Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Toivottavasti tuo logo ratissa esc-nappulan alla ei tarkoita ainakaan Windowsia
Puolen vuoden kokemuksella kehtaan väittää, että tuo on viimevuosien paras viihdevarusteuutuus autossa.
Lievän alkujumpan jälkeen bluetooth-puhelimien ja mp-3 muistitikkujen toimiminen auton kanssa kimpassa on ollut yhtä juhlaa. Suosittelen.
No Pluutööthi ainakin on kiva värkki, autoon istahtaessa autosarja huomaa automaattisesti taskussa majailevan luurin johon kytkee itsensä. Tulevan soittajan tunnistaa puhesynteesin tavaamasta soittajan nimestä, ja soitella voi painamalla keskikonsoliin istutettua nappia ja kertomalla uhrin nimen sel-ke-äs-ti ar-ti-ku-loi-den. Eipähän tarvitse koskea koko puhelimeen. Näin siis omassa Mokian autosarjassa, mutta Sininen&Mä toimii varmaan samalla tavalla?
Silti varovaisuuteen lentävien ikkunoiden kanssa kannustaa se töissä opittu "tietotekniikka on perseestä" -fakta.
^no joo, jotakuinkin, paitsi että puhelimen sisältämä osotteisto on kokonaisuudessaan hallittavissa auton ajotietokoneen näytöltä ja siten myös ohjauspyörän nappuloilla. Äänikomento löytyy myös, mutta helpommalla pääsee nappuloita painelemalla, kuin änkyttämällä itsekseen.
Muistitikun sisältö löytyy samoin näytöltä, ja navigointi ja käyttö ratista.
Yksi ominaisuus, jota en ole aktivoinut, on tekstiviestien luku auton kaiuttimien kautta. Ts. naisääni lukee saapuneet viestit ääneen..vaihtoehtoina ihan italia tai englanti...suomea ei jostain kumman syystä saa.
Tietotekniikka se vaan työntyy noihin karvaoopeleihinkin vauhdilla, haluttiin sitä tai ei.
En minäkään kyllä luottaisi Pökötin tarjoamaan integroituun kovalevyyn autossa. Mahtaa olla luotettava -40c-lämpötilassa.
Jep, nuo massiiviset pullistukset pyörän kaarissa aiheuttaa sen, että normikokoiset vanteet näyttää todella orvoilta. 159:ssäkin hiukan hämää isot pyörien aukot, jotka on pakko täyttää vähintään 18'' rinkuloilla ettei näytä hölmöltä. Muuten kyllä ihan hieno tuo Mito pikkuautoksi, joskin etuvaloihin olisin jotain särmää enemmän kaivannut. Näyttää vähän mulkosilmiltä tietyistä kulmista.
TommiS kirjoitti:Yksi ominaisuus, jota en ole aktivoinut, on tekstiviestien luku auton kaiuttimien kautta. Ts. naisääni lukee saapuneet viestit ääneen..vaihtoehtoina ihan italia tai englanti...suomea ei jostain kumman syystä saa.
Ihan uteliaisuudesta - oletko edes testannut että toimiiko? Tuo nimittäin kuulostaa featurelta joka vaatii luurinkin päästä tukea, ei varmaan ihan joka nokialaisella toimi. Tietty jos sulla on joku Windows Mobile -luuri käytössä niin sitten.
TommiS kirjoitti:Yksi ominaisuus, jota en ole aktivoinut, on tekstiviestien luku auton kaiuttimien kautta. Ts. naisääni lukee saapuneet viestit ääneen..vaihtoehtoina ihan italia tai englanti...suomea ei jostain kumman syystä saa.
Ihan uteliaisuudesta - oletko edes testannut että toimiiko? Tuo nimittäin kuulostaa featurelta joka vaatii luurinkin päästä tukea, ei varmaan ihan joka nokialaisella toimi. Tietty jos sulla on joku Windows Mobile -luuri käytössä niin sitten.
Saahan te tekstiviestit imastua tietokoneellekin pluutööhtin kautta joten miksi ei toimisi.
massiiviset pullistukset pyörän kaarissa aiheuttaa sen, että normikokoiset vanteet näyttää todella orvoilta.
Sama juttu kaikissa uudemmissa autoissa. Vanhemmissa näyttää 16" hyvältä kun uusiin joutuu 18-19" laittamaa.
Edit: Valkoinen MiTo näytti hienolta. Etulamppujen ympärillä oleva musta "kehys" muistutti goottia mustat kajaalit silmissä. Ei tosin ollu ruma tässä tapauksessa.
Heh, tuli tosta viimisestä kuvasta, jossa on se metallin viininpunainen versio edestäpäin mieleen ns. "Stoned tinman", on sen verran tuijottavat nuo mulkosilmät. Kaikesta huolimatta kuvittelisin että luonnossa tuo on paremman näköinen kuin kuvissa.
Alfa mito blogin sivuilla näyttää käynnistyneen kilpailu, missä kolme eniten blogille rekisteröityjä jäseniä tuonut pääsee exclusive tilaisuuteen tutkimaan uutta mitoa.
Rekisteröityminen vaatii noin 2 min. vaivan, eli jos tahtoa löytyy, tarjoudun mitä nöyrimmin kätyriksi tuonne tilaisuuteen, jos pieni masinointi onnistuisi. Yksityiskohtainen raportti on taattu.
alfista kirjoitti:Niinpä Tosin Fiatin malleja katsellessa ne tuntuvat olevan Alfaa jo edellä peltien sovituksessa (meikäläisen pakkomielle tämä)
Meinaatko hommata? Siisti peli!
Meni ohi tuo kysymys ekalla lukukerralla. Kyllähän tuo polttelee mielessä. Meidän perheen kuljetustarpeisiin on tähän asti riittänyt GTV, niin tuollainen olisi turbokoneella kai aika luontainen seuraaja sille. Vaatimuksena on että kunhan on isommat sisätilat ja kontti kuin Getvosessa. Ei pitäisi olla paha vaatimus...
Eipä tuota nykyistä alfaa olisi mikään kiire vaihtaa, mutta avokki ei ajaessaan näe ulos sieltä kunnolla.
Noh, se riittää OT:sta. Luin joltain brittifoorumilta että paikalliseen liikkeeseen on luvattu näyttelykappaletta marraskuulle (LHD) ja sitten tammikuussa tulisi briteille oikeanpuoleisella ruorilla varustetut. Toivottavasti aikataulu pitää paikkansa!
Takamus on kiva, mutta keula on todella *TÖKS* ... ihan kuin se olisi ajettu seinään.
Ja nuo renkaiden kaaret näyttää kanssa vähän oudolta ainakin noissa kuvissa. Asiaa ei myöskään paranna tuo konepellin ja renkaiden välissä oleva peltimäärä. Saa näyttämään sen todella kömpelöltä.
Musta toi on ihan hyvän näkönen, paitti että ton keulan pitäs olla noilla valoilla pyöreempi. Eli toi tylppä keula look sivuttaiskuvassa ei oo kiva. Pyöreenä se olis aika 60-lukuhenkinen.
Katotaan nyt minkälainen on luonnossa mutta kuvista päätellen voi jo sanoa että tämä auto on kyllä piirteiltään melkoinen hassuke! Ihan kuin jostain sarjakuvasta pompannut, niin lapsellisen näköinen kottero! En sanoisi sinänsä epäonnistuneeksi saati rumaksi, päinvastoin luulen että piirtäjät on onnistuneet tälläämään vekottimesta just sellaisen kuin oli tarkoituskin. Ainoa vaan että jos scudettoa ja alfa-lätkiä ei olisi ja joku näyttäisi kuvaa, ei nyt ehkä aivan ensmäisenä tulisi mieleen että tämän näköinen vekotin voisi olla uusi Alfa Romeo..
Tohon kun vetäsee photoshopilla silmät tuulilasiin niin siinä on valmis hahmo Autot -elokuvan jatko-osaan .
Onkohan kuvissa esiintyvässä punaisessa mitossa 17`vanteet alla?
Jos on, niin aikas isot kiekot saa alle laittaa näyttääkseen edes jotenkin tasapainoiselta.
Peräpää on kyl ihan bueno.
Viimeksi muokannut glideslope, 23 Touko 2008, 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse kallistun sille kannalle, että pidän (tästäkin) Centro Stilen tuotoksesta. Toki lopullinen arvio jää siihen hetkeen, kun auton näkee ensi kerran luonnossa. Pidin aikanaan Lancia Thesistä rumimpana autona ikinä, kunnes näin kyseisen kärryn (ja pääsin ajamaan...) ja nykyään se on mielestäni kaunein edustussedan Quattroporten jälkeen.
Näitä nykyautoja, joihin en 147:aa ja 156:sta laske, arvioitaessa on hyvä muistaa törmäystestien vaikutus muotoiluun. Keula tuskin olisi noin massiivinen ilman jalankulkijatestejä ja kylkilinjakin kaartuisi varmasti voimakkaammin ellei tavoitteena olisi kuusi tähteä EuroNCAP-testistä.
Edit: Aika syvällähän nuo vanteet tosiaan ovat. Pienempi offset ja 18" alle, niin alkaa jo näyttää oikein hyvältä.
Hiukan matalahko kattolinja. Näen sieluni silmin jo TM:n tekstin:
Tekniikan Maailma kirjoitti:
Jos etumatkustajalla on pituutta yli 220 senttiä, ei penkissä mahdu ryhdikkäästi istumaan. Myöskin tavaratilan nostokorkeus sekä muunneltavuus on ongelmallinen
Ylläolevissa kuvissa paljon mallikkaamman näköinen... mutta tulee vaan mieleen että onko nuo micramaiset kuvatkaan nyt sitten ihan oikeita vai jotenkin photoshopattuja tms?
Jotenkin sitä odottaa jotain erikoista, kun uusi Alfa Romeo tulee julki. 159:iin petyin pahoin ja nytkin tuntuu että MiTon kohdalla ei mitään mullistavaa. Esim Grande Punto miellyttää silmää enemmän ja abarth-mallissa ajettavuuskin on jo huippuluokkaa.
No mut koeajo kertoo kaiken lopulta, mutta ei ulkonäkö ainakaan riemunkiljahduksia saa aikaan.
juuuso kirjoitti:Näen sieluni silmin jo TM:n tekstin
En minäkään kyllä osaa tuosta tykätä, mutta mahtaneeko mieli muuttua kunhan laitteen näkee luonnossa. Minun mielipiteeni Thesikseen muuttui samaan malliin kuin juuusonkin, ensin näytti kuvissa aika pahalta mutta nyt elävänä elukkana nähtynä on erittäin vaikuttava ilmestys.