Jaahas...156 TS... ei pysy käynnissä, eikä oikein käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Jaahas...156 TS... ei pysy käynnissä, eikä oikein käynnisty

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Noniin..elämä oli taas liian helppoa. Ajelin paikalliseen Siwaan hakeen Meripäiväeväitä... Ostokset oli tehty, hyppäsin kabiiniin ja käänsin avainta. Ei mitään. Käänsin uudestaan eikä vieläkään.. vaikutti kuin akku olisi sökö, mutta ihan vihreää näytti "silmä" akussa. Parikymmentä kertaa rumpparin avainta lukkoon ja sitten pärähti käyntiin, mutta tyhjäkäynti oli kadonnut, eli auto meinasi sammua koko ajan. Pääsin kuitenkin kytkimen kustannuksella kotipihaan. Mikä avuksi? :crazyeyes:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kun käynnistelit niin starttasiko auto ollenkaan? Tai himmenikö valot jne.

Jos ei startannut eikä sisävalot ym. himmenneet ollenkaan viittaisi tuo virtalukon pohjaan. Jos taas auto starttaili normaalisti, voisi syynä olla vaikkapa tyhjäkäyntisäädin (vai säädetäänkö tuossa vehkeessä tyhjäkäynti sähköisellä kaasuläpällä?)

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Valot ei himmenny, kuulu vaan naksaus ihan ku akku olis loppu. Veikkasin itekii virtalukonpohjaa. Mistähän semmosen sais järkevällä hinnalla. Katoin että Motonetissä oli, mutta siin ei sitten ollu sitä käynnistyksenestoa, mitenhän mahtaa sopia tohon.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo voisi johtua rikkinäisestä akusta tai huonosta päävirtakaapelin kontaktipinnasta, eli akun navat tai startin kaapeli.

Niin tai sitten itse startti, minulta löytyy muuten yksi 156:sen startti

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Akku on ostettu alkuvuodesta ja siinä on onneks vuoden takuu. En usko että olis akku kun lähti kuitenkin hyvin käyntiin usean yrityksen jälkeen. Eniten askarruttaa se, että miks auto ei pysy käynnissä. Mulla oli tota käynnistysongelmaa kerran aikasemminkin, mut ei viel aikasemmin oo ollu tota tyhjäkäynnin katoamista. Auto toimi loistavasti ennen sammuttamista sinne kaupan pihaan.

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Motonetissä olis 155 virtalukon pohja myynnissä. Onko kellään kokemuksia, että käykö kyseinen osa myös 156:een?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Se vihreä valo akussa ei muuten tarkoita, että akku olisi kunnossa.
Minulla oli taannoin vastaavia oireita ja akku siitä oli mennyt paskaksi. Kannattaa ainakin käyttää akkufirmassa jos kerran takuutakin on jäljellä.

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Hmm.. auto korjaantui itsestään.. pelaa jälleen ku junan vessa! 8)

Vastaa Viestiin