Epezi kirjoitti: voiko toi 1.4:sen kiihtyvyys 80-100 pitää paikkansa? Eihän mikään auto kiihdy noin hitaasti.
Ai noin painava auto nuhapumpulla koneella? Kyllä mä veikkaisin että toi on ihan mahdollista. Esmes papan 90-luvun alkupuolen puntolla teki toooodella tiukkaa saada neula ylitte 100km/h.
Varsinkin jos noi välitykset on optimoitu kaupunkiajoon.
Suattaapi olla pikkuauto luokassa aika kova haastaja muille. Tosin testeissä ollaan viimeisiä kun on niin epäkäytännöllinen ja pieni ja ja ja... mutta ei se mitään.
Niin oliko tuosta tulossa vielä joku räyhäkämpi mallikin? Tuo 1.4 turbo ei kyllä vielä ihan haasta Minin S-mallia ainakaan numeroiden perusteella, kun turpaan tulee lähes jokaisessa ilmoitetussa arvossa. Hinta olisi tietysti yksi iso kilpailuvaltti, mutta saas nähdä mihin lukemiin päädytään.
Mikä tuo Ripresa (80-100km/h) lukema on? Kiihtyvyys se ei ainakaan voi olla.
Viimeksi muokannut Have, 02 Kesä 2008, 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu ei hyvältä näytä.
Kun Alfa Romeo, Fiat ja Lancia nyt käyttävät konsernin moottoreita niin olisi tehomäärät voineet mennä edes niin että Alfan kohdalla niistä olisi otettu enemmän. Nyt kaikissa (Mito,Bravo,Delta) samat tehot esim. 1.4 tbo, sama alusta ja sama sisusta.
Kyllä näistä kolmesta Bravo aiheuttaa eniten ostohaluja.
Jarama kirjoitti:JNyt kaikissa (Mito,Bravo,Delta) samat tehot esim. 1.4 tbo, sama alusta ja sama sisusta.
Kyllä näistä kolmesta Bravo aiheuttaa eniten ostohaluja.
ei kai niissä sama alusta ja sisusta ole....mito on vielä luokkaa pienempi auto.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Tuo kyseinen herrasmies taitaa olla Luca De Meo. Olisi varsin mielenkiintoista nähdä Mito ja 147 vierekkäin, niin saisi hiukan paremman kuvan mitoista, joiden pitäisi olla varsin yhtenevät.
Edit: Taitaa olla koeajoraportteja tulossa lähiaikoina:
Hyvältä tuo mito minusta näyttää. Pitää muistaa, että se on Alfan pienin malli. Sen ja 159 väliin onkin tulossa vielä Bravo-luokan malli.
Alfa MiTo näyttää selkeästi miehille suunnatulta tyttömäisiin Mineihin ja VW kupliin tai pikkurelluihin verrattuna. Tuo "manettino" olisi saanut olla ratissa, mutta se paikka lienee varattu Ferrarille.
Näyttää MiTon englannin hinnat menevän aika lailla linjassa samantehoisten Bravojen kanssa. Ehkäpä suomessa mito alkaen 18-20t eur ja kallein malli 24-25t eur. Siis jos tuo MiTo on edes tulossa suomeen.
Vaikka Mitoa katsoisi mistä suunnasta ja kuinka monta kertaa, silti se näyttää aika oudolta. Sisätilat on siistit.
Tuskinpa siitä tulee meidän perheen kalustoa..
näyttää sen monessa kuvassa vierekkäin Competizione 8C:n kanssa. Ihan OK, ei mikään möhkö.
Tossa sun kuvassa on vaan se vika, että ei pysty kääntään katsetta pois tosta 8C:stä. Toi on eka auto joka pistää hantiin tolle 33 Stradalelle ulkonäössä...
Toi 8C Competizione on muuten Top Gearin 11. kaudella esittelyssä (eli siis se joka alkoi briteissä nyt sunnuntaina)!
Olen yrittänyt tykätä MiTosta ja etsinyt hyvää joka kuvasta, mutta tällä kertaa uusi Alfa Romeo - malli ei vain yksinkertaisesti ole hyvän näköinen. Nissan Micra tulee MiTosta mieleen .
Alfa Romeo 8C Competizione on maailman hienoin auto, mutta sillä ja sen mittasuhteilla ei ole MiTon kanssa mitään tekemistä.
Toivon kuitenkin koko sydämestäni että MiTo on livenä hieno ja että kaikki haluaa sellaisen.
Miton sisusta (ainakin mustilla nahkoilla vuorattuna) vaikuttaa erittäin onnistuneelta. Ulkonäköönkin alkaa pikku hiljaa tottua vaikken siitä vieläkään kaunista saa
Kyllä huomattiin.ja itse asiassa MI.TO sai todella paljon julkisuutta ko.tapahtumassa sekä tietenkin myös tv lähetyksessä,koska lähtö jouduttiin ainakin kerran uusimaan ja siinä meni aikaa ja oikeastaan ohjaalla ei ollut n 10 minuuttiin muuta näytettävää kun Alfan uutusmalli
Olipas heikko photoshoppi, mutta siitä sen näkee että kyllä kaikesta saa nättiä kun madaltaa ja laittaa isoo pyörää alle ei vaan, positiivisemmaksi on mieli muuttunut miton suhteen. Livenä sitten
No niin. Siitä sitten mulle sopiva käyttöpeli. Neliveto tosin puuttuu, mutta jostain joutuu kohta tinkimään, kun uudempaa autoa tekee mieli ja Evo X:n hinnat aiheutti ihan lievää kakomista... vaikkei sitäkään nyt ole vielä haudattu.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Ohjaus ei taida ainakaan testien perusteella olla enää entisensä.(The electric power-steering doesn’t offer much feel!!). No hintaa muistettiin kehua, jep!
Tästä(kin) huolimatta jää yhä vähän hassu fiilis tästä Mi.To:sta.
Jotkin pienet yksityiskohdat ovat aivan herkullisen laadukkaan ja aistillisen oloisia mutta taas toisaalla ollaan menty metsään oikein huolella.
Pahiten häiritsee vieläkin tuo pullukkafiilis, -teknisesti hienot, mutta silti jotenkin rumat etuvalot yhdistettynä isoon etuylitykseen ja lihavaan kylkilinjaan pienine ikkunoineen saa auton näyttämään keulapainoiselta ja todella raskaalta. Sisältä kiesi taas alkaa olla jopa tyylikäs.
Taitaa olla niitä ensimmäisiä pikkuautoja, joissa jopa 18´ vanteet näyttävät liian pieniltä...
Juurikin näin Luin yhdestä ulkomaalais lehdestä, että kohde ryhmä on naisia, siis alfa, joka on suunattu naisille? Alfan suunta on nyt aivan selvä, nyt ei muuta kuin pitämään vanhat alfat kunnossa, koska alfastakin on tulossa Toyota
Itse en ole vielä mielipidettäni saanut mielessäni muodostettua mitosta, mutta 5-vuotias tyttäreni totesi kuvan nähdessään että: " Liian lihava ja hassun näköiset lamput"
Näköjään samalla aaltopituudella kuin moni muu täällä...