Nyt se saatanan 156 teki viimisen tempun

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Nyt se saatanan 156 teki viimisen tempun

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei helvetti näköjään nykyiset viatkaan riitä.
Kytkin paskana. Tärisee helvetisti off-asennossa, ja pitää saatanallista kolinaa. Meneekö koko paketti uusiksi?

Kohta pitää laittaa kämppä myyntiin, loppuu rahat. Voi perkele.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

älä vaan astu ulos, salama varmaan iskee suhun :?
onhan noissa kuulemma kytkintäkin vaihdettu.. mutta sun kilometreillä se vaatii jo melkosta seisomista ruuhkissa kytkin alhaalla, eikös sulla ole alle sata mittarissa ?
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joo taidan pysytellä sisällä.
Ei voi kuin ihmetellä. Ei tuolla autolla ole niin paljon ruuhkissa seisottu.. Ja osaan mielestäni kytkintä käyttää.
No, ihan helvetin sama. Seisköön pihalla perkele, korjautetaan joskus jos jaksetaan.
Nyt jatkamaan pään täyttämistä viinalla.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ja osaan mielestäni kytkintä käyttää.
Mutta ne naiset..

Eikös ainakin Kristerillä ollut ongelmia kytkimen kanssa, tosin taisi olla reippaasti yli 100tkm ajettu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuota noin. Siis miten kytkin voi täristä off-asennossa?

Oli miten oli, otan osaa ja tarjoudun myös edelleen ostamaan sen auton.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rolle kirjoitti:Mutta ne naiset..
Tuon jos Sanna (tyttöystävä) näkis, sais Rolle kyytiä.
Meinaa välillä tulle itsellekin :mrgreen:

PS. On aika hyvä Taekwondossa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:PS. On aika hyvä Taekwondossa
Tuohan on vain mun osalta hyvä asia, koska jos se hakkaa mut niin tulee rankimman mukaan rangaistukset :wink:

Kerro sille terveisiä että ilmeisesti tuntee sitten pistoa sydämmessä jos tuosta suuttui :mrgreen:

Scuorelle terveisiä että tässä sulle sitä offtopiccia :twisted:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rangaistusmenettelyt on tiedossa :)
Eipä varmaan mitään pistoa, mutta tuntuu olevan kaikille naisille kova pala, jos niiden "ajotaitoa" :roll: mollataan.

Itse kuittailen melko usein :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:Eipä varmaan mitään pistoa, mutta tuntuu olevan kaikille naisille kova pala, jos niiden "ajotaitoa" :roll: mollataan.
Huom. "ne" naiset, kukin luokittelee itse itsensä :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Miten tää liittyy Scuoren ongelmiin, siis auton kanssa :lol: ?
Vakavasti, mä luulin, et mulla on huono tuuri.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuota noin. Siis miten kytkin voi täristä off-asennossa?
Eli siis ylhäällä. Jos nostaa jalalla kytkintä ylöspäin, niin ei tärise. Eli kytkin ei palaudu itsestään täysin ylös.
Kertokaa nyt ihmeessä mitä uusi kytkinsetti töineen maksaa, suunnilleen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuota noin. Siis miten kytkin voi täristä off-asennossa?
Eli siis ylhäällä. Jos nostaa jalalla kytkintä ylöspäin, niin ei tärise. Eli kytkin ei palaudu itsestään täysin ylös.
Kertokaa nyt ihmeessä mitä uusi kytkinsetti töineen maksaa, suunnilleen.
paljon :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No sanokaa nyt jotain suuntaa antavaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:No sanokaa nyt jotain suuntaa antavaa.

no verrattavissa hihnahuollon hintaan, päivän työt :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No vittu moro

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Cuul don sportivo,

Kun sain bella donna vaimoni yee zau zau suostumuksella, vai olikohan se vaatimus - who cares - hankkia Alfani, niin päätin pohojalaasesti seraavanlaista:
Jos vaatimaton 114 kW:n tehon täysmääräinen satunnainenkin käyttö rikkoo kytkimen tai jotain muuta pientä alle 1000 hegulin edestä, niin maksan sen kauneuden alttarilla uhrilahjana Italian mammanpojille ja taskuvarkaille, jotka urhoollisessti yrittävät tehdä etelän auringon alla kauniita autoja, jotka toimivat Suomen arktisissa oloissa.

Ilahduttavaa on havaita, että vuodatat tuskasi tuntemuksia kuten autosi urhoolliset tekijät...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Luistaako se kytkin?
Jos ei, niin sitten luulisin ettei pitäisi olla iso hätä, tosin en ole mikään tekniikan DI.
Palautumisen puuttuminen vois johtua kostean vaijerin jäätymisestä, firman pakussa (pösö/fiat) välillä pientä palautusongelmaa.

Toivottavasti selviää.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuoren kyllä pitäis vaihtaa toi "maanantai" versio Alfa vaikka tiistaina kasattuun :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Palautumisen puuttuminen vois johtua kostean vaijerin jäätymisestä, firman pakussa (pösö/fiat) välillä pientä palautusongelmaa.
Tässä tapauksessa ei johdu, 156:ssa on nestevälitteinen kytkin.

Jos ravistus alkoi kertalaakista itsekseen eikä minkään raivokkaan kytkimen luistattamisen seurauksena, lienee vika paineasetelmassa. Voi hajota myöhemmin totaalisesti tai sitten ei, hajotessaan jättää auton tien päälle mutta ei riko mitään muuta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tulipas taas purkauduttua eilen. :silly:

En kyllä ymmärrä, että miten se nyt tuolla tavalla.. Eilen illalla levisi ajossa ihan yht'äkkiä. Kytkin ei mielestäni luista, ainoastaan pitää sitä kolinaa ja tärinää.. En tiedä, ei tullut vaihteita vaihdettua kotiin päin ajellessa, kolmosella vaan ajelin. Tämän siitä sitten sai palkkioksi, kun pesin auton eilen sisältä pakkasessa pihalla. :x

Ei nyt viitsitä silti liikaa mollata mun 156:sta, uskollisesti se on palvellut vuoden vaihteeseen saakka... Oliskohan mustasukkainen, kun on tuota Sportwagonia hierottu. :roll:
Noh, pääasia, että saisi nopeasti kuntoon.

Voi hitsi, että olisi kaunis kruisailupäivä. :?

Edit: Tämä oli muuten tuhannes viestini. :P Onpas tullut jauhettua paskaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuva

Siinä se seisoo niin nätin näköisenä. :?
Pari minuuttia sitten otettu kuva...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.

Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.

Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan. :lol:
On se kivaa olla rikas.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.

Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.

Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan. :lol:
On se kivaa olla rikas.
helppo arvioida...maksaa varmasti PALJON.... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:helppo arvioida...maksaa varmasti PALJON.... :lol:
:lol: :mrgreen: :silly:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Siinä se seisoo niin nätin näköisenä
Ihme maastomalli :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Ihme maastomalli
Katsellaan keväällä uudestaa, kun on KW:n setti kiinni. :evil:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mun Alfassa kytkinpoljin vinkuu ikävästi aina välillä. Vika korjaantuu ruiskuttamalla crc:tä tai silikoonia polkimen käyttösylinteriin. Voisikohan sun tapauksessa olla sellainen mahdollista että poljin ei palaudu ylös asti, jos kerran poljinta nostamalla tärinä lakkaa. Ainakin kannattaa kokeilla rasvailussa menee ainakin kaks minuuttia jalkatilasta vaan sylinterin kumisuojus auki ja möhnää sisään.

Muuten madallussarja ja kirkkaat vilkut pitää olla :wink:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maunu kirjoitti:Mun Alfassa kytkinpoljin vinkuu ikävästi aina välillä. Vika korjaantuu ruiskuttamalla crc:tä tai silikoonia polkimen käyttösylinteriin. Voisikohan sun tapauksessa olla sellainen mahdollista että poljin ei palaudu ylös asti, jos kerran poljinta nostamalla tärinä lakkaa. Ainakin kannattaa kokeilla rasvailussa menee ainakin kaks minuuttia jalkatilasta vaan sylinterin kumisuojus auki ja möhnää sisään.
Voisihan tuotakin kokeilla. Ei siinä mitään menetä. Vaikuttaa silti, että on jotain pahempaa vikaa. :cry:
Muuten madallussarja ja kirkkaat vilkut pitää olla
Alustasarja pitäisi olla ensi viikolla Suomessa. Kyllä kait ne kirkkaat vilkutkin voisi hankkia, jos joskus jaksaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kirkkat vilkut?
*eeeiiiii*

Tummat takavalot+tummat vilkut = PORNO

Päivität sellaset nyt, heti !
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

puuha kirjoitti:Päivität sellaset nyt, heti !
:lol:
Pitäiskö nyt alkaa tuunaamaan, kun rahat tuskin riittää ruokaakaa tuon auton takia. :lol:

Pitää kai lähteä myymään persettä torille.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Minä muuen joskus yritin aloittaa keskustelua otsakkeella " Onko 156 paska auto?" :lol:

No onhan sellainen itsellänikin ja puoleen toista vuoteen en ole tarvinnut
tehdä autoon omalla kustannuksella kuin normaalit huollot,vaikka mittarissa on jo yli 200 tkm.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.

Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.

Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan. :lol:
On se kivaa olla rikas.
mahtaakohan riittää edes 2000€ :crazyeyes: . En osta ikinä uutta autoa...
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

155TS kirjoitti:mahtaakohan riittää edes 2000€ :crazyeyes:
En usko että riittää. Mahtaako edes 2500 riittää?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Laitoin Muukkoselle mailia, milloin huolto onnistuisi.

Seuraavat toimenpiteet täytyy teettää: ILMIn, -termostaatin, -jakopäähihnan, -jarrulevyjen, - ja tukivarsien vaihto, 100 000km huolto, kytkinremontti + vielä jotain muuta, jos löytyy.

Heittäkääs arvioita, mitä tulee maksamaan. :lol:
On se kivaa olla rikas.
Kun tuo lista on tehty, niin sittenhän sillä ajelee loistavasti kuukauden kunnes taas... 8)
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En usko että riittää. Mahtaako edes 2500 riittää?
Riittää se. Muukkonen kertoi täydellisen kytkinpaketin hinnaksi 300 €uroa + 5 tunnin työt. Jakohihnan vaihto töineen 600 €uroa. Siinä kalleimmat.
Kylläpäs revittiin 'V6':lta suolainen hinta Automilanossa kytkimestä. :crazyeyes:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En usko että riittää. Mahtaako edes 2500 riittää?
Riittää se. Muukkonen kertoi täydellisen kytkinpaketin hinnaksi 300 €uroa + 5 tunnin työt. Jakohihnan vaihto töineen 600 €uroa. Siinä kalleimmat.
Kylläpäs revittiin 'V6':lta suolainen hinta Automilanossa kytkimestä. :crazyeyes:
paljonkohan se V6:n pulitti kytkyttimestä automilanoon...

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Kytkin

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155 TS 16V kytkin alkoi temppuilla samoilla oireilla. Ääni paheni koko ajan ja viimein kytkin ei toiminut ollenkaan. Yksi jousi oli irronnut kytkinlevystä.

Koska lopussa kytkin ei enää toiminut ollenkaan, jouduin ajamaan 155:n Muukkoselle pelkkää nelosvaihdetta käyttäen. Vaihtaminen 155:llä ilman kytkintä ei onnistunut. Matkaa oli 130 km ja välillä yksi STOP-merkillä varustettu risteys. Jos olisin joutunut pysähtymän risteykseen, olisi matkanteko lopunut siihen. Liikkeelle lähdin alamäkeen, kaksi ihmistä työntämässä, starttimoottorilla avittaen ja nelonen valmiiksi silmässä.

Kytkinremppa maksoi noin 3000 mk. Tämä tapahtui muistaakseni keväällä 2000.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja HOTA »

155156 kirjoitti:155 TS 16V kytkin alkoi temppuilla samoilla oireilla. Ääni paheni koko ajan ja viimein kytkin ei toiminut ollenkaan. Yksi jousi oli irronnut kytkinlevystä.

Koska lopussa kytkin ei enää toiminut ollenkaan, jouduin ajamaan 155:n Muukkoselle pelkkää nelosvaihdetta käyttäen. Vaihtaminen 155:llä ilman kytkintä ei onnistunut. Matkaa oli 130 km ja välillä yksi STOP-merkillä varustettu risteys. Jos olisin joutunut pysähtymän risteykseen, olisi matkanteko lopunut siihen. Liikkeelle lähdin alamäkeen, kaksi ihmistä työntämässä, starttimoottorilla avittaen ja nelonen valmiiksi silmässä.

Kytkinremppa maksoi noin 3000 mk. Tämä tapahtui muistaakseni keväällä 2000.
Mitä kaikkea ihminen tekeekään Alfansa vuoksi :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Muukkonen kertoi täydellisen kytkinpaketin hinnaksi 300 €uroa + 5 tunnin työt.
Jaa no eihän tuo ole pahakaan noteeraus, ainakaan niin kauan kuin en itse joudu tuollaisia maksamaan :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa no eihän tuo ole pahakaan noteeraus, ainakaan niin kauan kuin en itse joudu tuollaisia maksamaan
No ainakin minä itkin onnesta kuultuani hinnan, kun olin tottunut jo ajatukseen, että pelkästään osien hinta olisi 637 €uroa.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos 2,5 kutosessa kaksimassa vauhtipyörää?? se vois rikkinäisenä tehdä kolinaa jos on...kytkimen ei tarvi silti luistaa...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Noh, tätä mieltä Rune oli asiasta:

"Kuulostaa ihan siltä että joko on kytkinlevystä päässyt vaimennusjousi
irtoamaan, tai sitten on vakavampi vauhtipyörän vika, kun kyseisessä autossa
taitaa olla tuplamassa vauhtipyörää. Näissä tapauksissa ei välttämättä
kytkimen vapautus/kiinniottaminen ei muutu oleellisesti.
".

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Noh, tätä mieltä Rune oli asiasta
Toivottavasti ei ole vauhtipyörä..on kallis...Se voi olla myös löystyny kampiakselin pään pultti-kiinnityksestään ja kolista sen vuoks...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

156 V6 meni sitten tänään Muukkoselle. Ajamalla vein, ja velimies tuli 156 Superilla perässä. Lämmöt pysyi hyvin kurissa, kun piti puhallusta nelosella. Kustannusarvio 2250€. :? Ensi viikon loppupuolella pitäisi olla auto taas iskussa.

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

2250escudos hmm mä voin kertoo pari hyvää pitkävetovihjettä :wink: minkälaiset jarrut sulle siihen laitetaan?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

NotkeaRotta kirjoitti:2250escudos hmm mä voin kertoo pari hyvää pitkävetovihjettä :wink: minkälaiset jarrut sulle siihen laitetaan?
Joo. Lottovoitto tulisi tarpeen tässä vaiheessa...
Voittomahdollisuudet voi olla kyllä aika pienet, koska näin nuuka mies ei viitsi uhkapeleihin rahaa laittaa.
Ihan normaalit levyt ja jarrupalat eteen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aikamoinen panostus kuluviin osiin. Lähes puolet mun autoni arvosta (?).
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joskus nekin osat täytyy vaihtaa ja huollot teettää. Muukkoselle ei jaksa täältä Porista ihan päivittäin ajella, sen verran on matkaa.. Eli järkevämpää on laitattaa kaikki kerralla kuntoon, vaikka lasku kuullostaa kohtuullisen suurelta. Deltassa muuten ainoastaan jakohihnan -ja kytkinsetin vaihto olisi maksanut suunnilleen tuon samat pari tonnia, eikä tämäkään olisi onnistunut Porin Deltassa. Kaikki nämä nyt Muukkosella tehtävät operaatiot olisivat kustantaneet varmasti yli puolet enemmän, mitä Rasviksen kuusnepan arvo on, jos ne olisi teetetty Teltta-Autossa. :roll:

En muuten muistanut peruuttaa maanantaista huoltoaikaani Deltaan.. Olivat varanneet koko päiväksi ajan, ja tilanneet osatkin. Ihan oikein niille. :lol:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti: En muuten muistanut peruuttaa maanantaista huoltoaikaani Deltaan.. Olivat varanneet koko päiväksi ajan, ja tilanneet osatkin. Ihan oikein niille. :lol:
:lol: Oppivatpahan olemaan....

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti: En muuten muistanut peruuttaa maanantaista huoltoaikaani Deltaan.. Olivat varanneet koko päiväksi ajan, ja tilanneet osatkin. Ihan oikein niille. :lol:
hjyvä..saavatpahan maistaa hieman omaa lääkettä... :-D

Vastaa Viestiin