Elikkä auto on -04 156 farkku ja ongelmana on nuo riivatut kiveniskut helmoissa kun ei noita roiskeläppiä ole. Taas talven jälkeen kummallakin puolella autoa eturenkaan takana on noin 10x10cm läntti josta maalit on lähteny ja ruoste kukostaa
Nyt tarvis vähän vinkkiä siitä millä tuo kyseinen alue kannattaisi käsitellä että sais sen kestämään vähän paremmin kuin pelkkä maali. Muuta en ole vielä hommannut kuin piste hiekkapuhaltimen joten vinkkejä kaivattais.......
3M:n teippiä myyvät yleensä rullassa automaalikaupat. 166seen pistin esim. helman takasauman kohdalla palaset ja etulokasuojan alaosaan (kun ei ollut roiskeläppiä).
No tuo tarra systeemi kuulostaa ihan fiksulta. Noi roiskeläpät ei oikee kiinosta ni pitää vissiin alkaa metsästää noita tarroja vaan......Heti paikallisee kyselemään
Mulla olis kanssa sama homma edessä ja harkitsen läppien ostoa mutta tietääkö kukaan että sopiiko nuo kuraläpät tuon lesterin tai noviteckin helmasarjan kanssa vai pitääkö alkaa veistelemään?
Ostin uudet roiskeläpät eteen ja taakse Heikalta muutama viikko sitten, ei niitä ainakaan tarvinnut puukottaa.
Roiskeläpät on just sopivan pienet ja istuu lokasuojan kanssa vimpanpäälle.
jartuo kirjoitti:Ostin uudet roiskeläpät eteen ja taakse Heikalta muutama viikko sitten, ei niitä ainakaan tarvinnut puukottaa.
Roiskeläpät on just sopivan pienet ja istuu lokasuojan kanssa vimpanpäälle.
Teippi hommakin kuullostaa tosi hyvältä.
Oisko mitään mahollisuutta saada pari kuvaa miltä toi italialainen kaunotar näyttää suomalaisessa kansallis puvussa?
Jep, otan commarin mukaan ja napsin parikuvaa, jahka menen ulos.
Laitan ne jossain vaiheessa albumiin.
En tiedä kehtaako edes laittaa Alfasta kuvia koko kansan nähtäväksi, on se niin kauhean näköinen pyydys
Nyt on muutama kuva roiskeläpistä minun albumissa, yllätyin itsekkin kuinka vähän ne tulee kuvissa näkyviin.
Ainakin ne ajaa asiansa tosi hyvin, aiemmin oli kyljet heti kurassa kun vähän tiputti vettä taivaalta.
jartuo kirjoitti:Nyt on muutama kuva roiskeläpistä minun albumissa, yllätyin itsekkin kuinka vähän ne tulee kuvissa näkyviin.
Ainakin ne ajaa asiansa tosi hyvin, aiemmin oli kyljet heti kurassa kun vähän tiputti vettä taivaalta.
Pakko myöntää että sopii kyllä yllättävän hyvin. Ei erotu juuri ollenkaan. Pitää varmaa harkita ihan vakavissaan nyt että liimaileeko niitä tarroja sinne kylkii vai laittaako tollaset. Kiitti kuvista kuitenkin
GTA:n helmoihin näkyivätkin Saksassa laittaneen taakse suojakelmut. Fiksua kyllä, vaan ovat ajansaatossa hiukan kulahtaneet ja värjäytyneet keltaisiksi. 3M teippiä siis ostamaan. Milläs tuon vanhan saisi nätisti irti, maalia repimättä mukana. Kuumailmapuhallinta ja kevyesti vetää ? Taipuukohan tuo 3M:n teippi ihan vaan painamalla helman muotoon, vai olisiko sitäkin syytä hiukan lämmitellä ?
-Tomi- kirjoitti:GTA:n helmoihin näkyivätkin Saksassa laittaneen taakse suojakelmut. Fiksua kyllä, vaan ovat ajansaatossa hiukan kulahtaneet ja värjäytyneet keltaisiksi. 3M teippiä siis ostamaan. Milläs tuon vanhan saisi nätisti irti, maalia repimättä mukana. Kuumailmapuhallinta ja kevyesti vetää ? Taipuukohan tuo 3M:n teippi ihan vaan painamalla helman muotoon, vai olisiko sitäkin syytä hiukan lämmitellä ?
Hommaat porakoneeseen tai paineilmavinkuun ns. "toffeelaikan" jolla teipit saa näppärästi irti ilman maalin vaurioitumista...
Semmoinen kuminen toffeenvärinen laikka.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Onko tuo ollut alunperin hitsattu sauma vai onko ollut jotain tiivistemassaa vaan välissä. Aloitin taas keväisen sauman siistimisen ja huomasin että ohut meisseli menee sauman läpi?! Eli tuleeko tuo ruoste sittenkin sisäpuolelta?
Auto on liikkeessä ruostesuojattu ja viime kesänä katsoin helman päästä olevasta tulpasta helman kunnon ja oli aivan täynnä koteloainetta enkä havainnut sauman kohtaa.
Ja ei tuohon ongelmaan ole roiskeläpät auttaneet, aina sauma on talven jäljiltä pintaruosteessa. Sauma jatkuu myös helman alle, jossa on myös sellainen mukava "onkalo" jota saa myös joka kevät hoivata.