155:n flekti irtisanoutui

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pamaus
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 10:36
Paikkakunta: Helsinki

155:n flekti irtisanoutui

Viesti Kirjoittaja pamaus »

Lakkasi lämppärin moottori pyörimästä nopeuksilla 1,2 ja 3. Neljäs nopeus toimii kyllä. Missä vika? Sulake? Eikö silloin olisi koko hoito pimeänä?
Autossa ei ole ilmastointilaitetta
Alfa 155 2.0 16v 1996

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

155sta ei oo kokemusta mutta.suurimmalla nopeudella tulee virta suoraan akulta. Muilla nopeuksilla puhaltimen tehoa pienennetään vastuksilla. Eli nää vastukset varmaan menny poikki tms.jos sulake menee ni ei pyöri ollenkaan silloin.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »


Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Etuvastus hajalla. Näyttää löytyvän Motonetistä ja vantaalta jopa 4 kpl hyllystä

155/156 Esivastus jos kaksinapapikaliitin/reikäväli 48mm. . 48-8388 16.90 ???

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Minullakin oli joskus 155:ssa sama vaiva. Koko vastuspakettia ei tarvinnut kuitenkaan vaihtaa, kun huomasin että siinä paketin kyljessä on lämpösulake (esim). Paikallaan sitä ei pystynyt mittaamaan, mutta nappasin sen pihdeillä irti ja mittasin erillään. Virta ei mennyt läpi, joten palanuthan se oli. Jostakin sain selville (olikohan siinä jopa teksti kyljessä) mikä ko. sulakkeen "arvo" (eli laukeamislämpötila) oli ja kävin hakemassa Tampereen Elektoriltako. komponentin, joka maksoi muistaakseni kolme euroa. Tinailin uuden sulakkeen varovasti vanhan sulakkeen johtimenpätkiin (varovasti siksi, ettei uusi sulake kärähdä asennuksen aikana - juotoslämpö pitää johtaa esim. pihtien avulla pois sulakekikkareesta). Uuden sulakkeen asennuksen jälkeen kaikki nopeudet olivat taas pelissä mukana.

pamaus
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pamaus »

KJS kirjoitti:Etuvastus hajalla. Näyttää löytyvän Motonetistä ja vantaalta jopa 4 kpl hyllystä

155/156 Esivastus jos kaksinapapikaliitin/reikäväli 48mm. . 48-8388 16.90 ???
Onko tämä se palikka, joka sopii 155 lämppärin puhaltimeen?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Otsikon mukaan flekti, ketjun mukaan lämppäri?
..ammattina autoslalom..

pamaus
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pamaus »

kumimuumi kirjoitti:Otsikon mukaan flekti, ketjun mukaan lämppäri?
Lämppärin puhallin, siis se, joka puhaltaa ilmaa auton sisälle.

Vastaa Viestiin