Tulppien vaihdosta tessuun taas

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Tulppien vaihdosta tessuun taas

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Ajattelin vaihtaa 156:seen tulpat ja katselin hiukan alustavasti hintoja. Onko väliä minkä valmistajan tulpat myllyyn tuuppaa? Hinta ero on aikamoinen. esim NGK:n tulppa (1 kpl) maksaa n.22€, Denso:n tulppa (1 kpl) maksaa n.13€ ja Boch:in tulppa (1 kpl) maksaa n.4€. Kakkos tulpat liikkuu kutakuinkin samoissa hinnoissa eli kun kertoo kahdeksalla niin hohhoijjaa :lol: !

Eli onko mitään eroa jos laittaa ngk:n sikahintaiset tai vaihtoehtoisesti Bosh:in "halpikset"?

Merkki maksaa tietysti mutta tapana ei ole esitellä kavereille kuinka komiat ja kalliit tulpat moposta löytyy :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Faktaa ei ole heittää pöytään, mutta itse laittaisin Boschit ja vaihtelisin vähän useammin :roll:

Nuo NGK:t taitaa olla jotkut pitkän vaihtovälin tulpat.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Ehdottomasti Bosch:in tulpat , elä NGK:n rätinätulppia osta !

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Ehdottomasti NGK... :wink: Hinta viittaa platina tai iridiumtulppiin. Vaihtoväli 90 000 - 120 000km. Ilmenee tulpan tyyppikoodista.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Vinkkinä jälleen kerran jos haluat pitäytyä alkuperäisessä, niin Heikalta saa NGK:n kynttilät 17 € kappale. Ja noilla siis vaihtoväli 100tkm (platinatulppa). Itse ajan noilla, noista muista en sano mitään.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Ehdottomasti NGK. Taatusti laadukkaat ja kestää sen 100 tkm. Saksasta löytyy nettimyymälöistä 8 kpl tulppia hintaan 99.

Bosch on taas nykyään sellaista kuraa että en autooni laittaisi. Ainoat osat mitä Alfaani olen nyt vaihtanut on Boschin "laatua"...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

no en nyt sitten tiedä, NGK:t toimii ihan hyvin mopoissa ja noissa kevyissä vehkeissä . Mutta meillekkin tullut monta käyntivikaista autoa sisään ja vikana on NGK:n tulppien riittämätön kestävyys vaihtoväliin , joka on 60tkm . Alkuperäiset ovat Boschin valmistamia mitä kuuluisi käyttää .

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kannattaa sitten suhtautua siihen 100 000 vaihtoväliin hiukan kriittisesti. Nimim. 3 kertaa jäänyt tielle eläissäni, joka kerta Alfalla ja aina NGK tulppa pastana... Kerran vielä kaukana kotoa, ylimääräset yöpymiset ja kaikki :evil: . Eli jos kilometrejä ei tule paljon vuositasolla niin tulpat ampuu keraamit ja puolat soseeksi paljon ennen sataatonnia. Pataan jää kiinni vain pelkkä metalli. Olen myös nähnyt paljon (esim. +50 tkm) ajetuissa tulpissa täysin entiseksi menneitä kärkiä jotka antavat varmasti upean kipinän...

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

kiitoksia taas vaihteeksi kaikille mielipiteistä. Taidanpa noihin bosseihin tyytyä. Saapahan useammin tekemistä kun vaihtaa kerran vuoteen tulpat ;).

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ovatko tulpat yksi- vai kaksikärkisiä? Vai millä selittyy että NGK:t ovat noin kalliit muihin verrattuna, pelkästään käyttöikään vai?
Ymmärränkö oikein että motonetissa nuo NGK:n tulpat maksaa 8*21,90€ ja boschit 8*3,30€ ?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niinkuin tuossa yllä joku kertoi niin nuo NGK:t ovat platinatulppia joiden pitäisi kestää 100tkm vaihtoväli.

Itse käytän densoja ja pyrin vaihtamaan 10tkm välein.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Jarama kirjoitti:Ovatko tulpat yksi- vai kaksikärkisiä? Vai millä selittyy että NGK:t ovat noin kalliit muihin verrattuna, pelkästään käyttöikään vai?
Ymmärränkö oikein että motonetissa nuo NGK:n tulpat maksaa 8*21,90€ ja boschit 8*3,30€ ?
motonetin hinnat olivat kpl hintoja joten eiköhän nuo ngk:t ole platinatulpat!?!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Motonetista ei sai noita pieniä tulppia kuin denso:n valmistamina. Eli järkevintä on varmaan ottaa bosch:in isot tulpat 3,30 €/kpl ja denson pikkutulppa 13,90€/kpl.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Itse ostin eilen omaa autoon motonetistä bossin tulpat. Kyllä nuo nyt ainakin työmatkan kesti. Ei viitsi kalliimpia laittaa kun venäjän bensaa käyttää.
UliUli

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Edullinen vaihtoehto sekä tehokas tulppa löytyy Briskiltä tässä mallit tessuun:

Tuning tulpat:
dor14lgs
aor12lgs

Platina:
DR15YPP

Hopea:
DR15YS-9
AR14YS
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Itse ajoin edellisellä 1.8 TS:llä 120tkm asti täysin ongelmitta ennen ensimmäistä tulpan vaihtoa. Eli kyllä nuo iridiumit/platinat tuntui kestävän.
Ja tilalle laitoin kalleinta mitä motonetista löytyy :-) eli oisko ollu ngk:n platinat ja denson iridiumit, sen verran kuitenkin omaa työtäni arvostan etten jaksanu alkaa montaa kertaa vuodessa vaihtelemaan satasen säästön vuoksi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Minulla tosin JTS mutta samat tulpat siinä on.

Hain /asensin eilen uudet NGK tulpat.
Vanhat oli aivan karmeassa kunnossa. Karstaa riittävästi ja kärkiväli liki 2mm ! Ainoa positiivinen asia oli että tulppien väri oli kauniin ruskea.
Uusissa 0.7mm, käynti tasoittui näin äkkiseltään kuunnellen.

Tosin 4-pytyn sytty-yksikön(puolan) runko oli jotenkin irti, se pyöri.
Kun taas muissa 1,2,3 oli ihan "normaali"
Vois varmuuden vuoksi ostaa uuden.

Paljonkos tuo osa maksaa?

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Dobber kirjoitti:Tuning tulpat:
dor14lgs
aor12lgs
Mitäs nää tämmöset tulpat on? Neon väriset normaalitulpat paljon kalliimmalla vai oikeasti jotain erikoista? Itselläkin seuraavassa huollossa tulpat vaihtoon, joten tarttis hankkia jotkut.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

tammi kirjoitti: Mitäs nää tämmöset tulpat on?
Kuva

Vastaa Viestiin