Murinaa ilmastoinnista (156 vm-98)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Manic-D
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:50
Paikkakunta: Joensuu

Murinaa ilmastoinnista (156 vm-98)

Viesti Kirjoittaja Manic-D »

Morjesta.

"Uuden" alfan omistajana olen päässyt tutustumaan seuraavaan ongelmaan.
Ilmastointilaite pitää välillä hirveää "murinaa". Aivan kuin apukuskin puoleisen airbagin / hansikaslokeron taakse olisi piilotettu tiikeri?
Mikäköhän siellä mahtaa olla vikana. Auto kyllä lämpenee/viilenee halutusti, mutta välillä korviin särähtää tuo murina? Muilla kokemuksia asiasta?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Murinaa ilmastoinnista (156 vm-98)

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Manic-D kirjoitti:"Uuden" alfan omistajana olen päässyt tutustumaan seuraavaan ongelmaan.
Ilmastointilaite pitää välillä hirveää "murinaa". Aivan kuin apukuskin puoleisen airbagin / hansikaslokeron taakse olisi piilotettu tiikeri?
Mikäköhän siellä mahtaa olla vikana. Auto kyllä lämpenee/viilenee halutusti, mutta välillä korviin särähtää tuo murina? Muilla kokemuksia asiasta?
Veikkaisin puhaltimen laakeria. Tulee murinaa ja resonanssiääniä, jotka kestää jotain 3-10 s kerrallaan. Kun laakeri kuluu tarpeeksi, kuuluu puhaltimen sammutuksen jälkeen hiljenevä "rallatus/rutina".

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Voihan se murina tulla itse kompurasta.
Jokatapauksessa voit varautua pätäkän häviämiseen.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Vois olla myös ilmakanavien läppien sähkömoottorit mitkä siellä kurnuttaa. Tietty jos ilmaa tulee sieltä mistä pitääkin niin sitten ei.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mun ex. 156v6sta kuului joskus tuota murinaa, veikkaan että tuli tosiaan jostain läpän moottorista.
Tuskin kannattaa korjata/korjauttaa ennenkuin hajoaa, jos koskaan hajoaa :roll:
- Alfaholic -

Manic-D
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Manic-D »

Jappe kirjoitti:Mun ex. 156v6sta kuului joskus tuota murinaa, veikkaan että tuli tosiaan jostain läpän moottorista.
Tuskin kannattaa korjata/korjauttaa ennenkuin hajoaa, jos koskaan hajoaa :roll:
Kaippa tuo on huoltoon vietävä takaisin. Tuo kävi kytkimen vuoksi huollossa jo DA:ssa kuukausi sitten ja nyt havaitsin että Webasto ei tuon reissun jäljiltä toimi lainkaan.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Jos ääni vaihtelee puhallinnopeuden mukaan, niin eiköhän se ole laakeri tiensä päässä. Oman puhaltimen olen jo vaihtanut purkamo-osaan.

Noita näyttäisi olevan myytävänä alkaen 60,- ja muutaman ruuvin takana koko homma.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Vastaa Viestiin