Eli katsastuksen setä sano että niissä vakaajan apurunkoon tulevissa puslissa on löysää ja että tarttis vaihtaa. No, tarvikkeena niitä ei tunnu saavan.. tarviketorilla oli kirjassa kyllä kuva pelkästä puslasta mutta kyseistä tuotetta ei ole maahantuoja hinnoitellu Deltassa möivät koko vakaajaa 185 eskoon.. tuntuis että yhden puslan takia tarttis ostaa koko vakaajaa! Jossain ketjussa joku kerto ruuvanneensa ruuveja sinne puslan väliin mutta liekkö tuo pitemmän päälle kannattavaa?
Niin ja mahtuuko se vakajaa tuleen pois sieltä ilman isompia purkamisia oli vaan aika ahtaan näköistä.
Kannattaa kysyä Heikalta ja Muukkoselta jos haluaa etsiä vakiopuslia. Jos ei niitä saa järkevään hintaan mistään niin sitten kannattaa harkita Powerflexin kallistuksenvakaajan puslia joita on tarjolla, EB Sparesin listoilta löytyi £24 +alv, Muukkonenkin niitä taitaa kaupata.
Joo kallistuksen vakaajan vaihto ei ole mikään nopea homma.
Joudut ottamaan pakoputken ja alatuennan pois edestä, että saa vakaajan tiputettua ja vaihdettua.
Englannista EpSpares tjs. kauppaa powerflexin kallistuksenvakaajan puslia halpaan hintaan, tosin niiden vaihdossakin tarvii vakaaja ottaa pois.
Mulla ainakin on ruuvit pitänyt välykset poissa eikä ole kolissut sen koommin, ainakin vielä on ruuvit pysyneet kiristyksissä.
Toki jos haluat vaihtaa puslat / vakaajan, niin mikäs siinä.
Ruolla ruuvitempulla saat ainakin lisäaikaa ties kuinka pitkään...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Heh, on töissä aikaa niin piruuttaan päätin etsiä eikö todellakaan löydy vakiopuslia mistään Hetken etsinnän jälkeen tupsahti saksasta kauppa vastaan josta noita löytyy ja joka vielä toimittaa suomeenkin http://www.parcoon.de. Eteen 6.50e/kpl, osanro EMB3004.
Vinkkinä muille että näköjään ainakin tuolta saa pelkkiä ala/ylätukivarren vakiopusliakin ostettua 156:een ettei tarvi koko ala/ylätukivartta ostaa. Joku aika sitten oli vielä toisin.
Jokos näitä etu kallistuksenvakaajan koripuslia joku vaihdellut? 147 koripuslissa väljää pari milliä ja kolahtaa vaikka ei itse mitään kuoppaa tiessä havaitsisikaan. Väli on ahdas, mutta ei kiinnostaisi alkaa pudottamaan apurunkoa pois. Jos irroittaa molemmat koiranluut ja puslien pultit apurungosta niin saisiko tuota tulemaan sen verran ulos, että sais puslan näkyviin ja purettua. Vai tuleeko jotain eteen? Itse en keksinyt miksei onnistuisi. Alfassakiin taitaa nuo puslien kiinnityspannat olla niitattu kasaan?
Juu itse juuri vaihdoin tuohon 156:n puslat, heikalta 6e kpl, irrotin vain rattaat ja vakaajan koiranluut, melko ahdas väli kuitenkin, muutama kirosanakin pääsi. Tein puslien ulkopuolelle holkit jotka voi kiristää vakaajaan kiinni 6mm pultilla jotta pysyy oikealla kohdin.
eipä tainnut olla toisella puolen... tai ne särkyi purku vaiheessa, piti kuitenin repiä vakaajaa vähän puolelta toiselle... pistin kuitenkin vain ulkopuolelle.
Eli mites tuo homma nyt eteni?
Kädessä on kaksi runkopuslaa paikallisesta varaosaliikkeestä jotka ovat alkuperäisellä? leimalla varustettuja.
Tuo JTS vain pikkaisen kolisee, joten kait nuo tarvii vaihtaa sinne.
Kuvat jotka varmaan selventäisivät asiaa, ovat tuolta foorumilta hävinneet