156 ABS valo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

156 ABS valo

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Abs varoitusvalo syttyi alustasarjaa vaihtaessa, olin saanut etupään valmiiksi niin tuo valo syttyi palamaan? Missä voi olla vika? Kaikki etupään johdot oli ainakin päällisin puolin kunnossa.
waba

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oliko anturin liitin irti jossain vaiheessa? Jospa siellä olisi heikko kontakti. Anturi saattaa toki mennä rikkikin kun saa tärskyjä.

Toimiiko ABS:it?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Se anturin liitin on konehuoneen puolella.
Tuskin olet kauheasti lekaa antanut anturin tienoille, siellä kun ei ole mitään moukaroitavaa.
Itse veikkaisin että paska ym roina on tukkinut vetarin hammaskehää jotenkin ja anturi ei "näe" magneetti liuskaa kuten tarkoitus on.
Koita siivota, anturin ympäristöä vedellä, vaikka paineella. Anturi on prässätty muoviin joten se ei ota kipeää' vedestä.

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Anturia ei ole irroitettu missään vaiheessa, lekaa on kyllä annettu mutta piuhat aina suojattuina. Abseja en ole kokeilut, mutta tuskin toimii kun valo kerran palaa. Voisiko irroitus öjy tehdä pahaa?
waba

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Öljyä minne?
ABS anturi et saa ehjänä ylös! Älä edes yritä.
Laitoitko johdot kunnolla takaisin kiinnikkeisiin, ettei jäänyt roikkumaan ja täten hankaa renkaaseen, jolloin johto tulee esille ja vetää oikkariin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puuha kirjoitti:Se anturin liitin on konehuoneen puolella.

muistaakseni vanhemmissa malleissa se on lokarin sisäpuolella ja uusissa konehuoneessa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

-99 oli iskaritolpan vieressä konehuoneessa. Samassa paikassa -04

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

puuha kirjoitti:ABS anturi et saa ehjänä ylös! Älä edes yritä.
No no - minulta on lähtenyt yksi ehjänä irti. Tosin se oli viallinen anturi, joten aivan sama vaikka olisi tullut kuinka pieninä palasina.

Juu kyllä se liitin taitaa kaikissa olla konehuoneen puolella, sillä Puuhan listaamien lisäksi satavarmaa on myös vuosimallit -98, -00 ja -03 :wink:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Re: 156 ABS valo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

wabatus kirjoitti:Abs varoitusvalo syttyi alustasarjaa vaihtaessa, olin saanut etupään valmiiksi niin tuo valo syttyi palamaan? Missä voi olla vika? Kaikki etupään johdot oli ainakin päällisin puolin kunnossa.
Oletko varma, että se on etupäässä vai asensitko eka takapään jouset/tolpat ja kävit ajamassa ja sitten vasta etupään :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Tehtiin ensiksi etupää ja seuraavalla viikolla takapää. Valo syttyi etupään vaihdon jälkeen.
waba

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Kokeileppa mitata yleismittarilla näin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+anturien
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

dimmu kirjoitti:Kokeileppa mitata yleismittarilla näin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+anturien
Edesmenneessä 164 TS:ssä ainakin pystyi tarkistamaan anturien kunnon ilman minkäänlaisia mittareita. ABS:ien ohjausyksikkö ilmoitti virheen vasta liikkeellelähdettyä, eli kun auton käynnisti ja antoi olla paikoillaan ABS valo ei syttynyt sillä tässä vaiheessa mikään ABS-anturi ei antanut yhtään tietoa koska pyörät eivät pyörineet. Heti kun lähdettiin liikkeelle anturit alkoivat lähettämään tietoa ja jos jokin niistä oli virheellinen (ei antanut mitään "dataa") ohjausyksikkö sytytti ABS-valon.

Eli sökön anturin pystyi paikallistamaan nyhtäisemällä irti kaikkien muiden ABS-anturien piuhat ja ajamalla parisenkymmentä metriä; jos ABS varoitusvalo syttyi --> anturi OK. Jos varoitusvalo ei syty --> anturi paskana (tällöin ohjausyksikkö ei saa yhdeltäkään anturilta tietoa auton liikkumisesta ja ei täten sytytä varoitusvaloa.

Mutta ehkä uudemmissa autoissa on erilainen systeemi jolloin tämä kikka ei toimi?

Vastaa Viestiin