Kuusnepan madallus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Kuusnepan madallus?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alkaa nykyinen alusta olemaan hieman "väsähtänyt", joten on käynyt mielessä pieni päivitys.
Olen ajatellut jotain -30mm pudotusta alkuperäisestä.

Päänvaivaa vaan aiheuttaa, kun autoni on jo valmiiksi matalampi kuin Rasviksen kuvissa oleva yksilö http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... 37e48dabdd.
Rasvis-> mikä alusta???

Mistä moinen johtuu, aikoinaan muutoskatsastettu puoli vuotta rekisteröinnin jälkeen, olisko laitettu joku tehtaan oma alusta?

Ajattelin pitäytyä orkkisiskareissa, kun täydellinen alusta on kuitenkin melko hintava.
Onko järkevää ja miten käyttäytyy, kokemuksia?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

samaa asiaa olen itekkin haaveillut. :-D Kerroppa sitten kun oot ton tehnyt et paljos tuli kustantaan toi projekti.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Samaa mietin, mutta pelkkien jousien vaihto ei oikein tunnu järkevältä ellei olis ihan uudet iskarit. Joten menee turhan kalliiksi ja mukavasta matka-autosta tulee huono katuraaseri :roll:

Tosin mulla on vaan teeässä :silly:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuusnepan madallus?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Alfissimo kirjoitti:Alkaa nykyinen alusta olemaan hieman "väsähtänyt", joten on käynyt mielessä pieni päivitys.
Olen ajatellut jotain -30mm pudotusta alkuperäisestä.

Päänvaivaa vaan aiheuttaa, kun autoni on jo valmiiksi matalampi kuin Rasviksen kuvissa oleva yksilö http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... 37e48dabdd.
Rasvis-> mikä alusta???

Mistä moinen johtuu, aikoinaan muutoskatsastettu puoli vuotta rekisteröinnin jälkeen, olisko laitettu joku tehtaan oma alusta?

Ajattelin pitäytyä orkkisiskareissa, kun täydellinen alusta on kuitenkin melko hintava.
Onko järkevää ja miten käyttäytyy, kokemuksia?
Minulla on 164 V6:ssa JR:än madallusjouset sekä keltaiset konit (säädettävä malli) juuri tuo säädettävyys on hyvä asia koska voit etsiä optimaalisen jäykkyyden etu/takapään välillä. JR jouset tiputtavat n. 30mm jopa hiukkasen enemmän. Konien kanssa tuli takajousien alle tehdyt korotuspalat jotka laitoin saadakseni perän kohoamaan hiukkasen voi myös tietenkin jättää pois. Mielestäni madaltamisella tuo jousitusmukavuus kärsii joten olen jopa miettinyt vaihtaa takaisin alkuperäisiin (uudet jouset löytyy tallista). ps. Älkää heittäkö kiviä :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kuusnepan madallus?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ricambi kirjoitti:Minulla on 164 V6:ssa JR:än madallusjouset sekä keltaiset konit (säädettävä malli) juuri tuo säädettävyys on hyvä asia koska voit etsiä optimaalisen jäykkyyden etu/takapään välillä. JR jouset tiputtavat n. 30mm jopa hiukkasen enemmän. Konien kanssa tuli takajousien alle tehdyt korotuspalat jotka laitoin saadakseni perän kohoamaan hiukkasen voi myös tietenkin jättää pois. Mielestäni madaltamisella tuo jousitusmukavuus kärsii joten olen jopa miettinyt vaihtaa takaisin alkuperäisiin (uudet jouset löytyy tallista). ps. Älkää heittäkö kiviä :mrgreen:
Mikähän mahtais olla setin hinta, jos menee vaihtoon???
Tarjoudun ostajaehdokkaaksi 8)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuusnepan madallus?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Mikähän mahtais olla setin hinta, jos menee vaihtoon???
Tarjoudun ostajaehdokkaaksi 8)[/quote]

Pidetään mielessä, tosin menisi vain vaihtoon nuo JR:n jouset (taisi kustantaa jotain 200€/srj uutena). Minullahan muuten löytyy tallissa tuohon 164 TS:ään kaksin kappalein madallusjousia taakse.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ricambi, mulla voisi olla käyttöä noille takajousille. On nimittäin hävyttömän korkella tuon oman auton perä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ricambi, mulla voisi olla käyttöä noille takajousille. On nimittäin hävyttömän korkella tuon oman auton perä.
Ok, ilmoittele jos tarviit ja tarjoa jotain niistä, ne jäivät ylimääräiseksi kun halusin perän korkeammaksi ja toiset parit taisi jäädä kuin sain takuuna uudet. Jaa, vai että haluat sen vielä matalammaksi. Monesko öljypohja on menossa? :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eipä nyt alkuun olisi tarvettakaan kuin jousille, ne tuntuu hieman "väsyiltä", iskarit pelaa kyllä hyvin (koputan puuta) :wink:

Alkaa tosiaan kiinnostamaan, jos nuo jouset vaan on timmissä.
Pistä vaikka privana tarkempaa hintaa, nuohan ovat käytetyt 8), hinta varmaankin putoaa roimasti :wink: .

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ricambi kirjoitti:Jaa, vai että haluat sen vielä matalammaksi. Monesko öljypohja on menossa? :mrgreen:
Eihän nyt köyhän passaa öljypohjia kiinni ajaa, se on rikkaiden harrastus :P

Minusta tuo "-35mm" madallus on etupäästä ihan sopiva, mutta nuo Chassis Dynamicsin takajouset eivät koskaan oikein istuneet kunnolla paikalleen eikä perä edes näyttänyt putoavan vakiosta. Jos sitä vähän pudottaisi ei auto ehkä näyttäisi tuollaiselta keravacustomilta (korotettu perä).

Ovatko ne kaikki jousesi siis JR:iä? Mikä on niille luvattu madallus?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Joskus kun oli tarvetta saada kilpuriin erikois jousia teetettiin niitä paikallisessa jousipajassa, ja iskarit saatiin saksanmaalta kohtuuhintaan. No se on tietysti makuasia miten haluaa toteuttaa ja tämän hetkistä saksan hinta tasoa en tiedä. Monesti vaan siviiliajo ominaisuudet kärsii jos tekee liian jäykän alustan. Sitten jos haluaa jäykän auton kannattaa miettiä vahvistus hitsauksia koriin. diekonaalitangoillakin saa koriin vääntöjäykkyyttä, en vaan tiedä löytyykö Alfaan miten paljon valmiita tankoja :evil: :twisted: . No soita jos haluut lisätietoja. Kun mulla on sun ex Alfa aika paljon terästettynä :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Äsken teinkin juuri tunnustuksen imusarja-osioon :oops:
Tiedän, se oli pirun pirteä peli ennenku vanha motti laukes, K&N filtteri ja superchipin lastu pellin alla.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Rasvanäppi ja Alfissimo,

OK tarkistan mitkä jouset ne ovat, ne ei taida kuitenkaan olla JR:ät koska nehän on punaiset kun nämä ovat mustat ne tiputti perää aika paljon. JR jousilla luvattu taisi olla -35mm. Katson jos löytyy dokumentteja niistä, pitäisi löytyä koska kuulun niihin jotka säilyttää kaikki kuitit => sairasta vai mitä :silly:

Laitan teille viestiä sitten.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ricambi kirjoitti:Katson jos löytyy dokumentteja niistä, pitäisi löytyä koska kuulun niihin jotka säilyttää kaikki kuitit => sairasta vai mitä :silly:
Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisi 8) :mrgreen:
Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus :lol: :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfissimo kirjoitti:Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisi 8)
Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus
Joka ikinen kuitti tallessa.. Myös kaikki bensakuitit, joihin merkattu taakse matka, - ja trippimittarin lukema, sekä keskikulutus. :silly:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Ei ollenkaan sairasta säilyttää, itsekin teen niin, mutta koskaan en niitä kuitteja löydä kun oikeasti tarvetta olisi 8)
Jos löydät kaiken säilyttämäsi, silloin sen on oltava jokin sairaus
Joka ikinen kuitti tallessa.. Myös kaikki bensakuitit, joihin merkattu taakse matka, - ja trippimittarin lukema, sekä keskikulutus. :silly:
Jostain syystä en yllättynyt, että Scuore vastaa noin :silly: :mrgreen: :lol: :-D

Ei vaan, ihan hyvä tapa, jos haluaa saada kilometrikorvaukset.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfissimo kirjoitti:Jostain syystä en yllättynyt, että Scuore vastaa noin
Joo, meikä on tunnetusti yksi palstan hämärimpiä kavereita. :-D
Ei vaan, ihan hyvä tapa, jos haluaa saada kilometrikorvaukset.
Jos auto olisi kirjanpidossa, niin kuittien säilyttämisen ymmärtäisikin. Tässä tilanteessa niitä kerätään vaan huvin vuoksi kaapit täyteen. :silly:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Koitetaan taas skarpata ja pysytään aiheessa.

Vastaa Viestiin