Penkin irroitus GTV (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
murola
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2005, 12:50
Paikkakunta: kantvik

Penkin irroitus GTV (916)

Viesti Kirjoittaja murola »

Kuskin penkki temppuilee. Miten sen saa ulos?
Mauri

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Helposti!

Tai no niin no. Eli ensin siirrät penkin taka-asentoon. Kiskoissa on aivan etuosassa yksi kuusiokoloruuvi per kisko, muistaakseni kokoa kuusi. Kierrät ne auki. Sen jälkeen siirrät penkin aivan etuasentoon ja ruuvaat vastaavat ruuvit irti kiskojen toisesta päästä. Sitten varovasti nostaen ja varoen airbägin antureiden johtoja.

Näin ainakin omassani, josta tuli muutama viikko sitten irroitettuja penkkejä useampaankin kertaan. Etuosan ruuvit ovat ainakin nahkapenkkien kanssa sangen vittumaiset irroitettavat.

EDIT: Airbägin anturin johdot olivat omassa todella lyhyet, pelivaraa oli ehkä noin 7cm joten penkin takaisin laittoon tarvittiin avustaja, joka laittoi johdot kiinni samalla kun itse laitoin penkkiä paikalleen.

Enkä tiedä miten johtojen irroitus vaikuttaa bägin merkkivaloon, koska itsellä se paloi jo ennestään.

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Juuri noin se irroitus tapahtuu ! Airbag lampusta ei tule ongelmaa jos et laita virtoja päälle autoosi kun kontakti on irti !

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niin ja tietysti takasin laittaessa samalla vaivalla kolvaa piuhat kiinni ;)

Ja jos kuitenkin jännittää merkkivalon kanssa niin ottaa vaikka akunkengänkin irti.

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Viesti Kirjoittaja Batman »

Korjausmanuaali kehottaa ottamaan akunkengät irti ja odottamaan 10 min jos autossa on turvavyönkiristimet ja bägi.

Sitten vasta penkki irti !

murola
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2005, 12:50
Paikkakunta: kantvik

Kiitos

Viesti Kirjoittaja murola »

Kiitos kaikille ohjeista.
Taitaa tulla mielenkiintoinen pääsiäinen.
Mauri

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Saakohan tuota penkkiä madallettua mitenkään järkevällä työmäärällä?
Kyllähän tuonne sisään mahtuu, mutta jos on vähänkin tukka pystyssä, niin osuu jo kattoon. Kerran kolahtanut pää kattoon, kun ajoin parkkipaikalla kuoppaan.
Saa nähdä, mahtuuko ratapäivillä kypärän kanssa sisään.

-tommi

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Kuulemma sieltä sais otettua pois jotain säätölevyjä/prikkoja, joiden avulla saa hieman alaspäin. Pitäis itsekin säätää tuota alemmas, mutta ei ole tullut katsottua tarkemmin millanen operaatio se on. Jossain vaiheessa heitän kuitenkin nuo nykyiset jakkarat menemään ja laitan tilalle jotkut paremmat..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla ei syttynyt bägi valo kun irrotin penkin... akunkengät kiinni mutta virrat pois.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

blacase
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Touko 2007, 11:16

Viesti Kirjoittaja blacase »

Bagin valo syttyy jos virrat laittaa päälle ilman että kiristimen piuha on kiinni, testattu fakta.
Vakiopenkkiä saa 1,5cm alaspäin kun ottaa penkin ja kiskojen välistä sen paksuset "prikat" pois. Penkki kiskoineen autosta irti niin sitten selviää kyllä...Vaatii verhoilun irrottamista osaksi, aika vittumainen homma mutta ei siinä tuntia kauempaa mene kun tekee vaan.

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Ostin talvella Spiderin vm-95 Saksasta. Bagin valo paloi jo ostohetkellä ja sammuu vain ,kun virrat on poikki.
Mittasin molempiin penkkeihin menevät 2-napaiset kaapelit, niistä sain mitattua vastuksen, joka on 0 Ohmia.

Nyt muutama kysymys:
Mikä ihme "härpätin" siellä penkin alla on, mikä tehtävä sillä on, miten se toimii ja miten se voi rikkoutua.
Onko -95 mallissa turvavyön kiristimet ja jos on, miten ne toimii.
Edessä vyö on pultattu runkoon,siitä se kulkee penkin yli taakse rullalle, jossa käsittääkseni se kiristin pitäisi olla. Siihen ei kuitenkaan mene mitään kaapelia tai putkea, jolla se saisi käskyn toimia tarvittaessa.

Kuskin oven takana pystypalkissa (B ?) on tehtaalla liimattu Musta tarra,
valtakielillä tekstiä, näin Englanniksi: Remplace gas generator by. Siinä on pilkutettu 7/2005, eli kymmenen vuotta auton valmistumisesta. Mitä olisi pitänyt tehdä Heinäkuussa 2005 ja mistä tiedän, onko sitä tehty?

t. lato

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Turvavyön esikiristys toimii "räjähdyspatruunalla", joka sen on lukon yhteydessä, johon turvavyön solki kiinnitetään.

Ovipalkissa oleva tarra on ainakin omassani muistutus siitä, että airbagin "toimintatakuu" on kymmenen vuotta.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Läksin tekemään tätä hommaa ja vi*uiks män. Ei pahasti mutta muistelin että ne 1,5 cm palat on kiskon ja lattian välissä ja koska siellä ei ollut mitään, ruuvasin penkit takaisin paikoilleen. Takaisin laittaessa keskitunnelin puoleisen kiskon etupultin vastinkappale auton pohjassa irtosi. En tiedä miten se on mahdollista mutta niin vain on. Nyt on pultti kiskosta läpi mutta se ei kiristy mihinkään. Liikkuu ehkä 1,5 cm ylös ja alas mutta koska pultin toisessa päässä on se korin vastinkappale kiinni, ei penkki irtoa. Pultin avaaminen ei onnistu koska se vastinkappale ei ota kiinni mihinkään, ei se myöskään lähde irti pultista.

Kolmellakin pultilla penkki kyllä pysyy paikoillaan mutta parempi olisi jos penkki olisi neljällä pultilla kiinni.

Lisäksi nyt tuo penkin laskeminen vaikeutui huomattavasti, penkki kun on autossa kiinni eikä lähde ihan helpolla pois.

Onko tällaista tapahtunut ennen ja mitä nyt pitäisi tehdä?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jos siitä saa raotettua verhoilua niin jollain meisselillä pitää vastaan ettei se vastamutteri pyöri. Jos ja kun olet pyörittänyt sen väärälle kierteelle niin sitten on hankalampaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jalamari kirjoitti:Jos siitä saa raotettua verhoilua niin jollain meisselillä pitää vastaan ettei se vastamutteri pyöri. Jos ja kun olet pyörittänyt sen väärälle kierteelle niin sitten on hankalampaa.
Niinpä. Väärällä kierteellä se luultavasti on, tuskinpa se muuten olisi irronnut. Vinkkejä siihen miten siinä tapauksessa kannattaisi edetä?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Yritin etsiä sulle apuja huoltomanuaalista mutta ei siellä sen tarkemmin kerrota. Lattianverhoilun irroittamiseksi pitää ainakin kynnyslistat, keskikonsolin sivupalat, ja keskikonsoli irroittaa.

Kokeilemisen arvoista: Samalla kun yrität kiertää pulttia auki joku vääntää kiskonpään ja lattian välistä kiskoa ylös päin. Jos vastakappaleen saa tarraamaan riittävästi lattian alapintaan niin pulttikin vähitellen löystyy. Onnistuminen riippuu varmaan aika paljon siitä minkälainen vastakappale siellä on. Jos siellä on ollu hitsattuna joku raudan pala niin luulisi että pienellä tuurilla sen saa takertelemaan riittävästi. Kaveri apuun ja ihmettelemään.

Se millä sen pultin saa taas pitämään onkin toinen tarina. Kerro miten homma etenee ja minkälainen se rakenne oli kun selviää.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jep, täytyy taistella tuon penkin kanssa. Kiitokset avusta jo tässä vaiheessa! Piti lisätä tuo allekirjoitus näihin viesteihin tämän ketjun tapahtumien perusteella..

Vastaa Viestiin