156 2003 vs face lift 2004

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

156 2003 vs face lift 2004

Viesti Kirjoittaja milaih »

Kertokaa, tietäjät eroja (muutkin kuin ulkonäölliset) 2003 vs. 2004. auto olisi 156 sedan 1.8 super. Kiitos
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nollakolmosethan ovat jo niitä ns. Boseliftejä, joten erot ovat muistaakseni vain kosmeettisia. Uusinokkainen voi aikanaan olla helpompi myytävä.

CZW
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 17:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja CZW »

Niin ehkä facefaceliftit (-04) ovat helpompia myydä koska ovat uudempia. Muuten tuo uusi naama kyllä rikkoo 156:n klassisia muotoja aika pahasti...

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

okay

Viesti Kirjoittaja milaih »

kiitos tiedosta!
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Siinä eka Boseliftissähän ei ulkonäkö muuttunut muuten kuin peilien maalamisen ja puskurin listojen maalamisen osalta. Sisusta ja varustelu muuttu enemmän ja 2.0TS korvattin JTSllä. Keulan ilme muuttui vasta myöhemmin.
MP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

CZW kirjoitti:Niin ehkä facefaceliftit (-04) ovat helpompia myydä koska ovat uudempia.
DA:n myyjän mukaan asia on juurikin näin. Nollakolmosia on muistaakseni molemmilla nokilla ja uusinenäisestä hyvitetään todennäköisesti enemmän, "koska se näyttää uudemmalta".

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja milaih »

tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia. No, neuvotteluasia.

btw: muuten tuo superi kiinnostaa lähinnä "yksinkertaisen" moottoritekniikan vuoksi. muut ominaisuudet (viat) lienevät muuten yhteneväiset vrt. ripustukset yms.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Re: jep

Viesti Kirjoittaja juhala »

milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia. No, neuvotteluasia.

btw: muuten tuo superi kiinnostaa lähinnä "yksinkertaisen" moottoritekniikan vuoksi. muut ominaisuudet (viat) lienevät muuten yhteneväiset vrt. ripustukset yms.
Tässä oon sun puolella. Facelift 156 on ainakin farkkuna musta paremman näköinen kuin eka versio. Yhdistettynä TS moottoriin väistetään JTS:n muutamat "ominaisuudet" jotka voivat ajaa omistajan hulluksi. Panos/ tuotos suhde ehkä paras 156. Toinen vaihtari voisi olla 1.9 jtd. 2.4 on kait hiukan keulapainoinen.

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja milaih »

dieseliä etsinkin, jos joku vaihtaisi 147 jtdhen...
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: jep

Viesti Kirjoittaja mml »

milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia.
Tämä on huomattu, oletan että tuossa "reilussa" on ironiaa matkassa. Oman auton hyvityksen (156 V6 '04) ja DA:n Hgin liikkeessä myynnissä olleen vuotta uudeman, mutta lisävarusteettoman vastaavan yksilön hintalapun välillä oli vaatimattomat yhdeksän tuhatta euroa. Autojen km lukemissa ei ollut paljoa eroa, mulla vähän yli hihnanvaihdon ja uudemmassa vähän alle. (Omassa siis hihna vaihdettu ja uudemmassa luultavasti ei, mutta tämä siis vain oletusta)

Selitys kuului: "...meillä on talossa ihan ohjeena että noi V6:set tulee seuraavan omistajan takuuaikana (6kk) maksamaan talolle korjauksina ainakin neljä tonnia. Kato sun auton pelkät tukivarret maksaa jo kaks tonnia." Tuo on niin tarkkaan sanasta sanaan mitä myyjän suusta tuli kun vain muistan. Kyseessä Turun DA ja vaihtoautopuoli.

Mutta itse aiheeseen. Keulan ja perän uudelleenmuotoilun lisäksi 2004 ei tullut muita muutoksia kuin uudet 16" ensiasennusvanteet. Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.

Kuva

Vanteet kuuluivat mielestän kauppaan versiosta riippumatta, en tosin pistä päätäni asiasta pantiksi Superin kohdalla. Jäälleenmyynnin helppoudesta faceliftin osalta jo yllä kirjoitettu pitänee paikkaansa. Vaikka ei kai käytetty Alfa koskaan ole helppo myytävä...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

mml kirjoitti: Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.
Löytyy myös omasta Boseliftistä. Edellisessä -00-autosta se puuttui.

Juza
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
Paikkakunta: Des Moines

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Juza »

mml kirjoitti:
milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia.
Tämä on huomattu, oletan että tuossa "reilussa" on ironiaa matkassa. Oman auton hyvityksen (156 V6 '04) ja DA:n Hgin liikkeessä myynnissä olleen vuotta uudeman, mutta lisävarusteettoman vastaavan yksilön hintalapun välillä oli vaatimattomat yhdeksän tuhatta euroa. Autojen km lukemissa ei ollut paljoa eroa, mulla vähän yli hihnanvaihdon ja uudemmassa vähän alle. (Omassa siis hihna vaihdettu ja uudemmassa luultavasti ei, mutta tämä siis vain oletusta)

Selitys kuului: "...meillä on talossa ihan ohjeena että noi V6:set tulee seuraavan omistajan takuuaikana (6kk) maksamaan talolle korjauksina ainakin neljä tonnia. Kato sun auton pelkät tukivarret maksaa jo kaks tonnia." Tuo on niin tarkkaan sanasta sanaan mitä myyjän suusta tuli kun vain muistan. Kyseessä Turun DA ja vaihtoautopuoli.

Mutta itse aiheeseen. Keulan ja perän uudelleenmuotoilun lisäksi 2004 ei tullut muita muutoksia kuin uudet 16" ensiasennusvanteet. Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.

Kuva

Vanteet kuuluivat mielestän kauppaan versiosta riippumatta, en tosin pistä päätäni asiasta pantiksi Superin kohdalla. Jäälleenmyynnin helppoudesta faceliftin osalta jo yllä kirjoitettu pitänee paikkaansa. Vaikka ei kai käytetty Alfa koskaan ole helppo myytävä...
Kaveri hankki juuri '04 Superin ja siinä on 15" pyöreäreikäiset vanteet. Eli ilmeisesti nuo 16" kuuluvat sitten isompimoottorisiin laitoksiin.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itsellä on 12/2002 ja 8/2004156 JTS farmarit, huomatut erot seuraavanlaisia. 2004 on selespeed.

Bose 2002, ei 2004
Cruise 2004, ei 2002
16" vanteet 2004, ei 2002
Koiraverkko 2002, ei 2004
2 X kauko-ohjain avain 2002, ei 2004
Radionapit ratissa 2004, ei 2002
Airbagin ohjausyksikkö vaihtunut siemenssiin 2004ssa, ei käytännön merkitystä.

Muuta huomattua

2004sen takapuskuri on muotoiltu huonommin, erittäin vaikea avata takaluukkua kun ei saa sormia luukun alle.

2004:ssa ei ole ajovalonpesureita.

2004:sen valot tuntuvat tehokkaammilta, tosin vertailu -98 V6:sen valoihin jotka olivat jo vähän kuluneet.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Ja Cruise löytyy -03 JTS.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla on viimeisiä boseliftejä (vanhakeulainen JTS), rekisteröity '03 ja siihen piti erikseen hankkia cruise. Avaimia on vain 1 * kauko-ohjattu.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Kirjavaa tuntuu varustelu olevan. Meittinkin on kesällä rekisteröity. Mittaristojen taustojenkin värit vaihtelee. Meillä vaaleat.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Marraskuussa -03 rekisteröity vanhakeulainen 1.8:
Tummat mittarit
Cruise (tuli lisävarusteena "samaan hintaan", kun tyhjensivät varastoa)
15" vanteet.
Ei koiraverkkoa
1x kauko-ohjattava avain.

-tommi

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

'05 mittariston väri meni sisustuksen värin mukaan. Musta sisustus = mustat mittaripohjat, beige tai harmaa sisustus = vaaleanharmaat mittaripohjat. Nahoissa kai samaan tyyliin, punaisista nahoista ei tietoa, mustat pohjat kuulostaisivat loogisilta.

'05 2- ja 2,5-litraisissa oli nuo 16" vanteet vakiona, vaikka Deltan esitteet puhuivat vielä 15-tuumaisista. Boset, ajovalonpesurit ja radionapit ohjauspyörässä lisävarusteita. Cruise vakiona ainakin 2- ja 2,5-litraisissa.

Empiirisenä aineistona toimiva '05 JTS tilattiin sellaisessa vaiheessa, että kaikkea varustelua ei voinut edes speksata - kaikissa tehtaalta tilatuissa autoissa tuli oleman Boset, eikä valopesureita saanut. Mainion Luce di Amalfi -värin sai - joka tosin kopan laatassa on merkitty Luci di Boscoksi. :D

edit: vanhuus vaivaa, tarkoitin '05:ttä enkä '04:ää

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuollaisen eron tossa huomasin. -02 JTS ajotietokone huomattavasti isomman kokoinen, -04:ssa päivämäärää ei näy kokoajan yläreunassa. Mielestäni fl2:sen näyttö on parempi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja json »

Maunu kirjoitti: 2004:ssa ei ole ajovalonpesureita.
Mulla ne kyllä löytyy (-04 2.0 JTS Sele SW)
Pappa betalar ku mamma köper.......

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko sulla Xenon valot?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja json »

Maunu kirjoitti:Onko sulla Xenon valot?
Ei oo xenonit. Ihan perus lamput ja sit siin on ne "liukuvat" pesimet jotka "melkein" aina toimii :roll:
Pappa betalar ku mamma köper.......

Vastaa Viestiin