nelivetoneuvoa!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

nelivetoneuvoa!!!

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Mistähän hakisi vikaa, kun hankkimassani 33 permanentissa vetää vain etupyörät. Varapyörän vieressä olevan boxin jumalaton liitin oli irti. Laitoin sen kiinni, mutta taka-akseli ei syttynyt, mutta 4wd- varoitusvalo kylläkin. :cry:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ostitko sen valkoisen Porista?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Ostitko sen valkoisen Porista?
Kyllä se Rinta-Juopon myyjän valkoinen Permanent näyttää vielä olevan myynnissä.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Meillä oli vuosi sitten sama tilanne. Kardaanin kolme ratasta kuluneet: uudet 600 euroa kpl.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

2TS kirjoitti:Meillä oli vuosi sitten sama tilanne. Kardaanin kolme ratasta kuluneet: uudet 600 euroa kpl.
:crazyeyes: saattaa pelkkä etuveto alkaa tuntua mielekkäältä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

2TS kirjoitti:Meillä oli vuosi sitten sama tilanne. Kardaanin kolme ratasta kuluneet: uudet 600 euroa kpl.
Kuulostaapa kivalta.... Mitä teitte ongelmanne kanssa? Mistä Osat ?
Käykö käytetyt osat?
Hommasin p4:n saksasta. Ei muuten ole ruostetta missään!!! Altapäin, sisustukseltaan jne. todellakin kuin uusi!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

ollikuhta kirjoitti:Hommasin p4:n saksasta.
Kerroppa sitten kun veropäätös tulee että mitä olivat mieltä!

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Rolle kirjoitti:
ollikuhta kirjoitti:Hommasin p4:n saksasta.
Kerroppa sitten kun veropäätös tulee että mitä olivat mieltä!
Joku on maksanu veroa 1344 equa -91 mallisesta tullin mukaan

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

ollikuhta kirjoitti:Joku on maksanu veroa 1344 equa -91 mallisesta tullin mukaan
Joo taitaa olla erään tutun tuo 16V S ja sehän ei ole nelivetoinen.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

ollikuhta kirjoitti:Mitä teitte ongelmanne kanssa? Mistä Osat ?
Käykö käytetyt osat?
Auto kun on erinomaisessa kunnossa (tosin nyt on päästöissä jotain, mutta tutkitaan), niin hankittiin Azzurron kautta rattaat (silloin kun Azzurro vielä toimi). Käytettyjä en uskaltanut edes harkita, jos ovat kulutustavaraa, niin olisi pian ollut sama homma edessä. Lisäksi auto on sen verran harvinainen, että erikoisosia ei juuri käytettynä löydy.

Kuva

Ongelmasi saattaa johtua myös jostakin tunnistinongelmasta, mutta tutkinnan jälkeenhän sen tietää. Viskokytkinkin saattaa olla yksi syy, joka sekin maksaa kai lähemmäksi 2000 euroa.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

toinen vaihtoehto on että viskon öljyt on vähissä/huonot. Ittelläni oli se pari vuotta sitten. Juuri tuolleen takaveto puotos pois. niitä ölyjä ei voi mitenkään tärkistaa joten se on suoraan vaihdettava mikäli vika on siinä. en muista mitä öljyjä siihen meni, mutta delta-autosta kysymällä se selviää. Muistelisin että öljyt+työ oli noin 100€, mut en ole kyllä varma. Siitä on jo liian pitkä aika harvalle päälleni ;)
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Rolle kirjoitti:
ollikuhta kirjoitti:Joku on maksanu veroa 1344 equa -91 mallisesta tullin mukaan
Joo taitaa olla erään tutun tuo 16V S ja sehän ei ole nelivetoinen.
Eikös S pitäisi olla 4-veto? :?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

GAMMA500 kirjoitti:Eikös S pitäisi olla 4-veto? :?
Hupskeikkaa, taitaa olla. Oli sellainen muistikuva että ulkomailla olisi tuo ässä ollut joku varustelumalli mutta huono se on nuorenkin muisti.

Sittenhän tuo ei ole paha vero, eikä myöskään sama auto joksi luulin.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Hmm... Mistähän alkaisin niitä 4wd:n tunnistimia etsimään/vaihtamaan?
Kannattaisikohan se "Magneti marelli"- boksi vararenkaan vieressä vaihtaa romuautosta?

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: nelivetoneuvoa!!!

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

ollikuhta kirjoitti:Mistähän hakisi vikaa, kun hankkimassani 33 permanentissa vetää vain etupyörät. Varapyörän vieressä olevan boxin jumalaton liitin oli irti. Laitoin sen kiinni, mutta taka-akseli ei syttynyt, mutta 4wd- varoitusvalo kylläkin. :cry:
Olisiko tietoa, kuka tutkisi p4:stani järkevään hintaan alueella E-häme, PK-seutu???VINKKEJÄ,PLIIS

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

kannattaa varmaan ettiä jonkin sortin nelivetoihin erikoistunut paja tai sit mennä delta-autoon. Itse kyselin Tiippanaa, mutta se ei ollut noihin nelivetoihin koskenut. Veikkaisin että osaajia on aika harvassa ko. malliin.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Kannataa testata tuo Marellin-boksi jos kerta on mahdollisuus.
Näkyykö viskon kohdalla öljyvuotoa ?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ostitko sen Düsseldorfin punaisen P4:n. Oli häipynyt Mobilesta ja mun piti käydä hakemassa se seuraavan työreissun yhteydessä (ehkä). No jos on se niin hyvä, että saatiin se sentään Suomeen :-D

Kaverin P4:ssä nelivedon tomimattomuuteen oli juuri tuo tunnistin. Paljon parjattu Tampereen Delta sai sen kuntoon eikä edes maksanut paljoa. Sen jälkeen toimi taas kuin uusi. Pitää vielä varmistaa että muistan oikein.

Epäilisin muuten, että S 16V ei tarkoita, että kyseessä on 4-veto. Vasta S 16V P4 on. Ohessa todistusaineistoa:

http://www.mobile.de/SID1bY9aKkAGAkr1RQ ... 1131328894&

Ko. autosta näkee, ettei se ole P4, sen verran matala on perä. Eikä ilmossakaan lue missään allradantrieb. Ei ole ainoa tuo tapaus, joten melko vakuuttunut olen asiasta. Aluksi minäkin katselin noita S 16V malleja kun siinä on P4:n ratti, Recarot ja P4:n turbiinialut. Perää vaan pitäis nostaa niin menisi täydestä :-D

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

S = Sport

33 16V S = etuveto
33 16V P4 S taikka 33 16V S P4 = nelari

Ässää on USA- ja Euromallina.

Ässä versiossa tuo Sportpaketti: Recarot, ratti ja alut.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HOTAKAINEN kirjoitti:S = Sport

33 16V S = etuveto
33 16V P4 S taikka 33 16V S P4 = nelari

Ässää on USA- ja Euromallina.

Ässä versiossa tuo Sportpaketti: Recarot, ratti ja alut.
No niiin 8) kröhöm.. kukas se tässä yks päivä sanoi että "mikä *itun ässä ei semmosta ole olemassakaan" :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti: No niiin 8) kröhöm.. kukas se tässä yks päivä sanoi että "mikä *itun ässä ei semmosta ole olemassakaan" :wink:
no nyt Hotakainen on selvästikkin löytänyt netistä jotain tietoa.... :)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

90 kirjoitti:
Rolle kirjoitti: No niiin 8) kröhöm.. kukas se tässä yks päivä sanoi että "mikä *itun ässä ei semmosta ole olemassakaan" :wink:
no nyt Hotakainen on selvästikkin löytänyt netistä jotain tietoa.... :)
No mieleen oli jostain jäännyt et Ässää on etu- ja nelivetosena.
Rompulta kattelin vielä että niinhän tuo on.

Tuosta sitten jemmaan ken tarvii.
PrintScrn + leikka + liima työstönä joten on kuvana.
Ei noita jaksa kirjotella millään Wöördillä.
Ken tarvii niin ottaa kuvan jemmaan.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 01600.jpeg

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

HOTAKAINEN kirjoitti:33 16V P4 S taikka 33 16V S P4 = nelari
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta omassa autossani merkkijärjestys on
33S 16V QV Permanent 4

QV-kirjainten paikalla on nelilehtiapila.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

2TS kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:33 16V P4 S taikka 33 16V S P4 = nelari
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta omassa autossani merkkijärjestys on
33S 16V QV Permanent 4

QV-kirjainten paikalla on nelilehtiapila.
Heh juu. Samahan se missä järjestyksessä nuo ovat kunhan malli tulee varmaksi :)

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Originali kirjoitti:Ostitko sen Düsseldorfin punaisen P4:n. Oli häipynyt Mobilesta ja mun piti käydä hakemassa se seuraavan työreissun yhteydessä (ehkä). No jos on se niin hyvä, että saatiin se sentään Suomeen :-D

Kaverin P4:ssä nelivedon tomimattomuuteen oli juuri tuo tunnistin. Paljon parjattu Tampereen Delta sai sen kuntoon eikä edes maksanut paljoa. Sen jälkeen toimi taas kuin uusi. Pitää vielä varmistaa että muistan oikein.

Epäilisin muuten, että S 16V ei tarkoita, että kyseessä on 4-veto. Vasta S 16V P4 on. Ohessa todistusaineistoa:

http://www.mobile.de/SID1bY9aKkAGAkr1RQ ... 1131328894&

Ko. autosta näkee, ettei se ole P4, sen verran matala on perä. Eikä ilmossakaan lue missään allradantrieb. Ei ole ainoa tuo tapaus, joten melko vakuuttunut olen asiasta. Aluksi minäkin katselin noita S 16V malleja kun siinä on P4:n ratti, Recarot ja P4:n turbiinialut. Perää vaan pitäis nostaa niin menisi täydestä :-D
No perskeles!!! Se on juurikin se kyseinen p4.

Vastaa Viestiin