Takuuta oli jäljellä ja Delta epäili katan menneen, kerkesivät sen tilatakkin (no, tämä on ihan eri juttu).
Syynä oli kuitenkin murtunut katalysaattorin kiinnitysrauta joka on siis lohkossa kiinni. Osa vaihdettiin tuolloin uuteen.
No, nyt hiljan alkoi sama sirinä. Minä Deltaan menemään hyväuskoisena jotta jos se vuoden varaosatakuu ois "häilyvällä rajalla". No eipä tietenkään!

Uusi n. 12 cm rautapätkä 95€ + työt + 2-3 viikon odotus, noutänkjuu. Paikanpäällä arkiaamuna ilma ajanvarausta odoteltuani kohta 2 tuntia päätin että saavat hitsata sen raudan ehjäksi.
Hyvähän siitä raudasta tuli, ei siinä mitään, mutta niin tuli hyvä summakin. Työtunti veloitus kun on siinä 90€, ja sehän on aina minimiveloitus vaikka vain 30 minsaa työhön menikin.
Muttajotta, onkos ollu samaa muilla?
Ei ole kovin kummoista rautaa kun nuo nyt melkein vuoden välein meni. Molemmilla kerroilla halkeamisesta päätellen selkeä laatuvika,
tai sitten rauta on oikeasti epäsopiva kun se sinne kristetään niin siinä on jo valmiiksi jännitettä päällä.
Sitten kun kata lämpenee ensin voimakkaasti ja lohko vasta perästä niin alkaa sopivissa olosuhetissa paukkua (tämä nyt maalaisjärjellä, ei juurikaan automekaniikan tuntemusta).
Mistä lie kyse?