156 sw tietoja/neuvoja
Valvoja: Moderators
156 sw tietoja/neuvoja
Kuljetuskapasiteetin tarpeen vuoksi suunnittelen auton vaihtoa. Ehdokkaana 156 sw mielellään v6:lla.
Tarvitsen tietoja ja neuvoja mihin kiinnitettävä erityistä huomiota
käytetyssä 156 sw:ssä.
Mauri
Tarvitsen tietoja ja neuvoja mihin kiinnitettävä erityistä huomiota
käytetyssä 156 sw:ssä.
Mauri
- italokeila
- Viestit: 10
- Liittynyt: 05 Huhti 2008, 08:31
- Paikkakunta: Espoo
Tuli juuri hankittua vastaava laitos ja nimenomaan tuolla kuutosella.
Omassa käytössä on tullut huomattua, että takaluukun koiraverkon ja sen välilevyn kiinnitysteline syö juuri kriittisen verran tilaa esimerkiksi lastenvaunujen pakkaamista silmällä pitäen. Ilman sitä vaunut mahtuvat, mutta telineen kanssa vaunut joutuu laittamaan liian kauas takaistuimista, jolloin takalasi estää takaluukun sulkemisen.
Ennen hankintaa ja hankinnan jälkeen auto on on käynyt myyjällä seuraavista syistä:
- takalasinpyyhkijän moottori korjattu
- tuulilasin pesuneste ei mennyt takaikkunaan (saattoi johtua edellisestä)
- oikean puolen kaiuttimet pimenivät ajoittain (kontaktihäiriö?)
- ratti suoristettu
- polttoainemittari nousee tankkauksen jälkeen osoittamaan oikeaa noin kahdessakymmenessä minuutissa
Muuten kulkeen kuin 100tkm rullannut enkeli eli pientä natinaa ja muoviosien tärinää.
Ja vielä checklist tuolta Tekniseltä puolelta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7447
Markus
Omassa käytössä on tullut huomattua, että takaluukun koiraverkon ja sen välilevyn kiinnitysteline syö juuri kriittisen verran tilaa esimerkiksi lastenvaunujen pakkaamista silmällä pitäen. Ilman sitä vaunut mahtuvat, mutta telineen kanssa vaunut joutuu laittamaan liian kauas takaistuimista, jolloin takalasi estää takaluukun sulkemisen.
Ennen hankintaa ja hankinnan jälkeen auto on on käynyt myyjällä seuraavista syistä:
- takalasinpyyhkijän moottori korjattu
- tuulilasin pesuneste ei mennyt takaikkunaan (saattoi johtua edellisestä)
- oikean puolen kaiuttimet pimenivät ajoittain (kontaktihäiriö?)
- ratti suoristettu
- polttoainemittari nousee tankkauksen jälkeen osoittamaan oikeaa noin kahdessakymmenessä minuutissa
Muuten kulkeen kuin 100tkm rullannut enkeli eli pientä natinaa ja muoviosien tärinää.
Ja vielä checklist tuolta Tekniseltä puolelta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7447
Markus
No samat tietty mitä muissakin autoissa, mutta nämä tulee äkkiseltään mieleen 156:een liittyen:
-Helmat/pohja kannattaa tsekata kivenhakkaamien varalta, ruostumista kun on vaikea saada pysähtymään.
-jakohihnan edellinen vaihto tietty (60tkm/3v)
-kytkinremppa on aika kallis, voi olla edessä jo 100tkm jälkeen (V6) (Kytkimen EI kuulu olla jäykkä edes veekutosessa!!!)
-twinsparkeissa jos kuuluu "dieselmäinen" naputus kylmänä, niin nokan ajoituksen muunnin on loppu, (sen voi toki vaihtaa samalla seuraavassa nokkahihnan vaihdossa jos luottaa siihen ettei öljyvuoto kastele/riko nokkahihnaa?)
-syylärin ikä taitaa olla sen 10 vuotta
Ja etuakseliston kitinöitä ei kannata pelätä, se on näissä normaalia ja asettuu voitelemalla tai viimeistään tukivartta vaihtamalla
-Helmat/pohja kannattaa tsekata kivenhakkaamien varalta, ruostumista kun on vaikea saada pysähtymään.
-jakohihnan edellinen vaihto tietty (60tkm/3v)
-kytkinremppa on aika kallis, voi olla edessä jo 100tkm jälkeen (V6) (Kytkimen EI kuulu olla jäykkä edes veekutosessa!!!)
-twinsparkeissa jos kuuluu "dieselmäinen" naputus kylmänä, niin nokan ajoituksen muunnin on loppu, (sen voi toki vaihtaa samalla seuraavassa nokkahihnan vaihdossa jos luottaa siihen ettei öljyvuoto kastele/riko nokkahihnaa?)
-syylärin ikä taitaa olla sen 10 vuotta
Ja etuakseliston kitinöitä ei kannata pelätä, se on näissä normaalia ja asettuu voitelemalla tai viimeistään tukivartta vaihtamalla

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Verrattuna mihin? Ei tuo nyt hirveän äänekäs ole, mutta kuten sanoit renkailla on merkitystä. Itselläni on pitkän matkan vertailukohtia eri tasoisiin farkkuautoihin jo töidenkin kautta (mm. Astra, Vectra, Corolla, V40, V50, Marea, Ceed, Octavia, Golf, Croma...) ja noihin verrattuna pitäisin 156SW:tä hiljaisena. Moottoritienopeuksissa muissa joutui huutamaan, jotta keskustelua etu- ja takapenkin välillä saattoi käydä. Samoin mankkaa sai ruuvata lähes täysille, että kuuli mitä raatiossa puhutaan.jartuo kirjoitti:aika äänekäs ainakin SW malli tuntuu olevan, toki rengas valinnalla saisi meteliä ehkä hieman pienemmäksi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Juuri näin, appiukon sedan on huomattavasti hiljaisempi kuin minun sw malliVittorio Jano kirjoitti:156 SW on ainakin meluisampi kuin 156 sedään.
Verrataan melutasoa nyt vaikka meidän perheen kahteen muuhun autoon.
Honda Accord, farkku myöskin on huomattavasti hiljaisempi kuin Alfa.(Albumissa on jonkinlainen kuva siitä pelistä)
Perheen luotto ikiliikkuja MB W124 200d kulkee täysin sukkasillaan kun noihin kahteen muuhun vertaa.
Enpä usko kovinkan helposti, että juuri minun Alfastani puuttuisi äänieristeitä, eikä minulla ole todettu olevan edes lepakko kuuloakaan.