
No, viikko sitten kyselin sähköpostitse Laakkoselta (Espoo) tietoja eräästä 156 farkusta, jonka hinta oli 21900. Välirahaa olis tarvinnu näkemättä n. 7000 tonnia. En vain ehtinyt käymään siellä vääntämässä kättä viime viikolla kun pääkaupunkiseudulla pyörin. Todennäköisesti välirahan olisi saanut tingattu 6000 tonniin. Siihen nähden toi Deltan (Salo) tarjous oli ihan paska.rim kirjoitti:Mulle lupas 100 tkm ajetusta '04 boseliftistä 11 500 €. Ei tullut kauppoja.... mutta linjassa taitaa olla sun saaman tarjouksen kanssa. Pyysin tarjouksen sekä Bravoon Tjettiin että 147 collectioniin.>>Kaitsu kirjoitti:2004 facelift ja 54tkm mittarissa.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt on kyllä hyvityshinnat rojahtaneet viime syksystä, jolloin itse vedin nimmarin DA:n kuponkiin Alfasta luopumisen yhteydessä.
Tosin...DA:lla tuntuu olevan nyt käsissään juurikin omaa exääni vastaavia tapauksia ilmeisesti huoleksi asti.
Alfa siirtyi Deltan omistukseen heti vuodenvaihteen jälkeen. Hinnaksi läppäistiin 18500. Auto seisoi hallissa 2kk, ja maaliskuun alussa hinta pompsahti 19900:n?? Miten se nyt noin voi mennä? On näköjään edelleen "yllättäen" myyntirivistössä.
Onkos kukaan tiedustellut Pasin JTS:n hyvityshintaa? Hänellä on hyvinkin tuore kokemus asiasta, tosin auto oli vissiin -02.
Tosin...DA:lla tuntuu olevan nyt käsissään juurikin omaa exääni vastaavia tapauksia ilmeisesti huoleksi asti.
Alfa siirtyi Deltan omistukseen heti vuodenvaihteen jälkeen. Hinnaksi läppäistiin 18500. Auto seisoi hallissa 2kk, ja maaliskuun alussa hinta pompsahti 19900:n?? Miten se nyt noin voi mennä? On näköjään edelleen "yllättäen" myyntirivistössä.
Onkos kukaan tiedustellut Pasin JTS:n hyvityshintaa? Hänellä on hyvinkin tuore kokemus asiasta, tosin auto oli vissiin -02.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Saako kohta kromiputkillisen GT:n makkaran hinnalla? 
Mutta kyllä ihan selkeä tilanne. Kun bensa maksaa mitä maksaa ja uudet diiselit maksavat yhtäpaljon ja kulkevatkin hyvin ja kaupan päälle saa vielä halvempaa "vettä" niin selvä on se että keskimäärä ostaja, joka ei ole ns. Petrolheah ostaa diiseli pelin. Sama tilanne on jo muissakin euroopan maissa.

Mutta kyllä ihan selkeä tilanne. Kun bensa maksaa mitä maksaa ja uudet diiselit maksavat yhtäpaljon ja kulkevatkin hyvin ja kaupan päälle saa vielä halvempaa "vettä" niin selvä on se että keskimäärä ostaja, joka ei ole ns. Petrolheah ostaa diiseli pelin. Sama tilanne on jo muissakin euroopan maissa.
Viimeksi muokannut TestarosaFinland, 19 Touko 2008, 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing beats cubic inch
Syksyllä 2006 hankittu -05 156 jtd SW, hintaa oli ikkunassa 35teur. Nyt vaihdossa 159sw, jonka hinta 42-45teur, hyvityshinta 17teur ! ! ! Nyt, Deltasta, edullisesti, vain sinulle.
Muahahahahaaa! Hivenen arvokasta tämä Alfalla ajeleminen. Hinnan alenemalla (1,5 vuotta ja 18teur) olisi ostanut vaikka ylihintaisen Fiat 500en.
Muahahahahaaa! Hivenen arvokasta tämä Alfalla ajeleminen. Hinnan alenemalla (1,5 vuotta ja 18teur) olisi ostanut vaikka ylihintaisen Fiat 500en.