No onkos tullut kesä, talven keskelle... (eber/webasto)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

No onkos tullut kesä, talven keskelle... (eber/webasto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onko kellään palstalaisella webastoa tai eberiä alfassa? Yhdessä asentamossa tuossa katselin eberin asennusta. On siinä melkoinen homma. Asentaja sanoi että hieman autosta riippuen 8 tehollista työtuntia :crazyeyes: ja hintaa kauko-ohjattavalle eberille tulee ~2k€ Autoon sisälle tulee vain yksi on/off kytkin ja merkkivalo. Kaikki muu tapahtuu kakesta! Pysyy kojelautakin siistinä.

Että olishan se kiva kun vois kotoa käynnistää tai ajastaa ja seurata kun lämmöt auton sisällä nousee mutta tuo hinta pitää ainakin omat haaveet kurissa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nimimerkki Maunu:lla on ainakin webasto 156 V6:ssa.

Olisi varmasti asennuttamisen arvoinen.. Mutta meikäläisen kohdalla ei ole tarvetta. Talvirenkaillekin löytyi ostaja. :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mua ärsyttää pistää raakana käyntiin kun tulee käytyä tyttöystävän luona/mökillä/missä tahansa missä joutuu ilman sähköä seisottamaan. Joutuu aina JIM:ltä anteeksi pyytämään :) Kotoa lähtiessä aina lohkossa, ja paksissa vara piuha mukana.

EDIT: Maunu, paljonko kärsit kerro edes enemmän vai vähemmän kuin kake eberi. Ja onko pelannut, oletko ollut tyytyväinen. Varmaan vaikuttaa myydessäkin auton osto halukkuuteen.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kaverin hiluxiin asennettiin eeberi pari talvea takaperin, viitisen tuntia otti aikaa..mutta alfan konehuoneessa onkin tavaraa vähän erimalliin kuin hiluxissa..hiluxiin saatiin kaikki mahtumaan konehuoneeseen..

varsin käytännöllinen tuo on, eikä tee riippuvaiseksi lämpötolpasta... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tirehtöörin Seatissa on tuommoinen kauko-ohjattava naftalämmitin, mikä näyttää auton sisälämmön kaukosäätimen näytöllä. Mielestäni pomo kehui sen maksaneen noin 1200 euroa. Tuohon Wilen saamaan hinta-arvioon nähden puoli-ilmainen, tai siis tarkkaan ottaen 40-prosenttisesti ilmainen :wink:

Voisin koittaa urkkia mikä on vehkeen merkki ja mistä niitä saa tuohon hintaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tirehtöörin Seatissa on tuommoinen kauko-ohjattava naftalämmitin, mikä näyttää auton sisälämmön kaukosäätimen näytöllä. Mielestäni pomo kehui sen maksaneen noin 1200 euroa. Tuohon Wilen saamaan hinta-arvioon nähden puoli-ilmainen, tai siis tarkkaan ottaen 40-prosenttisesti ilmainen :wink:

Voisin koittaa urkkia mikä on vehkeen merkki ja mistä niitä saa tuohon hintaan.
työhän tuossa asennuttamisessa tekee jo kummasti lisää hintaan..

Mk3
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Marras 2003, 07:13

Viesti Kirjoittaja Mk3 »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se Suuren Päällikön lämppäri on kuulemma Eberi, ja asennettu täällä:

Auto-Rele Välimäki H Ky, LOHJA
TEL 019-32 34 24

Ei muistanut mitä tuo tarkkaan ottaen maksoi, mielikuva oli siitä 1200 eurosta. Selvästi alle vanhan kympin kumminkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

mutta alfan konehuoneessa onkin tavaraa vähän erimalliin kuin hiluxissa..hiluxiin saatiin kaikki mahtumaan konehuoneeseen..
toi vaikuttaa asennushintaan todella ratkasevasti ja myös se tarviiko polttoainelinja vetää tankilta asti vai lähempää..vielä jos on nuuka mies niin voi lapin taksien tapaan käyttää eberiä/webastoo poltto-öljyllä...mutta siinä tietysti vaivansa rakentaa oma tankki sille yms...

innanen
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Touko 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja innanen »

Tämmöisen linkin löysin, kun tuota asiaa joskus tutkin.

http://www.isoniitynautokorjaamo.fi/alfa.html

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jiiässä kirjoitti:
mutta alfan konehuoneessa onkin tavaraa vähän erimalliin kuin hiluxissa..hiluxiin saatiin kaikki mahtumaan konehuoneeseen..
toi vaikuttaa asennushintaan todella ratkasevasti ja myös se tarviiko polttoainelinja vetää tankilta asti vai lähempää..vielä jos on nuuka mies niin voi lapin taksien tapaan käyttää eberiä/webastoo poltto-öljyllä...mutta siinä tietysti vaivansa rakentaa oma tankki sille yms...
hiluxissa pystyi löpöputken vetämään suoraan suodattimeen tulevasta letkusta ja polttoaineputkea meni tuommoset 60 cm...isoin homma oli kytkea ohjaus auton omaan lämmityslaitteeseen johon tuli oma releohjaus eeberiltä jolloin sisätilat lämpenevät auton oman puhaltimen avustuksella....

erillinen n 5-10 L tankki vain johonkin rakoon niin saapi bensa autonkin toimimaan pöllö-öljyllä...tulee halvemmaksi kuin jos käyttää lohko+sisätilan lämmitintä.... :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Webasto löytyy ja nam on se niin kiva talvella :-D

Laitteen ostin ebay:sta saksalaiselta kaverilta hintaa oli noin 600 euroo postikuluineen. Lisäksi ostin Suomesta bensan imuputken tankkiin hintaan 45 EUROA eli suomalainen varaosamyyjä osaa ottaa omansa, jos vertaa hintaa Webastoon. Asennuksen tein itse tosin vähän Webaston asennus cd:tä apuna käyttäen. Laitetta en asentanut puskurin pelkääjänpuolelle (webaston cd ehdottaa sitä) vaan kuskinpuolelle, koska siellä on tilaa ja letkut on helpommat asentaa sille puolelle. Aikaa meni noin 10 tuntia, mutta jos on tehnyt asennuksia aikaisemmin pystyy varmasti noin 7 tuntiin.

Auto on V6:nen joten en osaa sanoa onko ts koneissa yhtä hyvin tilaa. Toinen hyväpuoli autossani on se että siinä on ilmastointi, jonka takia sähkönohjaus on erittäin helppo tehdä puhaltimelle vain yksi johto poikki ja webastonjohdot siihen kiinni. Ei siis ylimääräisiä rele virityksiä mitä tarvitsevat ei ilmastoidut ja 2002+ malliset autot.

Harmittaa että en ottanut yhtään kuvaa asennus vaiheessa joista olisi voinut ottaa mallia, mutta kysyähän voi aina.

Erikseen olen rakentanut webastoon vielä kauko-ohjauksen gsm puhelimen avulla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maunu kirjoitti:Erikseen olen rakentanut webastoon vielä kauko-ohjauksen gsm puhelimen avulla.
:shock:
Sinuunhan kannattaisi tutusta paremmin.. Voisi aina "käyttää hyväkseen", kun Alfaan tulee ongelmia. :mrgreen:
Samassa kylässä vielä asutaankin..

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Jos sulla on tuttuja YK hommissa kyseleppäs mitä eberi maksaa sielä. Jos en ihan väärin muista niin maksaa kolmasosan mitä täällä missä niitä tarvitsee ihan oikeasti :twisted:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aar kirjoitti:Jos sulla on tuttuja YK hommissa kyseleppäs mitä eberi maksaa sielä. Jos en ihan väärin muista niin maksaa kolmasosan mitä täällä missä niitä tarvitsee ihan oikeasti :twisted:
kyllä tuo eeberi yleensäkkin on hieman halvempi kuin webasto ja kuulemma kestääkin käyttöä hieman paremmin siis ainakin esson baarissa kuultujen puheiden perusteella.... :mrgreen:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos Webasto tekee mieli 156:seen niin kannattaa ottaa huomioon lämmitystehot. Malli Thermo Top E on vain 4kw :) (lohkolämmppäri 0.5kw :crazyeyes: ) ja Thermo Top C 5.2kw eli E malli ainoastaan alle 2.0 koneisiin (niille joilla on liian vähän sylintereitä). C malli taas kunnon koneeseen :-D . Kummastakin löytyy Diesel versiokin joka on vähän halvempi kuin bensa versio.

Ebaystä tosiaan kannattaa katsella hintoja, koska Suomessa osataan riistää lämppäristä yli 1000 euroo ilman mitään herkkuja, saksasta saat noin 800-900 egellä 2xkauko-ohjain version (toisaalta takuuta ei ole ja myyjä voi pölliä rahat kun joutuu lähettämään ne sille etukäteen, joten kannattaa katsoa tarkkaan millainen maine kyseisellä myyjällä on.).
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Laitetaas tähän vanhaan ketjuun:

Eli mulla autossa Eberi, toiminut loistavasti, kunnes eilen aamulla ei ollutkaan auto lämmin.
Näytössä vikakoodi F 20. Onko kellään tietoa noista vikakoodeista?
Koitin myös tyhjentää vikamuistin mutta siitä ei ollut apua. Eberin käynnistäessä mitään ei tapahdu, sulakkeetkin tarkistin...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuollainen löytyi nopealla googletuksella.

020 Open circuit - glow pin Check glow pin and electrical leads for continuity, replace if
necessary

Eli todennäköisesti hehkutulppa mennyt.

http://www.espar.com/pdfs/hydronic4_5.pdf
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Sepä selvisi nopeasti! Kiitokset tästä!

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Multakin löytyy Webasto. Harmi vaan, että kaukosäädin on tällä hetkellä sökö, eikä autossa ole sisällä minkäänlaisia kytkimiä. Uusi kaukkari maksaa 250 euroa, joten taitaa sen hankinta jäädä ensi vuoteen :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Koht maass' on hanki ja järvet jäässä, ja yön yli seissyt momoleeder tuntuu aika kalsalta kankkua vasten. Eli lämppäri täytyy pistää tilaukseen. Essonpaari väittää että Webasto toimii Eberiä varmemmin, eli pitänee panostaa sellaiseen, kauko-ohjattuun versioon. Mutta kuka tietää, mitä käytännön eroa on Economy Classilla ja Premium Classilla? Samantehoisia häristimiä näyttäisivät olevan.

Ihan ei vielä riitä syyksi ostaa preemiumia se, että mainoksessa sattuu olemaan 156:n kabiini :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Webasto kakella ja ajastimella... loistavastippa on toiminut kaikkina 3 aamuna kun olen sitä kerennyt käyttää ;)

Harmi vaan kun kaken signaali ei yllä kodista parkkihalliin asti :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Välitetty kysymys

Voisitteko sanoa onko 156 laitettavista Webastoista puhuttaessa väliä onko Alfa ennen FL tai jälkeen?
Kaverilla on uusinaamainen 1.6 156 ja olisi halukas laittamaan Webaston (en tiedä mitä mallia), mutta asentajat eivät ole asentaneet ikinä Alfaan ja tuli tällainen kysymys, koska jos oikein ymmärsin, niin heillä on kaaviot (ohjeet?) ainoastaan 156 ennen FL.
Jos jollakulla olisi FLn jälkeiseen 156 (1.6l?) asennettu Webasto, niin voisiko kirjoittaa mikä malli, oliko jotain vaikeuksia ja muita mahdollisia tietoja.
Etukäteen AndrzejSR nimissä kiittäen,
Tommi

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

pikkis77 kirjoitti: Koitin myös tyhjentää vikamuistin...


Miten tuo tapahtuu? Mulla pyörittää muutaman minuutin ja sammuu. Kaken näyttöön tulee vaan ERR teksti. Auton käydessä toimii sit kyllä pidempään, oiskohan Eberin kiertovesipumppu siis kaput?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Webaston Data Top Cd:llä on ohjeet miten laitetaan Webasto 156:seen uuteen ja vanhaan.

FL mallissa sähköjen kytkentä vaatii muutaman lisäreleen, mutta asennusohjeessa on selvät kuvat. Koneen koolla ei oikeastaan ole merkitystä webastoa asennettaessa. Kaikkiin bensa malleihin menee ilman suurempaa taistelua.

P.S. Itse tuli taisteltua taas yksi webasto kiinni viikonloppuna tuohon kauppakassi volvoon. No halvalla onnistuu kun itse laittaa, kokonais kustannukset noin 450 euroa. Ei kannattanut laittaa enää lohkolämppäriä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Maunu kirjoitti: P.S. Itse tuli taisteltua taas yksi webasto kiinni viikonloppuna tuohon kauppakassi volvoon. No halvalla onnistuu kun itse laittaa, kokonais kustannukset noin 450 euroa. Ei kannattanut laittaa enää lohkolämppäriä.
Mistäs noin edullisesti Webastoja saa? Eikö noiden hinnat lähde normaalisti tonnista ylöspäin?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Maunu kirjoitti:Webaston Data Top Cd:llä on ohjeet miten laitetaan Webasto 156:seen uuteen ja vanhaan.

FL mallissa sähköjen kytkentä vaatii muutaman lisäreleen, mutta asennusohjeessa on selvät kuvat. Koneen koolla ei oikeastaan ole merkitystä webastoa asennettaessa. Kaikkiin bensa malleihin menee ilman suurempaa taistelua.

P.S. Itse tuli taisteltua taas yksi webasto kiinni viikonloppuna tuohon kauppakassi volvoon. No halvalla onnistuu kun itse laittaa, kokonais kustannukset noin 450 euroa. Ei kannattanut laittaa enää lohkolämppäriä.
Kiitos :-D

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Webaston/Eberin käytössä kannattaa muistaa kohtuus ettei käy kuin allekirjoittaneelle viimetalvena. Ajomatkat oli lyhyitä ja pistin Webaston aina päälle kauppaan mentäessä ja muutenkin jos pysähty johonkin, siten kun tuli hiukan kovemmat pakkaset niin akku olikin sitten kypsä. Nyt en käytä lämmitintä kuin aamulla ja vähän aikaa ennen töistä lähtöä. Työmatkakin on nyt pidentynyt ja akkukin ehtii lataantua.
Bemarissa mulla on kauko-ohjattava Webasto joka ei lähde päälle, kun Biimerin järjestelmä ei anna sen kuivata akkua. Pitänee ostaa Optima.
Autokaupan ammattilainen

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vielä yksi kysymys - onko tuo CD sellainen, jonka saa ostaja Webaston kanssa vai onko kyseessä CD joka asentajilla (jokin paikallinen Webaston edustaja) pitäisi olla?

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Miten akun saa irti????

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Minulle kävi juurikin niin, että akku tyhjeni Webaston käytön ansiosta. :oops: Miten ihmeessä 156 V6 '03:n akun saa ladattua??? :crazyeyes: Akun päällä on se teline johon johtoja menee ja joka estää tehokkaasti +navan käytön. Miten paljon pitää purkaa, että sen telineen saa irti? Entä se remmi joka pitää akun paikallaan. Sen mitä tuossa äsken katsoin, niin se näytti kiinniommelulta, eli sitä ei saa auki kuin katkaisemalla. Onko näin? Ajattelin ladata akkua akun ollessa autossa, koska ei se tuolta näytä poiskaan mahtuvan. Jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

Kiitos jo etukäteen avusta :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on pdf:nä Webaston asennusohje 156:een, taisi kattaa muut mallit paitsi neliventtiilidieselit. Jos joku tarvitsee, huutakoon "hep".
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itsellä on Alfassa kiinteenä asennettuna C-TEK 3600 laturi, joka toimii aina kun auto on kiinni lohkolämppärin piuhassa (lämppäri itse on kyllä otettu irti ettei auto turhaan lämpeä).

Webaston cd:n voi ostaa helpoiten ebaystä muutamalla kymmenellä eurolla.

Itse ostin tälläisen paketin http://cgi.ebay.co.uk/Standheizung-Weba ... dZViewItem tosin pientä muokkaamista setti vaatii että toimii Alfassa, mutta jos ymmärtää sähköjen päälle niin helppo homma.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Tää juttu ei nyt ehkä kuulu tänne, mut en löytäny lähempääkään aihetta...
Eli Mulla on webasto ja ongelma on siinä, ettei akku kestä lyhyen "pätkäajon" takia sen käyttöä.

Joten olisin erittäin kiitollinen, jos jollain olis joku hyvä (eli halpa) patenttiratkasu ongelmaan. Joku vakiojännite laturi kai olis hyvä, mutta sitä kai pitäs käyttää joka päivä?
Enkä pääse joka päivä latailemaan, kun sähkötolpan (taloyhtiön) sulake taas ei kestä mitään laturia... :evil:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Keisari kirjoitti:Tää juttu ei nyt ehkä kuulu tänne, mut en löytäny lähempääkään aihetta...
Eli Mulla on webasto ja ongelma on siinä, ettei akku kestä lyhyen "pätkäajon" takia sen käyttöä.

Joten olisin erittäin kiitollinen, jos jollain olis joku hyvä (eli halpa) patenttiratkasu ongelmaan. Joku vakiojännite laturi kai olis hyvä, mutta sitä kai pitäs käyttää joka päivä?
Enkä pääse joka päivä latailemaan, kun sähkötolpan (taloyhtiön) sulake taas ei kestä mitään laturia... :evil:
Tuo on varmaan aika yleistä, että akku tyhjenee pätkäajossa. Minkä tehoinen akku sinulla on? Olisiko mahdollista vaihtaa tehokkaampaan.

[ot] Olin tuossa viime talvena kaverin best manina ja hääautona Saab 95 aero. Ajeltiin paivä patkäajoa ja webasto tietty päällä lähes joka seisakkeella, kun oli kukkia sun muuta kyydissä. Sitten kirkon jälkeen lähdin saapikasta starttailemaan: "naks" "v***u" uudestaan "naks ja v***u" Hiukan rupesi kylmäämään että tännekö se Ruotsin mersu jää ja väänsin silmät kiinni avainta ja lähti vehje onneksi käymään kun varmaan kerran jaksoi pyöräyttää. Meinasi tulle Katsastus-leffa mieleen sinä tilanteessa [/ot]
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Noinhan se taitaa mennä. Akussa ei pitäs olla mitään vikaa, vasta puolvuotta vanha vartalainen. :roll: Tehokkaampaa geeliakkuakin oon miettiny, mut on aika suolasissa hinnoissa.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Keisari kirjoitti:Enkä pääse joka päivä latailemaan, kun sähkötolpan (taloyhtiön) sulake taas ei kestä mitään laturia... :evil:
Kröhömm... mie en kyllä usko tuota, jos et laturilla tarkoita käynnistysvirtaa antavaa mallia. :shock: Tuo laturihan ei varmasti yli 100W ota verkosta?

Itse hommasin myös tuollaisen C-TEK 3600:n, koska on paljon halvempi kuin esim. defan oma laturi. CTEK pitäisi olla myös vesitiivis. En ole vielä asentanut eikä kyllä eberikään vielä toimi... jos vaikka ennen kevättä saisi pelit toimimaan. Ulkona on n. -23 astetta celsiuksen asteikolla. 8)

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Jaahas, kiitos paljon vinkistä ragdol! Täytynee sitten hommata ja koittaa tollasta.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Viime talvena GTVn suht tuore akku hyytyi eberin+vähän ajon takia.
Ostin sitten 70ah tällaisen: http://www.exide.fi/uusi_sivu_11.htm
Auto lähti kuin palmun alta lopputalven :P
- Alfaholic -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Jappe kirjoitti: Auto lähti kuin palmun alta lopputalven :P
Ilman ylimäärästä latailua vai? Mitäs tollaset sitten kustantaa?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ilman latailua. 99e oli hessumobiilissa toi.
Toi koko tuskin mahtuu 156een, pykälää pienempi kehiin :wink:
- Alfaholic -

Avatar
momba
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Kesä 2007, 15:10
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja momba »

Onkos joku saanut asennettua sitä webastoa/eberiä, kun olisi itse tarkoitus hankkia kyseinen lämppäri 1,8ts 156:een.
Onko ylitsepääsemätön haaste asentaa itse, vaiko kannattaako suosiolla asennuttaa liikkeessä?
Vieläkun joku tietäisi erittäin edullisen firman (Tampereen seudulla) missä kyseinen laite kannaattaa hankkia/asennuttaa.
"Loose lips sinks ships"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen ymmärtänyt että webastot/eberit myydään vain asennettuna. Ilmeisesti valmistaja edellyttää että asennuksen on tehnyt "ammattilainen", tämä turvaa taas maineen, kun rikkoutumisia ei tapahdu vääränlaisen asennuksen johdosta. Itse asennettuna ei välttämättä myöskään vakuutus korvaisi mahdollisia tapaturmia (esim. tulipalo).

Joka tapauksessa, laitteita varmasti saa myös jostain ostettua ilman asennusta, voi olla vaan että täytyy vähän metsästää. Jos joskus vaikka tuollaisen hankkisin niin voipi olla että asentaisin itse.

edit. Unohtui mainita ihan muuten vaan että viimeviikolla tuli tehtyä seitsemän Weberin syyskausihuoltoa, sekä korjata kolme. Kyseessä oli vähän isompi Weber kuin henkilöautoihin asennettavat, mutta toiminta sama.

Avatar
momba
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Kesä 2007, 15:10
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja momba »

Aivan!
Itselläkin on vähäistä kokemusta eberistä, kun aikanaan sain koulutuksen armejan puolesta :lol: Että melkein sen voisi itsekin asentaa, eikös se polttoaineen tuominen tankilta ole se "haastavin" vaihe...
NO pitää koittaa laittaa tarjouksia eri firmoihin ja katsoa...
"Loose lips sinks ships"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En tiedä onko haastavin, mutta ainakin se joka pitää tehdä kaikista varmiten. Joten siihen kannattaa panostaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itsellä odottaa webasto asennusta SW:hen tuossa lattialla. Ei oo vaikea laittaa jos on tehnyt autoasennuksia ennenkin. Hankalin/työläin homma on polttoaineletkun asennus tankkiin. Tosin kokemuksella senkin asentelee muutamassa tunnissa.

http://cgi.ebay.co.uk/Standheizung-Weba ... dZViewItem

Tuollainen tuli taas hankittua. Edelliseen työmatkaautoon V40:seen laitoin saman paketin. Alfaan asennettaessa joutuu tosin tekemään uuden telineen ja muokkaamaan hivenen sähkösarjaa, mutta ei mitään suurta ja ihmeellistä tarvi tehdä.

Tuo ebayn paketti taitaa olla sieltä halvimmasta päästä. Jos haluaa jonkun ns. yleisasennus version joutuu pulittamaan noin 550e. Lisäksi tulee aina muutama kurvi, klemmari, 19mm letkua ja polttoaineen imuputki http://cgi.ebay.co.uk/Tankentnehmer-fue ... dZViewItem
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Meikäläinen laitteli Eberin itse 156 JTD:hen vajaa vuosi sitten. Tuon saman aparaatin asennusta tuli harjoiteltua jo hieman aikaisemmin Seattiin. Seatin kanssa tuli painittua 2,5 päivää, mutta Alfaan lämmittimen laitto sujuikin jo päivässä.

Alfaan lämmitin mahtui nätisti rintapellin ja koneen väliin. Yhtään reikää en joutunut koriin poraamaan. Ajastin kello löysi paikkansa minulle tarpeettomasta tuhkakupista :wink:

Ongelmia lähinnä tuotti kannattimen ideoiminen lämmittimelle, lämmittimen PA-letkun saaminen auton alta tankin päällä olevan luukun luo sekä saada lämmitin juttelemaan automaatti-ilmastoinnin puhaltimen kanssa.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

ite olen laittamassa tuohon itä audiin eeberin ja tuossa viime viikonloppuna olin apuna kaverille joka laittoi vastaavan omaansa...ja aikaa todella menee. Jos on hyvin tilaa eeberille ja letkuille niin kait se 8h riittää mutta ensi kertalaisella menee varmaan pidempään...katsotaan nyt onnistutaanko tuo oma asentaa siinä 8h:ssa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Taitaa muuten lukea jossain Webaston ohjeessa ettei lämmitintä saa asentaa koneen eteen eikä rintapellin ja koneen väliin turvallisuussyistä.
Kai siinä jokin mahdollisuus kolaritilanteessa on että webasto menee halki ja polttoainetta tippuu kuumalle pakoputkelle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
momba
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Kesä 2007, 15:10
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja momba »

Hintahaaruka tuntuu olevan laaja "perus" webasto asennettuna
Eräs helsingin autoliike lupasi 1400€:n ja Tampereen Delta-auto arvio 2000-2300€ :shock: Lupasi sitten pitkän tinkimisen jälkeen 1400€, jos teetän heillä 200t km huollon samalla :roll:
Nyt alkaa jo tuntua siltä, että tulee pitkä viikonloppu webastoa asentaen :(
Niin löytyyköhän netistä perus asennus ohjeita/kuvia?
"Loose lips sinks ships"

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jappe kirjoitti:Ilman latailua. 99e oli hessumobiilissa toi.
Toi koko tuskin mahtuu 156een, pykälää pienempi kehiin :wink:
Pakko perua puheitaan. Lyhyellä ajolla ei jaksa toikaan akku eberin kanssa.
Vasta Ctech
sai homman toimimaan. Toi on kätevä kytkeä pikaliittimellä autoon viikonloppuna, se hoitaa automaattisesti latauksen ja ylläpidon.
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin