Vika vai ominaisuus??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Vika vai ominaisuus??

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Alfassa on parivikaa tai ominaisuutta jotka ei oikein miellytä.

1. Tyhjäkäynnillä käynti on ihan tasainen, mutta rattiin tulee selvää resonanssia/tärinää. No tuo ei ole isojuttu.

2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.

Voiko noita yhdistää esim. viallinen moottorintukikumi?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Malli ja moottori yms. kiinnostaa kun näitä miettii.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Aivan :)

Alfa on 156 1.9 JTD 2001

lehtinen
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 22:47
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lehtinen »

Tärinä tyhjäkäynnillä vaikuttaisi moottorin tukikumit hapertuneet jos kerta moottori käy siististi

Liikkeelle lähdössä tärinä voi johtua moottorin/vaihteiston tukikumeista tai paineasetelma ei irroita tasaisesti kytkintä

mutta eikös noi moottorin tukikumien kuluminen ole alfoissa vähän niin kuin ominaisuus :)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ok, ne kannattaisi ehkä vaihta siinä tapauksessa kaikki kerralla? Vai

lehtinen
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 22:47
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lehtinen »

näin ainakin itse tekisin kaikki saman tien uusiks
kannattaa tietenkin ensin vähän silmäillä missä kunnossa vanhat on ettei turhaan vaihda
Tosta 156 en tiedä kuinka herkästi siitä menee noi kumit.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Pinta puolisesti kun katsoin niitä, niin niistä on todella vaikeaa nähdä mikä niiden kunto on?
Onko mitään tipsiä vai pitäisikö ne ottaa yksi kerrallaan pöydälle?

lehtinen
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 22:47
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lehtinen »

jos niissä ei mitään suurempia ulkoisia halkeamia näy niin voipi olla että kumi on vanhetessa mennyt niin pehmeäksi ja aiheuttaa tärinää..
yks keino mistä näkee tukikumien kuluneisuuden kun polkaisee kaasua ja katsoo konetta jos se heilahtaa paljonkin niin tukikumit ei ole mitkään hyvät ainakaan

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Minkäslainen homma nuo kumit on vaihtaa esmes 33:seen? Pitääkö moottoria saada nostettua jotenkin?
I do my loving in the winter.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

1. Tyhjäkäynnillä käynti on ihan tasainen, mutta rattiin tulee selvää resonanssia/tärinää. No tuo ei ole isojuttu.

2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
JTD varmaan aina ravistaa hivenen mutta jos pahasti niin jos siinä on kaksimassanen vauhtipyörä...oireet sopii siihen.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Vika vai ominaisuus??

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

jartuo kirjoitti:Moi
2. Liikkeelle lähtiessä auto ravistaa niin kauan kun kytkinpoljin on nousussa.
Kytkin ei luista ja irroittaa muutenkin normaalisti.
Voi kyllä olla merkki kytkimen elinkaaren ehtoopuolen alkamisesta - näin eksaktein teknisin termein ilmaistuna.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Eilen vaimo kävi kauppareissulla Alfan kanssa, hän oli varman kusettanut kytkintä kun ravistus oli loppunut ainakin 50%
Tai lähtenyt naiselliseen tapaan, kytkin vauhdilla ylös ja menoksi;)

Täytyy antaa useammin eukon huristella menemään.
No ei se ole maailman isoin homma heittää uusi kytkinpaketti paikalleen, harmitaa vaan rahanmeno. Onko mitään tietoa mitä paketti yleensäkään kustantaa?

Vastaa Viestiin