Alfoista
Valvoja: Moderators
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 15 Maalis 2008, 17:02
Ostin viikko sitten ensimmäisen Alffani. Auto on 156 2.0 TS -99. En ole muita kaksilitraisia 156:a kokeillut. Isäukolla on 156 2.5 V6 jolla olen jonkin verran ajellut. Omalla Alffallani reippaammin kiihdytettäessä meno tuntuu aavistuksen nuhaiselta kierrosluvuilla ~3500-4500. Neljän ja puolen tonnin jälkeen tehoa tuntuu taas olevan. Onko kyseessä moottorin ominaisuus, vai onko autossa kenties jotain vikaa? Omaa autoa tulee ehkä verrattua V6:n vääntöön joka on ihan eri luokkaa. Autoon on asennettu vapaavirtaus-suodatin, en tiedä onko kyseisellä kapistuksella mitään vaikutusta asiaan. Normaaliajossa "kuoppa" kierrosalueessa ei haittaa. Pitäisikö auto kuitenkin kiikuttaa jollekin pajalle läppärin päähän tutkittavaksi?
Ciancarlo
Viestit: 1935 Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2 La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki
Viesti
Kirjoittaja Ciancarlo » 15 Maalis 2008, 17:07
Ilmi oireilee => vaihtoon ja taas kulkee (vapaavirtaussuodattimesta saattaa irrota "öljysumua", joka voi nopeuttaa ilmin kulumista).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Jappe
Viestit: 1710 Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Jappe » 15 Maalis 2008, 19:13
Se öljyhän tunnetusti tuhoaa ilmin. Eli jos on öljyttävä suodatin, roskiin se ilmin vaihdon yhteydessä
- Alfaholic -
KJS
Viestit: 4670 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 15 Maalis 2008, 19:15
Minä en jaksa uskoa, että öljyttäväkään vapari rikkoo ilmin, jos öljyä laitetaan niinkuin sitä kuuluu laittaa, eikä lotrata samaan tapaan kuin pappa mummun polkupyrän ketjuja.
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 15 Maalis 2008, 19:26
Kiitoksia avuista! ...pitääpi laittaa ilmi tilaukseen..
Riccardo
Viestit: 497 Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Riccardo » 15 Maalis 2008, 20:37
^ Älä ainakaan Delta-autosta mitään tilaa! Reijon Diesel tai Autoklinikka Keltakalliolla on 4 kertaa halvempi...
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 26 Maalis 2008, 06:21
Noniin. Nyt on sitten uusi ilmi tilattu (127e). Ajattelin vaihtaa kyseisen kapistuksen itse, ja kysyisinkin teiltä guruilta, että mitä asioita ilmiä vaihdettaessa tulee ottaa huomioon. Vai onko vaihto operaatio niinkin yksinkertainen, että vanha pois ja uusi tilalle?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen
Epezi
Viestit: 7464 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 26 Maalis 2008, 07:58
^osaatko sanoa että onko tuo uusi ilmi pelkkä anturi vai koko "laatikko" runkoineen? Vaikuttaa aika merkittävästi asennukseen
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 28 Maalis 2008, 09:20
Kyseessä on koko "laatikko"
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 28 Maalis 2008, 09:21
Ja kyseisessä osassa on numero 0 280 218 019
Hesem
Viestit: 521 Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Hesem » 28 Maalis 2008, 11:52
Vanha pois ja uusi tilalle. Ja sen jälkeen kai vois vielä tehdä resetoinnin.
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 28 Maalis 2008, 14:35
Uusi ilmi asennettu, resetointi tehty... auto toimii nyt kuin unelma
Tapsapoika
Viestit: 112 Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen
Viesti
Kirjoittaja Tapsapoika » 28 Maalis 2008, 19:01
Miten teit tuon resetoinnin?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
Epezi
Viestit: 7464 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 28 Maalis 2008, 20:04
Pacer
Viestit: 62 Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18 Spider 2.0 i.e S4 -91 Ducati 996 -2000 Ex 156 2.5 V6 -03 Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Pacer » 28 Maalis 2008, 21:43
^Juurikin noilla ohjeilla tein