Tuuletetut takajarrut TS:ään

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Tuuletetut takajarrut TS:ään

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Tarkoitus olisi vihdoin vaihtaa jo syksyllä ostetut tuuletetut takajarrulevyt 75TS:ään. Uusissa jarrulevyissä on SZ:aan ym. tarkoitetut 10mm reiät, kun taas TS:n vetoakselit on 8mm ruuveilla. Kuinkahan muut vastaavaa tehneet on ongelman ratkaisseet?

Voiko TS:n vetoakselin sisäpäähän vaihtaa turbon/v6:n vetonivelen? Onko helpointa ehkä vaihtaa vaihdelaatikosta pilkistävät akselit? Vai riittääkö jonkinlainen rengasmainen "shimmi" 8mm ruuvien ympärille siihen osaan, joka on jarrulevyn sisällä? Tai jotain aivan muuta?
75 TS -88

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ne holkit jarrulevyjen reikiin on varmaan helpoin, nopein ja halvin vaihtoehto.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tarvitseeko edes laittaa mitään? Kyllähän se 8mm:n pultti sopii 10mm:n reijästä menemään :mrgreen:

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

En ole vielä purkanut vetoakseleita ja jarrulevyjä ja tutkinut tarkemmin kiinnitystä, mutta keskittyykö kaikki osat muutenkin kuin niiden ruuvien avulla? Vetarin päässä on kai sellainen pallukka, mutta sopiiko se tarkkaan levyn reikään? Asettuuko levy oikeaan kohtaan vaihdelaatikon puolella?

Mistähän tuollaisia holkkeja kannattaisi etsiä?
75 TS -88

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Osat keskittyvät ilman pulttien apua niistä keskiöistä, joten ei pitäisi olla ongelmia.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Olen käyttänyt vuosikymmenet 8 mm pultteja 10 mm levyissä ongelmitta.
Toisaalta vastaan on tullut turbo joka paukautti jokaisen pultin poikki. Ehkä eivät olleet tarpeeksi kireällä.
Sopivasta putkesta holkit niin voi nukkua paremmin.

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Kiitokset vastauksista. Ja ei kun asentamaan...
75 TS -88

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Grendel kirjoitti:Olen käyttänyt vuosikymmenet 8 mm pultteja 10 mm levyissä ongelmitta.
Toisaalta vastaan on tullut turbo joka paukautti jokaisen pultin poikki. Ehkä eivät olleet tarpeeksi kireällä.
Sopivasta putkesta holkit niin voi nukkua paremmin.
Veljen vakio TS:ssä oli 8mm pultit 10mm rei'issä ja kaikki pultit tosiaan poikkasi! Vaikuttivat olevan kireällä, tappien poisto oli meinaan työlästä. Että kaikkea voi sattua.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Yksi vaihtoehto olisi teettää sorvarilla 10mm pultit, joissa on 8mm kierre. Ja se ohennus viisteellä, ettei katkea siitä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Omaan kun en meinannut löytää uusia pultteja mistään niin suunnittelin jo muuttavani vetarin laipan 8mm. kierteet 10mm:ksi.
Uudet sopivat pultit kuitenkin löytyi ja jätin homman sikseen.

Mietitään sitten uudestaan, kun on vähän enempi bofooria koneessa.

Jostainhan voisi löytyä ihan valmiina sellasta putkea, jossa ulkohalk. on 10mm. ja sisähalk. 8mm. Siitä vaan sopivia pätkiä sahaten.

Vastaa Viestiin