156:sen Valoshow.......

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

156:sen Valoshow.......

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

pimeni takavalo. Vilkku toimii mutta ei takavalo. Polttimo oli ehjä, mutta vaihdoin silti uuden, ei auttanut. Sulakkeetkin oli ehjät. Mistä vikaa hakemaan?
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 09 Syys 2008, 21:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Johto poikki / huono liitos liittimessä...
Näin oli mullakin pakkivalojen kanssa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Muutama, mitä itselle nyt tulee mieleen:
- Lampun kanta hapettunut?
- Joku liittimistä irti/johto poikki?
- Maapiuhoissa voisi tietty olla vikaa.

Eiköhän tuo selkene, jos tutkailee tuon valon johdotuksia ja nyppii hiukan piuhoja, jos joku on irti tai katselee noita polttimon kontaktipintoja. Eiköhän vikä sieltä jostain löydy. Oliko vanhan polttimon kanta hapettunut?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Hepa kirjoitti:Muutama, mitä itselle nyt tulee mieleen:
- Lampun kanta hapettunut?
- Joku liittimistä irti/johto poikki?
- Maapiuhoissa voisi tietty olla vikaa.

Eiköhän tuo selkene, jos tutkailee tuon valon johdotuksia ja nyppii hiukan piuhoja, jos joku on irti tai katselee noita polttimon kontaktipintoja. Eiköhän vikä sieltä jostain löydy. Oliko vanhan polttimon kanta hapettunut?
Ei ollut hapettunut kanta eikä se pohja johon lampun kanta tulee. raaputtelin varmuudeksi meisselillä sitä mutta ei alkanut pelaamaan. Johtohan menee verhoilujen takaa jonnekkin eli tarviiko verhoilua paljonkin purkaa? Virtakynällä katsoin niin virta ei tule edes lampun kiinnikkeelle asti. Perkeles :evil:

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Tänään aloin tutkailemaan kyseistä vikaa taas vaihteeksi ja huomasin, että kumpikaan rekisterikilven valo ei myöskään pala :evil: ! Purin Kontista sisustaa ja johtonippu tulee jostakin takapenkin välistä. Silmä määräisesti kaikki oli ehjän näköistä, ruikin crc:tä sinne tänne, mutta virta ei vaan kulje repsikan puolen taka- eikä kilven valoille. käsittääkseni kuskinpuolen takavalolle tulee sähköt samasta nipusta ja se kyllä toimii.

Mitäköhän sitten kokeilis? Mukavaa ajella poliisi magneetilla :twisted:

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

kuskin puolen etuparkki on myös palanut. Kuulin kylillä villiä huhua että takalamppujen virrat (joissakin autoissa) kiertäisi muka parkkien kautta :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: .

Voiko olla mitenkään mahdollista? Kyseinen kertoja on ammatiltaan automekaanikko joten sillä en kehdannut nauraa päin naamaa ja onpa hän muinoin omistanut myös 156 JTS:n :-D

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

:lol: Ei mulla ainakaan takavalot mennyt pimeeksi kun edestä paloi parkkipolttimo.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Tänään taas ropelsin ja tässä tämän hetkinen tulos. Oikea takavalo + jarruvalo, vasen taka sumari, vasen parkki, vasen pitkä ja kilvenvalot pimeenä. Kaikissa on tällä hetkellä ehjät polttimot ja mihinkään näistä ei virta kulje. Kaikki sulakkeet ovat ehjät ja virta kulkee sulakkeille asti.

Voisin näin lievästi ilmaista että VITUTTAA kun ei tiedä eneen mistä vikaa etsiä :evil:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

RockinTetsi kirjoitti:Kaikki sulakkeet ovat ehjät ja virta kulkee sulakkeille asti.
Jos tarkistelisi vielä sulakkeiden kontaktit ettei siellä ole hapettumaa? Ja tietysti kaikki mahdolliset maadoituspisteet.
Joona Karimaa
____________

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Midi kirjoitti:
RockinTetsi kirjoitti:Kaikki sulakkeet ovat ehjät ja virta kulkee sulakkeille asti.
Jos tarkistelisi vielä sulakkeiden kontaktit ettei siellä ole hapettumaa? Ja tietysti kaikki mahdolliset maadoituspisteet.
Missäköhän näitä maadoitus pisteitä sijaitsee vai ovatko ihan missä sattuu ja sisustan sisässä?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Midi kirjoitti:
RockinTetsi kirjoitti:Kaikki sulakkeet ovat ehjät ja virta kulkee sulakkeille asti.
Jos tarkistelisi vielä sulakkeiden kontaktit ettei siellä ole hapettumaa
Ja VAIKKA sulake olisi ehjä niin ei siltikään välttämättä kuljeta sähköä kunnolla . Vaihda se uuteen vaikka olisikin ehjä

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

willez kirjoitti:
Midi kirjoitti:
RockinTetsi kirjoitti:Kaikki sulakkeet ovat ehjät ja virta kulkee sulakkeille asti.
Jos tarkistelisi vielä sulakkeiden kontaktit ettei siellä ole hapettumaa
Ja VAIKKA sulake olisi ehjä niin ei siltikään välttämättä kuljeta sähköä kunnolla . Vaihda se uuteen vaikka olisikin ehjä
Joo no tuskinpa nuo kaikki 7 polttimoa ovat yhden sulakkeen takana??? Ja kun ovat vielä ihan ristiin rastiin ympäri autoa eikä pelkästään edestä/ takaa... Joku siellä ei ilmeisesti saa maita ja siksi sekoilee mutta kun tietäisi vain että missä

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

tarvii varmaan kohta hakee muovikassillinen crc:tä ja suorittaa sillä konehuoneen pesu :wink:

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Onko sulla käyttöohjekirjaa?kävin omastani kattomassa noita sulakepaikkoja,näyttäis pääjoukko noista kuvailemistasi pimeistä valoista olevan sulakkeet Nro:6ja7 keskimmäinen rivi, vasemmalta 1ja2
Kato vielä varmuudeksi pääsulakkeet,jotka sijaitsee konehuoneessa
mun alfassa(2,0ts)nuo sijaitsee akun päällä olevassa,pienemmäsä boxissa
vaikka mulle tulee kylläkin mieleen ett jos pääsulake kärvähtänyt,niin olis vielä enemmän valoja pimeenä,sit siinä varsinaisen sulakerasian yläpuolella on kans joitakin sulakkeita,pienemmässä rasiassa,muistaakseni joitain lisävarusteita varten,mut kysy vaan lisää jos siltä tuntuu,tai jos ,mut kannattaa kokeilla kaikenlaisia,ennen kuin kiikuttaa delttaan,tai johonkin pajalle.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Tarkasta kuitenkin vielä se takaluukun ja korin välinen johto sieltä kumisukan alta... Liitin irti ja johtoa selvästi korista pihalle, sitten sukka pois...

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Sulaketaulun takaa kannattaa katsoa että liittimet on kunnolla kiinni.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

NikEe1927 kirjoitti:Onko sulla käyttöohjekirjaa?kävin omastani kattomassa noita sulakepaikkoja,näyttäis pääjoukko noista kuvailemistasi pimeistä valoista olevan sulakkeet Nro:6ja7 keskimmäinen rivi, vasemmalta 1ja2
Kato vielä varmuudeksi pääsulakkeet,jotka sijaitsee konehuoneessa
mun alfassa(2,0ts)nuo sijaitsee akun päällä olevassa,pienemmäsä boxissa
vaikka mulle tulee kylläkin mieleen ett jos pääsulake kärvähtänyt,niin olis vielä enemmän valoja pimeenä,sit siinä varsinaisen sulakerasian yläpuolella on kans joitakin sulakkeita,pienemmässä rasiassa,muistaakseni joitain lisävarusteita varten,mut kysy vaan lisää jos siltä tuntuu,tai jos ,mut kannattaa kokeilla kaikenlaisia,ennen kuin kiikuttaa delttaan,tai johonkin pajalle.
Juu ohje kirja löytyy sitä olen kanssa lueskellut tuleksetta. Pää sulakkeet ovat ehjät ja rele boxissakin kaikki toimii. Mystistä....

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Tekijä kirjoitti:Tarkasta kuitenkin vielä se takaluukun ja korin välinen johto sieltä kumisukan alta... Liitin irti ja johtoa selvästi korista pihalle, sitten sukka pois...
Takaluukusta lähtee noin kahden sormen paksuinen johtonippu penkinvälistä jonnekkin. Johtonippu on kääritty erkkanauhaan eikä tule vetämällä minnekkään :(

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

legza kirjoitti:Sulaketaulun takaa kannattaa katsoa että liittimet on kunnolla kiinni.
Käsikopelolla kokeiltuna kaikki johdot tuntuisivan olevan kiinni. Kuinkahan tuon saisi irti, jotta sitä pääsisi tutkailemaan paremmin?

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Muistaakseni taitaa olla kahdella pultilla kiinni. Sulakerasian läheisuudessä on myös joitain liittimiä taakse menevään johtosarjaan. Ne kannattaa myös katsoa.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

kosmik kirjoitti:Muistaakseni taitaa olla kahdella pultilla kiinni. Sulakerasian läheisuudessä on myös joitain liittimiä taakse menevään johtosarjaan. Ne kannattaa myös katsoa.
ok... tarviipas tarkistaa nämä seuraavaksi....

Robospock
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 20:45

Viesti Kirjoittaja Robospock »

Löytyikö vika taannoin? Itselläni on täysin samanlainen ongelma tällä hetkellä.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Itse itseäni lainaten:
Tekijä kirjoitti:Tarkasta kuitenkin vielä se takaluukun ja korin välinen johto sieltä kumisukan alta... Liitin irti ja johtoa selvästi korista pihalle, sitten sukka pois...
Kuvassa ympyröity johto!
Liitteet
AR156 takaluukku.jpg
(51.01 KiB) Tiedosto ladattu 4398 kertaa

Qtio
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 23:14
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Qtio »

Kannattaa koittaa, jos mahdollista, niin toisella kiekkamittarilla :-D itse tappelin melkein puoli vuotta valojen kanssa kun ei meinannut vikaa löytyä ennen kuin sain selville että valojen ohjausyksikkö on rikki ja se sijaitsee kiekkamittarissa :)

Itsellä oli vastaavia vikoja meinaan kun oli kyseinen yksikkö rikki. Elisiis valoja pimeni sieltä sun täältä ja lisäksi sumuvalot temppuili

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei kai siellä kierroslukumittarissa mitään ohjausyksikköä ole vaan se palaneen polttimon varoitusvalosysteemi.

Qtio
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 23:14
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Qtio »

^ no en varmaksi mene sanomaan mutta näin selittivät Delta-autossa :-D kuitenkin mittarin vaihdolla alkoi kaikki sähköt pelaamaan täydellisesti.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pistä kaikki valot päälle, ja liikuttele tota Tekijän kuvan johtosarjaa, todella yleinen melkeinpä missä tahansa autossa, että tuolta rupeaa johdot ajan myötä katkeilemaan, jos rupeaa välkkymään kun sarjaa liikuttaa, niin siellä on hiertymiä...

Ja jos on 1 hiertyma tai poikkinainen johto, on varmasti puolen tusinaa muitakin! :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

Sarjassamme omituiset sähköviat (156 '98):

1. Huomasin, että ajovalot eivät toimineet. Lyhyet eikä pitkät. Parkit ja sumuvalot toimivat.
2. Katsoin sulakkeet. Kaikki ok, paitsi penkinlämmittimen sulake. Vaihdoin, ei auttanut valoihin.
3. Löysin kosketushäiriön ratin takaa muovikuoren alta olevasta liittimestä. En päässyt vielä kunnolla käsiksi, mutta tönimällä ajovalot saa toimimaan.
4. Ajovalot on tietysti kiva olla, mutta nyt
- pitkien valojen merkkivalo ei toimi joka kerta,
- toinen lyhyen ajovalon polttimo on kaput, mutta valojen merkkivalo ilmoittaa rikkinäisestä polttimosta vain välillä,
- airbagin merkkivalo palaa, ja
- etusumuvalot menevät välillä itsekseen päälle. Vaikkei olisi sumua, joten mistään uudesta älykkäästä toiminnosta ei ole kyse.
4. Nyt autossa haisee palanut elektroniikka. Pitäisiköhän huolestua?
5. Löysin konehuoneesta moottorikannen päältä hiiren jätöksiä. Pitäisköhän huolestua enemmän?

Kenelläkään samoja ongelmia ja mistä ratkaisu? Oliskohan vika tuossa kierroslukumittarin varoitusvalosysteemissä, koska täälläkin sumuvalot toimivat itsekseen.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

5. Löysin konehuoneesta moottorikannen päältä hiiren jätöksiä. Pitäisköhän huolestua enemmän?

Minullakin oli pari vuotta sitten moottoritilassa runsaasti ruusunmarjojen siemeniä ja muuta silppua. Varsinkin akun päällä oli joku käynyt eväitään syömässä. Joskus kun moottori lämpesi tulvahti sieraimiin popkornimainen tuoksu. Syyksi paljastui peltohiiret. Parkkipaikan edessä kasvoi ruusupensaita. Auto tuli ajettua nokka kiinni pensaaseen. Asian vaarallisuus tuli esiin vasta kun naapurin mondeosta oli syöty johtojen eristettä. Alfan johtojen niputuksessa käytetty italialainen kangasteippi ei vissiin kelvannut.
Leikattiin pensaat ja kun moottorikin kävi läpi purku-kasaus operatiion, jossa siemenetkin varisivat pois, niin uusia jälkiä ruokavieraista ei ole näkynyt. :lol:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

willez kirjoitti:
Ja VAIKKA sulake olisi ehjä niin ei siltikään välttämättä kuljeta sähköä kunnolla .
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? :crazyeyes:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Ei se sillon ole ehjä. :wink: Joskus käy niin, että sulake näyttää ehjältä, mutta virta ei kulje. Vahvistimen lasisulakkeelle kävi noin. sulake päällisin puolin ehjän näkönen. Oisko sieltä sulanut juotokset.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jalamari kirjoitti:^Ei se sillon ole ehjä. :wink: Joskus käy niin, että sulake näyttää ehjältä, mutta virta ei kulje. Vahvistimen lasisulakkeelle kävi noin. sulake päällisin puolin ehjän näkönen. Oisko sieltä sulanut juotokset.
Joo no sellainen vahvarin lasisulake on ollut katkipoikki minullakin joskus. Ihan uusi sulake. Ilmeisesti toisesta päästä juotos epäonnistunut.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Joskus wanhaan hyvään aikaan on saattanut käydä myös niin, että sulakkeen kontaktit hapettuivat, eikä virta kulkenut.
VMP

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

il cattivo kirjoitti:Sarjassamme omituiset sähköviat (156 '98):

...

4. Nyt autossa haisee palanut elektroniikka. Pitäisiköhän huolestua?
5. Löysin konehuoneesta moottorikannen päältä hiiren jätöksiä. Pitäisköhän huolestua enemmän?
Sarjassamme, tulipahan koettua:

Ei haissut palanut elektroniikka, vaan kuollut hiiri tuuletuskanavassa. Pitäisiköhän tarkistuttaa hajuaisti... mutta pääasia, että löysin hajunlähteen ja pääsen hajusta eroon.

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Laitetaanpas tähän samaan ketjuun: Vilkku ei pelaa vasemmalle kun jarrua painaa. Korjautuu ottamalla vilkun vieressä sijaitsevan valon poijjes. Maadoitusvikako tässäkin vai mistähän mahtaa johtua?
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Tätäkin voisi sanoa hallituksi valo showksi:

Video kertokoot enemmän kuin 10 sanaa!

http://www.youtube.com/watch?v=14A5FhzRWNs

Eli vika alkoi tänä aamuna kun kaunis apukuskini koitti avata samaan aikaan sähköikkunaa kun olin starttaamassa.

Keskuslukitus ei toimi ja samoin etusähköikkunat mutta takana toimii mainiosti :crazyeyes:

sulake keskeltä alhaalta OK, joka pitäisi olla tuon sulake! Rele naksuu myös etulokeron takana.. :roll:

Yhen vian kun saa korjattua niin toinen tulee jo alle viikossa :(

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Oven johtosarja kärsinnyt siitä ovesta missä ikkuna ei pelaa. Kurkistus johtosarjan sukan alle, niin rupeaa homma valoittumaan, etsi tarkkaan katkenneita johtoja
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

DaViega kirjoitti:Oven johtosarja kärsinnyt siitä ovesta missä ikkuna ei pelaa. Kurkistus johtosarjan sukan alle, niin rupeaa homma valoittumaan, etsi tarkkaan katkenneita johtoja
Tarkistin ainakin sen paneelit mistä hallinoidaan ikkunoita. Sukkaa en muistanut tällä kertaa tarkistaa. Lisäisin vielä tuohon että k-lukitus toimii kun autokäynnissä ja painaa ovinappia niin silloin kaikki ovet sulkeutuvat ja toisin päin. molemmat etuikkunat siis lakkasivat toimimasta.

täytyypi paneutua 8)

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re:

Viesti Kirjoittaja quppe »

quppe kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Oven johtosarja kärsinnyt siitä ovesta missä ikkuna ei pelaa. Kurkistus johtosarjan sukan alle, niin rupeaa homma valoittumaan, etsi tarkkaan katkenneita johtoja
Tarkistin ainakin sen paneelit mistä hallinoidaan ikkunoita. Sukkaa en muistanut tällä kertaa tarkistaa. Lisäisin vielä tuohon että k-lukitus toimii kun autokäynnissä ja painaa ovinappia niin silloin kaikki ovet sulkeutuvat ja toisin päin. molemmat etuikkunat siis lakkasivat toimimasta.

täytyypi paneutua 8)
Enpäs ole vielä paneutunut kunnolla, mutta huomasin että kun sumuvalot on päällä, niin ovi-ilmoitin palaa himmeänä.. kun painoin ikkunan nappia niin himmeä valosammui (niinkuin yleensä), mutta samalla myös sumuvalot.. :lol: Muutama tälläinen toisto pikaisesti ja jätin homman siihen kun sumuvalo ei enää mennyt päälle.. :crazyeyes: Olisiko vika tosiaan irronneista johdoista vai jotain vielä suurempaa..??

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156:sen Valoshow.......

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En osaa yhdistää noita sumuvaloja tuohon ongelmaan sitten mitenkään, ei pitäisi olla minkäänlaista yhteyttä.

Mites akku?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: 156:sen Valoshow.......

Viesti Kirjoittaja quppe »

DaViega kirjoitti:En osaa yhdistää noita sumuvaloja tuohon ongelmaan sitten mitenkään, ei pitäisi olla minkäänlaista yhteyttä.

Mites akku?
Akku on hyvä ja en uskoisi sen tuovan tuollaista ongelmaa..

Yhteenveto:

- keskuslukitus toimii vain nuppia alas painamalla
- Etuikkunat ei toimi, takana toimii ja painamalla ikkunansäätö nappia, niin kojelautaan tulee ilmoitus aukinaisesta takaluukusta ja lähtee myös toisen kerran painamalla pois
- Sumuvalo sytyttää himmeästi ovi-ilmoittimen jolloin myös takaluukku palaa myös, mutta ikkuna nappia painamalla valo sammuu ja samalla myös sumuvalot. :silly:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156:sen Valoshow.......

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täällä on vähän samankaltaista, mutta lievempää ongelmaa. Koskee lähinnä keskikonsolin lämmönsäätösysteemeitä (lasinlämmitin ja nuo). Eivät mene päälle/sammu, jos ajovalot päällä. Ajovalot jos sammuttaa, takalasin/peilien lämmitin käynnistyy. SAma koskee sisäilman kiertoa. Eilen totesin, että sopivasti kopauttamalla puhaltimen tehonapukkaa, välähtää kojetaulussa valoja! Myös yksi pimeänä ollut taustavalo... Ilmeisesti siis kontaktihäiriötä siellä, vähän enemmänkin itsellä. Jos et ole kokeillut niin kokeile noita; eli ajovalot pois/parkit päällä tai vastaavaa, katso vaikuttaako.

Meillä myös tuo homma on sinänsä jännä, että takalasin lämmitin naksahtaa päälle aivan normaalisti napista (kun ajovalot pois ja _joskus_ joutunut pistämään sisäilman kierron päälle ja pois, ennen kuin nappi herää), mutta sammuukin automaattisesti kun takalasi/peilit on kuivat... Eli nappi ei vain toimi, jos virta kulkee normaalisti ajovalot päällä-asennon maadoitusten kautta :) Aijoo, lisäksi kojelaudan valot sammuvat kokonaan, kun sammuttaa ajovalot. Mutta sisäilman kierron kun laittaa päälle, kas kas - ne valothan syttyy. Ja ne palaa niin kauan kun sisäilman kierto on menossa päälle tai pois päältä, mutta sammuvat sitten kun se on kokonaan päällä tai pois o_O

Vastaa Viestiin