Penkin irroitus GTV (916)
Valvoja: Moderators
Penkin irroitus GTV (916)
Kuskin penkki temppuilee. Miten sen saa ulos?
Mauri
Mauri
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Helposti!
Tai no niin no. Eli ensin siirrät penkin taka-asentoon. Kiskoissa on aivan etuosassa yksi kuusiokoloruuvi per kisko, muistaakseni kokoa kuusi. Kierrät ne auki. Sen jälkeen siirrät penkin aivan etuasentoon ja ruuvaat vastaavat ruuvit irti kiskojen toisesta päästä. Sitten varovasti nostaen ja varoen airbägin antureiden johtoja.
Näin ainakin omassani, josta tuli muutama viikko sitten irroitettuja penkkejä useampaankin kertaan. Etuosan ruuvit ovat ainakin nahkapenkkien kanssa sangen vittumaiset irroitettavat.
EDIT: Airbägin anturin johdot olivat omassa todella lyhyet, pelivaraa oli ehkä noin 7cm joten penkin takaisin laittoon tarvittiin avustaja, joka laittoi johdot kiinni samalla kun itse laitoin penkkiä paikalleen.
Enkä tiedä miten johtojen irroitus vaikuttaa bägin merkkivaloon, koska itsellä se paloi jo ennestään.
Tai no niin no. Eli ensin siirrät penkin taka-asentoon. Kiskoissa on aivan etuosassa yksi kuusiokoloruuvi per kisko, muistaakseni kokoa kuusi. Kierrät ne auki. Sen jälkeen siirrät penkin aivan etuasentoon ja ruuvaat vastaavat ruuvit irti kiskojen toisesta päästä. Sitten varovasti nostaen ja varoen airbägin antureiden johtoja.
Näin ainakin omassani, josta tuli muutama viikko sitten irroitettuja penkkejä useampaankin kertaan. Etuosan ruuvit ovat ainakin nahkapenkkien kanssa sangen vittumaiset irroitettavat.
EDIT: Airbägin anturin johdot olivat omassa todella lyhyet, pelivaraa oli ehkä noin 7cm joten penkin takaisin laittoon tarvittiin avustaja, joka laittoi johdot kiinni samalla kun itse laitoin penkkiä paikalleen.
Enkä tiedä miten johtojen irroitus vaikuttaa bägin merkkivaloon, koska itsellä se paloi jo ennestään.
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Kuulemma sieltä sais otettua pois jotain säätölevyjä/prikkoja, joiden avulla saa hieman alaspäin. Pitäis itsekin säätää tuota alemmas, mutta ei ole tullut katsottua tarkemmin millanen operaatio se on. Jossain vaiheessa heitän kuitenkin nuo nykyiset jakkarat menemään ja laitan tilalle jotkut paremmat..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Bagin valo syttyy jos virrat laittaa päälle ilman että kiristimen piuha on kiinni, testattu fakta.
Vakiopenkkiä saa 1,5cm alaspäin kun ottaa penkin ja kiskojen välistä sen paksuset "prikat" pois. Penkki kiskoineen autosta irti niin sitten selviää kyllä...Vaatii verhoilun irrottamista osaksi, aika vittumainen homma mutta ei siinä tuntia kauempaa mene kun tekee vaan.
Vakiopenkkiä saa 1,5cm alaspäin kun ottaa penkin ja kiskojen välistä sen paksuset "prikat" pois. Penkki kiskoineen autosta irti niin sitten selviää kyllä...Vaatii verhoilun irrottamista osaksi, aika vittumainen homma mutta ei siinä tuntia kauempaa mene kun tekee vaan.
Ostin talvella Spiderin vm-95 Saksasta. Bagin valo paloi jo ostohetkellä ja sammuu vain ,kun virrat on poikki.
Mittasin molempiin penkkeihin menevät 2-napaiset kaapelit, niistä sain mitattua vastuksen, joka on 0 Ohmia.
Nyt muutama kysymys:
Mikä ihme "härpätin" siellä penkin alla on, mikä tehtävä sillä on, miten se toimii ja miten se voi rikkoutua.
Onko -95 mallissa turvavyön kiristimet ja jos on, miten ne toimii.
Edessä vyö on pultattu runkoon,siitä se kulkee penkin yli taakse rullalle, jossa käsittääkseni se kiristin pitäisi olla. Siihen ei kuitenkaan mene mitään kaapelia tai putkea, jolla se saisi käskyn toimia tarvittaessa.
Kuskin oven takana pystypalkissa (B ?) on tehtaalla liimattu Musta tarra,
valtakielillä tekstiä, näin Englanniksi: Remplace gas generator by. Siinä on pilkutettu 7/2005, eli kymmenen vuotta auton valmistumisesta. Mitä olisi pitänyt tehdä Heinäkuussa 2005 ja mistä tiedän, onko sitä tehty?
t. lato
Mittasin molempiin penkkeihin menevät 2-napaiset kaapelit, niistä sain mitattua vastuksen, joka on 0 Ohmia.
Nyt muutama kysymys:
Mikä ihme "härpätin" siellä penkin alla on, mikä tehtävä sillä on, miten se toimii ja miten se voi rikkoutua.
Onko -95 mallissa turvavyön kiristimet ja jos on, miten ne toimii.
Edessä vyö on pultattu runkoon,siitä se kulkee penkin yli taakse rullalle, jossa käsittääkseni se kiristin pitäisi olla. Siihen ei kuitenkaan mene mitään kaapelia tai putkea, jolla se saisi käskyn toimia tarvittaessa.
Kuskin oven takana pystypalkissa (B ?) on tehtaalla liimattu Musta tarra,
valtakielillä tekstiä, näin Englanniksi: Remplace gas generator by. Siinä on pilkutettu 7/2005, eli kymmenen vuotta auton valmistumisesta. Mitä olisi pitänyt tehdä Heinäkuussa 2005 ja mistä tiedän, onko sitä tehty?
t. lato
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Läksin tekemään tätä hommaa ja vi*uiks män. Ei pahasti mutta muistelin että ne 1,5 cm palat on kiskon ja lattian välissä ja koska siellä ei ollut mitään, ruuvasin penkit takaisin paikoilleen. Takaisin laittaessa keskitunnelin puoleisen kiskon etupultin vastinkappale auton pohjassa irtosi. En tiedä miten se on mahdollista mutta niin vain on. Nyt on pultti kiskosta läpi mutta se ei kiristy mihinkään. Liikkuu ehkä 1,5 cm ylös ja alas mutta koska pultin toisessa päässä on se korin vastinkappale kiinni, ei penkki irtoa. Pultin avaaminen ei onnistu koska se vastinkappale ei ota kiinni mihinkään, ei se myöskään lähde irti pultista.
Kolmellakin pultilla penkki kyllä pysyy paikoillaan mutta parempi olisi jos penkki olisi neljällä pultilla kiinni.
Lisäksi nyt tuo penkin laskeminen vaikeutui huomattavasti, penkki kun on autossa kiinni eikä lähde ihan helpolla pois.
Onko tällaista tapahtunut ennen ja mitä nyt pitäisi tehdä?
Kolmellakin pultilla penkki kyllä pysyy paikoillaan mutta parempi olisi jos penkki olisi neljällä pultilla kiinni.
Lisäksi nyt tuo penkin laskeminen vaikeutui huomattavasti, penkki kun on autossa kiinni eikä lähde ihan helpolla pois.
Onko tällaista tapahtunut ennen ja mitä nyt pitäisi tehdä?
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niinpä. Väärällä kierteellä se luultavasti on, tuskinpa se muuten olisi irronnut. Vinkkejä siihen miten siinä tapauksessa kannattaisi edetä?Jalamari kirjoitti:Jos siitä saa raotettua verhoilua niin jollain meisselillä pitää vastaan ettei se vastamutteri pyöri. Jos ja kun olet pyörittänyt sen väärälle kierteelle niin sitten on hankalampaa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Yritin etsiä sulle apuja huoltomanuaalista mutta ei siellä sen tarkemmin kerrota. Lattianverhoilun irroittamiseksi pitää ainakin kynnyslistat, keskikonsolin sivupalat, ja keskikonsoli irroittaa.
Kokeilemisen arvoista: Samalla kun yrität kiertää pulttia auki joku vääntää kiskonpään ja lattian välistä kiskoa ylös päin. Jos vastakappaleen saa tarraamaan riittävästi lattian alapintaan niin pulttikin vähitellen löystyy. Onnistuminen riippuu varmaan aika paljon siitä minkälainen vastakappale siellä on. Jos siellä on ollu hitsattuna joku raudan pala niin luulisi että pienellä tuurilla sen saa takertelemaan riittävästi. Kaveri apuun ja ihmettelemään.
Se millä sen pultin saa taas pitämään onkin toinen tarina. Kerro miten homma etenee ja minkälainen se rakenne oli kun selviää.
Kokeilemisen arvoista: Samalla kun yrität kiertää pulttia auki joku vääntää kiskonpään ja lattian välistä kiskoa ylös päin. Jos vastakappaleen saa tarraamaan riittävästi lattian alapintaan niin pulttikin vähitellen löystyy. Onnistuminen riippuu varmaan aika paljon siitä minkälainen vastakappale siellä on. Jos siellä on ollu hitsattuna joku raudan pala niin luulisi että pienellä tuurilla sen saa takertelemaan riittävästi. Kaveri apuun ja ihmettelemään.
Se millä sen pultin saa taas pitämään onkin toinen tarina. Kerro miten homma etenee ja minkälainen se rakenne oli kun selviää.
Ayrton Senna da Silva forever