156 TS Jakopäähihnan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kerker76

156 TS Jakopäähihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja kerker76 »

Terve

Ensimmäinen viestini tälle foorumille.
Hankin itselleni viime kesänä ensimmäinen alfa (156 TS 2.0) ja aika tyytyväinen olen ollut, paitsi että se käy kuin vanha transit kun sen käynnistää (siis vain hetken). Eli siinä on ajoituksenmuunnin rikki.
Kyselin DA:sta hinta sen korjaamiseen ja vastaus oli noin 400+ euroa. Tämä olisi vanhan korjaus, ei vaihto.
Ja samalla ajattelin sitten jos muuntimen korjauttaa niin sitten samalla voisi vaihdattaa jakopäähihnan. Mutta sen hinta (hihnat+kiristimet) ilman työkustannuksia oli 475 euroa.

Siis onko ne kiristimet tehty kullasta vai platinasta :evil: ? Onko tämä "normaali" hinta?

Onko teidän mielestä viisasta korjauttaa vanha ajoituksenmuunnin vai kannattaako ostaa uusi tilalle?.

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Missä päin asut? Kannattaa huollattaa jossain muualla kuin DA:ssa..

Esimerkiksi:

www.automilano.fi

www.tmuukkonen.fi

kerker76

Viesti Kirjoittaja kerker76 »

Turun suunnalta. Löytyykö täältäpäin vaihtoehtoja?

Hesem

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Kannattaakohan sen vanhan ajoituksenmuuntimen korjaaminen, ainakin muukkosen shopissa uuden hinta oli hiukan alle 190 euroa.

Sportivo156

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Vie Forssaan Paavilainen Ky:lle, tekevät huoltotoimenpiteet huomattavasti edullisemmin ja luotettavammin kuin Delta-auto.

Meikäläinen vaihtoi automerkkiäkin koko v..un deltan takia! Se surkee lafka pilaa koko hienon automerkin maineen Suomessa. Nyt kun itse olen päässyt eroon d-a:sta, kuulin lankomieheltä, että olivat laskuttaneet Bravan huollossa takalasinlämmittimen vian etsinnästä 1 h 10 minuutin työt korjaamatta vikaa!! Ihmeen kauan niiltä meni löytää sulanut rele...

No ei ko. paikka ole huono pelkästään huollon suhteen, vaan myyntipuolikin on ihan yhtä surkea: marraskuiseen tarjoukseeni ei ole vieläkään vastattu vaikka ko. auto on siellä vieläkin myynnissä. Onneksi täällä treella delta on lakalaivassa, niin ei tarvitse ajaa edes sen ohi koskaan.. ehkä joskus vielä unohdan sen olemassaolonkin kokonaan!

Ohoh, tulipas vuodatettua.. mutta aiheesta :crazyeyes:
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.

joaweste

Viesti Kirjoittaja joaweste »

kerker76 kirjoitti:Turun suunnalta. Löytyykö täältäpäin vaihtoehtoja?

Autosähkö Kaarilahti on ainakin luotettava paikka. Ei ehkä halvin mutta sieltä saa ainakin asiallista palvelua.

Itse asun turussa ja kävin Muukkosella vaihtamassa hihnaa (avovaimon vanhemmat asuvat Vaasassa joten kävin samalla anoppia morjestamassa :-D ).Muukkonen on ehdottomasti paras vaihtoehto minun mielestäni. Veikkaisin että ne tekee sulle samat korjaukset puolet halvemmalla kuin DA:ssa. Jos tuntuu siltä että on hiukan liian kaukana niin ehdottaisin että käyt Kaarilahdella. Kannattaa kysyä tarjousta Pekka Kaarilahdelta.

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Re: 156 TS Jakopäähihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

kerker76 kirjoitti:Ja samalla ajattelin sitten jos muuntimen korjauttaa niin sitten samalla voisi vaihdattaa jakopäähihnan. Mutta sen hinta (hihnat+kiristimet) ilman työkustannuksia oli 475 euroa.
Ihan naurettava hinta. Ei tuollaisia summia kannata maksaa.
Muukkosella hihna vaihtuu V6:n 600 €gellä, ja tässä on mukana osat, sekä työt!

m.sa
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla oli viime syksynä sama pulma edessä ja käytin Tre:en DA:ssa, jossa vaihdettiin uusi venttiilinmuunnin, jakoremmi, tasapainoakselin remmi ja näiden kiristimet. Hintaa tuli yhteensä n.900€, ja se sisälsi venttiilinmuuntimesta Delta-vaihtoturvan -50% alennuksen. Et aika kallis.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin