Kytkin levisi 156 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Void
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 12:46
Paikkakunta: Hki

Kytkin levisi 156 V6

Viesti Kirjoittaja Void »

Perkele nyt sitten tais mennä vielä kytkinkin alfasta kaiken muun kivan ohella...


Kytkin ei irrota kunnolla ollenkaan vaan luistaa reilusti. Poljin on todella löysä. Myös lievää tärinää polkimessa on havaittavissa. Nesteitä oikea määrä. Taitaa mennä koko kytkin uusiksi? Ongelma ilmaantui aivan yhtäkkiä motaria ajellessa.

Hyviä edullisia paikkoja vaihtaa kytkin pk-seudulla?

mpalmu
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Loka 2003, 20:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mpalmu »

Laaksten Oy Lönkalla

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Omani kytkin laitettiin Carpojilla järvenpäässä.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Paljonko kilometrejä mittarissa?

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Kai se voi koska vaan kajahtaa. Omasta oli ostohetkellä juuri laitettu kytkin uusiksi, kilometrejä tuolloin 66 tkm. Miksi se oli levinnyt, sitä en tiedä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^249 tkm ja edelleen alkuperäinen kytkin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Void
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 12:46
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Void »

Mittarissa 130tkm.

Huolto tilattu ensi viikolle carpojilta :)

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Black Label kirjoitti:^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...
Ei se aina totaalisesti "kajahda", omassani oli 123tkm mittarissa ja toimi sinänsä ok, mutta oli niin jäykkä ettei ollut kiva ajaa. Oma lukunsa on sitten nuo työsylinteri/pääsylinteri -ongelmat ja nestevuodot (poljin jää pohjaan/ ei palaudu tai kytkin ei irrota). Niiden kanssa homma on vähän helpompaa kun ei tarvii "kuin" vaihtaa sylinteriä ja ilmata.

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

125tkm oli mittarissa kun tossa pari kk siten levis...

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Mulla oli kytkin todella jäykkä ja naksahteli silloin tällöin. Vaihdettiin koko roska n.98tkm. Kai sillä olis vielä mennyt jonkin aikaa mutta ei se kunnossa enää ollut.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Black Label kirjoitti:^ Erinomainen kysymys. Olisi mielenkiintoista tietää muidenkin V6-kuskien tilanne kytkimen suhteen. Milloin viimeistään kajahtaa?
Omassa 210tkm mittarissa ja ensimmäisellä kytkimellä edelleen mennään...
Vaihto oli n.101tkm paikkeilla ja oli kuulemma jo ihan finaalissa.Vähän on ilmeisesti heittoa tuossa kestossa riippuen autosta ja kuskista...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Taitaa mennä omassa myös vaihtoon piakkoin. Tuli käry sisään kun otin "hieman" rivakamman lähdön tuossa yksi päivä, eli taitaa jo luistaa tiukan paikan tullen.

km 132tkm.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onkohan 2,5:kaan ja 3,2:sen kytkimessä kestävyys eroja, eli onkohan sama kytkin?

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Mulle vaihdettiin 140 000 tuhannen paikkeilla.. en tiedä liittyikö tämä ongelmaan, mutta kun auto ei ollut käynnissä ja painoi kytkintä, niin ylöspäästämis vaiheessa kuului itsellä semmonen metallinenkilahdus ulospäin. Auto käynnissä kun painoi vähän kytkintä, alkoi kuulua semmosta tikitystä.. Ongelmana oli myös tärinä välillä vaihdetta vaihtaessa..

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Noniin, nyt alkoi mullakin vihdoin kytkin ravistamaan. Onhan tuolla tosin ajettukin jo 206tkm, eli taitaa päästä aika kärkipäähän 156 V6 kytkimen kesto rankingissa. Onneksi osasin aavistaa tämän jo kuukausi sitten, ja tilasin uudet osat jo valmiiksi sieltä mistä halvimmalla sai :wink: Paljonkohan tuolla vielä pääsee ennen kuin hajoaa totaalisesti? Nyt siis tuntuu selvä ravistus kytkinpolkimen liikkeen alussa, mutta kytkin kuitenkin toimii vielä.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Toivottavasti et ihan paskinta mahdollista hommannut. Mä nimittäin kokeilin onneani ebaysta ostetun 164 TS:n kytkimen kanssa, ja kävi niin että kun ennen ei ravistanut, niin vaihdon jälkeen vähän alkoi ravistamaan.. Ei oikein jaksaisi pikku ravistelun vuoksi irroitella uudelleen.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla kyllä täristi hieman yli 10tkm, riippuu toki miten herkkä jalka on. Keväällä 227tkm ajettuna vaihdettiin. Meni sitten kerrasta sellaiseksi, ettei juuri huoltoa pidemmäksi tehnyt mieli ajella.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

^^Kytkin on ricambi originali eli Valeon tekele.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Sitten ei hätää.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Muuten, kun kytkimen vaihtaa, niin tuleeko laatikosta öljyt pihalle? Nokian Autotalon kaveri sanoi että tulee, mutta rupesin miettimään että tuossahan on kuitenkin kuiva kytkin, eli öljyt lilluu eri paikassa kun kytkin, eikös? Sanokaas nyt asiantuntijat kuis se o?

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Eiköhän öljyt tule pihalle repsikan puolen vetoakselin reiästä kun sen nyppää pois. Eli siis käytännössä tietysti kannattaa laskea öljyt ensin pihalle..

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

No niinpä tietty. Jees, no pitääpä varata Redlineä sitten valmiiksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin 164:n laatikoissa oli laipalliset vetoakselit jotka pystyi "katkaisemaan" ilman että sai kurat kengille. 156:ssako ei ole? Ei ole enää tuoreessa muistissa miltä oma näytti altapäin, ja olihan siinä eri askikin kuin kuusimukisissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kuvissa kyllä laippaliitokset (ei näkö havaintoja, 1.8 ainakin).

Itsellä kans kytkin vaihto edesssä, ennemmin tai vielä ennemmin :crazyeyes:

Joku varmasti vaihtanut, vetarit laatikosta irti ja laatikko irtii, onko kova homma?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Oma kokemuskin lähinnä 164 V6 vaihdelaatikon irrotuksesta. Ja näyttäisi olevan samalla periaatteella 156 V6 ainakin. Eli laipat on, mutta oikealla puolella laippa on "apuakselin" päässä, joka täytyy käytännössä nypätä laatikosta irti.
Laatikon irrotus on kohtuu iso homma. Kannattaa tehdä kerralla kunnolla, eikä niinkuin minä että vasta toisella kerralla. Olipahan ainakin irrotus tuoreessa muistissa..

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Eipä tuo laatikko oili paljoa maksa,
muihin kuluihin lisättynä.
Vaihtaisin kyllä muutenkin samalla.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

SiK kirjoitti:Eli laipat on, mutta oikealla puolella laippa on "apuakselin" päässä, joka täytyy käytännössä nypätä laatikosta irti.
Juuri näin, teoriassa tuon apuakselin voisi jättää paikoilleen, mutta käytännössä tuo on miltei mahdotonta.

Nimim. Juuri kytkimen vaihtanut :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Vastaa Viestiin