156 GTA jätti tielle, ostaakko vai eikö?
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
156 GTA jätti tielle, ostaakko vai eikö?
Tuli bongattua Turun Deltasta edullinen, italiasta tuotu 156 GTA sopivalla 18900e hintalapulla (vm. 2002, ajettu 94tkm).
Tottakai lähdin innostuneena autoa katsomaan ja kauppaa vääntämään, josko Volvo V40 vaihtuisi taas "oikeaan autoon".
Siistin näköinen kapine, mitä nyt puskurin (muovi) reunassa on n. 10cm halkeama + yläpuolella vekki, joka lähtenyt ruostumaan ja muutamia pikku huomautuksia:
- Jarrulevyt kierot
- Ratti vinossa / pyöränkulmat säädettävä?
- Lämpomittari heittelee 70-90 asteessa / normaalia?
- Osa kaiuttimista pätkii
- ristiseläntuen säätö ei toimi
- hanttarin puolen alumiininen ovilista puuttuu
- parkkivalo palanut
- takakontin luukussa lommo
Koska pääosan elämästä seissyt Italian auringossa, maalipinta on oikein hyvässä kunnossa. Kun välirahasta saatiin edes jonkinlainen järkevä näkemys, otin auton vuorokauden yli ajoon. Uskoa vaan nyt taas hieman koetellaan ja episodi on seuraavanlainen.
Vika: vajaa 200km toimi hienosti, kunnes kyläilyreissun jälkeen jätti tielle lähes heti käynnistyksen jälkeen: ensin syttyi ABS-häiriövalo, sitten moottorin merkkivalo sekä asiaankuuluvat ilmoitukset (go to dealer, "sammuta moottori välittömästi"...) + kaikki muutkin vikavalot heti perään >> auto sammutettu >> yritetty käynnistää uudelleen >> startti ei jaksa pyörittää, ei virtaa >> akun kenkä pois ja takaisin hetken päästä >> auto lähtee käyntiin ja käy täysin normaalisti, mutta hetkeä myöhemmin samat valot syttyy, näytöstä / paneeleista alkaa valot himmenemään, jonka jälkeen kone ei saa kipinää kunnolla >> auto sammutettu, tilattu hinausauto.
Ainoa hyvä puoli on siinä, että joku Deltan Helsinkiläinen myyjä oli myös autosta kiinnostunut ja tulossa seuraavana päivänä sitä tyyppäämään / mahdollisesti ostamaan. Nyt tuskin tulee, kun auto ei edes käynnisty, eli lisää miettimisaikaa itselle
Mitäs veikkaavat arvon Alfa-toverit? Missä voisi olla vika?
Ostaisitko auton, jos tämäntyyppisiä vastoinkäymisiä tulee jo koeajolla?
Onko hinta linjassa?
Tottakai lähdin innostuneena autoa katsomaan ja kauppaa vääntämään, josko Volvo V40 vaihtuisi taas "oikeaan autoon".
Siistin näköinen kapine, mitä nyt puskurin (muovi) reunassa on n. 10cm halkeama + yläpuolella vekki, joka lähtenyt ruostumaan ja muutamia pikku huomautuksia:
- Jarrulevyt kierot
- Ratti vinossa / pyöränkulmat säädettävä?
- Lämpomittari heittelee 70-90 asteessa / normaalia?
- Osa kaiuttimista pätkii
- ristiseläntuen säätö ei toimi
- hanttarin puolen alumiininen ovilista puuttuu
- parkkivalo palanut
- takakontin luukussa lommo
Koska pääosan elämästä seissyt Italian auringossa, maalipinta on oikein hyvässä kunnossa. Kun välirahasta saatiin edes jonkinlainen järkevä näkemys, otin auton vuorokauden yli ajoon. Uskoa vaan nyt taas hieman koetellaan ja episodi on seuraavanlainen.
Vika: vajaa 200km toimi hienosti, kunnes kyläilyreissun jälkeen jätti tielle lähes heti käynnistyksen jälkeen: ensin syttyi ABS-häiriövalo, sitten moottorin merkkivalo sekä asiaankuuluvat ilmoitukset (go to dealer, "sammuta moottori välittömästi"...) + kaikki muutkin vikavalot heti perään >> auto sammutettu >> yritetty käynnistää uudelleen >> startti ei jaksa pyörittää, ei virtaa >> akun kenkä pois ja takaisin hetken päästä >> auto lähtee käyntiin ja käy täysin normaalisti, mutta hetkeä myöhemmin samat valot syttyy, näytöstä / paneeleista alkaa valot himmenemään, jonka jälkeen kone ei saa kipinää kunnolla >> auto sammutettu, tilattu hinausauto.
Ainoa hyvä puoli on siinä, että joku Deltan Helsinkiläinen myyjä oli myös autosta kiinnostunut ja tulossa seuraavana päivänä sitä tyyppäämään / mahdollisesti ostamaan. Nyt tuskin tulee, kun auto ei edes käynnisty, eli lisää miettimisaikaa itselle
Mitäs veikkaavat arvon Alfa-toverit? Missä voisi olla vika?
Ostaisitko auton, jos tämäntyyppisiä vastoinkäymisiä tulee jo koeajolla?
Onko hinta linjassa?
Ammattina autokauppa
En ostaisi..
Noissa alkusarjan gta:ssa (ei export) italiassa oli tai on tuon boxin ja elektroniikan kanssa paljon ongelmia, jotka käyvät hyvin työlääksi korjata. Eräällä tutulla on italiasta tuotu gta ja kyllä hän on kiroillut huonoa tuuriaan valinnan suhteen. Jos gta:ta haluat, niin valitse aito suomiauto tai hae saksasta germany-versio.
Tuo yksilö vaikuttaa siltä, että jätä jonkun toisen harmiksi se. Älä osta.
Milo
Tuo yksilö vaikuttaa siltä, että jätä jonkun toisen harmiksi se. Älä osta.
Milo
Kyllä minä veikkaisin laturia ks
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =black+out
Akun kengän ollessa irti akku keräsi hieman voimia jopa starttaukseen, mutta latausvirran puuttuessa ei sitten enempään.
Ehkä huomaamattasi oli laturin merkkivalo palanut hetkisen sinne kyläpaikkaan saapuessasi. Ne piruthan eivät jää nykyään palamaan pysyvästi.
Laturivika pitäisi nyt merkkivalotaulussa näkyä siten, että virta-avaimen käynnistystä edeltävässä vaiheessa (tsekkausvaihe) latauksen merkkivalo ei syty.
Edit: Ehkä on nyt hyvä alfaveljeyden nimissä kertoa GTAta ostaville seuraavasta ehkä merkittävästä seikasta ks.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... rning.html
(oma kirjoitukseni sivulla 6.)
Eli minä päätin vaihtaa nuo etusiivet molemmilta puolilta ilman mitään korjausyritystä ja lopputulos on loistava eikä jää mitään epävarmuustekijöitä.
Jostain syystä siis GTAn etulokasuojissa sisälokasuoja hankaa lokasuojasta maalit pois sisäpuolelta. Samoin etupyörän kaaresta keulaanpäin oleva sauma (pistehitsausvekkaus) on erittäin ruosteherkkä.
Jk. Kuten moni ehkä huomasi oli oma GTAni myynnissä. Myynnin syy ei suinkaan ollut tämä asia (kerroin siitä kaikille, jotka ottivat yhteyttä). Tässä tapauksessa yhden ylimääräisen auton ilmaantuminen "perheeseen" hoidettiin tessun myynnillä, joka tessu meni kuin kuumille kiville.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =black+out
Akun kengän ollessa irti akku keräsi hieman voimia jopa starttaukseen, mutta latausvirran puuttuessa ei sitten enempään.
Ehkä huomaamattasi oli laturin merkkivalo palanut hetkisen sinne kyläpaikkaan saapuessasi. Ne piruthan eivät jää nykyään palamaan pysyvästi.
Laturivika pitäisi nyt merkkivalotaulussa näkyä siten, että virta-avaimen käynnistystä edeltävässä vaiheessa (tsekkausvaihe) latauksen merkkivalo ei syty.
Edit: Ehkä on nyt hyvä alfaveljeyden nimissä kertoa GTAta ostaville seuraavasta ehkä merkittävästä seikasta ks.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... rning.html
(oma kirjoitukseni sivulla 6.)
Eli minä päätin vaihtaa nuo etusiivet molemmilta puolilta ilman mitään korjausyritystä ja lopputulos on loistava eikä jää mitään epävarmuustekijöitä.
Jostain syystä siis GTAn etulokasuojissa sisälokasuoja hankaa lokasuojasta maalit pois sisäpuolelta. Samoin etupyörän kaaresta keulaanpäin oleva sauma (pistehitsausvekkaus) on erittäin ruosteherkkä.
Jk. Kuten moni ehkä huomasi oli oma GTAni myynnissä. Myynnin syy ei suinkaan ollut tämä asia (kerroin siitä kaikille, jotka ottivat yhteyttä). Tässä tapauksessa yhden ylimääräisen auton ilmaantuminen "perheeseen" hoidettiin tessun myynnillä, joka tessu meni kuin kuumille kiville.
Viimeksi muokannut teuhka, 04 Heinä 2008, 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jää, jos ei laturi lataa. Kyllä ne vielä nykyäänkin on ihan vaan informoimassa latauksen puutteesta. Ja jos ei syty tuossa tsekkausvaiheessa niin sitten on polttimo/led kärvähtänyt tai piuha poikki.teuhka kirjoitti:Ne piruthan eivät jää nykyään palamaan pysyvästi.
Laturivika pitäisi nyt merkkivalotaulussa näkyä siten, että virta-avaimen käynnistystä edeltävässä vaiheessa (tsekkausvaihe) latauksen merkkivalo ei syty.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Huonosti pidetyltä vehkeeltähän tuo kuulostaa, autotyypin huomioon ottaen on varmaan saanut kenkääkin riittävästi.
Todennäköisesti siinä on lisäksi kasa murheita, joita et huomannut koeajossa. Itse en kyllä koskisi ellei väliraha olisi todella sopiva, jolloin autoa voi vähän makuuttaa pajallakin.
Todennäköisesti siinä on lisäksi kasa murheita, joita et huomannut koeajossa. Itse en kyllä koskisi ellei väliraha olisi todella sopiva, jolloin autoa voi vähän makuuttaa pajallakin.
- Epäkelpokeräilijä -
Se oli äärettömän varma mielipide!alfa 156 v6 kirjoitti:
Jää, jos ei laturi lataa. Kyllä ne vielä nykyäänkin on ihan vaan informoimassa latauksen puutteesta. Ja jos ei syty tuossa tsekkausvaiheessa niin sitten on polttimo/led kärvähtänyt tai piuha poikki.
Itse asian kokeneenä tiedän, että omassa tapauksessani ennen lopullista virran loppumista laturin merkkivalo paloi noin 2-3 minuuttia ja tämä oli n. 60-70 km ennen pysähtymistä. Ja sitten tuo tsekkausjuttu on myös itse kokeiltu ja omin silmin nähty eikä polttimoissa tai ledeissä ollut mitään vikaa.
Että tällaista!
Viimeksi muokannut teuhka, 04 Heinä 2008, 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Latauksen merkkivalo syttyy mikäli laturin jännite on "selkeästi" alempi kuin akun. Jos laturi väsyy (oli sitten syynä vaikka loppuun ajetut hiilet) se jaksaa kuitenkin antaa sen jännittee mikä on akussa, kumpikin laskee käsikädessä jolloin voi tulla tilanne missä laturin merkkivalo ei syty lainkaan ja akku menee kuitenkin liian tyhjäksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Volvosta viimeisin hyvitys 12300 euroa, jos autossa olevia "pikkuvikoja" ei korjata (eli tärkeimmät ainakin hoitaa olisi varmastikin puskurin korjaus, etupyörien suuntaus sekä levyjen/palojen vaihto). Jos laittavat nuo kuntoon, hyvitys 11500.
Puskurin halkeama tulee varmaan kuntoon Smart Repairilla (<200e?)
GTA:n omistajat voisivat varmaankin valaista, mitä maksaa levyt ja palat?
Kyseessä siis tämä auto:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2021246
Puskurin halkeama tulee varmaan kuntoon Smart Repairilla (<200e?)
GTA:n omistajat voisivat varmaankin valaista, mitä maksaa levyt ja palat?
Kyseessä siis tämä auto:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2021246
Ammattina autokauppa
156 GTA`ta toimitettiin 10/2003 saakka 305 mm etujarrulevyillä, jotka ilmenivät alimitoitetuiksi. Takaisinkutsuun eivät kaikki vastanneet(se hoidettiin ilmeisesti erittäin huonosti) eli osa autoista on edelleen 330 mm levyjen sijaan varustettu näillä 305 mm levyillä, josta tässäkin tapauksessa lienee kysymys.niki kirjoitti:
GTA:n omistajat voisivat varmaankin valaista, mitä maksaa levyt ja palat?
Katselin noita hintoja ja havaitsin, että koko etupaletin uusiminen osien osalta on noin 1 000 € Saksasta (Alfa-Service) jos on niin, että koko etujarruhärpäle täytyy vaihtaa levyjen läpimitan muuttuessa.
Viitaten Rollen edelläolevaan kirjoitukseen, niin minun mielestäni Delta Auton auton virallisena maahantuojana tulee hoitaa asia kuntoon omasta aloitteestaan kun tämä auto on nyt heidän omistuksessaan.
Nyt puheena oleva auto lienee tämä Carf`in sivuilta verokohtelutiedoista poimittu yksilö
13.04.2006 156 3.2GTA 62 tkm 30.05.2002 27500,00 € 7975,00 € 1754,50 € 9729,50 €
lähde
http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... 20Autovero
Edit: ks.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... hread.html
Ettei tulisi Essobaarin juttuja, niin korjaan sen verran, että takaisinkutsua ei tullut, vaan jäi autonomistajan omalle vastuulle 3 vuoden takuun puitteissa korjauttaa tuo vika, jos sitä ilmeni. Ei kyllä poista tässä tapauksessa maahantuojan vastuuta kun kyse on ajoturvallisuuteen olennaisesti kuuluvasta asiasta.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Jeps, eli Deltan "paras tarjous" oli 11500 euroa Volvosta.. Itse halusin tietää hyvityshinnan, jos koeajolla löytyneitä puutteita ei erikseen lähdetä korjaamaan, joka siis oli 12300 eur. Edullisimmillaan samanlaista V40:stä myydään 11900 eurolla, joten mielestäni hyvitys oli sopiva.
Vaatisin vielä jarruremontin tuohon jälkimmäiseen hyvityshintaan. Kiitos teuhkalle erinomaisesta selvitystyöstä ja vaivannäöstä!
Eli näillänäkymin Volvo on vaihtumassa GTA:han.
Vaatisin vielä jarruremontin tuohon jälkimmäiseen hyvityshintaan. Kiitos teuhkalle erinomaisesta selvitystyöstä ja vaivannäöstä!
Eli näillänäkymin Volvo on vaihtumassa GTA:han.
Ammattina autokauppa
Katso ne etusiivet. Eli pienet kuplat ilmestyvät etupyörän etupuolelle siihen kulmaan, jossa pelti muuttuu alaosan muoviksi.
Laitoin albumiini kuvan Briteissä sisäpuolelta kuvatusta siivestä. Tuo pyörän kaari ei ole niinkään paha kuin vasemmassa laidassa eteenpäin menevä sauma, josta mielestäni ruostetta pistehitsaussauman välistä ei saa millään pois.
Tässä vaiheessa on kuitenkin hyvä muistaa, että GTAssa ei muualla ole mitään ruosteongelmaa - ainoastaan tuo paikka, jossa jonkinlainen konstruktiovirhe. Tuo peltihän on erilainen kuin perus-156:ssa.
Laitoin albumiini kuvan Briteissä sisäpuolelta kuvatusta siivestä. Tuo pyörän kaari ei ole niinkään paha kuin vasemmassa laidassa eteenpäin menevä sauma, josta mielestäni ruostetta pistehitsaussauman välistä ei saa millään pois.
Tässä vaiheessa on kuitenkin hyvä muistaa, että GTAssa ei muualla ole mitään ruosteongelmaa - ainoastaan tuo paikka, jossa jonkinlainen konstruktiovirhe. Tuo peltihän on erilainen kuin perus-156:ssa.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Mahtoikohan niki napata GTA:n kun tuo Nettiauton linkki ainakin näytti auton myydyksi?
Itse ainakin olisin pistänyt Deltan korjaamaan kaikki noi viat ja tyytynyt huonompaan hyvityshintaan, niihin saa turattua äkkiä sen saman määrän rahaa ja enemmänkin kun itse lähtee säätämään plus mahdollisen **tutuksen siihen päälle jos joku ongelma onkin hankalampi korjattava.
Itse ainakin olisin pistänyt Deltan korjaamaan kaikki noi viat ja tyytynyt huonompaan hyvityshintaan, niihin saa turattua äkkiä sen saman määrän rahaa ja enemmänkin kun itse lähtee säätämään plus mahdollisen **tutuksen siihen päälle jos joku ongelma onkin hankalampi korjattava.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Teuhkalle ja alfistipohjoosesta:lle vielä 10 pistettä ja papukaijamerkki... Laturihan se oli irtisanonut työsopimuksensa. Hyvä, että tuli tässä vaiheessa eteen, eikä vasta myöhemmin.
Päältäpäin en kyllä huomannut eilen mitään kuplimista, mutta sisäpuolelle en tosiaan katsonut. Taidanpa vielä huomenna käydä visiitillä aiheeseen liittyen...
Kauppakirja tuli siis allekirjoitettua. Viat, jota jäi korjaamatta, oli pääosin pieniä, kosmeettisia haittoja. Auto ei kuitenkaan ole enää uusi, joten sikäli ymmärrän, ettei liike halunnut kaikkea lähteä korjaamaan, kun hinta oli jo katsottu tiukimman mukaan. Pikkusisko työskentelee Automaassa automekaanikkona, joten sitä kautta pyörien suuntaus on käytännössä ilmaista. Jarrut ja laturi menee kokonaisuudessaan vaihtoon Deltassa, joten tekniseltä puolelta kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Päältäpäin en kyllä huomannut eilen mitään kuplimista, mutta sisäpuolelle en tosiaan katsonut. Taidanpa vielä huomenna käydä visiitillä aiheeseen liittyen...
Kauppakirja tuli siis allekirjoitettua. Viat, jota jäi korjaamatta, oli pääosin pieniä, kosmeettisia haittoja. Auto ei kuitenkaan ole enää uusi, joten sikäli ymmärrän, ettei liike halunnut kaikkea lähteä korjaamaan, kun hinta oli jo katsottu tiukimman mukaan. Pikkusisko työskentelee Automaassa automekaanikkona, joten sitä kautta pyörien suuntaus on käytännössä ilmaista. Jarrut ja laturi menee kokonaisuudessaan vaihtoon Deltassa, joten tekniseltä puolelta kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Ammattina autokauppa
Noissa 305:n etulevyissä ongelmana lienee enemmän orggislevyn rakenne/materiaali kuin sen tarjoama jarruteho. Eli alimitoistus tässä tapauksessa koskee mielestäni juuri rakennetta.
Ongelmahan ilmenee orggislevyillä esim. ratapäivän jälkeen
Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla kaikki levyt Muukkoselta tilattuihin ei-alkup. levyihin. Valmistaja muistaakseni Car, Made in Italy. Reikää ja uraa ja suorana tuntuvat pysyvän. Hintakin oli inhimillinen.
Jos Delta vaihtaa tilalle orggislevyt, on ongelma uusiutuva.
Onhan isot jarrut aina kivemmat mutta tuntuu noiden pienempien päivittäminenkin toimivan.
Ongelmahan ilmenee orggislevyillä esim. ratapäivän jälkeen
Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla kaikki levyt Muukkoselta tilattuihin ei-alkup. levyihin. Valmistaja muistaakseni Car, Made in Italy. Reikää ja uraa ja suorana tuntuvat pysyvän. Hintakin oli inhimillinen.
Jos Delta vaihtaa tilalle orggislevyt, on ongelma uusiutuva.
Onhan isot jarrut aina kivemmat mutta tuntuu noiden pienempien päivittäminenkin toimivan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Omituista, ei tällaista voi olla kuin italialaisessa autossateuhka kirjoitti:Se oli äärettömän varma mielipide!alfa 156 v6 kirjoitti:
Jää, jos ei laturi lataa. Kyllä ne vielä nykyäänkin on ihan vaan informoimassa latauksen puutteesta. Ja jos ei syty tuossa tsekkausvaiheessa niin sitten on polttimo/led kärvähtänyt tai piuha poikki.
Itse asian kokeneenä tiedän, että omassa tapauksessani ennen lopullista virran loppumista laturin merkkivalo paloi noin 2-3 minuuttia ja tämä oli n. 60-70 km ennen pysähtymistä. Ja sitten tuo tsekkausjuttu on myös itse kokeiltu ja omin silmin nähty eikä polttimoissa tai ledeissä ollut mitään vikaa.
Että tällaista!
kuvitteellinen tilanne: latausvalo syttyy ajossa, ajattelet että jatkat vielä hetken matkaa seuraavalta motarin rampilta paremmalle paikalle ja tutkit tilannetta. Mutta kas, valo sammuukin! Eli kaikki on ok ja matka voi jatkua Toivottavasti öljynpainevalossa ei ole samaa omi(nai/tui)suutta
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuli vielä mieleen, mistä GTA:n omistajat ovat hankkineet osia vai saako muualta, kuin Deltasta? Esim. niinkin yksinkertainen juttu, kuin öljynsuodatin... Onko sama, mikä esim. 2,5 V6 tai 3.0V6:ssa? Entä tulpat?
Pohjustan tässä oikeastaan sitä, Deltassa osien hinnat on aika hmm. deltamaisia...
Pohjustan tässä oikeastaan sitä, Deltassa osien hinnat on aika hmm. deltamaisia...
Ammattina autokauppa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Palatakseni vielä jarruremonttiin, tiedustelin Deltalta, että kai ne nyt sitten tilasi 330 milliset levyt kilkkeineen, eikä 305 millisiä...
Tottakai Delta tilasi vaan uudet 305 milliset levyt vanhojen tilalle. 330 millisiä eivät suostu vaihtamaan, ei kuulemma ole mitään muistiota, jonka mukaan tehdas olisi päättänyt lähteä takuuseen vaihtamaan parempia jarruja ja vaihtoautopuoli oli iskenyt kapuloita rattaisiin ilmoittamalla, että yhtään enempää kustannuksia ei saa ko. autolle teettää (koska isommat levyt vaatisi myös uudet satulat).
Kovin on asiakaslähtöinen asenne liikkeellä Eipä tuossa mitään, mitenköhän vaan aikovat selvitä kustannuksitta 6kk virhevastuuajan, mikäli ne levyt on taas heti kierossa tai muuta suurempaa vikaa ilmenee
Tottakai Delta tilasi vaan uudet 305 milliset levyt vanhojen tilalle. 330 millisiä eivät suostu vaihtamaan, ei kuulemma ole mitään muistiota, jonka mukaan tehdas olisi päättänyt lähteä takuuseen vaihtamaan parempia jarruja ja vaihtoautopuoli oli iskenyt kapuloita rattaisiin ilmoittamalla, että yhtään enempää kustannuksia ei saa ko. autolle teettää (koska isommat levyt vaatisi myös uudet satulat).
Kovin on asiakaslähtöinen asenne liikkeellä Eipä tuossa mitään, mitenköhän vaan aikovat selvitä kustannuksitta 6kk virhevastuuajan, mikäli ne levyt on taas heti kierossa tai muuta suurempaa vikaa ilmenee
Ammattina autokauppa
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä tuo kuulostaa ihan Deltalta. En ainakaan itse ostaisi autoa ilman siihen soveltuvia levyjä, jos kerran lähes varmuudella eivät kestä käytössä? Jokin ratkaisu tuohon kannattaa neuvotella ja jos siihen homma sitten kaatuu, niin ei maailmasta Alfat lopu...niki kirjoitti:Kovin on asiakaslähtöinen asenne liikkeellä Eipä tuossa mitään, mitenköhän vaan aikovat selvitä kustannuksitta 6kk virhevastuuajan, mikäli ne levyt on taas heti kierossa tai muuta suurempaa vikaa ilmenee
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
No ei kai tossa nyt mitään niin eriskummallista ole? Jos se auto on tullut 305 levyillä hihnalta ulos niin tottahan ne samanlaiset eli alkuperäiset siihen tilaa jos siitä "viasta" ei ole ollut mitään virallista takaisinkutsua.
Tommonen jarrujen (levyt + satulat) upgreidaus kuitenkin maksaa muutaman euron.
Autokin on kuitenkin kuusi vuotta vanha ja tehdastakuu on mennyt 3v(?) sitten.
Tommonen jarrujen (levyt + satulat) upgreidaus kuitenkin maksaa muutaman euron.
Autokin on kuitenkin kuusi vuotta vanha ja tehdastakuu on mennyt 3v(?) sitten.
Mulla oli tota jarrujumppaa Deltan kanssa aikoinaan kun osti GTA:n uutena.niki kirjoitti:Palatakseni vielä jarruremonttiin, tiedustelin Deltalta, että kai ne nyt sitten tilasi 330 milliset levyt kilkkeineen, eikä 305 millisiä...
Tottakai Delta tilasi vaan uudet 305 milliset levyt vanhojen tilalle. 330 millisiä eivät suostu vaihtamaan, ei kuulemma ole mitään muistiota, jonka mukaan tehdas olisi päättänyt lähteä takuuseen vaihtamaan parempia jarruja ja vaihtoautopuoli oli iskenyt kapuloita rattaisiin ilmoittamalla, että yhtään enempää kustannuksia ei saa ko. autolle teettää (koska isommat levyt vaatisi myös uudet satulat).
Kovin on asiakaslähtöinen asenne liikkeellä Eipä tuossa mitään, mitenköhän vaan aikovat selvitä kustannuksitta 6kk virhevastuuajan, mikäli ne levyt on taas heti kierossa tai muuta suurempaa vikaa ilmenee
Jarrulevyjä vaihdettiin jostain syystä mulle 3:t ja lopuksi vaihdoin itse reikäset Brembot.
Autokaupan ammattilainen