Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Jaha - mielenkiintoista nähdä oman kärryn kulutus sen jälkeen kun saa kesärenkaat alle - nyt en ole päässyt nastarenkailla kertaakaan alle 13 l/100 km (hetkellisesti toki).Curva Grande kirjoitti: Kesärenkailla ei vain yleensä pysty ajamaan samanlaista "kooma-ajoa" kuin talvinakeilla. Kympin pintaan pääsee kesärenkailla jos kaikkensa yrittää.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 23 Helmi 2008, 19:15
- Car(s): 156 V6 FL
Ex:147 FL 2.0 ts, Giulietta 1.4MA, Brera 2.2, GT 3.2, 159 2.4Jtdm, 166 V6 FL, 156 V6 FL, 156 1.8ts - Paikkakunta: espoo
Lisätään tänne vielä omat ajot. Kulutus 11-12 l ja kilsat tulee pääkaupunkiseudulla, sekalaisessa ajossa. Nämä siis talven luvut kitkoilla. Nyt seurataan tilannetta uudestaan.
Ajotietokoneen lukemaan voi kevyesti laittaa +1 l joka kerta.
Auto oli siis 156 v6 sw 04
Ajotietokoneen lukemaan voi kevyesti laittaa +1 l joka kerta.
Auto oli siis 156 v6 sw 04
Viimeksi muokannut villeeh, 14 Heinä 2008, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Taitaa olla uudenkarhea kuskiRoach kirjoitti:Jaha - mielenkiintoista nähdä oman kärryn kulutus sen jälkeen kun saa kesärenkaat alle - nyt en ole päässyt nastarenkailla kertaakaan alle 13 l/100 km (hetkellisesti toki).Curva Grande kirjoitti: Kesärenkailla ei vain yleensä pysty ajamaan samanlaista "kooma-ajoa" kuin talvinakeilla. Kympin pintaan pääsee kesärenkailla jos kaikkensa yrittää.
Maantieajoa on varmaan 70-80%. Ei toi munkaan kone täyslämpöisenä taida käydä. Mittari nousee maximissaan siihen toiselle viivalle jonka väitetään olevan 80 astetta, vaikka se loogisesti ajateltuna ois kyllä 70.jartuo kirjoitti:Paljonko sinulla on maantieajoa? itselläni on melkein 80-90%
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Viimeisen Biscionen luettuani heräsi taas se taka-alalle väkisin työnnetty hinku 166:seen. Sparkkia en halua, diesel on hieno moottori mutta mielestäni tuollaiseen autoon kuuluu bensakuutosen pehmeä murina.
Eli: Kokemuksia 166 V6:sten kulutuksista? Lähinnä maantiekulutukset kiinnostavat, työmatkasta reilu puolet on konetietä ja lopusta suuri osa kahdeksankympin aluetta.
Onkohan 2.5 ja 3.0 manuaalien ruokahalussa mitään merkittävää eroa? Automaattikin olisi käyttöautossa kiva mutta se kulutus...
Eli: Kokemuksia 166 V6:sten kulutuksista? Lähinnä maantiekulutukset kiinnostavat, työmatkasta reilu puolet on konetietä ja lopusta suuri osa kahdeksankympin aluetta.
Onkohan 2.5 ja 3.0 manuaalien ruokahalussa mitään merkittävää eroa? Automaattikin olisi käyttöautossa kiva mutta se kulutus...
- Epäkelpokeräilijä -
Mitäs Käärme 166:sta? 166 on kertas kaikkiaan hieno lippulaiva ja Alfan (tai Busson) V6 ihan omanlaisensa moottori - jonka ensisijaisin ominaisuus ei ole pieniruokaisuus. Mutta mitä sitten? On asioita, joista haluaa maksaa - tai sitten tyydyttää se, että ajelee työmatkansa jollakin pienellä pihidieselillä ja käyttää euronsa muulla tavoin. Valintoja.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kärmeksessä oli erään alfistin tarinointia oman 166 TS:nsä hankintaprosessista ja omistusajasta. Ei ihan murheettomaksi tuo paras tarjolla ollut yksilökään osoittautunut, mutta toisaalta kirjoittajakin on kokolailla tarkka kaveri.
Lähinnä kuvitus herätti vanhan poltteen, on tuo vaan kaunis auto. Pari omaa ajokokemustakin jättivät aikanaan vahvan omistamishalun.
Tiedän ettei 166 V6:tta ole suunniteltu ensisijaisesti bensapihiksi, mutta työssäkäyvän taviksen on arvotettava asioita - tahdonko ja pystynkö maksamaan hienon auton käytöstä siitä aiheutuvat kulut. Arviointi olisi koko paljon helpompaa jos osaisin suunnilleen haarukoida mitä luokkaa ne kulut ovat.
Eihän tuo nyt alla oleva perhediiselikään ole huono auto, mutta ei se ole minun autoni. Oikeasti.
Lähinnä kuvitus herätti vanhan poltteen, on tuo vaan kaunis auto. Pari omaa ajokokemustakin jättivät aikanaan vahvan omistamishalun.
Tiedän ettei 166 V6:tta ole suunniteltu ensisijaisesti bensapihiksi, mutta työssäkäyvän taviksen on arvotettava asioita - tahdonko ja pystynkö maksamaan hienon auton käytöstä siitä aiheutuvat kulut. Arviointi olisi koko paljon helpompaa jos osaisin suunnilleen haarukoida mitä luokkaa ne kulut ovat.
Eihän tuo nyt alla oleva perhediiselikään ole huono auto, mutta ei se ole minun autoni. Oikeasti.
- Epäkelpokeräilijä -
On se omaankin silmääni erityisen elegantti, yhä, erityisesti sivuprofiililtaan. Kulutuslukemista saa kyllä ihan hyvän kuvan tehtaan spesifikaation pohjalta + yllähän asiasta on kokemuksia. Eikä ehkä kannata budjettiaan ihan tiukimman jälkeen varmaan laskea - voi joskus tulla yllättävän isoja ennakoimattomia kuluja, onhan se Alfa Romeo, nääs.
Niin, ja vakuutusmaksu on täysbonareillakin eri luokassa kuin järkiautoilla ja parin vuoden päästä tuleva käyttövero on Alfan V6:lle aika rankkaa punishmenttia. Mutta varmaan itse kultakin löytyy sitten muita aisoita, joista voi tinkiä....
Niin, ja vakuutusmaksu on täysbonareillakin eri luokassa kuin järkiautoilla ja parin vuoden päästä tuleva käyttövero on Alfan V6:lle aika rankkaa punishmenttia. Mutta varmaan itse kultakin löytyy sitten muita aisoita, joista voi tinkiä....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo kyl juu, tuossa edellähän oli tosiaan oman autosi kulutuksia. Olikos se motoori kuinka suurta kaliiberia?
Eikä ole sentään tarkoitus ihan viimeisiä siemenperunoita budjetoida autoon, opiskeluaikaisen nollabudjetin ihanuus on vielä turhan tuoreessa muistissa. Silläpä tässä yritänkin funtsata minkälaisia uhrauksia Milanon pasuunoiden pauhun eteen pitäisi tehdä.
Eikä ole sentään tarkoitus ihan viimeisiä siemenperunoita budjetoida autoon, opiskeluaikaisen nollabudjetin ihanuus on vielä turhan tuoreessa muistissa. Silläpä tässä yritänkin funtsata minkälaisia uhrauksia Milanon pasuunoiden pauhun eteen pitäisi tehdä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Maantiekulutus talvella noin 9 l/100km ja kesällä litran enemmän. Ajonopeus tällöin ylemmässä rikesakkoluokassa. Kaupungissa ja kylmällä koneella menee erittäin paljon bensaa, mutta jos ajat pääasiassa matka-ajoa ei se paljoa vaikuta. Vaikuttaa tosin EU-keskikulutukseen joka nousee tästä syystä tähtitieteelliseksi. Omalla autolla olen taittanut neljä vuotta ja 90 tkm keskikulutuksella 10,7 l/100km.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eli: Kokemuksia 166 V6:sten kulutuksista? Lähinnä maantiekulutukset kiinnostavat, työmatkasta reilu puolet on konetietä ja lopusta suuri osa kahdeksankympin aluetta.
Onkohan 2.5 ja 3.0 manuaalien ruokahalussa mitään merkittävää eroa? Automaattikin olisi käyttöautossa kiva mutta se kulutus...
Ja varoitetaan vielä että neliportainen automaatti leikkaa tehokkaasti koneen luonnetta. Jos oikeassa kädessä on liikeradat jäljellä niin sitten ehdottomasti manuaali. Automaatin vaikutusta kulutukseen ei ole kokemusta, mutta tuonikäisessä tomaatissa se tuskin kulutusta laskee. Suorituskykyä ja fiilistä kuitenkin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hienoa, kiitos!
Sitä luokkaahan ne lukemat ovat kuin aavistelinkin, omilla ajomäärillä polttoaine- ja käyttömaksusaldoon tulisi siis 1200-1800 euron pompsaus vuodessa. Onko se sitten paljon vai vähän, asiaa täytyy kunkin pohtia päissään.
Vuosimalli 2000 ja vanhemmat bensakuutoset taitavat saada osakseen hellemmän käyttömaksukohtelun kuin 2001-> autot joita verotetaan painon sijasta CO2:sten perusteella?
Sitä luokkaahan ne lukemat ovat kuin aavistelinkin, omilla ajomäärillä polttoaine- ja käyttömaksusaldoon tulisi siis 1200-1800 euron pompsaus vuodessa. Onko se sitten paljon vai vähän, asiaa täytyy kunkin pohtia päissään.
Vuosimalli 2000 ja vanhemmat bensakuutoset taitavat saada osakseen hellemmän käyttömaksukohtelun kuin 2001-> autot joita verotetaan painon sijasta CO2:sten perusteella?
- Epäkelpokeräilijä -
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Itsellä tämä pääkaupunkisuhailu pyörinyt siinä 10,5-12,0 litraa satasella, ja tosiaan samoilla linjoilla varmaan ajotyylin suhteenTwin Spark kirjoitti:ajotietokone näyttää viikosta riippuen keskikulutukseksi 11,4-12,2 L/100 km sekalaisessa kaupunki ajossa.... niin elämähän alkaa vasta 3000 rpm:n yläpuolelta...
Viime viikonloppuna tosin tuli pyörähdettyä tuolla maaseudulla eli suhattiin Huittinen - Äetsä - Vammala -akselilla urakalla plus tietysti Porintien kurmotusta sinne ja takaisin. Saldona ajokompuutterin mukaan 7,4 L/100km.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kun hain tuon oman American kuukausi sitten Frankfurtista minne se oli välitetty, niin sepä muuten meni suht 'heikolla hapella' Pykälä päällä kaasua piti aina painaa h i t a a s t i. Muuten alkoi räkiminen. 150km/h huiput tuli testattua laitteella mutta matkavauhti oli jotain 120km/h todellista nopeutta plus helvetisti ruuhkapyöritystä. Ainettahan tosiaan paloi 6,5L sadalla mikä on aika vähän.. Mutta ymmärtämätön juttu on että tulpat ovat suht normaalin värisiä, ja turbo aivan tikissä! Kulutus on aika tarkkaan mitattu kun täydensin aina tankin täyteen. Tästä itse on pakko uskoa että toisin kun väitetään reipas kiihdytys matkanopeuteen taloudellisuudesta on paskapuhetta. Mahdollisimman rauhallisesti rullaten kiihdytys on taloudellisinta. Tämäkään ei selitä tuon koneen käyttäytymistä, eli mielenkiinnolla odotetaan mikä on tilanne kun näinä päivinä laitan paikoilleen tuohon täys huolletun kannen ja tehdasuuden turbon mitkä oli alunperin menossa tuohon projektiin. Vähän ennen purkua tuo vika oli jo itsestään alkanut korjaantua eikä auto rykinyt niin pahasti. Vikahan on ilmeisesti bensalinjassa tai jossain anturissa. Ainakin osasyy tähän hämmästyttävään kulutukseen oli muuten yhden ruiskupiuhan irtihapettuminen valkoisen liitulaatikon reunasta. Nopeasti ajateltuna vaikkapa vanhoilla isoilla bensakoneilla saisi varmaankin hienon bensansäästön nyppäsemällä ruiskun tai pari irti matka-ajoon.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 21 Elo 2008, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Kovasti pelkäsin kulutuksen nousua vaihdettuani tuon 156 V6:n GTA:han. Pari tankillista tullut tässä ajeltua sillä, vaan kuinkas kävikään Eilen vedin tankin aivan tyhjäksi ja pumppasin bensaa tankkiin tasan 60 litraa, eikös 156:ssa 60 litran tankki ole ? Hiukan jo bensavalon palaessa pelotti, että se menovesi loppuisi kesken. Kilometrejä tuli tankillisella rullattua 540km. Ajotietokoneen keskikulutus mukavat 10,4 l/100km. Ei paha, vaikka rivakasti on tullut tuollakin ajettua. Todellisesta kulutuksestahan tuo ajotietokone ei tiedä kyllä mitään, uskokoon siis ken haluaa. Laskettuna kulutus oli 11,1 l. Samaa luokka heitto oli myös edeltävällä mittauksella. Vaan ei se ole siltikään mielestäni kauhean paha, kaupunki ajoa ja jokunen rivakka kiihdytys. Plus se että exä vei sellaista 11,5-12l Tiedä johtuuko pienentynyt kulutus sitten siitä, että ajotietokoneen kulutusmittaria tulee pidettyä silmällä ja sitä tulee tarkoituksen mukaisesti yritettyä pienentää ja maantiellä tulee käytettyä vakkaria.
Juu 63l se on, joskus olen tankannut vähän enemmänkin
Kahden viime tankin kulutukset 9,2 ja 8,6. Motaria ja maantieajoa pääosin, mutta varsin reippaalla kaasujalalla ja myös ohituksia tehden - ei paha. Mielestäni valmistajan ilmoittama 11,7l/100km kulutus on kyllä jotenkin yläkanttiin. Kolmen vuoden aikana olen yhdellä tankillisella tuohon yltänyt, kaikki muut tuon alle, vaikka 235/40 rengastus tuskin kulutusta vähentää vakiorengastukseen nähden. Ja nämä siis tankkauksista laskettuna, eikä mistään ajotietokoneesta katsottuna
Viimeisen 12kk keskikulutus karvan alta kympin.
Kahden viime tankin kulutukset 9,2 ja 8,6. Motaria ja maantieajoa pääosin, mutta varsin reippaalla kaasujalalla ja myös ohituksia tehden - ei paha. Mielestäni valmistajan ilmoittama 11,7l/100km kulutus on kyllä jotenkin yläkanttiin. Kolmen vuoden aikana olen yhdellä tankillisella tuohon yltänyt, kaikki muut tuon alle, vaikka 235/40 rengastus tuskin kulutusta vähentää vakiorengastukseen nähden. Ja nämä siis tankkauksista laskettuna, eikä mistään ajotietokoneesta katsottuna
Viimeisen 12kk keskikulutus karvan alta kympin.
Viimeksi muokannut Laba, 17 Kesä 2008, 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Täytyy varmaan alkaa katselemaan taas tuollaista 156 V6:sta. Tai siis...olenha mä koko ajan salaa haaveillutkin.Laba kirjoitti: Viimeisen 12kk keskikulutus karvan alta kympin.
No mutta asiaan. Viime tankillisella kulutus oli maltilliset 8,1 litraa. Enpä ole kertaakaan päässyt alemmaksi GTV:llä. Siihen sisältyi yksi reissu Lappeenrantaan. Huomaa taas miten kulutus vähenee normaaliin verrattuna kun ajaa maantieajoa. Yleensä tulee vain kaupunkiajoa ja moottoritietä 25/75 suhteessa ja silloin yleensä kulutus 8,8.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Muistaakseni tuossa kertyi mittariin kilometrejä jonkun verran enemmän kuin mitä todellinen matka oli. Kutosen mittari ja tessun perä.kumimuumi kirjoitti:3.0 seiskafemman laskettu kulutus, yhdistettyä ajoa ja useamman tankin keskiarvo 7.6 litraa. Ei pysty tajuamaan. Nyt parin päivän aikana tullut vedäteltyä isosti, kulutus jotain 14-15 litraa. Alkoi tuntumaan realistisemmalta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kuusankoski-Kotka-Kuusankoski eli noin 130 km menomatka mutkaista pikkutietä ja paluu motaria/valtatietä: keskinopeus noin 80km/h ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7.2l/100 km. Pääasiassa vakkari päällä. Ei paha. Vaikka kompuutteri kyllä on hiukan optimistinen tuon kulutuksen suhteen
Ai niin...motarilla ei saanut ajaa kuin 80km/h johtuen 52km pitkästä rekkajonosta
Ai niin...motarilla ei saanut ajaa kuin 80km/h johtuen 52km pitkästä rekkajonosta
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Jyväskylä-Pirkkala-Jyväskylä matka-ajoa normaalin reippaasti välillä kunnon ohituksia ja jonkinverran taajama pyöritystä (320km matkaa 50km taajamaa), tulos 371km ja 31,07l eli 8,37l/100km. Tankkaus ennen matkaa aivan piripintaan samoin lopuksi. Ilmastointi oli välillä päällä mutta ei kokoajan. Auto 156 2.5 -01, renkaat 205/55/16 ja muuten vakio paitsi paremmin hengittävä rosteriputkisto.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Ihan ensimmäinen tankillinen 156 2.0 TS oli 9.11l/100km. Sisälsi suurinpiirtein 50/50 matka(motari)/kaupunki. Toinen tankki 70/30 matka(pääosin 80 km/h tietä)/kaupunki 7.88l/100km.
Mitattu tankkauksista ja auton omasta matkamittarista.
Kyllä tällä siis pääsee ihan kohtuu lukemiin, vaikka kovaksi bensarosvoksi jotkut vääräuskoiset väittävät.
Kulutuskäppyrä on muuten tuossa allekirjoituksessa.
Mitattu tankkauksista ja auton omasta matkamittarista.
Kyllä tällä siis pääsee ihan kohtuu lukemiin, vaikka kovaksi bensarosvoksi jotkut vääräuskoiset väittävät.
Kulutuskäppyrä on muuten tuossa allekirjoituksessa.