
Turboko? 156 vinkuu -> vesipumppu rikki
Valvoja: Moderators
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Turboko? 156 vinkuu -> vesipumppu rikki
Mikähän liene vaivana, kun 2.5 vapari vinkuu 3000rpm jälkeen kuin vanha 80-lukunen turbo? Mahtaakohan olla laturi menossa vaiko jotain "halvempaa"... 

Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Millos mun autolla ajoit ku noin tarkkaan tiesit?KJS kirjoitti:Ja jos ääni taas tulee vesipumpusta, se johtunee halki olevasta juoksupyörästä. Tämä taas oireilee niin, että flekti huutaa lähes koko ajan ja lämmöt pyrkii muutenkin nousemaan.

Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Ilmastoinnin oon pitäny poissa päältä kun sekin pitäs huollattaa.
Sen verran valkeni kun paikallisella gurulla käytin ja tutkailin kuittia jakopäänhihnan vaihdosta, että syynä ääneen on todennäköisesti vesipumppu, jota ei ollut vaihdettu jakopään vaihdon yhteydessä.
Oireena siis tuo vinkuminen 3000 jälkeen ja lämpöjen nousu sekä jatkuva flektin käynti.
Huoltoon varattu aika ens viikolle. Tulokset paljastetaan sen jälkeen.
Sen verran valkeni kun paikallisella gurulla käytin ja tutkailin kuittia jakopäänhihnan vaihdosta, että syynä ääneen on todennäköisesti vesipumppu, jota ei ollut vaihdettu jakopään vaihdon yhteydessä.
Oireena siis tuo vinkuminen 3000 jälkeen ja lämpöjen nousu sekä jatkuva flektin käynti.
Huoltoon varattu aika ens viikolle. Tulokset paljastetaan sen jälkeen.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ovatko nämä Bstoned:in ja Laban keissit nyt sittenBstoned kirjoitti:Kilsoja on kertynyt se 192tkm. Ihmetyttää tosiaan etteivät sitä vaihtaneet. Nyt saavat sitten takuuseen hoitaa sen jälkikäteen. Siinä on silloin päivä hyvin vietetty.
ennakkotapauksia vesipumpun suhteen...eli 160tkm
jälkeen voi ruveta odottelemaan..? Muukkonen oli
joskus sitä mieltä että on turha vaihtaa ennen 200tkm,
samansuuntaista kuului Carpojilta...seuraava jakopään
remppa odottaa 40-50tkm päässä 190tkm:ssä. Eiku
sormet ristiin.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
No sen verran kannattaa kyllä sijoittaa että sen pumpun vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä.
Mulla oireet vaan pahentuu. Aamulla liikkeelle lähtiessä kuului kilahdus ja vinkuminen alkaa jo 2000rpm jälkeen.
Sinne jäi Alfa työpaikan halliin ja hain naapurifirmasta C5:sen "koeajoon"
Ajokokemus on vähintäänkin...hmmm... mielenkiintoinen.
Mulla oireet vaan pahentuu. Aamulla liikkeelle lähtiessä kuului kilahdus ja vinkuminen alkaa jo 2000rpm jälkeen.

Sinne jäi Alfa työpaikan halliin ja hain naapurifirmasta C5:sen "koeajoon"

Ajokokemus on vähintäänkin...hmmm... mielenkiintoinen.

Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
No niin, päivitystä tähänkin. Nyt on auto huollettu ja korjattu. Todellakin vinkumisen syy oli hajonneessa vesipumpussa. Vesipumpun ratas oli haljennut ja pyöri holtittomasti akselin ympärillä. Kuulemma kansiremppa oli todella lähellä.
Hintakin oli "maltillinen" 510€ josta pumppu oli 109€.
Suosittelen todellakin vaihtamaan pumpun jakopäänhihnan vaihdon yhteydessä.

Hintakin oli "maltillinen" 510€ josta pumppu oli 109€.
Suosittelen todellakin vaihtamaan pumpun jakopäänhihnan vaihdon yhteydessä.

Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pyynnöstäni vaihdettiin vesipumppu 150t kohdalla jakopäärempan yhteydessä. Muovinen siipipyörä oli haljennut akseloinnistaan!silverine kirjoitti:Ovatko nämä Bstoned:in ja Laban keissit nyt sittenBstoned kirjoitti:Kilsoja on kertynyt se 192tkm. Ihmetyttää tosiaan etteivät sitä vaihtaneet. Nyt saavat sitten takuuseen hoitaa sen jälkikäteen. Siinä on silloin päivä hyvin vietetty.
ennakkotapauksia vesipumpun suhteen...eli 160tkm
jälkeen voi ruveta odottelemaan..? Muukkonen oli
joskus sitä mieltä että on turha vaihtaa ennen 200tkm,
samansuuntaista kuului Carpojilta...seuraava jakopään
remppa odottaa 40-50tkm päässä 190tkm:ssä. Eiku
sormet ristiin.
Tilalle laitatin metallisella siipipyörällä varustetun.
Joten se 200t. taitaa olla utopiaa.
Pepperoni kirjoitti:Olen aikojen saatossa muodostanut itselleni käsityksen että pumpun vaihto joka toisella hihnanvaihdolla ei ole liioittelua, ja tämäkin ketju tuntuu tukevan ajatusta. Hieman yllättävää että nuo kokeneet Alfapajat antavat viestiä 200 tkm:sta.
TS moottorin vesipumppu on erilainen, kuin V6 moottorin. TS:n vesipumppu kestänee sinne 180tkm hihnanvaihtoon.nonno kirjoitti:Omassani vaihdettiin vesipumppu 147 000 kilometrin kohdalla hihnanvaihdon yhteydessä. Pumppu vaikutti siinä vaiheessa vielä aivan hyvältä, mutta tuli joka tapauksessa vaihdettua. Taisi olla aiheellistakin tämän ketjun perusteella.
Kyseessä oli kolmas hihnanvaihto tuohon koneeseen.
VMP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
[/quote]
TS moottorin vesipumppu on erilainen, kuin V6 moottorin. TS:n vesipumppu kestänee sinne 180tkm hihnanvaihtoon.[/quote]
Mulla hajos 156sesta (2.0 TS) ainakin 117 tkm:n kohdalla. Muovinen juoksupyörä halkes ja jäin välille (pari päivää ennen lopullista hajoamista vihelsi eli tais olla jo halki, mutta pyöri vielä jotenkin. Tarvikepumpussa (Bugatti) oli sitten metallinen juoksupyörä. Sitä juoksupyörän halkeamista lukkunottamatta pumppu oli ihan hyvä - laakerit lähinnä.
TS moottorin vesipumppu on erilainen, kuin V6 moottorin. TS:n vesipumppu kestänee sinne 180tkm hihnanvaihtoon.[/quote]
Mulla hajos 156sesta (2.0 TS) ainakin 117 tkm:n kohdalla. Muovinen juoksupyörä halkes ja jäin välille (pari päivää ennen lopullista hajoamista vihelsi eli tais olla jo halki, mutta pyöri vielä jotenkin. Tarvikepumpussa (Bugatti) oli sitten metallinen juoksupyörä. Sitä juoksupyörän halkeamista lukkunottamatta pumppu oli ihan hyvä - laakerit lähinnä.
MP
sen vesipumpun saa alle 100 eekkeriin niin kannataa kyl vaihtaa hihnan vaihdos. itsellä kävi samoin kun ketjun aloittaneella vaihdoin sinne sit 20tkm hihnan vaihdon jälkeen vesipumpun jossa metallinen pyörä no se kesti sellasen 20tkm nyt pitäs vaihtaa taas kunhan kestäs ees 5tkm... vois uhrautua taas hihnan vaihtoon..