Airbag merkkivalo
Valvoja: Moderators
Ehkä tyhmä kysymys, mutta oletko katsellut noita threadeja vikakoodienluku- ja nollauslaitteista? Esim. hakusanalla GENISCAN löytyy, ja sellanen maksaa n. 60 € vaan. Itse ajattelin ostaa sellasen, sitten kun alkaa valot palaa...Kirkinen kirjoitti:Eipä kuittaantunut perkele... Maantaina delttaan poijaat... perkeleen paskat
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Mikä pitää paikkansa. Ainakin itselläni valon syttyminen on johtunut aina kakkoskuskin penkin alla olevasta liittimestä. Hiukan painaa sormin liitintä tiukemmin kiinni, niin valo kuittaantuu. Pitäisi varmaan vetää nippusiteet sen ympärille...Kirkinen kirjoitti:Uudemmissa malleissa valo sammuu, jos kosketusvika poistuu. Näin väittäävät...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Putsasin liittimet penkin alta ja takakontista. CRC:tä sinne ja tänne - sitten uudelleen kuittaukseen. Onnistui, mutta sitten kävi niin, että konttorin koneet olivat nurin ja vikakoodit jäi vielä lukematta. Loppuvkosta uudestaan ja sitten jo varmaan valo taas palaa. Perhana, että oli huono tuuri katsastuksen suhteen, koska leima olisi tullut...miju_83 kirjoitti:Kolmannen kerran airbagin merkkivalo syttyi tänään 147:n ruudulle, kun katsastussetä istui auton puikkoihin! Pari viikkoa sitten kävin nollauttamassa valon edellisen kerran ja silloinkin oli kyse kosketusviasta. Olisko noihin liitoksiin mitään parannuskeinoa, vai täytyykö vain tyytyä kohtaloon?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
On olemassa parannus - tinataan liitokset. Toimi ainakin minulla kuskin sivuturvatyynyn kohdalla. Ennen sitä valo pysyi pois korkeintaan kuukauden kerrallaan.miju_83 kirjoitti:Kolmannen kerran airbagin merkkivalo syttyi tänään 147:n ruudulle, kun katsastussetä istui auton puikkoihin! Pari viikkoa sitten kävin nollauttamassa valon edellisen kerran ja silloinkin oli kyse kosketusviasta. Olisko noihin liitoksiin mitään parannuskeinoa, vai täytyykö vain tyytyä kohtaloon?
näppärää. täällä kävi niin, että kun kolvilla kerkesin ehkä koskea tuohon, niin tipahti koko ledi pöydälle.. eipä tainnut olla turhan hyvässä kunnossa tuo.. samalla tarkistin muiden juotokset ja nyt toimii paremmin kun uusi.. noh, eipä pala airbag merkkivalo enää. täytynee joskus korvata tuo ledi.Jappe kirjoitti:Lue kaikki viestit niin näet että juotin sen yhteen abs- merkkivalon kanssa
ei mitään hajua..
hello, apua tarvitaan taas. eli onko jollain tietoa, että onko tarkemmin väliä mikä tuo valo pitää olla? motonet:ssä sanoivat, että joojoo sieltä löytyy, mutta monenlaista, että pitäis tietää minkälainen on.. minkähänlainen tuohon siis käy..? vähän ehkä epäselvä kysymys ku ei oikeen tiedä mitä pitäis kysyä, heh..kmn kirjoitti:noh, eipä pala airbag merkkivalo enää. täytynee joskus korvata tuo ledi.
ei mitään hajua..
Kävipä tuossa sunnuntaina isääni viedessä Heinolaan selkäleikkaukseen ensimmäistä kertaa airbag härdelli. Olin jo etukäteen siirtänyt penkin taka-asentoon, hänen noustessa autosta pois, vaikealiikkeinen kun on, valo lävähti kojetauluun päälle. Poiskulkuun autosta liittyi melko voimakasta tuen ottamista penkistä.
Tänään Boschilla valon nollauksessa, syy oli matkustajan istuimen kuormatunnistin, arvasinkin tämän. Repsikan penkkiä takareunasta painettaessa kädellä airbagin valo alkoi vilkkumaan. On tapahtunut muissakin merkeissä, tunnistin jää jumiin. Penkki kaipasi vähän "polvihierontaa" ja vikakoodin kuittaamisen.
No, matka jatkuu taas ilman häiriöitä, olikin ensimmäinen tässä yksilössä.
Tänään Boschilla valon nollauksessa, syy oli matkustajan istuimen kuormatunnistin, arvasinkin tämän. Repsikan penkkiä takareunasta painettaessa kädellä airbagin valo alkoi vilkkumaan. On tapahtunut muissakin merkeissä, tunnistin jää jumiin. Penkki kaipasi vähän "polvihierontaa" ja vikakoodin kuittaamisen.
No, matka jatkuu taas ilman häiriöitä, olikin ensimmäinen tässä yksilössä.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Airbagin merkkivalo kerkis loimottaa mittaristossa jo tovin kolmatta viikkoo. Tänään suivaannuin ja irrottelin kaikki löytämäni keltaset liittimet, suhautin kontaktisprayta väliin ja tuikkasin takas kiinni. Sit kävin nyrkkipajalla päästö- ja OBD-mittauksissa (päästömittauksessakaan ei mitään häikkää ). Samalla käskin kattoo jos sais airbagiin jonkin yhteyden. Vikakoodihan sieltä löytyi. Kuskin puolen sivuturvatyynyssä jotain häikkää. Kone anto kuitata koodin...ja kuinka ollakaan, valo sammui. Huomenna pikavauhtia katsastukseen ennen ku valo taas syttyy. Xenonit täytyis vielä vaihtaa pois.
Onko kellään tietoa onko 155:ssä airbagille merkkivaloa? Katsastuksessa muiden vikojen lisäksi airbagin merkkivaloa ei löytynyt. Onkohan joku vaan ottanu lampun pois vai onko sitä merkkivaloa ollenkaan kun ohjekirjassakaan ei semmoisesta ole mitään mainintaa. Valonhan kuuluu syttyä hetkeksi kun virrat käännetään päälle... on vaan aika paha jos ei sitä valoa ole ollenkaan.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Omassa miltei vastaavassa Lanzassa ei ole airbagin merkkivaloa mutta katsari pisti sen viaksi kun ei asiasta silloin ollut tietoa. No ei se mitään kun muutakin vikaa riitti, jos tämä olisi ollut ainoa hylkäysperuste niin asiasta olisi tullut turhan kinkkinen.E.L. kirjoitti:Onko kellään tietoa onko 155:ssä airbagille merkkivaloa? Katsastuksessa muiden vikojen lisäksi airbagin merkkivaloa ei löytynyt. Onkohan joku vaan ottanu lampun pois vai onko sitä merkkivaloa ollenkaan kun ohjekirjassakaan ei semmoisesta ole mitään mainintaa. Valonhan kuuluu syttyä hetkeksi kun virrat käännetään päälle... on vaan aika paha jos ei sitä valoa ole ollenkaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Ja ei kolmatta ilman neljättä, hitto. Nyt se Airbagin valo palaa taas! Kävin pajalla muka nopeasti nollauttamassa kosketushäiriön aiheuttaman vian, mutta kattia kanssa, ei se sammunutkaan! Erittäin huonon käännöksen mukaan vika olisi räjähdyspatruunassa, jonka arvo on liian suuri. Tuo vika alkaa kuulostaa vähän spookyltä ja kalliilta... Löytyiskö hyviä vinkkejä, pajalta ei löytynyt tietoa eikä lohtua!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mikä bagi miju_83:sen autosta reistailee? Kuskin bagi voi varmaankin antaa tuollaista vikaa jos ratin kellojousi on rikki. Se on sellainen muutaman metrin pituinen lattakaapeli joka pyörii ratin mukana kireämmälle ja löysemmälle, jos se on melkein poikki niin vastus arvo voi kasvaa. Tuo 147:kan ratti bagihän on sama kuin uudemmissa 156:sissa eli jos sen joutuu vaihtamaan niin kustannuksia uudesta bagistä tulee noin 150-170e.
Omasta -04sta 156sta yritin tänään tuloksetta sammuttaa bagi valoa. Oma tietokone ohjelma kun tuntee vain allied systemssin ohjainyksiköt eikä siis ymmärrä fl2 mallisten siemens järjestelmää. Tai pystyy kyllä lukemaan vikakoodin, mutta nollaus ei onnistu. Itsellä pelkääjänpuolen sivuverho antaa jotain liitos vikaa. Onkos kukaan koskaan purkanut tuota verhoa esiin? olisi kiva tietää missäpäin johtoliitos sijaitsee.
Omasta -04sta 156sta yritin tänään tuloksetta sammuttaa bagi valoa. Oma tietokone ohjelma kun tuntee vain allied systemssin ohjainyksiköt eikä siis ymmärrä fl2 mallisten siemens järjestelmää. Tai pystyy kyllä lukemaan vikakoodin, mutta nollaus ei onnistu. Itsellä pelkääjänpuolen sivuverho antaa jotain liitos vikaa. Onkos kukaan koskaan purkanut tuota verhoa esiin? olisi kiva tietää missäpäin johtoliitos sijaitsee.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
^ Kiitos vastauksesta, ihanaa että täältä löytyy aina tieto ja veikkauksia!
Mulla on se vikakoodi autossa, mutta irtooko koodisarjasta jotain? Vika on siis kuskin puolella, sen verran pajakin sai tietoa irti Olis pitänyt kirjoittaa se herja ylös, mutta curtain siinä mainittiin, eli sivuverhoko myös..? auttaako yhtään?
Mulla on se vikakoodi autossa, mutta irtooko koodisarjasta jotain? Vika on siis kuskin puolella, sen verran pajakin sai tietoa irti Olis pitänyt kirjoittaa se herja ylös, mutta curtain siinä mainittiin, eli sivuverhoko myös..? auttaako yhtään?
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Tollasta koodia näytti mullakin...ja liittimien putsailu autto. Toki täyty käydä kuittaamassa sen jälkeen. Luultavasti penkin alta löytyy syyllinen.miju_83 kirjoitti:^ Kiitos vastauksesta, ihanaa että täältä löytyy aina tieto ja veikkauksia!
Mulla on se vikakoodi autossa, mutta irtooko koodisarjasta jotain? Vika on siis kuskin puolella, sen verran pajakin sai tietoa irti Olis pitänyt kirjoittaa se herja ylös, mutta curtain siinä mainittiin, eli sivuverhoko myös..? auttaako yhtään?
Kunpa selviäis pelkällä putsailulla.. Tyyppi rukkaili penkin alla olevia liittimiä kun väitin että vika on sielä niinkuin aina ennenkin, mutta eipä tehonnut tällä kertaa. Huomenna uusi yritys, mutta jos teille sattuu tulemaan ideoita tuosta räjähdyspatruunasta (tai mikälie onkaan...?), niin kertokaa toki.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tänään tuli irroitettua sivuverhonliitin ja laitettua takaisin paikoilleen ja kas kummaa sain sammutettua airbag merkkivalon omalla koneellani. Toimii näköjään fl2:sen siemens boxi samalla koodikielellä kuin allied systemssin.
Verhon liitin sijaitsi kätevästi takaluukussa pienen noin kolmion muotoisen muoviläpän takana. Kun avaa läpän niin näkyy keltaiset johdot, niitäkun nyppii ulospäin liitos tulee mukana.
Verhon liitin sijaitsi kätevästi takaluukussa pienen noin kolmion muotoisen muoviläpän takana. Kun avaa läpän niin näkyy keltaiset johdot, niitäkun nyppii ulospäin liitos tulee mukana.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Minulla on valo pysynyt poissa jo toista vuotta. Putsasin penkin alla olevat liittimet ja kontissa olevat liittimet - crc:tä kanssa hiukka sinne. Kuskin penkin alla oleva liitin ei ollut tuolin rungossa kiinni (erillinen pidin), joten vika oli varmaan siinä... heilui aina penkkiä siirrellessä ja tuloksena vikakoodi ja valo. Toivottavasti homma pysyy näin edelleen. 156:ssä ei ongelmia...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Vein korjaamollemollemolle jotta sammuttavat airbag- valon. No kaveri pisti sen resetointilaitteen kiinni Alfaan ja sano että eipä se anna resetoida. No sanoin että jos sitä pelkurinpuoleista istuimen alla olevaa liitintä vähä r*nkkaa, niin avot, se auttoi. Mainitsi myös Audissa olleen vastaavaa. Mutta aika kovasti se sitä kyl ... Pääasia, että sammu.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tai mieluummin poistaa liittimet kokonaan ja juottaa johdot kiinni. Näin on tehty minun autossani ed. omistajan aikana eikä ole sen jälkeen kertaakaan ryppyillyt.
On tätä muissakin autoissa. Kaverin Rellu oli noin seitsemättä kertaa takuuhuollossa ko. syystä (oli siinä kaikkea muutakin) kun tuli tuossa kahvipöydässä puheeksi. Heitin siinä sitten että penkin alta liittimet löysällä. Oli kokeillut heti korjaamon pihalla siirtää penkkiä virrat päällä ja hep, valo syttyy taas. Oli sitten mennyt asentajia vähän opastamaan. Ei ole enää syttynyt...
On tätä muissakin autoissa. Kaverin Rellu oli noin seitsemättä kertaa takuuhuollossa ko. syystä (oli siinä kaikkea muutakin) kun tuli tuossa kahvipöydässä puheeksi. Heitin siinä sitten että penkin alta liittimet löysällä. Oli kokeillut heti korjaamon pihalla siirtää penkkiä virrat päällä ja hep, valo syttyy taas. Oli sitten mennyt asentajia vähän opastamaan. Ei ole enää syttynyt...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ei Alfa niitä liittimiä tee, eli samaa kuraa on muillakin merkeillä. Opel huollossa oli jatkuvasti joku tulossa Airbagi kuittaukseen. Valmistajan korjausohjeissa oli pahimpien liittimien ohitusjuottaus ohjeita. Ihan toimivaksi osoittautui myös takalasilämmitinvastuksen korjaus hopea. Sitä neulalla liitokseen ja liitin takaisin. Mutta juottaminen on paras, tehtiin yleensä kutistesukalla missä oli tinat valmiina.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mullakin vissiin tuo kuljettajan puolen liitin kakkana. Vikakoodiksi antoi kulj.p. ikkunaturvat. Onkos tuo nyt sitten A vai B pilarissa oleva? Kai sitä tarvii käydä kaikki auton airbagien liittimet läpi ja kolvata ne. Ei pitäisi valon enää syttyä sen jälkeen. Autossa käsittääkseni on 8 bägiä. Mistäs kaikkialta noita liittimiä löytyy, paitsi perästä ja etupenkkien alta ?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Jees, Alfan sain nyt Nokian autotaloon selespeedin kytkimen säätöä varten ja samalla pitäisi kuitata tuo airbagin valo. Sitä ennen ajattelin tinata kaikki airbagin liittimet, jottei tuota valoa enää vastaisuudessa tarvitsisi katsella.
Siis joku asian joskus hoitanut, tai muuten vaan asiasta tietoinen, voisiko mahdollisesti valottaa minua mistä kaikkialta noita liittimiä löytyy ? Autossa siis käsittääkseni 8 bagia. Niiden liittimetkö ovat aina keltaiset ?
Kiittää hän
Siis joku asian joskus hoitanut, tai muuten vaan asiasta tietoinen, voisiko mahdollisesti valottaa minua mistä kaikkialta noita liittimiä löytyy ? Autossa siis käsittääkseni 8 bagia. Niiden liittimetkö ovat aina keltaiset ?
Kiittää hän
Noniin syttypä tuo nyt omassakin autossa. Vaihdoin nopeusmittarin taustavalon poltinta, nyt palaa kyllä taustavalot mutta palaa myös se siinä mittaristossa oleva keltainen airbägvalo ja sitten siinä välissä missä on ovet ym. toinen punainen airbägvalo.
Luin threadin läpi ja liitoksista puhuttiin kovasti, mutta en ole penkkiä liikutellut valonvaihto-operaation johdosta, ainoastaan avasin hanskalokeron, ja toki piuhat irrotin mittarin takaa...
Mikähä avuksi? Vuos on leimaa jäljellä mutta paistaa ikävästi silmiin nuo..
Luin threadin läpi ja liitoksista puhuttiin kovasti, mutta en ole penkkiä liikutellut valonvaihto-operaation johdosta, ainoastaan avasin hanskalokeron, ja toki piuhat irrotin mittarin takaa...
Mikähä avuksi? Vuos on leimaa jäljellä mutta paistaa ikävästi silmiin nuo..
Jonkinverran ihmettelin sitä muoviläpsyä kontin verhoilun sivussa, näennäisesti täysin järjetön.Maunu kirjoitti:Vika varmaankin samassa liittimessä kuin mullakin eli takaluukussa olevan luukun takana. Tiety sedanissa voi olla johdot erilailla.
Mutta tosiaan olihan siellä takana liitin. Tuli todettua kun jouduin purkamaan kontin verhoilut pois bensaluukun avausmekanismin korjausta varten.
Mitä penkin alla liittimiin tulee niin ovat korjanneet niitä ohittamalla liittimen.
Mahtaako penkin liikuttelu lisätä valon syttymisen riskiä?
Onhan se kai juu, koitin rämplätä sitä avaimella toimivaa kytkintä siellä pelkääjän puolella, mutta ei sammu mikään valo, ihan sama onko bägi päällä vai ei. Nollaantuuko -00 mallissa itsestään jos saa kytkennät kondikseen vai pitääkö käydä vilauttamassa teltassa tms.?Maunu kirjoitti:Eikös tuo keltainen bagivalo ole apukuskin bagi kytketty pois päältä ilmoitus. Olisiko hanskalokero irti? Siellä menee bagien piuhoja ristiin rastiin.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ei nollaannu punainen valo itsestään. Keltaisen pitäisi vilkkua, sammua ja syttyä palamaan startatessa, jos bagi on kytketty pois päältä. Punainen syttyy ja sammuu (ja syttyy jos on järjestelmässä vikaa). Jos näin ei ole niin luultavasti mittariston johdot ovat irti jolloin valot palavat kokoajan.
Niin ja vikakoodin ja valon syttyessä tarvii mennä deltaan tai johonkin muuhun pajaan nollauttamaan valo.
Niin ja vikakoodin ja valon syttyessä tarvii mennä deltaan tai johonkin muuhun pajaan nollauttamaan valo.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Kaikki muut valot toimii normisti, eli käynnistyksessä kaikki nää valot on hetken päällä ja sitten sammuu, mutta nuo bägivalot jää palamaan. Pitää käydä johdot läpi ja tarkistaa nopeusmittarin liitokset. Varmaan nollaavat koodit öljynvaihdon yhteydessä(unohtivat vaihtaa 200000km huollossa)[petikon autoasi].
Pakkohan se valo oli jollain saada sammumaan että tuli katsastuksesta leima.. Vein kullan paikalliseen sähkötöihin erikoistuneeseen pajaan, jossa airbagin johtoja käytiin läpi johto kerrallaan. Käytännössä suurin osa kattoverhouksista ja ratin ympäristöstä oli purettu, kunnes vika (rikkoutunut liitin) löytyi lopulta takakontista. Hauskuudelle kertyi hintaa 310 €.
Nyt kun tää homma on reilassa niin onkin jo aika uusien läpsyttävien haasteiden
Nyt kun tää homma on reilassa niin onkin jo aika uusien läpsyttävien haasteiden