155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!! RATKAISTU!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!! RATKAISTU!
Kone huutaa tyhjäkäynnillä 3000 kiepin tuntumassa ja vaeltelee ylös ja alas kuin vuoristorata. Kuvassa näkyvä alipaineletku D oli irti. Laitoin sen kiinni-ei vaikutusta. Kuvassa näkyvä alipaineletkunpää C ja muovinen juttu sen päässä on arvoitus. Mihin se tulee kiinni ja mikä se on? Siinä on imu käydessä eikä tukkiminen auta mitenkään. Kuvassa näkyvä vehje A on ilmeisesti rikki koska kun otin liittimien E siitä irti niin vaeltelu lakkas ja huutaa enään "vain" 2000 rpm tasaisesti. Onko toi osa A ILMI eli ilmamäärämittari? Se maksais Varaosamaailmassa n.140€. Ruuveilla kiinni onneks tossa hökötyksessä joka on yhtä puuta imusarjan kanssa. (Kallis?) Jos joku voisi auttaa niin olisin kiitollinen!! [/img]
Viimeksi muokannut Kaalikääryle, 27 Touko 2008, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!
Kuva löytyy albumista.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!
Valittaa, että kuva on liian iso vaikka pienentää kuinka. Katotaan saanko sinne kuvaa...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!
Kuva albumissa. Voin myös lähettää Mesellä tms jos joku haluaa niin voi katsoa isompaa kuvaa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Justiinsa samanlaista konetta ei juuri ole tullut kaiveltua, mutta kuvan ja oireiden perusteella mutikka A vaikuttaisi olevan tyhjäkäyntimoottori, joka kääntelee kaasuläppää tyhjäkäynnillä. Ainakin muutaman vuoden uudemmassa versiossa on vermes mahdollista kalibroida, omani jäi tyhjäkäyntimoottorin vaihdon jälkeen huutamaan kolmen tonnin tyhjäkäyntiä kunnes värkki kalibroitiin Bosch-autosähkökorjaamossa.
- Epäkelpokeräilijä -
Kalibrointi onnistuu myös AlfaDiagilla ainakin osaan näistä vanhoista. Tässä kokemuksia 156:n korkeasta tyhjäkäynnistä.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Taidat olla melko tuore alfisti.Kaalikääryle kirjoitti:Ei kai se kallis voi olla...
Itsekin olisin veikannut tyhjäkäynti"moottoria". Kaverin Meganessa meni samainen osa ja auto huusi kuin hyeena jatkuvasti. Kytkin oli melko kovilla ja odottelu liikennevaloissa oli yhtä juhlaa..
Senza cuore saremmo solo macchine
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 155 Huutaa kuin hinaaja--APUA!!
Meikäläisellä 155:n 8-venttiiliversio teki kevättalvella vastaavan tempun (tosin ilman vuoristorataa) eli "tyhjäkäynti" jäi 3000-4000 rpm välille. Syynä oli kaasuvaijerin kuoren sisällä olevan nylonputken (tai mitä se kirkas muovi siellä vaijerin sisällä sitten onkaan) katkeaminen. Muoviputkenpätkä jumitti vaijerin niin, ettei kaasuläppä päässyt sulkeutumaan ollenkaan.Kaalikääryle kirjoitti:Kone huutaa tyhjäkäynnillä 3000 kiepin tuntumassa ja vaeltelee ylös ja alas kuin vuoristorata.
Tässä tapauksessa ei varmaan ole kysymys edellä kuvaamastani viasta, mutta kannattanee tuokin kuitenkin varmuuden vuoksi tsekata - ei pitäisi olla kovin vaikeata 16V:ssäkään.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24 Touko 2008, 14:07
Kuvassa oleva osa C oli syyllinen. En tiedä mikä se on mutta kun siitä otti pois ton muovisen pään ja tukki letkun jonka jälkeen buuttas auton eli otti akun navan irti niin kaikki toimii normaalisti. Jopa melkein aina palanut "suuttimen valo" kojelaudassa sammui. Ohjeet sain Tampereen Delta-Auton huollosta josta tuli oikein mies katsomaan ja kuuntelemaan autoani-ilmaiseksi!! Kiitos Deltalle!!