Ihmeellinen "läpätys"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
japa
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Maalis 2004, 21:25

Ihmeellinen "läpätys"

Viesti Kirjoittaja japa »

Nyt alkoi Alfa pitämään ihme läpätystä. Aina kun painaa kytkintä tai päästää kaasun pois, tuo alkaa kuulumaan etuosasta. Vapaalla rullatessa sama juttu. Ääntä vois verrata siihen, kun killinä laitettiin räpättimiä fillareihin. Äänen tiheys kasvaa tai vähenee nopeuden mukaan, paikallaan ollessa ei kuulu lainkaan.

Deltassa eivät osanneet sanoa mitään, kehottivat vaan ajamaan lujaa ja jos ääni kovenee, niin palaamaan asiaan. Huoltoplussassa olivat yhtä ymmällään, joku veikkasi vaihteistoa ?! Vaihteet kuitenkin menee normaalisti päälle, kytkin "normaalin" tuntuinen. Mikä prkl tuossa voisi olla, veikkauksia ?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Veto-akselin nivel.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

pyöränpultit löysällä?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Itsellä oli vähän samanlainen ääni renkaidenvaihdon jälkeen... vein takaisin liikkeeseen, jossa ottivat irti, tasapainottivat uudelleen (laittoivat painot uudestaan) ja asensivat takaisin... ääni loppui :shock:

Tosin ääni oli minulla hiukan eri pienemmillä kuin suurilla nopeuksilla... hiljaa ajaessa ääni oli sellaista tasaista tykytystä ja nopeammin ajaessa "räpättävää" :roll:

Syy ei oikein selvinnyt mistä se ääni todellisuudessa johtui...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Karlsson
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 21:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmeellinen "läpätys"

Viesti Kirjoittaja Karlsson »

japa kirjoitti:Nyt alkoi Alfa pitämään ihme läpätystä. Aina kun painaa kytkintä tai päästää kaasun pois, tuo alkaa kuulumaan etuosasta. Vapaalla rullatessa sama juttu. Ääntä vois verrata siihen, kun killinä laitettiin räpättimiä fillareihin. Äänen tiheys kasvaa tai vähenee nopeuden mukaan, paikallaan ollessa ei kuulu lainkaan.

Deltassa eivät osanneet sanoa mitään, kehottivat vaan ajamaan lujaa ja jos ääni kovenee, niin palaamaan asiaan. Huoltoplussassa olivat yhtä ymmällään, joku veikkasi vaihteistoa ?! Vaihteet kuitenkin menee normaalisti päälle, kytkin "normaalin" tuntuinen. Mikä prkl tuossa voisi olla, veikkauksia ?
Voisiko olla sellainen yksinkertainen syy,kuin alfan oma pohjasuojaus(Muovi)?Itse ihmettelin myös sellaista läpätystä.Suojaus oli rikkoitunut kiinnityksistä ja murtunut.Sitä ei huomaa ennen kuin katsomalla alhaalta.Nyt käytän alumiinistä pohjalevyä.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Pasi kirjoitti:Itsellä oli vähän samanlainen ääni renkaidenvaihdon jälkeen... vein takaisin liikkeeseen, jossa ottivat irti, tasapainottivat uudelleen (laittoivat painot uudestaan) ja asensivat takaisin... ääni loppui :shock:

Tosin ääni oli minulla hiukan eri pienemmillä kuin suurilla nopeuksilla... hiljaa ajaessa ääni oli sellaista tasaista tykytystä ja nopeammin ajaessa "räpättävää" :roll:

Syy ei oikein selvinnyt mistä se ääni todellisuudessa johtui...
Lyijypuntit hankas jarrusatulaan! laittoivat puntin vähän eri kohtaan.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ammattilaiset asialla :) Hyvä ettei sen vakavampaa.
Ayrton Senna da Silva forever

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmeellinen "läpätys"

Viesti Kirjoittaja PSS »

Karlsson kirjoitti:
japa kirjoitti:Nyt alkoi Alfa pitämään ihme läpätystä. Aina kun painaa kytkintä tai päästää kaasun pois, tuo alkaa kuulumaan etuosasta. Vapaalla rullatessa sama juttu. Ääntä vois verrata siihen, kun killinä laitettiin räpättimiä fillareihin. Äänen tiheys kasvaa tai vähenee nopeuden mukaan, paikallaan ollessa ei kuulu lainkaan.

Deltassa eivät osanneet sanoa mitään, kehottivat vaan ajamaan lujaa ja jos ääni kovenee, niin palaamaan asiaan. Huoltoplussassa olivat yhtä ymmällään, joku veikkasi vaihteistoa ?! Vaihteet kuitenkin menee normaalisti päälle, kytkin "normaalin" tuntuinen. Mikä prkl tuossa voisi olla, veikkauksia ?
Voisiko olla sellainen yksinkertainen syy,kuin alfan oma pohjasuojaus(Muovi)?Itse ihmettelin myös sellaista läpätystä.Suojaus oli rikkoitunut kiinnityksistä ja murtunut.Sitä ei huomaa ennen kuin katsomalla alhaalta.Nyt käytän alumiinistä pohjalevyä.
Joo tuollainen ääni tuli kun huolto unohti laittaa yhden pohjasuojan pultin lokarin alla kiinni.

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

mul oli takaa pyörän pultit löysällä ja aiheutti läpätystä ja sydämmen tykytystä.

japa
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Maalis 2004, 21:25

Viesti Kirjoittaja japa »

Jeps, kiitoksia vastauksista. Tuon pohjasuojan tsekkasivat jo tuolla huoltoplussassa eli ei ole se. Paljastan tyhmyyteni, mutta miten nuo löysät pultit voisivat olla yhteydessä siihen ilmiöön, että kun painaa kytkintä tai päästää jalan kaasulta, alkaa läpätys kuulumaan ? Taidan vielä tsekkauttaa jossain rengasliikkeessä.

sauli
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2007, 15:10
Paikkakunta: Kuopio

Läpätys

Viesti Kirjoittaja sauli »

Mulla alkoi tänään kuulua kanssa ihmeellinen läpätys kaartaessa vasemmalle kaasua löysätessä. Tarkistin renkaan pultit ja huomasin kuskin puolen rengas oli enää 2 pultilla kiinni, 3 oli ihan tippumaisillaan . Kiristys ja läpätys hävisi.
Ihmettelen vaan miten olivat päässeet löystymään, olisi voinut käydä aikas pahasti jos rengas olisi irronnut.

Vastaa Viestiin