Tuuletetut takajarrut TS:ään
Valvoja: Moderators
Tuuletetut takajarrut TS:ään
Tarkoitus olisi vihdoin vaihtaa jo syksyllä ostetut tuuletetut takajarrulevyt 75TS:ään. Uusissa jarrulevyissä on SZ:aan ym. tarkoitetut 10mm reiät, kun taas TS:n vetoakselit on 8mm ruuveilla. Kuinkahan muut vastaavaa tehneet on ongelman ratkaisseet?
Voiko TS:n vetoakselin sisäpäähän vaihtaa turbon/v6:n vetonivelen? Onko helpointa ehkä vaihtaa vaihdelaatikosta pilkistävät akselit? Vai riittääkö jonkinlainen rengasmainen "shimmi" 8mm ruuvien ympärille siihen osaan, joka on jarrulevyn sisällä? Tai jotain aivan muuta?
Voiko TS:n vetoakselin sisäpäähän vaihtaa turbon/v6:n vetonivelen? Onko helpointa ehkä vaihtaa vaihdelaatikosta pilkistävät akselit? Vai riittääkö jonkinlainen rengasmainen "shimmi" 8mm ruuvien ympärille siihen osaan, joka on jarrulevyn sisällä? Tai jotain aivan muuta?
75 TS -88
En ole vielä purkanut vetoakseleita ja jarrulevyjä ja tutkinut tarkemmin kiinnitystä, mutta keskittyykö kaikki osat muutenkin kuin niiden ruuvien avulla? Vetarin päässä on kai sellainen pallukka, mutta sopiiko se tarkkaan levyn reikään? Asettuuko levy oikeaan kohtaan vaihdelaatikon puolella?
Mistähän tuollaisia holkkeja kannattaisi etsiä?
Mistähän tuollaisia holkkeja kannattaisi etsiä?
75 TS -88
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Veljen vakio TS:ssä oli 8mm pultit 10mm rei'issä ja kaikki pultit tosiaan poikkasi! Vaikuttivat olevan kireällä, tappien poisto oli meinaan työlästä. Että kaikkea voi sattua.Grendel kirjoitti:Olen käyttänyt vuosikymmenet 8 mm pultteja 10 mm levyissä ongelmitta.
Toisaalta vastaan on tullut turbo joka paukautti jokaisen pultin poikki. Ehkä eivät olleet tarpeeksi kireällä.
Sopivasta putkesta holkit niin voi nukkua paremmin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Omaan kun en meinannut löytää uusia pultteja mistään niin suunnittelin jo muuttavani vetarin laipan 8mm. kierteet 10mm:ksi.
Uudet sopivat pultit kuitenkin löytyi ja jätin homman sikseen.
Mietitään sitten uudestaan, kun on vähän enempi bofooria koneessa.
Jostainhan voisi löytyä ihan valmiina sellasta putkea, jossa ulkohalk. on 10mm. ja sisähalk. 8mm. Siitä vaan sopivia pätkiä sahaten.
Uudet sopivat pultit kuitenkin löytyi ja jätin homman sikseen.
Mietitään sitten uudestaan, kun on vähän enempi bofooria koneessa.
Jostainhan voisi löytyä ihan valmiina sellasta putkea, jossa ulkohalk. on 10mm. ja sisähalk. 8mm. Siitä vaan sopivia pätkiä sahaten.