Brembot Alfaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Brembot Alfaan

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Suunnitelmissa olis etujarrujen päivitys 156:seen. Mistäs äijät on Bremboja hankkineet? Nopealla katselmuksella halvimmat löytyy osoitteesta; http://www.opieoils.co.uk/ UsParts ei ole vielä toimittanut hintoja.

Yksi vaihtoehto olis koettaa hankkia käytetyt, sopivia on ollut ainakin Gtv:ssä ja Spiderissä + tietysti Gta:t ja Gt. Näitä ei kyllä pahemmin suomessa purettuna ole ja ebay:kin näytti tyhjää. Ilmeisesti ainakin Gtv/Spiderin puristimet vaatisi erilaisen adapterin 156:seen asennettaessa?
Viimeksi muokannut Gasolina, 03 Heinä 2008, 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Brembot Alfaan

Viesti Kirjoittaja jansku »

Gasolina kirjoitti:Suunnitelmissa olis etujarrujen päivitys 156:seen. Mistäs äijät on Bremoboja hankkineet? Nopealla katselmuksella halvimmat löytyy osoitteesta; http://www.opieoils.co.uk/ UsParts ei ole vielä toimittanut hintoja.

Yksi vaihtoehto olis koettaa hankkia käytetyt, sopivia on ollut ainakin Gtv:ssä ja Spiderissä + tietysti Gta:t ja Gt. Näitä ei kyllä pahemmin suomessa purettuna ole ja ebay:kin näytti tyhjää. Ilmeisesti ainakin Gtv/Spiderin puristimet vaatisi erilaisen adapterin 156:seen asennettaessa?
niin tuota kannattaa selvittää nuo postikulut ekaks ennenkuin tilaat...enkuista kun se rahti tänne maksaa niin maan prkleesti...tai sit sitä ollaan tultu kusetuksen uhriks.mut enivei...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

satulat

Viesti Kirjoittaja SP »

Ostin viime kesänä saksasta Ferrarin brembo satulat, rahtikulut 18 e ja kesti n.12 päivää. Eihän tollasella rahalla suomessa liiku mikään :shock:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Juu ,ulkomaan rahdit on oikeastaan edullisia suomen sisäisiin verrattuna. Brembot Uk:sta Suomeen kustantaa 25.45£ Opieoilsin rahtitaulukon mukaan.

SP-> Ostitko jarrut Saksasta yksityiseltä vai jostain purkaamolta ja, jos purkaamolta niin mistä?

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Noissa 166 V6 moottorilla olevissa on Brembon satulat...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Jep, niin on. Eper:n mukaan ovat eri kuin mitkään 156:ssa käytetyt. Mahtavatko sopia?

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

jarrut

Viesti Kirjoittaja SP »

Gasolina kirjoitti:Juu ,ulkomaan rahdit on oikeastaan edullisia suomen sisäisiin verrattuna. Brembot Uk:sta Suomeen kustantaa 25.45£ Opieoilsin rahtitaulukon mukaan.

SP-> Ostitko jarrut Saksasta yksityiseltä vai jostain purkaamolta ja, jos purkaamolta niin mistä?
Ostin yksityiseltä myyjältä, hiukan vaan jännitti etukäteen maksella et brembot lähti matkaan :roll:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Gasolina kirjoitti:^Jep, niin on. Eper:n mukaan ovat eri kuin mitkään 156:ssa käytetyt. Mahtavatko sopia?

Katso mitkä ne 166 2.0TS:n satulat ovat. Jos olkavarret ovat molemmille samat ja niitä 2.0TS:n satuloita on ollut käytössä 156:ssa niin sittenhän käy. Jarrulevyistä ja niiden sopivuudesta en ota mitään kantaa. Sen tiedän, että eri vanteet pitää olla noille Bremboille kuin perusjarruille 166:ssa, kun tulee niin paljon enemmän sivulle se satula.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

166:n ja 156:n satulat ja tuennat näyttäis olevan eri kaikissa malleissa. Levyt ei myöskään sovi, pulttijakokin on eri.

Tietääkö kukaan onko noissa tehdasasenteisissa Bremboissa, siis lähinnä Alfan, kiinteät kiinnityskorvat vai onko ne kiinni adaptereilla tarvikkeena hankittavien tapaan.

Vaatii tosiaan tilavat vanteet
Kuva
A=41mm
B=96mm
C=180mm

Ja kyseessä siis pienin nelimäntäinen puristin adapterikiinnityksellä 305mm levylle.
Viimeksi muokannut Gasolina, 02 Heinä 2008, 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

korvat

Viesti Kirjoittaja SP »

Gasolina kirjoitti:166:n ja 156:n satulat ja tuennat näyttäis olevan eri kaikissa malleissa. Levyt ei myöskään sovi, pulttijakokin on eri.

Tietääkö kukaan onko noissa tehdasasenteisissa Bremboissa, siis lähinnä Alfan, kiinteät kiinnityskorvat vai onko ne kiinni adaptereilla tarvikkeena hankittavien tapaan.
Alfan bremboissa on kiinteät ns. sivukiinnitteiset korvat, vastaavat kun noissa F 355:sen satuloissa (kuva albumissa) koitin hakee päältä kiinnitettäviä niin olis ollu helpompi tehdä adapterit :wink:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Tuota vähän epäilinkin. Ilmeisesti tehdasasenteiset on aina kiinteillä korvilla.

Hieman lisää tietoa asiasta tuli pengottua ja muutossarja, jolla vanhemmat Gta:n 305mm jarrut päivitettiin 330mm jarruiksi sisälsi päältä kiinnitettävät puristimet ja adapterit. Uudemmissa jo tehtaalta 330 millisillä lähteneissä on sitten ollut kiinteät sivukorvat.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Pientä jarrupäivitystä on suunnitteilla Giuliaankin ja otsikkokin sopii edelleen :)
Nyt tarvisin tietoa sopiiko 75-mallien TS/Turbo/v6 kaksimäntäiset Brembot kiinnityskorviensa puolesta Ate-jarrujen tilalle. Lisäksi kiinnostaa onko noissa em. Bremboissa ns. välipala, satulathan on halkeavaa mallia?

E: Taisi tulla homma esitettyä vähän sekavasti; eli tarkoitan sopiiki nuo 75 TS-mallin jarrut korviensa puolesta 75 2.0-malliin, ilmeisesti 1.6-malliin ne ei sovi?

E I: Pienen selvittelyn jälkeen näyttäisi, että homma onnistuu 1750/2000 (105) napasysteemejä ja levyjä käyttäen. Lisäksi satuloista pitää poistaa välipala, ellei sitten halua rakennella jäähdytettyjä levyjä.

E II: Lisäselvyyttä on taas löytynyt. TS:n Brembot ilmeisesti sopiikin suoraan 1300/1600(105) olkavarsiin ja tarvitaan ainoastaan 1750/2000(105) levyt ja tietysti välipalat pois satuloista.

Mikäli jollakulla on asian vahvistavaa/kumoavaa tietoa niin olisin siitä kiitollinen!

Vastaa Viestiin