'86 Sprint virranjakajan alipainesäädin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

'86 Sprint virranjakajan alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Onko kellään tietoa että missä kaikissa malleissa / vuosimalleissa on tuo täsmälleen sama osa? Oletettavasti ainakin 33:ssa vuoden '86 syksyyn asti (?) mutta miten on muiden mallien laita? Varaosaliikkeet tarjosivat sprintiin '87 ja sitä uudempiin käyvää osaa joten kyseessä on ilmeisesti aivan eri mokkula. vanhempaa mallia ei taas tunnu löytyvän mistään puljusta ainakaan uutena... :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itseäni kiinnostaa myös kyseisen mokkulan tarkoitus? :roll:

Saadetäänkö sillä alipaineen (eli kierrosten) mukaan sytytysennakkoa?

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Ilmeisesti toi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin. Mulla oli CRX:ssä alipainesäätimen letku irti eli säädin ei ollut luonnollisesti toiminnassa, niin tyhjäkäynti vain humppas ees taas, muita oireita ei ollu eikä käytös muuttunu muilta osin kun sen korjas. Vähän inhottava osa, kun harva varmaan haluaa myydä sitä ilman koko jakajaa...
I do my loving in the winter.

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kyllä se vaikuttaa moottorin käytökseen, vetää kaasua lisättäessä ennakkoa aikasemmalle ja vääntää paremmin etenkin pienillä kierroksilla. Yläkierroksilla sitten keskipakoennakkosäädin enemmän mukana.
Mutta itse kysymykseen: Jos se on Boschin jakaja, uskoisin että löytyy vastaava alipainesäädin mallin mukaan joidenkin muidenkin Bosch jakajien kyljestä. Jos Marellin jakaja, kannattaa vertailla vastaavan ajan Fiattien jakajaan. Mikä vika alipainesäätimessä?

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Werneri kirjoitti:Mikä vika alipainesäätimessä?
Vuotaa, kuten yleensä.... :roll: Jakajan merkkiä en ole katsonut. Jakajan kansi kiinnittyy ruuveilla, ei klipseillä kuten monissa muissa. Tiedä sitten että auttaako tuo tieto mitenkään...

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Todennäköisesti Marelli, ei muuta kuin Fiat osastolle.

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Pitäis vaan ensin etsiä tuo oikea varaosanumero... :?

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

jakaja

Viesti Kirjoittaja SP »

Mulla vois olla kokonainen marellin jakaja jossain... mulla kun ei ole sprintissä jakajaa ollenkaan :wink:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Re: jakaja

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

SP kirjoitti:Mulla vois olla kokonainen marellin jakaja jossain... mulla kun ei ole sprintissä jakajaa ollenkaan :wink:
Onko sulla suorasytytys sprintissä?

Marellin jakajahan tuo näytti olevan ja kyljestä löytyi seuraavat merkinnät: 712245 SM802AX 4N
Mitähän nuo ikinä sitten tarkoittaakaan...

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

joo

Viesti Kirjoittaja SP »

Joo sprintissä on suorasytkä ja vähän muutakin :wink:
tuolta löytyy tietoo http://www.hestec.fi/hestec/tietoa.htm
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuon Sprint hääräilyni jäljiltä minulla on Sprintin korjauskirja. Se antaa Marellin jakajan (kärjellinen) tyypiksi S168A. Ja kärjettömäksi SM 802 AX.
Bosch (kärjetön) JGFUD 4
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Kärjetön marelli tuossa näkyy olevan ja tuo numerokin täsmää.
Mites tuolta englannin päästä saa tilattua noita osia? Luottokortilla varmasti mutta onnistuuko muuten?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Joitakin säätimiä pystyy myös itse korjailemaan, eli hankkii nitriilikumea palasen, availee säätimen (pihdeillä lähtee auki, kun taivuttelee pellin reunaa vähän kerrallaan auki) ja leikkelee entisen kalvon mukaan uuden. Tarpeen vaatiessa shimmailee vielä jousen uuden kalvon mukaan (joissain kalvoissa voi olla paksunnos jousen kohdalla.) Tein tuon homman, kun piti rikkinäisestä säätimestä tehdä painetta kestävä. Testausvaiheeseen ei ole vielä päästy.

Vastaa Viestiin