Perkele nyt sitten tais mennä vielä kytkinkin alfasta kaiken muun kivan ohella...
Kytkin ei irrota kunnolla ollenkaan vaan luistaa reilusti. Poljin on todella löysä. Myös lievää tärinää polkimessa on havaittavissa. Nesteitä oikea määrä. Taitaa mennä koko kytkin uusiksi? Ongelma ilmaantui aivan yhtäkkiä motaria ajellessa.
Hyviä edullisia paikkoja vaihtaa kytkin pk-seudulla?
^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...
Kai se voi koska vaan kajahtaa. Omasta oli ostohetkellä juuri laitettu kytkin uusiksi, kilometrejä tuolloin 66 tkm. Miksi se oli levinnyt, sitä en tiedä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Black Label kirjoitti:^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...
Ei se aina totaalisesti "kajahda", omassani oli 123tkm mittarissa ja toimi sinänsä ok, mutta oli niin jäykkä ettei ollut kiva ajaa. Oma lukunsa on sitten nuo työsylinteri/pääsylinteri -ongelmat ja nestevuodot (poljin jää pohjaan/ ei palaudu tai kytkin ei irrota). Niiden kanssa homma on vähän helpompaa kun ei tarvii "kuin" vaihtaa sylinteriä ja ilmata.
Mulla oli kytkin todella jäykkä ja naksahteli silloin tällöin. Vaihdettiin koko roska n.98tkm. Kai sillä olis vielä mennyt jonkin aikaa mutta ei se kunnossa enää ollut.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Black Label kirjoitti:^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...
Vaihto oli n.101tkm paikkeilla ja oli kuulemma jo ihan finaalissa.Vähän on ilmeisesti heittoa tuossa kestossa riippuen autosta ja kuskista...
Taitaa mennä omassa myös vaihtoon piakkoin. Tuli käry sisään kun otin "hieman" rivakamman lähdön tuossa yksi päivä, eli taitaa jo luistaa tiukan paikan tullen.
Mulle vaihdettiin 140 000 tuhannen paikkeilla.. en tiedä liittyikö tämä ongelmaan, mutta kun auto ei ollut käynnissä ja painoi kytkintä, niin ylöspäästämis vaiheessa kuului itsellä semmonen metallinenkilahdus ulospäin. Auto käynnissä kun painoi vähän kytkintä, alkoi kuulua semmosta tikitystä.. Ongelmana oli myös tärinä välillä vaihdetta vaihtaessa..
Noniin, nyt alkoi mullakin vihdoin kytkin ravistamaan. Onhan tuolla tosin ajettukin jo 206tkm, eli taitaa päästä aika kärkipäähän 156 V6 kytkimen kesto rankingissa. Onneksi osasin aavistaa tämän jo kuukausi sitten, ja tilasin uudet osat jo valmiiksi sieltä mistä halvimmalla sai Paljonkohan tuolla vielä pääsee ennen kuin hajoaa totaalisesti? Nyt siis tuntuu selvä ravistus kytkinpolkimen liikkeen alussa, mutta kytkin kuitenkin toimii vielä.
Toivottavasti et ihan paskinta mahdollista hommannut. Mä nimittäin kokeilin onneani ebaysta ostetun 164 TS:n kytkimen kanssa, ja kävi niin että kun ennen ei ravistanut, niin vaihdon jälkeen vähän alkoi ravistamaan.. Ei oikein jaksaisi pikku ravistelun vuoksi irroitella uudelleen.
Mulla kyllä täristi hieman yli 10tkm, riippuu toki miten herkkä jalka on. Keväällä 227tkm ajettuna vaihdettiin. Meni sitten kerrasta sellaiseksi, ettei juuri huoltoa pidemmäksi tehnyt mieli ajella.
Muuten, kun kytkimen vaihtaa, niin tuleeko laatikosta öljyt pihalle? Nokian Autotalon kaveri sanoi että tulee, mutta rupesin miettimään että tuossahan on kuitenkin kuiva kytkin, eli öljyt lilluu eri paikassa kun kytkin, eikös? Sanokaas nyt asiantuntijat kuis se o?
Eiköhän öljyt tule pihalle repsikan puolen vetoakselin reiästä kun sen nyppää pois. Eli siis käytännössä tietysti kannattaa laskea öljyt ensin pihalle..
Ainakin 164:n laatikoissa oli laipalliset vetoakselit jotka pystyi "katkaisemaan" ilman että sai kurat kengille. 156:ssako ei ole? Ei ole enää tuoreessa muistissa miltä oma näytti altapäin, ja olihan siinä eri askikin kuin kuusimukisissa.
Oma kokemuskin lähinnä 164 V6 vaihdelaatikon irrotuksesta. Ja näyttäisi olevan samalla periaatteella 156 V6 ainakin. Eli laipat on, mutta oikealla puolella laippa on "apuakselin" päässä, joka täytyy käytännössä nypätä laatikosta irti.
Laatikon irrotus on kohtuu iso homma. Kannattaa tehdä kerralla kunnolla, eikä niinkuin minä että vasta toisella kerralla. Olipahan ainakin irrotus tuoreessa muistissa..