33 etupyöränlaakeri
Valvoja: Moderators
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
33 etupyöränlaakeri
Kukas on viimeksi vaihtanut 33seen etupyöränlaakerin? Tuntuu olevan sen verran erikoinen osa että azzurrokin pyytää siitä 250e!! Deltan jätin normaali tyyliin huomioimatta mutta muut perus autotarvike liikkeet käyty läpi ja ei oota myydään. Motonet vielä yrittää saada sen,pari viikkoa tosin kohta mennyt. Laakerikeskus eikä Top-osakaan voinut auttaa. Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin. Kukaan tiedä mistä saisi? Huomenna kysyn vielä Insinööritoimistosta josko SKF:llä olisi kun numeronki osaan löysin. Varmaan voi kohta tilata navanki samalla,sellasta jurinaa pitää. 33 kaverit varautukaan samaan tilanteeseen jossain vaiheessa. Omassa nyt mittarissa 235tkm
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Motonetista ja AD varaosamaailmasta saa ainakin 16v malliin, nimim. viime kesänä vaihdattanut. Laakeri kiristetään aika erikoisen mallisella mutterilla paikalleen. Itse vaihdatin irralliseen napaan Deltassa hintaan 1kpl mäyräkoiria. Tosin kaveri oli silloin siellä duunissa ja teki töiden jälkeen. Laakeri maksoi muistaakseni 36e. Liekö 8v mallissa erilainen?
Tein itse - säästin
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Heikka pelasti,saan jatkaa vielä matkaa 33:n kanssa Suomen ainoilla 33:n etupyöränlaakereilla. Tosin kannattaa varmaan juhlia vasta kun ne laakerit on vaihdettu. On sellanen tunne ettei se välttämättä mene niinkuin oon ajatellut. Oleino,eikös se mutteri ole 36 kannalla ja navassa ei kauheesti ole tilaa hylsylle,näin muistelisin. Joskus vetaria irrotin ja jouduin aika paljon hioo ohkasemmaks hylsyä et sen sai mahtuun.
Itse vaihdoin pari kuukautta sitten ja ihan nätti homma, laakeri tosiaan on kiinni ulkokierteisellä mutterilla, nättein oli kun poltti mutterin poikki ja teki työkalun jolla uuden sai paikoilleen, mutteriin tulee kuitenkin lukitus, nii ei edes kauhean kireällä tarvi olla. Täältä Oulusta sai ainakin tarviketorilta laakerit ja oli ihan hyllytavaraa(kumma kyllä) Otin samantien kaksi, vaikka toisen vasta vaihdoin.
Mutteri on muistaakseni juurikin 36mm ja ei mahtunut minulla ainakaan paikalleen ennen pientä rälläkällä ohennusta. Erikoisella mutterilla tarkoitin tuota ulkokierteistä minkä jarvay kuvaili. Deltasta löytyi siihen juuri passeli erikoistyökalu jolla kaveri sitten sen laakerin kaljapalkalla vaihtoi.
Tein itse - säästin
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Harza kiitokset tarjouksesta mutta luulen että haen varaosa-autosta navan ja harjoittelen sen laakerin irroituksen ensin ja teen siihen työkalun ni osaa si paremmin vaihtaa tohon käyttikseen sen. Ja lopullinen tilannehan on se että motonet ei pysty laakeria toimittamaan,kävin tänään sitä kysymässä. Heikalla noita oli vielä muutama ja Lempäälän autotarvikkeesta olis saanu tilaamalla. Että silleen. Ens vkon jälkeen saan siirtää ton Sdi Golfin sivuun ja ottaa alfan takas ajoon. Saattaa tuntua ihan hyvin toi 27kW ero