Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
No niin, takapusla koitui kohtaloksi 166:lle. Ensimmäinen pusla sökönä, eikä ajettu kuin 190 tkm. Ei nää Alfan puslat kestä mitään...
Ja bonuksena sain vaihtaa tuulilasin. Kustannus 350,-. Uusintakatsastaja selitti lasinvaihtoa, että rikki niin rikki.
Olikin ensimmäinen reputus Alfoilla, kirjataan. Vuoden päästä mennään taas ekalla.
Ja bonuksena sain vaihtaa tuulilasin. Kustannus 350,-. Uusintakatsastaja selitti lasinvaihtoa, että rikki niin rikki.
Olikin ensimmäinen reputus Alfoilla, kirjataan. Vuoden päästä mennään taas ekalla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
^Onnittelut.
Vein tänään oman 156:seni katsatukseen, käyttämättä sitä ensin vuosihuollossa, niinkuin yleensä tapana on. Läpi meni, mutta inssi ihmetteli päästöjä. Kierrosten noustessa kone meni laihemmalle (tai jotain sinnepäin), katseli onko siellä joku ilmapumppu (?). Onkos muilla kokemusta/tietoa asiasta.
Itse katsoin ekaa kertaa pohjaa ja ruostettahan siellä oli. Ruostesuojaukseen on vietävä ennen talvea. Ja suojausta ennen on vielä maalautettava, on tullut niin ikäviä naarmuja sinne tänne.
Vein tänään oman 156:seni katsatukseen, käyttämättä sitä ensin vuosihuollossa, niinkuin yleensä tapana on. Läpi meni, mutta inssi ihmetteli päästöjä. Kierrosten noustessa kone meni laihemmalle (tai jotain sinnepäin), katseli onko siellä joku ilmapumppu (?). Onkos muilla kokemusta/tietoa asiasta.
Itse katsoin ekaa kertaa pohjaa ja ruostettahan siellä oli. Ruostesuojaukseen on vietävä ennen talvea. Ja suojausta ennen on vielä maalautettava, on tullut niin ikäviä naarmuja sinne tänne.
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no nyt se on sitten katsastettu!!! hurraa, kivi tippui sydämeltäKauGoH kirjoitti:no tuota! tänään kävin katsastamassa alfan ja muuten ihan hyvin että edestä ylätukivarret molemmat väljät(ei ollu yllätys) mutta sitten se huvittavin että autoa on madallettu ja missään ei näy tietoa siitä, ovat siis alkuperäisenä laitettu nuo jouset![]()
nyt pitäisi siis ilmeisesti muutoskatsastaa nuo jouset vaikka ovat olleet autossa kymmenen vuotta! kysyisinkin nyt että onko jollakin kokemusta tälläisestä perkelen pelleilystä? tarvitsen ilmeisesti TûV todistuksen tähän leikkiin?? mutta millä helvetillä todistan sen todistuksen noille jousille käyväksi???
nyt on taas maalaisjärki jätetty jonnekin kesälaitumelle kun tälläistä pitää tehdä!
ja viimevuonna meinasi jäädä katsastus kiinni samaisista jousista mutta kyseessä oli JOUSEN VÄRI! nyt värillä ei ollut väliä

eli tulostin eibachin sivuilta tüv todistusen jousista ja kiikutin laput konttorille, setä sanoi että tämähän on muutoskatsastus ja uusinta katsastus, minä siihen että näinhän se taitaa olla... näin oli ja hintakin vaivaiset 112€

no katsastushan meni hyvin, katsoi vaihdetut ylätukivarret ja jarruletkut ja sen jälkeen auto aalas ja mitta käteen, mitta vanteen keskeltä kaareen ja toimistoon tekemään lappuja, eikä sekään kestänyt kuin 45 minuttia, tunnin homma yhteensä!
katsastus mies pyyteli oikein anteeksi ja sanoi että näihin on nykyään ruvettu puuttumaan jos todistusta madalluksesta ei löydy! noh, hyvä että meni nyt kuitenkin noin helposti läpi

Niin se taas lävähti leima ilman huomautuksia kolmatta kertaa peräkkäin.. paskoja noi AlfatKurko kirjoitti:Ja taas meni läpi ekalla ilman huomautuksia, ja tulipa samalla muutoskatsastettua toi 225/40ZR18" rengastus. Inssi vielä lopuks kehu kuin on harvinaisen siisti peliKurko kirjoitti:Heittämällä meni läpi ekalla yrityksellä![]()
![]()
Ps. Ihme juttu kun oon käyttäny sitä lumiharjaakin talvisin

- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Onnea vaan..
Takajarrut ja kässäri tehty tänään.
Huomenna lambdan vaihto.
Perjantaina jos alkais tuhoamaan tallista tuota 8 venttiilistä, sillä siinä näyttäisi olevan ehjinä alatukivarsi ja tuo vinotuki.
JOS kaikki menee niinkuin haaveilen, uusinta näytölle alle 2n viikon.

Takajarrut ja kässäri tehty tänään.
Huomenna lambdan vaihto.
Perjantaina jos alkais tuhoamaan tallista tuota 8 venttiilistä, sillä siinä näyttäisi olevan ehjinä alatukivarsi ja tuo vinotuki.
JOS kaikki menee niinkuin haaveilen, uusinta näytölle alle 2n viikon.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Vaikkei alfa kyseessä olekaan, niin turinoin siitä huolimatta.
Jarrutesterille takapyörät ajettuna otti takavaimennin kiinni maahan, nosturilla oli ongelmia liikuttaa nostinta auton alla ja inssi sitten päätti peruuttaa sieltä pois. Olisi muuten ottanut ed mainittu vaimennin kiinni läpiajettaessa.
Kilven valot hieman himmeät, mutta paloi kuitenkin (24v 5w).
Muuten ei huomautettavaa, noin 5kk myöhässä katsastetulle autolle eli läpi meni.
Jarrutesterille takapyörät ajettuna otti takavaimennin kiinni maahan, nosturilla oli ongelmia liikuttaa nostinta auton alla ja inssi sitten päätti peruuttaa sieltä pois. Olisi muuten ottanut ed mainittu vaimennin kiinni läpiajettaessa.

Muuten ei huomautettavaa, noin 5kk myöhässä katsastetulle autolle eli läpi meni.

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Katsastus sujui paremmin kuin perinteisesti! Eei se läpi mennyt mutta pahempaa olisi voinut odottaa tuon projekti Alfan kanssa. Pakokaasupäästöt meni läpi kun madalsin bensapaineita ja nostin sitten takaisin. Tämä kaikki siis katsarin läsnäollessa
Vetarin tukikumi oli irti ylhäältä ja kerroin asiasta katsurille muttei välittänyt. Sumareiden suuntausta ei tarkistanut. Spoileri jarruvalon ei tarvinnut toimia. Renkaat oli vähän sekasikiöt, ei se mitään. Tuulilasin ylä-osasta pitää poistaa tarrat!! toista tarraa ei näe vaikka haluaisi ja toisesta mä tykkään. Oikein vatuttaa kun katsari ei löytänyt väljää alustasta. Kardaanin tukilaakeri on sökö ja menee samointein vaihtoon.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Puh! Koko kesän jännittänyt 155:n katsastusta. Korjaukset vähän venyneet osien etsimisen ja korjaajan lomamatkojen takia. Eteen piti vielä yksi alatukivarren pusla uusia, oli omatoimisen tarkastuksen onnistunut välttämään. Toisella kerralla katsastuksesta läpi 25.7.
Kaikkien alustakorjausten ansiosta (takapyörän laakeri, takatukivarren laakerit, uudet iskarit, jousien vaihto, mainittu puslan vaihto, hammastangon kiinnityksen tukevoittaminen) on 155 nyt ajoltaan paljon napakampi kuin viime kesänä. Silloin ostin sen muka juuri katsastettuna, mutta löysää oli vähän joka puolella.
Kaikkien alustakorjausten ansiosta (takapyörän laakeri, takatukivarren laakerit, uudet iskarit, jousien vaihto, mainittu puslan vaihto, hammastangon kiinnityksen tukevoittaminen) on 155 nyt ajoltaan paljon napakampi kuin viime kesänä. Silloin ostin sen muka juuri katsastettuna, mutta löysää oli vähän joka puolella.
Hep
"Taaempien poikittaistukivarsien ulkohelat väljät"
Hylätty. Eli mitä pitää tehdä? Vaihtaa tukivarret kokonaan? Alatukivarret taakse vai? Puslia ei taida saada enää Suomesta tai kannata ostaa?
Auto siis 156 vm.2000.
Helv... Kalliiksi tulee taas vai?
Hylätty. Eli mitä pitää tehdä? Vaihtaa tukivarret kokonaan? Alatukivarret taakse vai? Puslia ei taida saada enää Suomesta tai kannata ostaa?
Auto siis 156 vm.2000.
Helv... Kalliiksi tulee taas vai?
Hep
No eipä ole pahan hintanen joo, positiivinen yllätys 
Eli kaksi tollasta tilaukseen? Tossa noita pusliakin taitaa olla mutta eipä oo järkeä sellasta ostaa tolla hinnalla kun kuitenkin töitä teettää saman verran kun vaihtaisi koko tukivarret.
Mutta kiitos paljon tästä.

Eli kaksi tollasta tilaukseen? Tossa noita pusliakin taitaa olla mutta eipä oo järkeä sellasta ostaa tolla hinnalla kun kuitenkin töitä teettää saman verran kun vaihtaisi koko tukivarret.
Mutta kiitos paljon tästä.
Perus juttu tuolle autolle. Ei muutakun mittauttaa päästöt muualla ja ennen sitä kone kunnolla kuumaksi vaikka ajamalla parin kymmenkilsan lenkin. Jos vielä mittarillakin pykiin, niin huudattaa konetta 5000rpm joku 5min. Jos sekään ei auta, niin sitten varmaan menee katti vaihtoon.Ärräpää kirjoitti:No eipä mennyt läpi kuten avautumis ketjussa näkyy. Noista päästöistä sen verran, että mikä mahtaa olla kun Hc-arvot näytti tyhjäkäynnillä reilu 200 ja 100 on rajana ja kierroksilla Co-arvot hieman liikaa.Onko jollakulla näistä jotain tietoa?
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
On se niin hienoa..
Tänään konttorilla käyttö ja leima tuli =).
Kuukausi sitten kävin kokeilemassa ja Hc mm. oli päin peetä vaikka pulttasin Boschin lambdan kiinni. Katsastusmies totesi että ei hätiä, kuukausi aikaa näyttää. No, kuukausi tuli tänään täyteen ja kas vaan..koko katsastus meni uusiksi, mutta onneksi pakokaasumittaus oli ilmainen.
Oli mukava tunne kun just laitettu auto käytiin pikapikavauhtia läpi ja kaikki ok.
Mulla tuon HC:n pudotti kohdalleen kun vaihdoin eilen katalysaattorin.
Kaikki arvot reippaasti alle rajojen ilman että kone olisi ollut kuumuudesta luteenpunainen.
Ei helissyt eikä kolissut katti, mutta katsastussetä sanoi viimeksi, että hän veikkaisi tuota. Ja oikeassa oli. Tais vaan olla tukossa pirulainen.
E hyväksytty tarvike katti Lempäälän autotarvikkeesta 90 euroo ja tunnin hitsailut ja vuodeksi auto kunnossa.
Niin varmaan..tuo huolto/käyttö suhde kun tuntuu olevan reilusti tuon työn puolella...
Kuukausi sitten kävin kokeilemassa ja Hc mm. oli päin peetä vaikka pulttasin Boschin lambdan kiinni. Katsastusmies totesi että ei hätiä, kuukausi aikaa näyttää. No, kuukausi tuli tänään täyteen ja kas vaan..koko katsastus meni uusiksi, mutta onneksi pakokaasumittaus oli ilmainen.
Oli mukava tunne kun just laitettu auto käytiin pikapikavauhtia läpi ja kaikki ok.
Mulla tuon HC:n pudotti kohdalleen kun vaihdoin eilen katalysaattorin.
Kaikki arvot reippaasti alle rajojen ilman että kone olisi ollut kuumuudesta luteenpunainen.
Ei helissyt eikä kolissut katti, mutta katsastussetä sanoi viimeksi, että hän veikkaisi tuota. Ja oikeassa oli. Tais vaan olla tukossa pirulainen.
E hyväksytty tarvike katti Lempäälän autotarvikkeesta 90 euroo ja tunnin hitsailut ja vuodeksi auto kunnossa.
Niin varmaan..tuo huolto/käyttö suhde kun tuntuu olevan reilusti tuon työn puolella...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tulihan taas käytyä. 156 SW -02 ja 130 tkm. Käteen jäi uusi rekisteriote jossa kehoitus korjata haljennut oikea etusumuvalo. Kävin sitten matkan varella Motonetissa shoppailemassa uuden, toivottavasti se sopii paikalleen.
Tukivarsiahan oli vaihdettu repullinen tuossa alkukesästä, joten väljyyksiä ei ilmennyt vaikka niitä etsiskeltiin viime kertaa selvästi hanakammin.
Tukivarsiahan oli vaihdettu repullinen tuossa alkukesästä, joten väljyyksiä ei ilmennyt vaikka niitä etsiskeltiin viime kertaa selvästi hanakammin.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Eiku siellä keltaisella konttorilla Hämeentien / Hyvinkääntien alkupäässä, Koskenmäen liikenneympyrän jälkeen. A-katsastuksessa en käy tietyistä syistä
, vaikka Hyrylän konttorista ei ole kokemusta (samaa firmaa nuo keltaisetkin tosin taitaa olla).
Tuo Hämeentien konttori on mielestäni ollut tosi asiallinen, vaikka onkin ainoa paikka jossa olen saanut hylsyn, mutta se oli ihan aiheesta (väljä alapallo). Ei tossa eilisessä mitään avautumisen aihetta ollut, sumuvalokin tuli jo vaihdettua, 10 min. homma ja osan hinta 38 €.

Tuo Hämeentien konttori on mielestäni ollut tosi asiallinen, vaikka onkin ainoa paikka jossa olen saanut hylsyn, mutta se oli ihan aiheesta (väljä alapallo). Ei tossa eilisessä mitään avautumisen aihetta ollut, sumuvalokin tuli jo vaihdettua, 10 min. homma ja osan hinta 38 €.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Olis tietysti pitänyt kertoa että viimeksi rohkenin erikseen pyytää että tutkisitko etupäätä vähän tarkemmin kun jostain joskus kolahtaa. Ei sieltä silloin kuitenkaan mitään löytynyt. Nyt oli enempi semmoinen normaali ote. Alfastahan toki löytyy varmasti väljää jos oikein kovasti etsii, mutta ei tuossa siitä ollut kyse. Voin kyllä suositella ko. konttoria edelleen.