Kerran vielä Delta-huollosta
Valvoja: Moderators
Kerran vielä Delta-huollosta
Haluaisin asiallisen ja maltillisen vastauksen itseäni jo jonkin aikaa askarruttaneeseen kysymykseen, onko Delta Auton korjaamo todella jotenkin poikkeuksellisen huono. Tässä ryhmässä ja varsinkin suomi24:ssä esiintyy jatkuvasti seuraavantapaisia mielipiteitä:
”Meikäläinen vaihtoi automerkkiäkin koko v..un deltan takia! Se surkee lafka pilaa koko hienon automerkin maineen Suomessa. Nyt kun itse olen päässyt eroon d-a:sta, kuulin lankomieheltä, että olivat laskuttaneet Bravan huollossa takalasinlämmittimen vian etsinnästä 1 h 10 minuutin työt korjaamatta vikaa!! Ihmeen kauan niiltä meni löytää sulanut rele...”
”minä en kyllä vie konalan tai malmin deltaan vapaaehtoisesti, niin pahasti on ryssitty molemmissa, boikotti on nyt kestänyt 4 vuotta en sitten tiedä onko siellä saatu hommia toimimaan tuskin?”
Itselläni ei juuri ole kokemuksia Deltan korjaamosta, Alfassani kun ei ole ollut isompaa korjattavaa neljän vuoden aikana. Pari normaalihuoltoa olen Konalassa teettänyt, ja ainakin palvelu Alfa-pisteessä tuntuu olevan mitä parhain. Siellä työskentelevillä kavereilla näyttäisi motivaatio olevan kohdallaan ja myös asiantuntemusta, jos yhtään siitä ymmärrän. Hinnat varmaan ovat suolaiset, kuten merkkikorjaamoissa tuppaa olemaan. Saattavatko esim. em. mielipiteet perustua johonkin aikaisempaan tilanteeseen – toisessa sanotaankin boikotin kestäneen jo neljä vuotta, ja Bravatkin kai korjataan nykyisin eri paikassa kuin Alfat.
”Meikäläinen vaihtoi automerkkiäkin koko v..un deltan takia! Se surkee lafka pilaa koko hienon automerkin maineen Suomessa. Nyt kun itse olen päässyt eroon d-a:sta, kuulin lankomieheltä, että olivat laskuttaneet Bravan huollossa takalasinlämmittimen vian etsinnästä 1 h 10 minuutin työt korjaamatta vikaa!! Ihmeen kauan niiltä meni löytää sulanut rele...”
”minä en kyllä vie konalan tai malmin deltaan vapaaehtoisesti, niin pahasti on ryssitty molemmissa, boikotti on nyt kestänyt 4 vuotta en sitten tiedä onko siellä saatu hommia toimimaan tuskin?”
Itselläni ei juuri ole kokemuksia Deltan korjaamosta, Alfassani kun ei ole ollut isompaa korjattavaa neljän vuoden aikana. Pari normaalihuoltoa olen Konalassa teettänyt, ja ainakin palvelu Alfa-pisteessä tuntuu olevan mitä parhain. Siellä työskentelevillä kavereilla näyttäisi motivaatio olevan kohdallaan ja myös asiantuntemusta, jos yhtään siitä ymmärrän. Hinnat varmaan ovat suolaiset, kuten merkkikorjaamoissa tuppaa olemaan. Saattavatko esim. em. mielipiteet perustua johonkin aikaisempaan tilanteeseen – toisessa sanotaankin boikotin kestäneen jo neljä vuotta, ja Bravatkin kai korjataan nykyisin eri paikassa kuin Alfat.
toinen noista kommenteista on mun kirjottama. Eli voisin tähän vuodattaa kunnolla.
Esim 155 8V venakoppa laitettu päin helvettiä (malmilla), öljyt pihalle.
155 16V, kyselin diesel soundista ei tarvii tehdä mitään (malmilla). Hihnan vaihto oli suunnilleen samoihin aikoihin. No vähän aikaa ajeltiin tyhjäkäynti hävii. Vien konalaan joo katotaa, tuomio tyhjäkäynti moottori (ei ole hyllyssä) uudestaan soitto joo ei se vika ollutkaan tuossa. Arvio
johtuu nokka-akselin ajoittimesta, kysyin että miksi sitä ei vaihdettu malmilla kun siitä kysyin (tässä vaiheessa oli jo nokkahihna vaihdettu jolloin se olisi mennyt samaan syssyyn), emmä tiedä oli vastaus konalassa.
Öljynvaihto varattu perjaintaiksi kello 2deksi malmille(10 minuutin homma) vien auton, ei täällä ole ketään nyt on kahvitauko!!!.
No odottelua melkein tunnin jonka takia vielä myöhästyin töistä.
autot on haettassa likaisempia kuin viedessä (rasvassa,pölyssä täynnä sormenjälkiä).
Jonotusajat huoltoihin monia viikkoja ellei yli kuukauden. "Pika-huolto"
on olevinaan kuitenki kyseessä aivan sama huolto ei eri jonotus tai muuta
käytäntöä.
Kaiken lisäksi ko pajoissa ei ole yhtään ammattitaitoa, "ei testeri näytä mitään" veloitetaan kuitenkin testerin käytöstä tai halutaan vaihtaa esim 4000mk maksava tempran mittaristo kun yksi liitin on huonosti kiinni.
tässä nyt jotain mallia miten siellä toimitaan
en tiedä onko
palvelu yhtään parantunut hiukan epäilen että olisi.
edit; viimeisin kokemus tuli kun kävin katsomassa uutta 156sta, kyselin eri sisustusvaihtoehdoista, 2 myyjää ja kumpikaan ei tiedä mistään mitään, tyrkytetään vain hinnasto käteen.Luulisi kun auto on ollut jo jonkin aikaa myytävänä muualla että tässä vaiheessa olisi jo selvillä mitä yritetään myydä.
Esim 155 8V venakoppa laitettu päin helvettiä (malmilla), öljyt pihalle.
155 16V, kyselin diesel soundista ei tarvii tehdä mitään (malmilla). Hihnan vaihto oli suunnilleen samoihin aikoihin. No vähän aikaa ajeltiin tyhjäkäynti hävii. Vien konalaan joo katotaa, tuomio tyhjäkäynti moottori (ei ole hyllyssä) uudestaan soitto joo ei se vika ollutkaan tuossa. Arvio
johtuu nokka-akselin ajoittimesta, kysyin että miksi sitä ei vaihdettu malmilla kun siitä kysyin (tässä vaiheessa oli jo nokkahihna vaihdettu jolloin se olisi mennyt samaan syssyyn), emmä tiedä oli vastaus konalassa.
Öljynvaihto varattu perjaintaiksi kello 2deksi malmille(10 minuutin homma) vien auton, ei täällä ole ketään nyt on kahvitauko!!!.
No odottelua melkein tunnin jonka takia vielä myöhästyin töistä.
autot on haettassa likaisempia kuin viedessä (rasvassa,pölyssä täynnä sormenjälkiä).
Jonotusajat huoltoihin monia viikkoja ellei yli kuukauden. "Pika-huolto"
on olevinaan kuitenki kyseessä aivan sama huolto ei eri jonotus tai muuta
käytäntöä.
Kaiken lisäksi ko pajoissa ei ole yhtään ammattitaitoa, "ei testeri näytä mitään" veloitetaan kuitenkin testerin käytöstä tai halutaan vaihtaa esim 4000mk maksava tempran mittaristo kun yksi liitin on huonosti kiinni.
tässä nyt jotain mallia miten siellä toimitaan

palvelu yhtään parantunut hiukan epäilen että olisi.
edit; viimeisin kokemus tuli kun kävin katsomassa uutta 156sta, kyselin eri sisustusvaihtoehdoista, 2 myyjää ja kumpikaan ei tiedä mistään mitään, tyrkytetään vain hinnasto käteen.Luulisi kun auto on ollut jo jonkin aikaa myytävänä muualla että tässä vaiheessa olisi jo selvillä mitä yritetään myydä.
Viimeksi muokannut V6, 29 Tammi 2007, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ikäviä kokemuksia sinulla. Mutta jos olet toinen siteeraamistani kirjoittajista, niin kokemuksistasi on siis neljä vuotta (se toinenhan on jo vaihtanut merkkiä, mutta sinulla on edelleen ARV6), vaikka toisaalta olet sittemmin ollutkin uutta 156:ta katsomassa?
Edelleen: kaikilla on kokemuksia autokorjaamoista, mutta onko Delta jotenkin poikkeuksellinen?
Edelleen: kaikilla on kokemuksia autokorjaamoista, mutta onko Delta jotenkin poikkeuksellinen?
No eipä ole kehumista minunkaan mielestä.
Mulla pimeni lämppärin säätimien valot ja takalasinlämmitin. Ajoin 50km tampereen deltaan. sielä sähkäri teki 2h töitä ja diagnoosi "säädin paneeli on rikki"
no oho, olisinkohan juuri siksi auton huoltoon vienyt. "varaosaa ei ole suomessa, tilataan Italiasta". Sähkäri ei edes jaksanut laittaa radiota takaisin paikalleen, kun sanoi että osa tulee pian niin ei tarvitse uudelleen purkaa.
Puoltoista kuukautta odottelua, ja deltasta soitetaan nyt on osa. Ajelen deltaan ja tunti odottelua, sähkäri tulee sanoon että eihän tässä oo ilmastointia. No ei, mutta tilatussa paneelissa tietenkin oli.
Yhteensä kaksi ja puoli kuukautta odottelua ja suomeen saatiin vihdoinkin oikea osa. Taas deltaan, parituntia odottelua sähkäri tulee sanoon että katkes toi yks säätövaijeri, eikä oo uutta varastossa mutta saadaan huomiseksi uus. Ei muutakun deltan laina punto alle ja takaisin kotiin
onneksi oli pimeää... seuraavana päivänä Alfa oli kunnossa. Tosin paneeli oli sen näköinen että sitä olisi sovitettu sorkkaraudalla, ja radio oli vielä kytketty väärin.
pariviikkoo rempan jälkeen soitetaan deltasta ja kysellään että olinko tyytyväinen palveluun ja aionko käyttää uudelleen.
Mulla pimeni lämppärin säätimien valot ja takalasinlämmitin. Ajoin 50km tampereen deltaan. sielä sähkäri teki 2h töitä ja diagnoosi "säädin paneeli on rikki"

Puoltoista kuukautta odottelua, ja deltasta soitetaan nyt on osa. Ajelen deltaan ja tunti odottelua, sähkäri tulee sanoon että eihän tässä oo ilmastointia. No ei, mutta tilatussa paneelissa tietenkin oli.

Yhteensä kaksi ja puoli kuukautta odottelua ja suomeen saatiin vihdoinkin oikea osa. Taas deltaan, parituntia odottelua sähkäri tulee sanoon että katkes toi yks säätövaijeri, eikä oo uutta varastossa mutta saadaan huomiseksi uus. Ei muutakun deltan laina punto alle ja takaisin kotiin

pariviikkoo rempan jälkeen soitetaan deltasta ja kysellään että olinko tyytyväinen palveluun ja aionko käyttää uudelleen.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Yritin keksiä V6:sen vuodatuksen myötä jotain hyvää(kin) sanottavaa ko. liikkeestä, mutta eipä tullut mieleen.
Hommat ei vain yksinkertaisesti toimi. Ammattitaito ja kiinnostus työhön on äijiltä täysin hukassa.
Voisihan tässä kirjoitella vaikka kolme päivää kaikista ongelmista, joita on tullut vastaan asioidessa kyseisen liikkeen kanssa.. Ja voin sen tehdäkin, jos joku pitää tätä Deltan moittimista täysin huuhaana.
Hommat ei vain yksinkertaisesti toimi. Ammattitaito ja kiinnostus työhön on äijiltä täysin hukassa.
Voisihan tässä kirjoitella vaikka kolme päivää kaikista ongelmista, joita on tullut vastaan asioidessa kyseisen liikkeen kanssa.. Ja voin sen tehdäkin, jos joku pitää tätä Deltan moittimista täysin huuhaana.
Juu yli neljä vuotta on viimeisestä deltan tekemästä "huollosta" 156 onkin sitten hoidettu muualla ja täytyy sanoa ettei ole kaduttanut kun vaihdoinVolante kirjoitti:Ikäviä kokemuksia sinulla. Mutta jos olet toinen siteeraamistani kirjoittajista, niin kokemuksistasi on siis neljä vuotta (se toinenhan on jo vaihtanut merkkiä, mutta sinulla on edelleen ARV6), vaikka toisaalta olet sittemmin ollutkin uutta 156:ta katsomassa?
Edelleen: kaikilla on kokemuksia autokorjaamoista, mutta onko Delta jotenkin poikkeuksellinen?
pajaa. Voihan se olla parempi nykyään en tiedä eikä oikein kiinnosta ottaa selvääkään varsinkaan kun tästä löytyy tuo toinen asiallinen paja aika läheltä. Mutta taitaa se olla kaikissa merkkikorjaamoissa tuollaista
toimintaa mitä on lueskellut tm:n huoltotestejä.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllähän se epäilyttää viedä ainakin näitä vanhempia alfoja 155:sta ja 75:sta DA:oon huoltoon kun siellä on semmoisia nuoria kloppeja korjaamossa. Ainakin 155:nen on aika harvinainen näky täällä Hyvinkäällä, en muista nähneeni omani lisäksi muita kun vanhempieni 155:sen täällä! Vai pidetäänköhän niille huoltopojille vanhojen alfojen korjauskursseja?
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Niin, kyllä minun mielestäni Hyvinkäällä on palvelu ja korjaustoiminta Deltan parhaimmistoa (korjaamon puolella). Johtuneeko siitä kun on yksityinen yrittäjä joka sitä korjaamoa pyörittää. Ja kyllä siellä pääosin Alfoja korjaa vanhempi asentaja. Ja olen sentään muissakin Deltan huolloissa käynyt kääntymässä.
Ja sanoi huoltopäällikkökin kerran, että vaikea on Alfaa korjauttaa kaverilla joka ei niitä rakasta. Jotta sillai. Ja on muuten vielä taitoa sillä vanhemmalla asentajalla säätää 33:n kaasaritkin kuntoon. Ei sitäkään joka paikasta enää löydy.
Tosin nyt taas kun ei ole takuita autoissa voi niitä itsekin räplätä. Mutta Hyvinkäältä saa aina neuvoa jos sitä tarvitsee.
Ja sanoi huoltopäällikkökin kerran, että vaikea on Alfaa korjauttaa kaverilla joka ei niitä rakasta. Jotta sillai. Ja on muuten vielä taitoa sillä vanhemmalla asentajalla säätää 33:n kaasaritkin kuntoon. Ei sitäkään joka paikasta enää löydy.
Tosin nyt taas kun ei ole takuita autoissa voi niitä itsekin räplätä. Mutta Hyvinkäältä saa aina neuvoa jos sitä tarvitsee.
Kautta likaisten varpaitteni!
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
- Paikkakunta: Vesilahti
Vastaanpa minäkin, kun Volante oli siteerannut minua. Epäilys kyllä heräsi, että onko Volante Deltan palkkalistoilla.. eikä siinä mitään vaikka olisikin, ihan hyvää tekisi sen pajan ihmisten seurata näitä keskusteluita. Sillä tavalla varmasti saisivat todellisempaa palautetta kuin näiden d-a:n käyttämien "tutkimuslaitosten" haastatteluiden perusteella. Niiden kysymykset kun ovat kovin suppeat ja johdattelevat ja vapaamuotoista palautetta ei kuunnella eikä välitetä toimittaa sitä liikkeeseen asti (tämäkin on siis VAIN omakohtainen kokemus kolmesta haastattelusoitosta, en yleistä).
Kokemukseni Deltan myynnistä ja huollosta ovat 4 vuoden ajalta ja nimenomaan Treen deltasta, ei konalasta tai muista. Olen ostanut sieltä pari alfaa ja yhden fiatin ja näitä kolmea myöskin huollattanut. Fiatin kanssa ei suurempia ongelmia ollut, ainoa mitä silloin paheksuin oli sijaisauton hinta (paavilaisella käyttäessäni sain TT-autolta auton maksutta käyttööni huollon ajaksi). Alfaa huollattaessani en saanut kertaakaan hyvää palvelua d-a:n huollossa, vaan aina oli jotain sanomista. Yksi ärsyttävistä asioista oli se, että joka kerta olisivat halunneet vaihtaa 2.0 TS:n jakohihnan, vaikka olivat sen itse vaihtaneet 30-50 tkm aikaisemmin. Pelottelivat ettei se kestä ja kun sanoin että minä en maksa, jos katkeaa ennen kuin 60 tkm tai 2 v tulee vaihdosta täyteen. Väittivät kuitenkin että minä olisin ainoa asiasta vastuullinen. Toinen ja merkittävämpi asia oli huoltojen ja osien hinnoittelu ja varsinkin se, että lähes aina yritettiin laskuttaa liikaa (esim. öljynsuodatin 80 e, jätemaksu nelinkertaisena jne.) tai tehdä turhia ylimääräisiä töitä. Vastaavasti kyllä pyydettyjä lisätöitä jätettiin tekemättä ja korjattavia osia arvottiin (ala- vs ylätukivarret jne). Kun vihdoin tajusin kysyä muualta huoltohintaa, huomasin, että ilman sitä olisin maksanut jakohihnanvaihdosta+määräaikaishuollosta n. 500 e liikaa käyttämällä d-a:ta.
Myynnin puolella hyvitykset omista merkeistä ei koskaan olleet häävit muihin verrattuna ja itsekin myyntityötä tekevänä ihmetyttää mm. se, että selkeän ostosignaalin antanut asiakas jää ilman yhteydenottoa. Ilmeisesti Alfat myyvät sen verran hyvin itse itseään, että ei tarvitse vaivautua työtä sen eteen tekemään.
Alfan aion vielä joskus hankkia, mutta d-a:n kanssa en aio asioida. Tästä asiasta on turha kenenkään vetää hernettä nenään. Delta olisi voinut hoitaa asiansa paremmin ja muut tehkööt niinkuin haluavat. Ja tuskin tosiaan joka liikkeessä noin huonoa palvelua saa kuin tampereella.
Kokemukseni Deltan myynnistä ja huollosta ovat 4 vuoden ajalta ja nimenomaan Treen deltasta, ei konalasta tai muista. Olen ostanut sieltä pari alfaa ja yhden fiatin ja näitä kolmea myöskin huollattanut. Fiatin kanssa ei suurempia ongelmia ollut, ainoa mitä silloin paheksuin oli sijaisauton hinta (paavilaisella käyttäessäni sain TT-autolta auton maksutta käyttööni huollon ajaksi). Alfaa huollattaessani en saanut kertaakaan hyvää palvelua d-a:n huollossa, vaan aina oli jotain sanomista. Yksi ärsyttävistä asioista oli se, että joka kerta olisivat halunneet vaihtaa 2.0 TS:n jakohihnan, vaikka olivat sen itse vaihtaneet 30-50 tkm aikaisemmin. Pelottelivat ettei se kestä ja kun sanoin että minä en maksa, jos katkeaa ennen kuin 60 tkm tai 2 v tulee vaihdosta täyteen. Väittivät kuitenkin että minä olisin ainoa asiasta vastuullinen. Toinen ja merkittävämpi asia oli huoltojen ja osien hinnoittelu ja varsinkin se, että lähes aina yritettiin laskuttaa liikaa (esim. öljynsuodatin 80 e, jätemaksu nelinkertaisena jne.) tai tehdä turhia ylimääräisiä töitä. Vastaavasti kyllä pyydettyjä lisätöitä jätettiin tekemättä ja korjattavia osia arvottiin (ala- vs ylätukivarret jne). Kun vihdoin tajusin kysyä muualta huoltohintaa, huomasin, että ilman sitä olisin maksanut jakohihnanvaihdosta+määräaikaishuollosta n. 500 e liikaa käyttämällä d-a:ta.
Myynnin puolella hyvitykset omista merkeistä ei koskaan olleet häävit muihin verrattuna ja itsekin myyntityötä tekevänä ihmetyttää mm. se, että selkeän ostosignaalin antanut asiakas jää ilman yhteydenottoa. Ilmeisesti Alfat myyvät sen verran hyvin itse itseään, että ei tarvitse vaivautua työtä sen eteen tekemään.
Alfan aion vielä joskus hankkia, mutta d-a:n kanssa en aio asioida. Tästä asiasta on turha kenenkään vetää hernettä nenään. Delta olisi voinut hoitaa asiansa paremmin ja muut tehkööt niinkuin haluavat. Ja tuskin tosiaan joka liikkeessä noin huonoa palvelua saa kuin tampereella.
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Sama juttu. Minulta on yritetty useasti laskuttaa öljyistä+suodattimista, vaikka olen ne vienyt mukanani. Joka helvetin kerta sinne on saanut mennä vittuilemaan laskun lähettämisen jälkeen, koska aina on ollut jotain ylimääräistä mukana.Sportivo156 kirjoitti:Toinen ja merkittävämpi asia oli huoltojen ja osien hinnoittelu ja varsinkin se, että lähes aina yritettiin laskuttaa liikaa (esim. öljynsuodatin 80 e, jätemaksu nelinkertaisena jne.) tai tehdä turhia ylimääräisiä töitä.
Faijalle lähettivät jokin aika sitten postia, että uusiin 156:n asennetaan Defan lämmitin veloituksetta. Se sitten asennettiin, ja kuitenkin tuli 419 €uron lasku. Lasku vietiin takaisin ja kyllähän ne siellä jotain yritti sönköttää. Ei muuten onnistunut lämppärin asennuskaan ongelmitta. Sen jälkeen ilmastointi alkoi puhaltamaan pelkkää kylmää ilmaa.
Kun tuossa epäiltiin, että olisin Deltan palkkalistoilla, torjun epäilyn mitä jyrkimmin. Ehkä muotoilin kysymykseni väärin: kysymykseni ei ollut tarkoitettu mitenkään Deltan maineen puhdistukseksi, vaan lähtökohta oli se, että haluaisin oikeasti tietää, miksi Deltaa täällä haukutaan. Omat vähäiset kokemukseni ovat olleet hyviä, mutta kuten sanoin, mitään isompaa en ole joutunut siellä teettämään. Ja kun tiedän, että autokorjaamoista rittää aina karvaita kokemuksia - minullakin yhden toisen merkin osalta, haluaisin mahdollisimman objektiivisesti tietää, onko Deltan synkkä maine perusteltu. Kuten sanoin, Konalan Alfa-pisteessä on ystävällinen palvelu, joustavat ja pätevän tuntuiset kaverit, mutta en todellakaan tiedä, miten isompi remontti siellä sujuu, ja koskeeko pahin kritiikki juuri Konalaa. En ehkä niinkään kaipaisi agressiivisia vuodatuksia, vaan asiallisia arvioita.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Omat kokemukseni Deltahuollosta ovat aika vähäisiä. Konalan pisteen pojat vaikuttivat ripeiltä ja palveluhaluisilta - ei moitittavaa. Vastaavasti taas isä-Vittoriolla on todella negatiivisia kokemuksia Tampereen DA:sta. Mutta kuten joku jo sanoikin, taitaa tuo merkkihuolto pätkiä muidenkin liikkeiden kohdalla. Omaa autoani huollatan mahdollisuuksien mukaan muualla kuin DA:ssa - ihan jo säästösyistäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Automilanoon vaan.steelduck kirjoitti:Mitä paikkaa sitten suosittelisitte pääkaupunkiseudulla vai on DA ainoa vaihtoehto?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oman autoni (ja joskus vähän muidenkin) huollot ja korjaukset teen mahd. pitkälle itse joten niistä ei ole Delta-kokemusta. Sen sijaan Konalassa olen silloin tällöin käynyt nojailemassa varaosatiskiin ja varaosamyynnin henkilökunnalle täytyy kyllä antaa positiivista palautetta. Mukavia kavereita ja homma toimii hyvin. Venttiilien säätöpaloja tilatessani korjaamopuolen kaverit lainasivat mikrometriä vanhojen palojen mittaukseen ja opastivat vielä käytön kädestä pitäen. Hienoa palvelua!
Vaihtoautopuolella saa kyllä kuikuilla aika rauhassa tulematta häirityksi, mutta en kyllä varmaan ole ollut kovasti ostavan asiakkaan näköinenkään.
Vaihtoautopuolella saa kyllä kuikuilla aika rauhassa tulematta häirityksi, mutta en kyllä varmaan ole ollut kovasti ostavan asiakkaan näköinenkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Millä tavalla autopilaamo hakkaa DA:n? Ei ole ainakaan asiakaspalvelussa kehumista ja ei näytä aina osiakaan olevan vaikka on tilattu..Cuore Sportivo kirjoitti:Automilanoon vaan.steelduck kirjoitti:Mitä paikkaa sitten suosittelisitte pääkaupunkiseudulla vai on DA ainoa vaihtoehto?
Eli mitä mitä onko kyseessä vain normaalia korjaamotoimintaa

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse en ole vielä markkaakaa tai euroa maksanu että joku olisi autooni koskenut.Tosin maalaus voi olla nyt lähellä.
.Mutta itse alalla toimineena ja merkkihuolloissakin pyörineenä väitän että ei se merkki tee siellä ulkona taloa sen paremmaksi tai huonommaksi.Jokainen asentaja toimii kuitenkin loppupelissä omana itsenään.Ei kenenkään perään olla katsomassa.Jos talossa on 10 kaveria töissä niin arpa ratkaisee minkä tasoista homma on.Lisäksi päälle jokaisen oman tason vaihtelut ja ihmisiä ollaan niin virheitä väkisten tapahtuu.Se miten sen jälkeen toimitaan on tietty yleensä talossa "määrätty" tosin vielä siinä vaiheessa usein on naamakerrointa käytössä.Jos on hiton kaunis kaks jalkainen niin tiedän että bonuksia ja alennuksia on tippunu paljon pelkällä hymyllä.
.Tietty talo ohjaa porukkaa....jos on huonot palkat (ok.hyvä palkkaista asentajaa ei ole olemassa) huonot välineet tai henki niin porukka vaihtuu.Ehkä pienyrittäjältä joka on ylpeä ammatistaan sais parasta osaamista.Mutta minusta ei kukaan voita sitä että itse osaa ja itse korjaa.Silloin tietää mistä maksaa ja miten tehdää.Ja ei ole vaikeaa.Ku uskaltaa....

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No, eikös Steelduck kysynyt vaihtoehtoja Deltalle?Rolle kirjoitti:Millä tavalla autopilaamo hakkaa DA:n? Ei ole ainakaan asiakaspalvelussa kehumista ja ei näytä aina osiakaan olevan vaikka on tilattu..
Onhan Automilano käsittääkseni myös halvempi paikka, kuin Delta-Auto. Tosin ei sekään halvimmasta päästä.
Ihan periaatteesta veisin omankin auton mielummin Autopilaamoon, kuin Telttaan.. Enkä taida olla periaatteeni kanssa ainoa - Joku mies sanoi, ettei pysty tilaamaan edes Delta Webshopista tuotteita.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ensimmäisen 156:n aikana oli luvattoman paljon ongelmia, jotka hoidettiin luvattoman huonosti. Aina ei hoidettu ollenkaan. Tarkempaa muistijälkeä ei nyt tähän hätään ole, koska kyseessä tosiaankin oli isäni peli.jiiässä kirjoitti:Mikäs siellä niin huonosti on mennyt..?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
DA:sta on meikäläisellä erittäin hyviä ja erittäin huonoja kokemuksia. Kumma kun sitä semmosta keskihyvääpalvelua ei tunnu saavan. Parhaiten DA:sta toimii kuitenkin Konalan Alfa-pojat. Niistä ei valittamista.
Muutamia esimerkkkejä:
Kaasuvaijeri jumittui (rispaantunut) Lahden moottoritiellä ja hinurilla Malmin DA:han. Äijä sanoi, että ei mahdollisesti kerkiä tänään, kun ei ole vaijeria varastossa. Kerroin että ei tässä niin hoppua. Iltapäivällä soittivat, että auto on valmis. Osa oli tullut nopeasti.
Parkkipaikalla huomasin että bensaa valui auton takaosasta varmaan desi-pari tunnissa. Kurvasin nopeasti Konalan DA:han Alfa-alakertaan. Ottivat auton väliin ja ja vaihtoivat katkenneen klemmarin. Ei veloitusta.
Jyväskylässä auto ei iltapäivällä käynnistynyt. Hinattiin DA:han, ja kyselemään suoraan huollon kavereilta, ei siis tiskiltä. Huoltomies tutki ja ei meinannut löytää vikaa. Hän kertoi ottavansa sähkökaavion kotiin mukaan ja aamulla auto olikin valmis. Virtakaapeli lukkopesästä moottorin etuosassa olevalle releelle oli hapettunut.
33:lla oltiin reissussa ja vaihdelaatikko alkoi pitämään ääntä. Matkalla Joensuusta Jyväskylään kyseltiin autopajoilta, josko joku voisi lisätä öljyä, vika kun olisi mahdollisesti siinä. Ei onnistunut. Köröteltiin Jyväskylän DA:han, jossa luulin öljynlisäyuksen onnistuvan. Ei onnistunut. Kysyivät useaan kertaan vain että varataanko aika kolmen viikon päähän. No, lähellä oleva Nissan-liike lisäsi yli litran öljyä, ja äänikin hävisi.
Ostin 164 TS:n aikanaan Malmin DA:sta. Sovittiin kaupan päälle uusi termari ja tuuletinsuulake asennettuna. Kun ei onnistunut kahteen kuukauteen aikaa saamaan, sovin että hakisin osat ja asennan itse. No, menin hakemaan osia, jotka löytyivätkin, mutta tiskillä oleva nuori äijä alkoi penäämään rahaa, vaikka sanoin, etä sovittu X-henkilön kanssa. Ei auttanut. Vanhempi äijä tuli ja sanoi, että jos näin on, niin tietenkin onnistuu. Nuori äijä hampaat kirskuen syötti koodit koneelle ja antoi osat. Lopuksi huusi vielä perään "Lasku tulee sitten perässä!!!".
Öljynpainemittausta tässä männäkesänä kyselin myös DA:sta. Soitin Alfa-pojille, jotka sanoivat että ei ole mittaria. Käänsivät huoltoon. Kahden kuukauden päästä onnistuu. Kyselin eikö millään aiemmin. Ei, mutta Alfa-pojat varmaan mittaisivat nopeammin. Kerroin heidän juuri kääntäneensä puhelun. No, pikahuollossa onnistuu, käännänpä sinne. Pitkän odottelun jälkeen vastattiin. Ei me Alfoja mittailla, tää on Fiat-huolto. Kysyin, eikös tämä olekaan pikahuolto. On, mutta ei me muita täällä kuin Fiateja. Käännän puhelun Alfa-pojille. Katkaisin puhelun.
Sitten on runsaasti heikonlaista palvelua. Kun menee autoa hakemaan sovittuna aikana, ei se olekaan valmis. Kukaan ei tiedä mitään.
Ei tämä DA tunnu kuitenkaan juuri eroavan muistakaan pajoista. Samankaltainen meininki joka paikassa. Monessa pajassa olen käynyt ja hyvää palvelua ei ole ollut missään niin, että olisi joka kerta. Aina saa arvuutella, mistähän tänään tuulee. Jokaisessa on jotakin ongelmaa: ei vaihdeta osaa, jonka asiakas haluaa vaihdattaa, ei työt ylipäätään kiinnosta, ollaan epäkohteliaita, "korjataan" vääriä asioita, rikotaan auton ehjiä osia jne. Surkeaa on. Ja nimenomaan asiakkaillahan ne pajat elävät.
Muutamia esimerkkkejä:
Kaasuvaijeri jumittui (rispaantunut) Lahden moottoritiellä ja hinurilla Malmin DA:han. Äijä sanoi, että ei mahdollisesti kerkiä tänään, kun ei ole vaijeria varastossa. Kerroin että ei tässä niin hoppua. Iltapäivällä soittivat, että auto on valmis. Osa oli tullut nopeasti.
Parkkipaikalla huomasin että bensaa valui auton takaosasta varmaan desi-pari tunnissa. Kurvasin nopeasti Konalan DA:han Alfa-alakertaan. Ottivat auton väliin ja ja vaihtoivat katkenneen klemmarin. Ei veloitusta.
Jyväskylässä auto ei iltapäivällä käynnistynyt. Hinattiin DA:han, ja kyselemään suoraan huollon kavereilta, ei siis tiskiltä. Huoltomies tutki ja ei meinannut löytää vikaa. Hän kertoi ottavansa sähkökaavion kotiin mukaan ja aamulla auto olikin valmis. Virtakaapeli lukkopesästä moottorin etuosassa olevalle releelle oli hapettunut.
33:lla oltiin reissussa ja vaihdelaatikko alkoi pitämään ääntä. Matkalla Joensuusta Jyväskylään kyseltiin autopajoilta, josko joku voisi lisätä öljyä, vika kun olisi mahdollisesti siinä. Ei onnistunut. Köröteltiin Jyväskylän DA:han, jossa luulin öljynlisäyuksen onnistuvan. Ei onnistunut. Kysyivät useaan kertaan vain että varataanko aika kolmen viikon päähän. No, lähellä oleva Nissan-liike lisäsi yli litran öljyä, ja äänikin hävisi.
Ostin 164 TS:n aikanaan Malmin DA:sta. Sovittiin kaupan päälle uusi termari ja tuuletinsuulake asennettuna. Kun ei onnistunut kahteen kuukauteen aikaa saamaan, sovin että hakisin osat ja asennan itse. No, menin hakemaan osia, jotka löytyivätkin, mutta tiskillä oleva nuori äijä alkoi penäämään rahaa, vaikka sanoin, etä sovittu X-henkilön kanssa. Ei auttanut. Vanhempi äijä tuli ja sanoi, että jos näin on, niin tietenkin onnistuu. Nuori äijä hampaat kirskuen syötti koodit koneelle ja antoi osat. Lopuksi huusi vielä perään "Lasku tulee sitten perässä!!!".
Öljynpainemittausta tässä männäkesänä kyselin myös DA:sta. Soitin Alfa-pojille, jotka sanoivat että ei ole mittaria. Käänsivät huoltoon. Kahden kuukauden päästä onnistuu. Kyselin eikö millään aiemmin. Ei, mutta Alfa-pojat varmaan mittaisivat nopeammin. Kerroin heidän juuri kääntäneensä puhelun. No, pikahuollossa onnistuu, käännänpä sinne. Pitkän odottelun jälkeen vastattiin. Ei me Alfoja mittailla, tää on Fiat-huolto. Kysyin, eikös tämä olekaan pikahuolto. On, mutta ei me muita täällä kuin Fiateja. Käännän puhelun Alfa-pojille. Katkaisin puhelun.
Sitten on runsaasti heikonlaista palvelua. Kun menee autoa hakemaan sovittuna aikana, ei se olekaan valmis. Kukaan ei tiedä mitään.
Ei tämä DA tunnu kuitenkaan juuri eroavan muistakaan pajoista. Samankaltainen meininki joka paikassa. Monessa pajassa olen käynyt ja hyvää palvelua ei ole ollut missään niin, että olisi joka kerta. Aina saa arvuutella, mistähän tänään tuulee. Jokaisessa on jotakin ongelmaa: ei vaihdeta osaa, jonka asiakas haluaa vaihdattaa, ei työt ylipäätään kiinnosta, ollaan epäkohteliaita, "korjataan" vääriä asioita, rikotaan auton ehjiä osia jne. Surkeaa on. Ja nimenomaan asiakkaillahan ne pajat elävät.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Cuore Sportivo kirjoitti:No, eikös Steelduck kysynyt vaihtoehtoja Deltalle?

Ihan lepo vaan, heitin vain lisää vettä myllyyn ja peräänkuulutin kokemuksia myös Milanosta. Olisi pitänyt taas quotee paremmin ja laittanut kymmenen hymiötä ettei verisuonet pauku

Aij niin, tilasin jo sieltä shopista mutta mitään ei ole kuulunut

LADA auto
Mulla ei ole mitään kivaa sanottavaa puljusta (LADA auto tku)
Huolto kämmäilee -
156:n ovi ei ollut maalauksen jälkeen kohdallaan
"Juu, ne kuuluu laittaa noin...", mutta 3 muuta ovea eivät irvistäneet.
Ehjä H7 vaihdettiin 80tkm huollossa. Se paloi parin sadan jälkeen ja oli täynnä rasvaisia nakinjäkiä.
Joskus kauan sitten 48tkm ajetun 75ts:n etujarrupalojen vaihto ja osat maksoivat n. 1000mk. Multa menee 75:n omalla tunkilla hommaan alle tunti... Lada-auton palat oli varmaankin platinaa.
Kaverin Fiu: Lada-auto plaanasi kannen ja vaihtoi pahvin. Taas öljyt ja vedet sekaisin; kantta ei oltukaan plaanattu.
156 on kerran käynyt 80tkm huollossa Lada-autolla. Muutaman huollon olen teettänyt Automilanossa ja olen tyytyväinen. Jos on ollut kysyttävää esim. läpiviennit, vettä tulpanhatuissa, mittariston sekoilu jne., Automilano, Muukkonen, Tiippana ja Italkon ovat osanneet ja halunneet vastata kysymyksiin hyvin nopeasti. Turussa puhelu saa kiertää siivojalta toimitusjohtajalle, paikanpäällä kukaan ei tiedä mitään.
Huolto kämmäilee -
156:n ovi ei ollut maalauksen jälkeen kohdallaan
"Juu, ne kuuluu laittaa noin...", mutta 3 muuta ovea eivät irvistäneet.
Ehjä H7 vaihdettiin 80tkm huollossa. Se paloi parin sadan jälkeen ja oli täynnä rasvaisia nakinjäkiä.
Joskus kauan sitten 48tkm ajetun 75ts:n etujarrupalojen vaihto ja osat maksoivat n. 1000mk. Multa menee 75:n omalla tunkilla hommaan alle tunti... Lada-auton palat oli varmaankin platinaa.
Kaverin Fiu: Lada-auto plaanasi kannen ja vaihtoi pahvin. Taas öljyt ja vedet sekaisin; kantta ei oltukaan plaanattu.
156 on kerran käynyt 80tkm huollossa Lada-autolla. Muutaman huollon olen teettänyt Automilanossa ja olen tyytyväinen. Jos on ollut kysyttävää esim. läpiviennit, vettä tulpanhatuissa, mittariston sekoilu jne., Automilano, Muukkonen, Tiippana ja Italkon ovat osanneet ja halunneet vastata kysymyksiin hyvin nopeasti. Turussa puhelu saa kiertää siivojalta toimitusjohtajalle, paikanpäällä kukaan ei tiedä mitään.
ainakin omalla kohdalla palvelu on ollut erittäin ystävällistä aina, työt suoritetaan kohtuuajassa, ei hirveän pitkät jonotusajat, hinta hieman halvempi? Siellä kun asioi tuntuu että saa rahalleenkin enemmän vastinetta. Auto koeajetaan ja kerrotaan mahdollista seuraavista huoltotoimenpiteistä (joskus jopa liikaakinRolle kirjoitti:Cuore Sportivo kirjoitti:No, eikös Steelduck kysynyt vaihtoehtoja Deltalle?![]()
Ihan lepo vaan, heitin vain lisää vettä myllyyn ja peräänkuulutin kokemuksia myös Milanosta. Olisi pitänyt taas quotee paremmin ja laittanut kymmenen hymiötä ettei verisuonet pauku
Aij niin, tilasin jo sieltä shopista mutta mitään ei ole kuulunut

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Vittu mitä idiootteja. Mitenhän sinä olisit voinut olla korvausvelvollinen yhtään mihinkään, jos hihnalle luvataan 60tkm/3-vuotta takuu.Sportivo156 kirjoitti:Yksi ärsyttävistä asioista oli se, että joka kerta olisivat halunneet vaihtaa 2.0 TS:n jakohihnan, vaikka olivat sen itse vaihtaneet 30-50 tkm aikaisemmin. Pelottelivat ettei se kestä ja kun sanoin että minä en maksa, jos katkeaa ennen kuin 60 tkm tai 2 v tulee vaihdosta täyteen. Väittivät kuitenkin että minä olisin ainoa asiasta vastuullinen..
Joo, ei tässä mitkään verisuonet pauku.Rolle kirjoitti:Ihan lepo vaan, heitin vain lisää vettä myllyyn ja peräänkuulutin kokemuksia myös Milanosta. Olisi pitänyt taas quotee paremmin ja laittanut kymmenen hymiötä ettei verisuonet pauku

-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Mä olen ainaskin tyytyväinen Milanon toimintaan. Korjausaikaa saa nopeasti, tai ainakin sai aikaisemmin kun 75:a oli käyttöautona. Yleensä parin päivän varoitusajalla löytyi joku aika, 75:a kun tahtoi mennä rikki vähänväliä. 156:sen määräaikaishuoltoja olen yleensä tilannut viikko kaksi etukäteen ja yleensä olen myös saanut ajan silloin kun se on mulle sopinut.Rolle kirjoitti:Cuore Sportivo kirjoitti:No, eikös Steelduck kysynyt vaihtoehtoja Deltalle?![]()
Ihan lepo vaan, heitin vain lisää vettä myllyyn ja peräänkuulutin kokemuksia myös Milanosta. Olisi pitänyt taas quotee paremmin ja laittanut kymmenen hymiötä ettei verisuonet pauku
Aij niin, tilasin jo sieltä shopista mutta mitään ei ole kuulunut
Työn laatukin on ollut hyvä, kerran vaihtoivat jarrupalat mulle neljään kertaan takuuseen 75:seen ilman valitusta kun ne kuluivat loppuun viikossa. Vikakin löytyi sitten kun perästä alkoi kulua kolinaa, perä oli kappaleina ja laakerit kuluneet mitä sitten kulutti jarrupaloja kun levy pääsi elämään. Joitakin tapauksia on sattunut että työ ei ole valmistunut ajallaan kun on löytynyt lisää vikakohtia, soitto on aina tullut viimeistään puolen päivän aikoihin ja aina on myös pyydetty korjauslupaa ja annettu hintaarviota. Olen aina suostunut ja odottanut päivän ja hakenut ehjän auton seuraavana päivänä pois vaikkakin on vähän harmittanut kun on joutunut olemaan ilman alfaa.
Ja täytyy kyllä myöntää että niillä on vähän omalaatuinen henki siellä, mikä voi joltakin tuntua huonolta asiakaspalvelulta jos ei satu olemaan samalla aaltopituudella. Mulla menee yleensä lähemmäs puoli tuntia kun lähden hakemaan auton pois huollosta, tulee nimittäin sen verran rupateltua kuulumisia. Ehkä tämä on sitten tulos kun olen käyttänyt Milanoa ja kahdeksan vuotta. Suosittelen kyllä Milanon pojat muillekin.
Azzurro on sitten sellainen paikka mitä mä vältän viimeiseen asti, mutta se on sitten toinen juttu.
//Wilen
Joo niissä oli alkuun kaikenlaista, ite kun olin ko paikassa 4v sitten...en tosin sillon paljon pelannu alfojen kans kun satunnaisesti, (fiat-mies) mutta tuli kateltua vierestä...on valitettavasti vieläkin ladahenkinen firma.Ensimmäisen 156:n aikana oli luvattoman paljon ongelmia, jotka hoidettiin luvattoman huonosti. Aina ei hoidettu ollenkaan. Tarkempaa muistijälkeä ei nyt tähän hätään ole, koska kyseessä tosiaankin oli isäni peli.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Omat kokemukset Milanosta ei tosiaan ole maailman parhaat, huolto venyi aivan perkeleesti. Yksi osa hajosi, saattaa tietty olla että oli auton vika, mutta ihmettelen miksi sitä yritettiin ensin peitellä.. Ja kun tuntitaksa on 61e/h eikä minkäänlaista takuuta sanonut antavan niin mitäpä sinne sitten vie.
Erään kaverin alustatilaustakaan ei hoidettu kovin komeasti minun mielestä mutta tää on taas tätä että mihin vertaa:
1. Yleisesti asiakaspalveluun
2. Muihin korjaamoihin
3. Muihin Alfa korjaamoihin
Eli kaikki on suhteellista.
Niin ja kyllä siellä juttu luisti ja ihan hauskaakin jauhaa paskaa mutta ei se niin hauskaa sentään ollut että kaikkea voisi hyväksyä.
Erään kaverin alustatilaustakaan ei hoidettu kovin komeasti minun mielestä mutta tää on taas tätä että mihin vertaa:
1. Yleisesti asiakaspalveluun
2. Muihin korjaamoihin
3. Muihin Alfa korjaamoihin
Eli kaikki on suhteellista.
Niin ja kyllä siellä juttu luisti ja ihan hauskaakin jauhaa paskaa mutta ei se niin hauskaa sentään ollut että kaikkea voisi hyväksyä.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Pitipä aamulla taas poiketa Deltassa (ja vauhdikkaasti)
Aamulla töihin tullessa 156:n kaasu hirtti,ensin 3000 rpm ja lopulta 5000:een,oli aika vauhdikasta ajelua ja niimpä ajoinkin suoraan Konalan DA:han.
Alakerran kaverit ajoi välittömästi yhden 147:n ulos ja ottivat minun auton sisään,antoivat kahvilipun ja alkoivat puhdistaa huohotusjärjestelmää,joka kuulemma aiheuttaa moisen ilmiön.(???)
Kaasuvaijeri ei kuitenkaan ollut jäässä.
No kuitenkin puolentunnin päästä auto toimi jälleen ja pääsin töihin (maksoi 30 euroa).
Tuskinpa monessa muussa huollossa akuuttejakaan tapauksia otetaan tuolla lailla heti työn alle,joten pisteet taas Alfa Suorapalvelun kavereille.

Aamulla töihin tullessa 156:n kaasu hirtti,ensin 3000 rpm ja lopulta 5000:een,oli aika vauhdikasta ajelua ja niimpä ajoinkin suoraan Konalan DA:han.
Alakerran kaverit ajoi välittömästi yhden 147:n ulos ja ottivat minun auton sisään,antoivat kahvilipun ja alkoivat puhdistaa huohotusjärjestelmää,joka kuulemma aiheuttaa moisen ilmiön.(???)
Kaasuvaijeri ei kuitenkaan ollut jäässä.
No kuitenkin puolentunnin päästä auto toimi jälleen ja pääsin töihin (maksoi 30 euroa).
Tuskinpa monessa muussa huollossa akuuttejakaan tapauksia otetaan tuolla lailla heti työn alle,joten pisteet taas Alfa Suorapalvelun kavereille.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla oli ekaa kertaa Milanossa pari viikkoa sitten ja kyllä mullakin meni yli puoli tuntia rupatellessa autoa hakiessa. Hyvää oli lisäksi se että kerrottiin tarkkaan mitä autoon oli tehty. Deltassa autoa hakiessa ei saa tietää muuta kuin huollon hinnan.....AAW kirjoitti:Ja täytyy kyllä myöntää että niillä on vähän omalaatuinen henki siellä, mikä voi joltakin tuntua huonolta asiakaspalvelulta jos ei satu olemaan samalla aaltopituudella. Mulla menee yleensä lähemmäs puoli tuntia kun lähden hakemaan auton pois huollosta, tulee nimittäin sen verran rupateltua kuulumisia. Ehkä tämä on sitten tulos kun olen käyttänyt Milanoa ja kahdeksan vuotta. Suosittelen kyllä Milanon pojat muillekin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Sitähän minäkin ihmettelinGAMMA500 kirjoitti:Minähän en mistään mitään tiedä mutta kuinka muuten auton moottori saa ilmaa niin paljon että jaksaa kiertää tuon 5000r/min kuin kaasuläpän ollessa auki. Kertokaa mullekinZenery kirjoitti: Kaasuvaijeri ei kuitenkaan ollut jäässä.

Mutta itsekkin kokeilin kaasuvaijeria konehuoneen päästä jo tien päällä ja tuntui toimivan ihan jouhevasti.(kierroksen nousi hienosti,mutta eivät laskeneet alle sen mihin olivat "jumiutuneet"
Mielenkiintoista oli vielä se,että kun loppumatkan jouduin ruuhkassa jamaan hiljenpää (jarrulla ja vaihteilla säädellen) niin jotain varmaan pikkuhiljaa suli,koska kierrokset tippuivat hitaasti ja DA:n pihassa auto kävi enää reilut 2000 rpm.
Kovin varmana kaveri piti diaknoosiaan,en varmasti ollut ensinmäinen tapaus ko. vian takia.
Kaasuläpän ympäristössä oli kuitenkin töhnää,joten saattoihan olla,että se oli kuitenkin jumissa ja suli siellä hallissa.
No tulipahan sekin puhdistettua.
Noissa vanhemmissa on vaijeri (155hp malli) ja olisikohan loppuvuodesta 2000 alkaen sähköinen (150 hp malli)Alfistipohjoosesta kirjoitti:Varmaan samaa mitä oli uusissa pösöissä.Rähmä jäätyy ja jumittaa kaasuläpän.Onkos 156:nen vielä kaasuvaijerilla vai onko sähköinen?Ku nämä uudet on köyhällä vähän epäselviä.
Mulla oli viime talvena 156 2.0 TS:ssä sama vika. Aina silloin tällöin kaasu jumiutui pohjaan. Oli se noloa huudattaa 7000 rpm liikennevaloissa
Poljinta polkemalla se vapautui.
Ensin kuvittelin että poljin jää muovimaton alle jumiin, mutta kun tuota ei enää kertaakaan tapahtunut sen jälkeen kun olin puhdistanut kaasuläppäkotelon ja suihkaissut sinne vähän CRC:tä (tyhjäkäyntiongelmien takia), niin uusi diagnoosin mukaan oikea syy oli nimenomaan tuo kaasuläpän takertelu.

Ensin kuvittelin että poljin jää muovimaton alle jumiin, mutta kun tuota ei enää kertaakaan tapahtunut sen jälkeen kun olin puhdistanut kaasuläppäkotelon ja suihkaissut sinne vähän CRC:tä (tyhjäkäyntiongelmien takia), niin uusi diagnoosin mukaan oikea syy oli nimenomaan tuo kaasuläpän takertelu.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Mulla ei nyt irronnut kaasua painamalla.
Itse asiassa ajoin tasaista satasen vauhtia ja yhtä-äkkiä tuntu kuin auto itse kaasuttaisi lisää ja kierrokset nousi ja vauhti lisääntyi vaikka en kaasua lisää painanutkaan
Viime talvena kävi samalla tavalla,mutta silloin ajoin auton parkkiin ja sammutin sen,poltin tupakan ja sillä aikaa se oli sulanut ja matka jatkui taas
Itse asiassa ajoin tasaista satasen vauhtia ja yhtä-äkkiä tuntu kuin auto itse kaasuttaisi lisää ja kierrokset nousi ja vauhti lisääntyi vaikka en kaasua lisää painanutkaan
Viime talvena kävi samalla tavalla,mutta silloin ajoin auton parkkiin ja sammutin sen,poltin tupakan ja sillä aikaa se oli sulanut ja matka jatkui taas
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
tuosta kaasun pohjaan jäämisestä sen verran että vika ei välttämättä ole konehuoneen puolella, ainakin aiemmissa 156 malleissa ei matot olleet mitenkään kiinni, ja kun matto sitten luisui eteenpäin jäi kaasupolkimen typerästi muotoiltu stoppari maton reunan alle jumiin. pari kertaa mentiin ohituksen jälkeen melko kovaa kun ei vielä oltu keksitty että mitäs nyt...
ja varsinaiseen aiheeseen sen verran että itselläni on melko hyviä kokemuksia da:sta, joskus tosin vian löytyminen kestää puolikin vuotta mutta ystävällisiä siellä ollaan aina oltu.
johtuisiko se että da:sta on niin vaihtelevia kokemuksia siitä, että se taitaa olla suomen suurin kyseisen alan virma. isoon porukkaan mahtuu monenlaista säätäjää.
-juri
ja varsinaiseen aiheeseen sen verran että itselläni on melko hyviä kokemuksia da:sta, joskus tosin vian löytyminen kestää puolikin vuotta mutta ystävällisiä siellä ollaan aina oltu.
johtuisiko se että da:sta on niin vaihtelevia kokemuksia siitä, että se taitaa olla suomen suurin kyseisen alan virma. isoon porukkaan mahtuu monenlaista säätäjää.
-juri
932 937 955
Delta-auto
Nyt kun teillä kaikilla on hyviä kommentteja Delta-autosta, niin
ei muuta kuin palautetta: http://www.delta-auto.fi/yhteydenotto_lomake_entry.asp ja luulisi että kohta kalikka kalahtaa... Jos ei muuta niin olisi hyvä että ne kävisivät täällä lukemassa teidän kommenttinne ja ottaisi heidän laatuongelmansa tosissaan.
Itse en käytä Delta-autoa koska hoitavat hommansa niin huonosti.
ei muuta kuin palautetta: http://www.delta-auto.fi/yhteydenotto_lomake_entry.asp ja luulisi että kohta kalikka kalahtaa... Jos ei muuta niin olisi hyvä että ne kävisivät täällä lukemassa teidän kommenttinne ja ottaisi heidän laatuongelmansa tosissaan.
Itse en käytä Delta-autoa koska hoitavat hommansa niin huonosti.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Jou, minulla oli samoja ongelmia edellisessä 156:ssa myös, kävin DA:n huollossakin siitä, he ehdottivat kaasuvaijerin vaihtoa!. No, ei se vaijeri mitään jumittanut. Se oli tuota läpän takeltelua, kun vähän aikaa oli pysäyksissä, niin taas mentiin. Laitoin sitten viimasuojat eteen ja puhdistin kotelon, niin sen jälkeen ei ongelmia ollut ja muutenkin moottorin lämmöt nousivat paremmin. Ilmiö esiintyi kun pakkasta oli yli -15. Tosi kiusallista liukkaalla jääkelillä, niinkuin kerran minulle sattui. Ilmiö on kaiketi vaivannut tätä vanhempaa 156 sarjaa 98 - 99 ? Nykyisistä en ole kuullut moista.Zenery kirjoitti:Mulla ei nyt irronnut kaasua painamalla.
Itse asiassa ajoin tasaista satasen vauhtia ja yhtä-äkkiä tuntu kuin auto itse kaasuttaisi lisää ja kierrokset nousi ja vauhti lisääntyi vaikka en kaasua lisää painanutkaan
Viime talvena kävi samalla tavalla,mutta silloin ajoin auton parkkiin ja sammutin sen,poltin tupakan ja sillä aikaa se oli sulanut ja matka jatkui taas
Tuosta huollosta yleensä, joskus toimii, joskus ei mutta kallista on aina, muttei sen kalliimpaa kuin esim. laakkosellakaan tai nissanilla.
Autolla ajaminen ja sen pitäminen on sitä aina.
Välillä saa jonkun pikkujutun takia juosta monta kertaa ja alkuvaiheessa, kun en tuntenut sydeemiä, osia jopa vaihdettiin turhan takia.
Palvelu yleensä ystävällistä kyllä.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Minkäkän takia tehoja on pudotettu?? oon kyllä esitteistä lukenut mutta ajatellut sen olevan vain epätarkkuutta..kun 147 konekin on "vain" 150hp..Noissa vanhemmissa on vaijeri (155hp malli) ja olisikohan loppuvuodesta 2000 alkaen sähköinen (150 hp malli)
Kyllä tampereella on ainakin yks kokenut alfa mies deltassa joka tietää tosissaan asioista...niinkun on joskus uusien 75:en yms kans pelannu aikanaan...mitään vanhojen mallien kursseja ei ole olemassakaan muuten kuin asentajalta toiselle, toiset myös kammoavat "alfa-hommia"...varsinkin vanhoja...Kyllähän se epäilyttää viedä ainakin näitä vanhempia alfoja 155:sta ja 75:sta DA:oon huoltoon kun siellä on semmoisia nuoria kloppeja korjaamossa. Ainakin 155:nen on aika harvinainen näky täällä Hyvinkäällä, en muista nähneeni omani lisäksi muita kun vanhempieni 155:sen täällä! Vai pidetäänköhän niille huoltopojille vanhojen alfojen korjauskursseja?