HELP! Päästöt sekaisin-> 156 TS Korjattu!!
Valvoja: Moderators
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jep, nyt on tehty kaikkien aikoje "huolto" tosin on pakko todeta että tuo jakopää olisi kohta kannattanut laittaa kuitenkin kun sillä oli rullattu 40 tkm... nyt on tuhansia huolettomia kilsoja edessäjuhala kirjoitti:Auto siis toimii ja paljon moottoriin liittyviä "kulutusosia" (ilmi yms) vaihdettu. Eikun kovaa ajoa!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eihä tuollaista osaa kukaan aluksi edes epäillä, kun ensin tutkitaan todennäköisimmät vaihtoehdot. Nytkin se huomattiin "vahingossa"....AAW kirjoitti:Ihmetyttää vain miksi ei havaittu aikaisemmin jos oli silmin nähden halkeilleet...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Eiköhän se ole aika vakio homma katsoa että tulee kipinää, polttoainetta sekä ilmaa sekä että ei ole jossakin vuotoa jos on käyntihäiriöstä / päästöistä kyse. Jos on paljaalla silmällä havaittavissa oleva halkeama niin luulisi että olisi huomattu kun on tulpat vaihdettu jos on ollut huolellinen työn suorittaja. Näin ainakin itse olettaisin. Tämän takia en enää kyseistä liikettä tule käyttämään.
Nimim.
"Auto Delta-Autossa korjattavana xxx liikkeen työn laadun takia"
Nimim.
"Auto Delta-Autossa korjattavana xxx liikkeen työn laadun takia"
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllä sitä rahaa paloi piiiitkälle toista tonnia jo pelkkien osien osalta.
Ja tulpat, ilmi, ja termarin vaihdoin itse säästin siinä muutamia kymppejä ainakin Olisin saattanut sen puolan halkeaman havaita itsekin mutta en osannut seitä katsoa...
Ja tulpat, ilmi, ja termarin vaihdoin itse säästin siinä muutamia kymppejä ainakin Olisin saattanut sen puolan halkeaman havaita itsekin mutta en osannut seitä katsoa...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No niin, nyt on alfa kunnossa ja päästöjen osalta vika oli todellakin lambdassa. Tuossahan se lambda on lämmitettävää mallia ja muuten ymmärtääkseni oli ehjä kapistus, mutta se lämmitys ei siinä pelannut.
Onneksi ei ollut sen kummempi vika. Vähän jännitti ennen huoltoon viemistä, kun tässä on tullut seurattua Nuhapumpun kärsimyksiä päästöjen suhteen.
Onneksi ei ollut sen kummempi vika. Vähän jännitti ennen huoltoon viemistä, kun tässä on tullut seurattua Nuhapumpun kärsimyksiä päästöjen suhteen.
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Kirjoitanpa tähän kun on aiheeseen sopiva. Käytin uudelleen päästömittauksessa. Tulpat ja ilmaputsari vaihdettuna ja nyt tyhjäkäyntiarvot oli loistavat, mutta kierrosten kanssa HC-arvot näytti hyvinkin suuria lukemia. CO-arvo oli kohdallaan. Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii? Alfisti.netissä on Csc katteja, mutta mitä mieltä noista? Tälläinen olisi tarjolla. Vai ostaako motonetistä jonkun yleiskatin?
UliUli
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Noista linkin pöntöistä tuskin on apua päästöongelmaan. Ne kun on vaan tollasia "muka-katteja".Ärräpää kirjoitti:Kirjoitanpa tähän kun on aiheeseen sopiva. Käytin uudelleen päästömittauksessa. Tulpat ja ilmaputsari vaihdettuna ja nyt tyhjäkäyntiarvot oli loistavat, mutta kierrosten kanssa HC-arvot näytti hyvinkin suuria lukemia. CO-arvo oli kohdallaan. Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii? Alfisti.netissä on Csc katteja, mutta mitä mieltä noista? Tälläinen olisi tarjolla. Vai ostaako motonetistä jonkun yleiskatin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ärräpää kirjoitti: Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii?
AVK:lla on yksi viisvitosen katti purkuosana listoilla (vm. 1995, ei tietoa onko 8 vai 16V). Sitähän ei tietysti tiedä mikä tuollaisen kunto on, mutta tiedoksi jos haluat kysyä. Hinta oli 120 €.
Kuinka korkeat ne HC-arvot olivat? Katti ei tietääkseni ihan mahdottomia puhdista, eli jos ne on kovin monia satoja niin epäilisin edellen vikaa (myös) jossain muualla.
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htmÄrräpää kirjoitti:En muista tarkkaa mutta jotain satoja ne oli. Ei auttanu vaikka anto jenkaa enemmänkin. Arvot vaan nousi.
Olisiko tuosta jotain apua? Katalysaattori hajoaa äärimmäisen harvoin, jos siinä ei ole fyysistä vikaa (kenno irti / reikä kyljessä).
VMP