Kuis paljon tehoja 2.0l pannusta ulos(kaasari) ?
Valvoja: Moderators
Kuis paljon tehoja 2.0l pannusta ulos(kaasari) ?
Tervehdys!
Tässä kyselen foorumilaisilta että kuinka paljon olette nähteet / kuulleet mitattuna 2l kaasari pannusta kaakkeja ?
yli 200 ei meinaa meinaa päässä paikallisella dynolla, ei sitten millään... vaikka koneita on tullu viritettyä isän kanssa jo 15v
Tässä kyselen foorumilaisilta että kuinka paljon olette nähteet / kuulleet mitattuna 2l kaasari pannusta kaakkeja ?
yli 200 ei meinaa meinaa päässä paikallisella dynolla, ei sitten millään... vaikka koneita on tullu viritettyä isän kanssa jo 15v
Alfa Romeo 75 -90/91 2.0i TS (myyty pois)
BMW 325i (e36) -94
BMW 325i (e36) -94
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
mitä nyt itse olen ymmärtänyt mitä kaveri sanoi ettei yli 200hv:n pääse ilman ahdinta/palikkaa vaihtamalla mut korjatkoon jos väärässä olen
itsellä ei sen tarkempaa tietoa asiasta mut kiinnostusta kyl löytyy

itsellä ei sen tarkempaa tietoa asiasta mut kiinnostusta kyl löytyy

Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
"Palikkaa vaihtamalla" on Audin / VW:n 20V nelisylinterisestä saatu vapaastihengittävänä yli 200 heppaa, tosin ruisku.MiNkO^^ kirjoitti:mitä nyt itse olen ymmärtänyt mitä kaveri sanoi ettei yli 200hv:n pääse ilman ahdinta/palikkaa vaihtamalla mut korjatkoon jos väärässä olen![]()
itsellä ei sen tarkempaa tietoa asiasta mut kiinnostusta kyl löytyy
EDIT: pata siis 2 litrainen 4-sylinterinen.
VMP
Koneelle on tehty melkein kaikkea mitä normi sukan kuluttaja voi...Jarno kirjoitti:Kyllähän tuohon 200 Hv:aan saa olla jo hyvin tyytyväinen, jos kyseessä on rivinelonen yhdellä tulpalla ja kahdella venttiilillä per sylinteri. (Ja vaikka olisi tuplakynttilät) Mitä koneelle on tehty ja paljonko kiertää huipputehojen kohdalla?
Kantta laskettu, kanavia suurrennetty, virinokat, vauhtipyörää kevennetty jonka jälkeen koko alakerta on tasapainoitettu yhtenä pakettina
Ja kyseessä siis on 8v, yks tulppainen alfan pannu kärjellisellä sytkällä...
Tuota sytkä puolta olen miettinyt että jos modais kärjettömäksi, niin mihin sen pitäis teoriassa auttaa ?
PS. ei voi olla tyytyväinen n.200 kaakkiin kun kisoissa jää toiseksi....selvästi tehon puutetta, kun lähtökiihytyksessä / matkalla jää
PS2. http://jokkis.kuvat.fi/kuvat2008/pellope/pellope446.jpg <- tämmöisessä kapistuksessa alfan 2l pannu ja ladan välitetty loota
Alfa Romeo 75 -90/91 2.0i TS (myyty pois)
BMW 325i (e36) -94
BMW 325i (e36) -94
Kyllä tuon koneen ongelma taitaa olla kansi. Kanavat tulevat pirun matalalta ja ovat siis paha saada virtaamaan riittävän hyvin. Sama ongelmahan vaivaa Fiatin TC:tä, mutta musta Alfan kannessa kanavat ovat vielä huonommassa asennossa. Onko kanavia nostettu miten paljon? Ja tuskin kanavaa kannattaa kauheesti isontaa, muoto kun on se tärkein. Tuossa kannessa on isot kanavat kuitenkin jo vakiona.
Mutta 124AC:n käyttäminen jokkiksessa on sellainen teko että siitä pitäisi antaa kuolemantuomio...
edit: typoja korjattu
Mutta 124AC:n käyttäminen jokkiksessa on sellainen teko että siitä pitäisi antaa kuolemantuomio...

edit: typoja korjattu
Mun mielstä riittäis käsien ja jalkojen katkominen.-HH- kirjoitti: Mutta 124AC:n käyttäminen jokkiksessa on sellainen teko että siitä pitäisi antaa kuolemantuomio...
Niin se vahvempi ja tarkempi sytkäpuoli pitäisi antaa lisää potkua varsinkin isoilla kierroksilla. Kaasarikoneessa, jossa bensaa ei aina tarjoilla kovin hienovaraisesti homman pitäisi kyllä huomata.
Kyllä siirttyy ok...parhaimpia viivalta pomppaajia on, mutta kun 2-3 vaihteella runtataan, niin eroa tulee se 1-2 auton mittaa. Samoja renkaita käytetään, joten ei siitäkään johduJarno kirjoitti:Siirtyykö kaikki teho tiehen ilman ylimääräistä sutimista? Taitaa olla halvempi tehdä kunnon taka-akseli kuin moottori.
Kiitos....pitänee alkaa tutkiin tuota sytkä puolta....aikalailla vakio kamaa käytetään atm. Ehdotuksia / vinkkejä ?-HH- kirjoitti:Mutta totta tuo sytkäpuoli - kärkisysteemin kipinäenergia ei riitä oikeen enää isoilla kierroksilla eli sen parantamisesta kannattaa aloittaa.
Alfa Romeo 75 -90/91 2.0i TS (myyty pois)
BMW 325i (e36) -94
BMW 325i (e36) -94
Onkohan tuosta kirjasta mitään hyötyä ?Teeäs kirjoitti:Kirja aiheesta.
Alfa Romeo 75 -90/91 2.0i TS (myyty pois)
BMW 325i (e36) -94
BMW 325i (e36) -94
http://www.amazon.com/Power-Romeo-Twin- ... 1903706602
Tuo kirja myös sisältää paljon hyödyllistä tietoa. Paljon kuvia miten kanavat pitäisi hioda ja niiden mittoja, nokkien kulmia ja asetuksia....jne.
Tuo kirja myös sisältää paljon hyödyllistä tietoa. Paljon kuvia miten kanavat pitäisi hioda ja niiden mittoja, nokkien kulmia ja asetuksia....jne.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
jo yli 20 vuotta sitten otettiin välikoppa BDA Escortista 250hv rallikäytössä kaasareilla... olin mukana tekemässä muutamaa yksilöä... joten nykytekniikalla esim. asentamalla ruisku pitäisi onnistua kevyesti... käyttöikä tosin voi olla aika lyhkänen. Perus periaatehan on yksinkertainen palotapahtuma nopeammaksi isommaksi, liikkuvat massat kevyemmäksi ja tasapainoon kun kierrokset kasvaa, kuivasummppu voitelu, jne... vanhaan MGB roadsteriin oli tosi vaikea saada 200Hv... se jäi 197 Hv mutta kone oli 1,8L... veti kuivalla asvaltilla kaasulla ympyrää... bensaa se söi yli 20L 100km ja rikkoi kaikki pinnavanteet...
