Cobra hälyttimistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jii-Pee

Cobra hälyttimistä

Viesti Kirjoittaja Jii-Pee »

Lisää kysyttävää...ostin tosiaan tossa pari viikkoa sit ton 156:sen ja siin on cobran hälytin asennettuna. Nyt se on parina aamuna käyny parkkipaikalla huutamaan itekseen, hälyttää n. 15 sek ja sit loppuu. Vierestä ei oo lähteny autoja, eikä mikään painava oo ajanu läheltä parkkipaikkaa. Ei tos mitään käyttöohjeita mukana tullu, mut oon olettanu et toimii keskuslukituksen kans samassa (kaukosäätimen isommasta napista) Minuahan toi ei oo häirinny niinkään kun on viel sattunu suht oikeeseen aikaan huutamaan mut uskon että naapurit ei oo niinkään ihastunut mun automaattiseen herätystoimintoon. :lol: Mut tosiaan neuvoja kaivattaisiin...onko vika käyttäjässä, hälyttimessä vai onko mun alfa vaan niin fiksu että herättää käyttäjänsä ettei vaan myöhästytä töistä? 8)

Epezi
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hmm. Noita vikoja on kohtuullisen vaikea alkaa etsimään.

Ellei, joissakin hälyttimissä on muistaakseni sellanen toiminto että kun olet ottanut hälyttimen pois (sen jälkeen kun hälytys on tullut) hälyttimen merkkivalo vilkkuu x-kertaa ja tämä kertoo minkä anturin antama hälytys oli.

Tähän tosin tarvitset manuaalia. Manuaalit luultavasti löytyy googlaamalla.

RockinTetsi

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

mulla oli samainen "vika" joskus ibizassa. Syyksi selvisi, että kun auton laittoi lämmitykseen, alkoi sisätilanlämmitin pöhistä ja ilma kiertää autossa. Hälytin oli niin herkällä että sisätilan liiketunnistimet heräsivät lämpimän ilman väreilystä. Säädin herkkyyttä varttikierroksen pienemmälle ja enään ei turhaan hälytellyt.

Tommo

Viesti Kirjoittaja Tommo »

RockinTetsi kirjoitti: Säädin herkkyyttä varttikierroksen pienemmälle
Missähän tämä säädi on? Itse en huomannut omissa tunnistimissa moista. (En omista kyllä mitään ohjeita Coprastani)

Oman olen talveksi "säätänyt" foliolla ja teipillä...

hagger16
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Itselläni tuo säädin on laitettu keskikonsoliin. Tarkemmin en julkisesti halua neuvoa.. :wink:

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, niin kyllähän tuo voisi hyvinkin olla sisätilan liiketunnistin. En kyllä tiedä mistä tuo olisi voinut laueta.. Muistelen, että autoni edellinen omistaja olisi saanut aamuyön herätyksiä kärpäsen takia. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Antijape
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Esko
Car(s): CR-V

Viesti Kirjoittaja Esko »

Jos autossa on konepellin alla katkaisin niin se on hyvä ehdokas turhille hälytyksille. Minulla oli aikoinaan Alfaan jälkiasennettu hälytin ja jo asentajat sanoivat että ko. kytkintä on hankala saada toimimaan.

Minulla huuteli yksikseen parkkipaikalla kunnes otin sen kytkimen pois käytöstä. Sen jälkeen ei ollut ongelmia mutta tietty turvallisuus hieman kärsi.

RockinTetsi

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Tommo kirjoitti:
RockinTetsi kirjoitti: Säädin herkkyyttä varttikierroksen pienemmälle
Missähän tämä säädi on? Itse en huomannut omissa tunnistimissa moista. (En omista kyllä mitään ohjeita Coprastani)

Oman olen talveksi "säätänyt" foliolla ja teipillä...
Mun seatissa se oli laitettu kuskin jalkotilan yläpuolelle sulakerasian viereen, mutta jos sullakin on jälki asennettu, niin sehän voi olla melkeimpä missä vain. Omani aikoinaan löysin aivan sattumalta kun vikaa aloin etsiä ja yksikköä roplasin käsikopelolla tuolta. Kuinka ollakkaan se sattui sieltä käteen.

KJS
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla oli 156:ssa liiketunnistin vaihdekepin etupuolella. Kun otti vaihdekepin nahkapussin irti, sai tunnistimen näkyviin.

pekkal

Re: Cobra hälyttimistä

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Mulla oli ex 156:ssa cobran hälytin joka rupes huutamaan muutaman kerran ku ajoin taksilla (audi A6)alffan viereen ja kun napsautin audin lukkoon ni alffan hälytin rupes huutamaan,teki tätä ku autot oli ihan vierekkäin,taajudet tais olla aika lailla samat !

Vastaa Viestiin