156 sw tietoja/neuvoja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
murola
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2005, 12:50
Paikkakunta: kantvik

156 sw tietoja/neuvoja

Viesti Kirjoittaja murola »

Kuljetuskapasiteetin tarpeen vuoksi suunnittelen auton vaihtoa. Ehdokkaana 156 sw mielellään v6:lla.
Tarvitsen tietoja ja neuvoja mihin kiinnitettävä erityistä huomiota
käytetyssä 156 sw:ssä.
Mauri

Avatar
italokeila
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Huhti 2008, 08:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja italokeila »

Tuli juuri hankittua vastaava laitos ja nimenomaan tuolla kuutosella.

Omassa käytössä on tullut huomattua, että takaluukun koiraverkon ja sen välilevyn kiinnitysteline syö juuri kriittisen verran tilaa esimerkiksi lastenvaunujen pakkaamista silmällä pitäen. Ilman sitä vaunut mahtuvat, mutta telineen kanssa vaunut joutuu laittamaan liian kauas takaistuimista, jolloin takalasi estää takaluukun sulkemisen.

Ennen hankintaa ja hankinnan jälkeen auto on on käynyt myyjällä seuraavista syistä:

- takalasinpyyhkijän moottori korjattu
- tuulilasin pesuneste ei mennyt takaikkunaan (saattoi johtua edellisestä)
- oikean puolen kaiuttimet pimenivät ajoittain (kontaktihäiriö?)
- ratti suoristettu
- polttoainemittari nousee tankkauksen jälkeen osoittamaan oikeaa noin kahdessakymmenessä minuutissa

Muuten kulkeen kuin 100tkm rullannut enkeli eli pientä natinaa ja muoviosien tärinää.

Ja vielä checklist tuolta Tekniseltä puolelta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7447

Markus

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

No samat tietty mitä muissakin autoissa, mutta nämä tulee äkkiseltään mieleen 156:een liittyen:

-Helmat/pohja kannattaa tsekata kivenhakkaamien varalta, ruostumista kun on vaikea saada pysähtymään.
-jakohihnan edellinen vaihto tietty (60tkm/3v)
-kytkinremppa on aika kallis, voi olla edessä jo 100tkm jälkeen (V6) (Kytkimen EI kuulu olla jäykkä edes veekutosessa!!!)
-twinsparkeissa jos kuuluu "dieselmäinen" naputus kylmänä, niin nokan ajoituksen muunnin on loppu, (sen voi toki vaihtaa samalla seuraavassa nokkahihnan vaihdossa jos luottaa siihen ettei öljyvuoto kastele/riko nokkahihnaa?)
-syylärin ikä taitaa olla sen 10 vuotta

Ja etuakseliston kitinöitä ei kannata pelätä, se on näissä normaalia ja asettuu voitelemalla tai viimeistään tukivartta vaihtamalla :wink:

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

-01 farkussa takakontti piti äärimmäisen ärsyttävää natinaa kuopissa. En saanut kitinää ikinä aivan kokonaan kitkettyä pois. Lisäksi kontin suojasta hajosi rullan takaisin kelaava muovimötikkä. Korjaus onnistui klemmarilla :)

Syyläri meni vaihtoon n.130tkm paikkeilla.

--puni

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

aika äänekäs ainakin SW malli tuntuu olevan, toki rengas valinnalla saisi meteliä ehkä hieman pienemmäksi.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

jartuo kirjoitti:aika äänekäs ainakin SW malli tuntuu olevan, toki rengas valinnalla saisi meteliä ehkä hieman pienemmäksi.
Verrattuna mihin? Ei tuo nyt hirveän äänekäs ole, mutta kuten sanoit renkailla on merkitystä. Itselläni on pitkän matkan vertailukohtia eri tasoisiin farkkuautoihin jo töidenkin kautta (mm. Astra, Vectra, Corolla, V40, V50, Marea, Ceed, Octavia, Golf, Croma...) ja noihin verrattuna pitäisin 156SW:tä hiljaisena. Moottoritienopeuksissa muissa joutui huutamaan, jotta keskustelua etu- ja takapenkin välillä saattoi käydä. Samoin mankkaa sai ruuvata lähes täysille, että kuuli mitä raatiossa puhutaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin tuon G-astran sisämelu on suoraan helvetistä, siihen verrattuna 156 on hiljainen auto. Ja on syytäkin, onhan se ollut myös erihintainen auto.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

156 SW on ainakin meluisampi kuin 156 sedään.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Vittorio Jano kirjoitti:156 SW on ainakin meluisampi kuin 156 sedään.
Juuri näin, appiukon sedan on huomattavasti hiljaisempi kuin minun sw malli


Verrataan melutasoa nyt vaikka meidän perheen kahteen muuhun autoon.
Honda Accord, farkku myöskin on huomattavasti hiljaisempi kuin Alfa.(Albumissa on jonkinlainen kuva siitä pelistä)
Perheen luotto ikiliikkuja MB W124 200d kulkee täysin sukkasillaan kun noihin kahteen muuhun vertaa.
Enpä usko kovinkan helposti, että juuri minun Alfastani puuttuisi äänieristeitä, eikä minulla ole todettu olevan edes lepakko kuuloakaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Facelift sw tuntuu hiljaisemmalta kuin pre facelift sedan V6.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

On noissa varmaan tapahtunut positiivista eristystä mallien välissä.
Ei tuossa minunkaan dieselissä koneen ääni ole mitenkään häiritsevä, mutta rengas melu on sitäkin ikävämpi kuunnella.

Saksan motarilla se meni hienosti, mutta Suomen maanteillä on niin surkean karkea asfaltti kuin olla ja voi..

Vastaa Viestiin