Tyhjäkäynti 4500 rpm! Kiireellistä apua kaivataan.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Tyhjäkäynti 4500 rpm! Kiireellistä apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Moro!
Tyhjäkäynti tosiaan 4500 kiekkaa.. Auto on siis -99 156 2.0 ts.
Tutkiskelin konepellin alta ja huomasin että kaasuläpän kyljessä oleva musta mötikkä (virallinen boschin nimi on kuristusläpän asetin) jää "surisemaan" sen jälkeen kun auton sammuttaa. Surina loppuu
kun irroittaa kaasuläpän päällä olevista moninapaliittimistä moottorinpuolimmaisen, samalla akun edessä olevista releistä yksi naksahtaa (käsittääkseni se jossa lukee "inj.")
Tultiin siihen tulokseen että asetin on paskana ja tilattiin uusi, (154€) ruuvattiin paikalleen ja sama homma jatkuu..
Missä vika?????? :crazyeyes:
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se uusi läppämoottori täytyy "kouluttaa" korjaamotesterillä, ainakaan omassa autossani pelkkä virta-avainta rämppäämällä tehty ECU-reset ei riittänyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Sullako on ollu siis sama homma?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oli, kone oli samanikäinen mutta 1.8 ja noissa on käsittääkseni sama kaasuläppämoottori. Uuden moottorin asennuksen jälkeen se jäi huutamaan juuri tuonne neljän ja puolen tonnin hujakoille, Bosch-autosähköputiikissa ajoivat läpälle jonkun rajojenhakuohjelman ja sen jälkeen pelasi normaalisti. Parin minuutin juttu eli ei maksa maltaita.
- Epäkelpokeräilijä -

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Ilmenikö sullaki semmonen surina siitä moottorista kun kun katkaisit virrat autosta? Itse kuvittelin jonkin sortin oikosulkua.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Surinaa en muista mutta tyhjäkäynti tuppasi väliin huojuttelemaan, mistä syystä vaihdoin sen kaasuläppämoottorin. Auto tuli myytyä heti tuon jälkeen eikä vaikutuksista ehtinyt kertyä itselle sen kummempia kokemuksia, mutta nykyisen omistajan mukaan tyhjäkäynti on ollut vakaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

joo mullakin on ollu huojuvaa tyhjäkäyntiä. Ja nyt kun muistelen niin vähän ennenkuin tämä vaiva tuli niin joskus kylmäkäynnistyksen jälkeen vähän aikaa "kävi kolmella", tai sammu heti.
Jännä sinänsä ku tämä hulvaton tyhjäkäynti alko ihan yhtäkkiä. Ajoin auton pihalle ihan normaalisti ja seuraavaksi emäntä kiipes autoon ja pisti käyntiin niin moottori pillastui.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mullakin teki aikaisempi 156 saman tempun kertaalleen. Vika ilmaantui kun nousin motarin rampilta ylös. Hetken aikaa jouduin ajelemaan jarrupohjassa isommila vaihteilla kaasuun koskematta, mutta hiljalleen auto opetteli kaasuläpän uudestaan ja tyhjäkäynti palautui normaaliksi. Ei sen moottorin noilla kierroksilla vielä pitäisi hajota, mutta ei sitä kovin pitkään toki viitsi kuunnellakaan. Voisi olla kokeilunarvoinen juttu lähteä ajamaan sillä vältellen vapaalla pitämistä... Risteyksissä auton voi sitten sammuttaa.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Tuossa omat taisteluni aiheesta

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Auto kunnossa. Autosähkössä tehtiin tuo Scuderian mainitsema rajojenhaku
ja kyllä rupes auto käymään nätisti. :-D
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Vastaa Viestiin