156 sw ja airbag
Valvoja: Moderators
156 sw ja airbag
Jahas, kovasti kokeilin vanhempia threadeja lueskella mutta.... tässäpä oiva ongelma kuomasille purettavaksi. Eli, nukkuvalle kaunokaiselle oli tässä ilmestynyt kondensio (?) tai muuta vettä takaluukun sisälle aimo määrä, en tiedä mistä mutta siitä farkun kourusta se läjäytti aimo lätäkön sikaosaston puolelle. Tän jälkeen huomasin, että airbag valo palaa.. onko näin, että siellä olis joku anturi joka on ottanut itseensä? Alta pari vuotta auto on mulla ollut ja ikuna se ei ole bägivaloja vilkutellut. Aattelin että oliskos tässä joku yhteys.. Ja mistähän pirusta se sitä vettä on saattanut sinne tiputtaa =(
Nonni, nyt kävin tänään katselemassa airbag virheilmoitusta ... ja ohjelma sanoi "Sisäinen järjestelmävirhe" Airbagissa. Korjaaja soitti Rauman Teltta-Autoon ja sieltä oltiin sitä mieltä, että ohjausyksikkö on rikki... Hintaa sille 554e ja asennukset päälle... Prkl!
Onks jollain kokemusta vastaavasta?
Onks jollain kokemusta vastaavasta?
Moi
Monellako bagilla Alffasi on varustettu? Omani on 4:llä
Ja sama homma edessä, keskusyksikön vaihto on helppo juttu.
Yksikkö on kiinni kolmella 6mm pultilla siinä kuskin ja pelkääjän välissä.
Omassa valo vilkkui jo ostettaessa, mutta tuo reilu 500€ on kyllä kova hinta.
Odottelen Heikalta mihin hintaan hän sen saisi hommattua, todennäköisesti huomattavasti halvemmalla.
Minkä virhe ilmoituksen airbag antoi? voin oman virhe ilmoituksen kopsata tänne huomenna, just nyt se on toisessa läppärissä ja läppäri on autossa.
Monellako bagilla Alffasi on varustettu? Omani on 4:llä
Ja sama homma edessä, keskusyksikön vaihto on helppo juttu.
Yksikkö on kiinni kolmella 6mm pultilla siinä kuskin ja pelkääjän välissä.
Omassa valo vilkkui jo ostettaessa, mutta tuo reilu 500€ on kyllä kova hinta.
Odottelen Heikalta mihin hintaan hän sen saisi hommattua, todennäköisesti huomattavasti halvemmalla.
Minkä virhe ilmoituksen airbag antoi? voin oman virhe ilmoituksen kopsata tänne huomenna, just nyt se on toisessa läppärissä ja läppäri on autossa.
No 500€ on teltta-auto hinta =) Oma on kans 4:llä bagilla varustettu. Telttan mielestä sivubägeillä on oma ohjainyksikkö. Eli mulla menee tiistaina selvitettäväksi mikä ohjain siellä on kukkuu. Pitää Heikalta kysyä itsekin sitten millaisen hinnan sais purkille.jartuo kirjoitti:Moi
Monellako bagilla Alffasi on varustettu? Omani on 4:llä
Ja sama homma edessä, keskusyksikön vaihto on helppo juttu.
Yksikkö on kiinni kolmella 6mm pultilla siinä kuskin ja pelkääjän välissä.
Omassa valo vilkkui jo ostettaessa, mutta tuo reilu 500€ on kyllä kova hinta.
Odottelen Heikalta mihin hintaan hän sen saisi hommattua, todennäköisesti huomattavasti halvemmalla.
Minkä virhe ilmoituksen airbag antoi? voin oman virhe ilmoituksen kopsata tänne huomenna, just nyt se on toisessa läppärissä ja läppäri on autossa.
Ko. Diagnoosiohjelma ilmoitti "01 Sisäinen järjestelmävirhe" tms. Jota ei saanut ohjelmalla resetoitua pois.... Kuulemma bägiohjain tarttee tilata runkonumerolla, valmiiksi ohjelmoituna...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kannattaa kyllä nyppiä airbagin boxin johdot irti ja pistää takaisin ennen kuin alkaa uutta lootaa ostamaan. Heikka tuskin on paljonkaan halvempi Deltaa tässä asiassa, koska loota maksaa Italiassakin erittäin paljon.
Omaa kokemusta sen verran että projektin loota Deltasta 550e ja Italiasta 490e.
Tuntuisi silti aika uskomattomalta että loota hajoaisi, kyllä vika varmasti on jossain muualla. Kosketushäiriöthän noissa useimmiten ongelmia aiheuttavat. Deltan vaan helppo todeta että boxin vaihtamalla ongelma saatiin kuntoon, toisin sanoen lootan liitos oli hapettunut ja uudella toimii taas vähän aikaa.
Omaa kokemusta sen verran että projektin loota Deltasta 550e ja Italiasta 490e.
Tuntuisi silti aika uskomattomalta että loota hajoaisi, kyllä vika varmasti on jossain muualla. Kosketushäiriöthän noissa useimmiten ongelmia aiheuttavat. Deltan vaan helppo todeta että boxin vaihtamalla ongelma saatiin kuntoon, toisin sanoen lootan liitos oli hapettunut ja uudella toimii taas vähän aikaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Mun mielestä siinä ohjelmassa ei ollut mitään minuutteja, vaan toi yo. ilmoitus 01 järjestelmän sisäinen virhe.. Yritin pojille siitä ilmoitella että kattois ne liitännät muta kovasti kerkesiä olivat myymään uutta. Noh, tiistaina menee selvitykseen mikä bägi siellä nyt olis pois peleistä..jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla muita kuin yksi airbag ohjain.
Erona on vain se kuinka monta bagia se ohjaa, joko 1-2 tai 4 bagin toosa.
muistatko millä minuutilla se virheilmoitus on tullut ?
Mun mielestä siinä ohjelmassa ei ollut mitään minuutteja, vaan toi yo. ilmoitus 01 järjestelmän sisäinen virhe.. Yritin pojille siitä ilmoitella että kattois ne liitännät muta kovasti kerkesiä olivat myymään uutta. Noh, tiistaina menee selvitykseen mikä bägi siellä nyt olis pois peleistä..jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla muita kuin yksi airbag ohjain.
Erona on vain se kuinka monta bagia se ohjaa, joko 1-2 tai 4 bagin toosa.
muistatko millä minuutilla se virheilmoitus on tullut ?
Ok, kopsaan sen oman virheilmoituksen tänne jossain vaiheessa vielä tänään.
Tässä voisi olla yksi ratkaisisu, mutta pitäisi ensin saada jonkinlainen hintakäsitys asiasta.....
http://www.airbagsforsale.com/identify
Tässä voisi olla yksi ratkaisisu, mutta pitäisi ensin saada jonkinlainen hintakäsitys asiasta.....
http://www.airbagsforsale.com/identify
Voisin kans vilkaista jos se helposti näkyis se boksi... voisikko neuvoo mistä ja millee se löytyis? nimim. peukalo keskellä otsaa =)jartuo kirjoitti:Totta, kannattaa nypätä kaapeli irti, löytyy pelkääjänpuolelta.
Otin just tänään oman yksikön irti. Sama tulos, ei auttanut..pahus.
Mahtaako AVK:lta saada toimivaa yksikköä? vai onko ne kaikki jo valmiiksi rutussa?
miten muuten on, voiko boxin yleensäkään ottaa kolariautosta jos bagit on lauenneet?
Mielenkiintoinen site.. nyt ainakin tiedän minkänäköinen mokkula on kyseessä =)jartuo kirjoitti:Ok, kopsaan sen oman virheilmoituksen tänne jossain vaiheessa vielä tänään.
Tässä voisi olla yksi ratkaisisu, mutta pitäisi ensin saada jonkinlainen hintakäsitys asiasta.....
http://www.airbagsforsale.com/identify
toosa löytyy helposti siitä keskikonsolin alhaalta etupuolelta.
Sinun pitää irroittaa kummaltakin puolelta ne keskikonsolin alasuojat jotka on tehty samasta materiaalista kuin mattokin.
Suojat on kiinni kahdella muovisella nastalla, jotka saa näppärästi vedettyä pois ruupparilla tai käyräpäisillä tongeilla. penkin etukulman kohdalla on yksi ristipääruuvi, joka pitää irroittaa niin koko suoja lähtee irti.
Kuskin puolella on kaksi 6mm pulttia jotka pitää airbag laatikkoa kiinni, pelkääjänpuolelta se on kiinni yhdellä samanlaisella pultilla.
Liitin löytyy helposti pelkääjänpuolelta ja lähtee irti ilman mitään työkaluja
Sinun pitää irroittaa kummaltakin puolelta ne keskikonsolin alasuojat jotka on tehty samasta materiaalista kuin mattokin.
Suojat on kiinni kahdella muovisella nastalla, jotka saa näppärästi vedettyä pois ruupparilla tai käyräpäisillä tongeilla. penkin etukulman kohdalla on yksi ristipääruuvi, joka pitää irroittaa niin koko suoja lähtee irti.
Kuskin puolella on kaksi 6mm pulttia jotka pitää airbag laatikkoa kiinni, pelkääjänpuolelta se on kiinni yhdellä samanlaisella pultilla.
Liitin löytyy helposti pelkääjänpuolelta ja lähtee irti ilman mitään työkaluja
Ok, kattelen sen irti ja laitan kontaktispraytä... Eikös se niin ole, että se kuitenkin ilmoittaa muistissa olevaa bägivaloa.. että tarttis ecu reset tehd ennenkuin ongelmaan saa vastauksia onko piuhan irroitus onnannu..?jartuo kirjoitti:toosa löytyy helposti siitä keskikonsolin alhaalta etupuolelta.
Sinun pitää irroittaa kummaltakin puolelta ne keskikonsolin alasuojat jotka on tehty samasta materiaalista kuin mattokin.
Suojat on kiinni kahdella muovisella nastalla, jotka saa näppärästi vedettyä pois ruupparilla tai käyräpäisillä tongeilla. penkin etukulman kohdalla on yksi ristipääruuvi, joka pitää irroittaa niin koko suoja lähtee irti.
Kuskin puolella on kaksi 6mm pulttia jotka pitää airbag laatikkoa kiinni, pelkääjänpuolelta se on kiinni yhdellä samanlaisella pultilla.
Liitin löytyy helposti pelkääjänpuolelta ja lähtee irti ilman mitään työkaluja
Ääh.. =)
Tahtoo lämpimän tallin ja kasan ammattitaitoa =D
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kannattaa muuten samalla kun nyppii niitä boxin johtoja ottaa ohjainyksikön varaosanumero ylös. Ebaystä löytyy boxeja 20e-150e välillä, tosin ainahan se on riski kokeilla käytettyä boxia, jos kuula liikkuu selvästi 1-2 senttiä niin järjestelmä on luultavasti lauennut. Tällaisen boxin kun iskee kiinni niin bagi poksahtaa saman tien.
Omaan projektiin olisin saanut ostettua italiasta käytetyn 140e:llä, mutta tyydyin kuitenkin ostamaan uuden.
Itsellä on muuten vehje tuon bagi valon kuittaamiseen / virheiden lukemiseen, jos raumalta kiinnostaa poriin asti ajaa
.
Omaan projektiin olisin saanut ostettua italiasta käytetyn 140e:llä, mutta tyydyin kuitenkin ostamaan uuden.
Itsellä on muuten vehje tuon bagi valon kuittaamiseen / virheiden lukemiseen, jos raumalta kiinnostaa poriin asti ajaa

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
jartuo kirjoitti:Tälläinen virheilmoitus tuli bagista.
0001
Failed Component Code: ECU
Error Code Status: Intermittent Fault Present
Error Type: Internal Errors
Static Image Of Lifetime Timer in Snapshot: 98055 Minutes
Jos tota nyt vertaa siihen tulokseen minkä mä sain eli suomenkielinen softa oli kyseessä.. niin tuli 01 ja sisäinen virhe.. eli taitaa samaa tarkoittaa...
No perskeles, voishan sitä tulla vielä renkkaamaan.. sais katottua samalla mitä muuta ecu sanoo, taitaa olla ilmikin menossaMaunu kirjoitti:Kannattaa muuten samalla kun nyppii niitä boxin johtoja ottaa ohjainyksikön varaosanumero ylös. Ebaystä löytyy boxeja 20e-150e välillä, tosin ainahan se on riski kokeilla käytettyä boxia, jos kuula liikkuu selvästi 1-2 senttiä niin järjestelmä on luultavasti lauennut. Tällaisen boxin kun iskee kiinni niin bagi poksahtaa saman tien.
Omaan projektiin olisin saanut ostettua italiasta käytetyn 140e:llä, mutta tyydyin kuitenkin ostamaan uuden.
Itsellä on muuten vehje tuon bagi valon kuittaamiseen / virheiden lukemiseen, jos raumalta kiinnostaa poriin asti ajaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Siellä boxin sisällä on sellainen kuula systeemi, joka riittävässä törmäysnopeudessa liikahtaa ja laukaisee airbagit. Kuula ei liiku tai liikuu hyvin vähän toimivassa boxissa. Projektin vanhaa boxia heilutettasessa kuuluu selvästi kun kuula liikkuu parin sentin matkan. Avasin itsekin tuon lootan ja näytti siltä että kuula systeemi on sellainen suljettu komponentti noin 3 cm pitkä, sentin leveä ja korkea.
Voi tietty olla että jossain vanhemmissa malleissa on joku törmäys anturi systeemi nokassa.
timomikk pistä pm:ää niin sovitaan joku aika ihmettelyyn, toivottavasti ei paljon sada lunta kun tarvii tehdä homma ulkona.
Voi tietty olla että jossain vanhemmissa malleissa on joku törmäys anturi systeemi nokassa.
timomikk pistä pm:ää niin sovitaan joku aika ihmettelyyn, toivottavasti ei paljon sada lunta kun tarvii tehdä homma ulkona.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13441jartuo kirjoitti:Mistä sen voi katsoa?
Kuskin ovessa on kyllä sellainen airbag tarra, jossa kehoitetaan uusimaan airbag systeemi 12.2011
=)
Niin se taitaa olla, mutta ohjekirjassa sanotaan kyllä selvällä suomenkielellä takuusta. Itselläkin on kyllä vakaa uskomus että joku takuuehto tms. ei täyty ja boksin joutuu maksamaan =)jartuo kirjoitti:I'm in jos tuo onnistuu, mutta pelkäänpä pahoin, että se tarra on suositus uudistaa/tarkistaa bagit 10 vuoden jälkeen.
Noita bagi ongelmia tuntuu olevan aika paljon Alffoissa.
Appiukonkin Alfasta vaihdettiin juuri talvella keskusyksikkö Turun Deltassa.
Muistaakseni hänen 156:n on mallia -99
Teltan kuluttajaystävällisen hinnoittelunpolitiikan ansiosta olisi suorastaan hienoa, että joku pioneerihenkinen tappelisi tuon 10v takuun.timomikk kirjoitti:Melkeinpä nauroivat, ettei sille voi antaa 10v takuuta..... ja vaihto on noin 700e luokkaa... =(
Kyllä kun itse tuota ohjekirjaa vielä lukaisee niin siinä vahvasti sanotaan, että takuu olisi...
VMP
Niinpä... eikös siis Italkon ole nykyään osa Telttaa? Eli pystyvät suvereenisti "muuttamaan" takuuehtoja..mattijus kirjoitti:Teltan kuluttajaystävällisen hinnoittelunpolitiikan ansiosta olisi suorastaan hienoa, että joku pioneerihenkinen tappelisi tuon 10v takuun.timomikk kirjoitti:Melkeinpä nauroivat, ettei sille voi antaa 10v takuuta..... ja vaihto on noin 700e luokkaa... =(
Kyllä kun itse tuota ohjekirjaa vielä lukaisee niin siinä vahvasti sanotaan, että takuu olisi...
En ehtinyt soittamaan tänään paikalliseen DA:han, mutta no hätä.
Laiton viikonloppulla tiedusteluja ympäri ämpäri.
airbagforsale.com linkin takaa kaveri vastasi kohteliaasti, että näitä menee ja varasto saldo on tasan 0. toivotti hyvää metsästys onnea.
Kuopiosta sitten aamulla kaveri soitti ja sanoi, että se on satanen kun he toimittaa kunnossa olevan yksikön. ilmoita jos kiinnostaa niin saat minulta firman yhteys tiedot.
Laiton viikonloppulla tiedusteluja ympäri ämpäri.
airbagforsale.com linkin takaa kaveri vastasi kohteliaasti, että näitä menee ja varasto saldo on tasan 0. toivotti hyvää metsästys onnea.
Kuopiosta sitten aamulla kaveri soitti ja sanoi, että se on satanen kun he toimittaa kunnossa olevan yksikön. ilmoita jos kiinnostaa niin saat minulta firman yhteys tiedot.
No laitappa tulemaan tietoja.. mites, onko siellä sullekin samasta purkiloa vai mistä itse meinaat?jartuo kirjoitti:En ehtinyt soittamaan tänään paikalliseen DA:han, mutta no hätä.
Laiton viikonloppulla tiedusteluja ympäri ämpäri.
airbagforsale.com linkin takaa kaveri vastasi kohteliaasti, että näitä menee ja varasto saldo on tasan 0. toivotti hyvää metsästys onnea.
Kuopiosta sitten aamulla kaveri soitti ja sanoi, että se on satanen kun he toimittaa kunnossa olevan yksikön. ilmoita jos kiinnostaa niin saat minulta firman yhteys tiedot.
Niinhän sitä koijataan, toinen on vaan että miten selittää Delta-Autolle että mitä se ohjekirjassa oleva teksti tarkoittaa. Huoltopäällikkö kun ei osannut sitä lukea =DEpezi kirjoitti:ettei nyt vaan "apinoita koijattais". Jos airbagille on luvattu 10 vuoden takuu, niin luulisi takuun kattavan juurikin tuollaiset käyttäjästä riippumattomat viat, kuin ohjausboxin särkymiset ja merkkivalon syttymiset.
Kuluttajasuoja olis taas kova sana, toinen on vaan.. kuinka pitkä se prosessi sitten tulee olemaan. Olishan tässä kaksi ohjainyksikköä tarvitsevaa apinaa =)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Yhteyttä vaan kuluttaja-asiamieheen. Luulisin että sitä kautta tulee varmasti selvennys asiaan, tuskinpa tarvii riitalautakuntaan asti mennä, mutta jos tarvii niin mikäs siinä. Käsittelyssä menee aikaa, mutta mitä sitten.
Niin ja aivan ensimmäiseksi kannattaa ottaa yheyttä maahantuojaan, delta-motoriin. Jos en ihan väärässä ole niin maahantuoja on kuitenkin se joka takuun antaa, ei delta-auto.
Niin ja aivan ensimmäiseksi kannattaa ottaa yheyttä maahantuojaan, delta-motoriin. Jos en ihan väärässä ole niin maahantuoja on kuitenkin se joka takuun antaa, ei delta-auto.
Niin no, totta puhut. Mitä painavat kirjasiin sitten asioita joita ei voi toteuttaa. Otan yhteyttä Deltamotoriin ja kysyn mitä takuu tarkoittaa. Tottakai siihen on kehitetty jotain ehtoja. (Kaikki huollot pitää olla tehty joko Deltalla tai jossain tms). Tosin, kirjasessa on vielä maininta, ettei airbag järjestelmä kaipaa huoltoa..Epezi kirjoitti:Yhteyttä vaan kuluttaja-asiamieheen. Luulisin että sitä kautta tulee varmasti selvennys asiaan, tuskinpa tarvii riitalautakuntaan asti mennä, mutta jos tarvii niin mikäs siinä. Käsittelyssä menee aikaa, mutta mitä sitten.
Niin ja aivan ensimmäiseksi kannattaa ottaa yheyttä maahantuojaan, delta-motoriin. Jos en ihan väärässä ole niin maahantuoja on kuitenkin se joka takuun antaa, ei delta-auto.
Kiitokset kannustuksesta

Tilasitko? Mä tossa laitoin Deltamotorille hieman kyselyä takuukäytännöstä.. kokeilen kepillä jäätä. Miten muuten onko nää kolariautoista? Uskaltaako tuollaisen laittaa autoon, ettei läväytä sitten heti bagia naamalle.. Saitko jonkun toimivuustakuun?jartuo kirjoitti:Täältä löytyy, itse ostan kanssa Kuopista.
Kannattaa vielä katsoa se numerosarja bagin laatikon päältä ennenkuin soittaa sinne.
044 282 5632
(DNA)
Kuopion Auto-osat Oy
Mestarinkatu 7
70700 KUOPIO
En ole vielä tilannut, koska tuntuu taas aika olevan kortilla. Enkä tiedä bagin valmistenumeroa.
Katsotaan ensin minkä vastauksen saat sitten tilaan jos on tarvetta.
Bagit on romutettavista autoista ja todennäköisesti ne on 90% kolariautoja.
Olikohan se niin, että ne tulee Tanskasta ja on kuitenkin tarkistettuja boxeja.
Katsotaan ensin minkä vastauksen saat sitten tilaan jos on tarvetta.
Bagit on romutettavista autoista ja todennäköisesti ne on 90% kolariautoja.
Olikohan se niin, että ne tulee Tanskasta ja on kuitenkin tarkistettuja boxeja.
Deltamotorin kanta on se, ettei airbagilla ole 10v takuuta. Selitys oli a) ohjekirjalla ei ole yksilöity juuri minun autoani. b) Ohjekirja ei ole takuutodistus. c) Maininta tarkoittaa että ennenkuin järjestelmää voitiin tyyppihyväksyttää normit täyttäväksi lisävarusteeksi, valmistajan piti vakuuttaa että tyyny (räjähde) pysyy toimintakuntoisena 10v.
Eli... sellasta... En jaksa lähtee enempiä asioita tonkimaan, soittelenpas Kuopioon itsekin kohta =)
Eli... sellasta... En jaksa lähtee enempiä asioita tonkimaan, soittelenpas Kuopioon itsekin kohta =)
Eipä ollu Kuopijossa 4:lle bagille sopivaa yksikköä =(jartuo kirjoitti:En ole vielä tilannut, koska tuntuu taas aika olevan kortilla. Enkä tiedä bagin valmistenumeroa.
Katsotaan ensin minkä vastauksen saat sitten tilaan jos on tarvetta.
Bagit on romutettavista autoista ja todennäköisesti ne on 90% kolariautoja.
Olikohan se niin, että ne tulee Tanskasta ja on kuitenkin tarkistettuja boxeja.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tähän ketjuun vaikka kirjoittelen oman Alfani airbag-merkkivalon syttymisestä. Kun ei Alfassa muuta vikaa varsinaisesti ole ollutkaan koko lähes 3 vuoden aikana mitä Alfa on meillä ollut.
Käytin siis Alfaa tuossa naapurissa olevassa Autofit-ketjun korjaamossa testerissä, melkein kyllä jo arvasin ettei siitä ole apua.
Ohjelma kyllä löysi komponentit, mutta ei löytänyt niistä mitään vikaa.
Ilmoitti, että tuntematon vika. Tottahan se olikin, tuntemattomaksi se jäikin.
Veloitus olisi ollut 29 Euroa jos vika olisi löydetty. Vaan ei löytynyt, siis ei veloitusta noin 15 minuutin työstä. Hyvä niin.
Suunnaksi sitten Kouvolan Delta-Auto...siellä huoltopäällikkö otti asian käsittelyyn, mutta ainoa apu siihen hätään oli ajan tilaus viikon päähän, jolloin vikakoodeja voitaisiin tutkia.
Nyt sitä jännätään, että poistuuko häiriö vai tuleeko uusittavaksi jotakin ihanan kallista. Huoltopäälikkö kysyi, että korjataan vika jos se löydetään. Vastasin että haluan kustannusarvion ensin. Onpahan sitten vaihtoehtoja....ehkä!
Ei se muuten paljoa haittaisi, mutta kun tuo katsastusleima vanhenee parin viikon päästä.....
Käytin siis Alfaa tuossa naapurissa olevassa Autofit-ketjun korjaamossa testerissä, melkein kyllä jo arvasin ettei siitä ole apua.
Ohjelma kyllä löysi komponentit, mutta ei löytänyt niistä mitään vikaa.
Ilmoitti, että tuntematon vika. Tottahan se olikin, tuntemattomaksi se jäikin.
Veloitus olisi ollut 29 Euroa jos vika olisi löydetty. Vaan ei löytynyt, siis ei veloitusta noin 15 minuutin työstä. Hyvä niin.
Suunnaksi sitten Kouvolan Delta-Auto...siellä huoltopäällikkö otti asian käsittelyyn, mutta ainoa apu siihen hätään oli ajan tilaus viikon päähän, jolloin vikakoodeja voitaisiin tutkia.
Nyt sitä jännätään, että poistuuko häiriö vai tuleeko uusittavaksi jotakin ihanan kallista. Huoltopäälikkö kysyi, että korjataan vika jos se löydetään. Vastasin että haluan kustannusarvion ensin. Onpahan sitten vaihtoehtoja....ehkä!
Ei se muuten paljoa haittaisi, mutta kun tuo katsastusleima vanhenee parin viikon päästä.....
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
On ollut niin kiirusta ettei ole edes foorumille ehtinyt kirjoitella.
Vein sitten Alfan Deltaan ja kuittasivat sen vikavalon; syy oli tavaratilan seinäverhoilun takana ollut liitin joka oli löysällä. Jotenkin kuulemma kiristivät sen ja homma oli valmis...hinta kylläkin suolaiset noin 95 Euroa
No maksoin mukisematta ja sieltä ajoin suoraan katsastukseen, sama paikka missä Alfa viimeksikin oli katsastettu. Viime vuosi oli välivuosi joten pieniä perhosia oli vatsassa
Eipä mitään, maksoin 80 Euroa, suolaista edelleen, ja katsastus alkoi.
Nuorehko katsastusmies jutteli leppoisasti tarkastaessaan Alfaa ja totesi lopuksi ettei ollut vikoja. Kaikki päästöarvot kunnossa ja jarrutkin aivan tasaiset. Olin rahanmenosta huolimatta enemmän kuin tyytyväinen
Ajaessani ulos hallista Alfa tuntui kehräävän entistäkin pehmeämmin
Vein sitten Alfan Deltaan ja kuittasivat sen vikavalon; syy oli tavaratilan seinäverhoilun takana ollut liitin joka oli löysällä. Jotenkin kuulemma kiristivät sen ja homma oli valmis...hinta kylläkin suolaiset noin 95 Euroa

No maksoin mukisematta ja sieltä ajoin suoraan katsastukseen, sama paikka missä Alfa viimeksikin oli katsastettu. Viime vuosi oli välivuosi joten pieniä perhosia oli vatsassa

Eipä mitään, maksoin 80 Euroa, suolaista edelleen, ja katsastus alkoi.
Nuorehko katsastusmies jutteli leppoisasti tarkastaessaan Alfaa ja totesi lopuksi ettei ollut vikoja. Kaikki päästöarvot kunnossa ja jarrutkin aivan tasaiset. Olin rahanmenosta huolimatta enemmän kuin tyytyväinen

Ajaessani ulos hallista Alfa tuntui kehräävän entistäkin pehmeämmin

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è