Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Ihan positiivisestihan Tuulilasi MiTosta kirjoitti.
Jännä kommentti TL:ssä se, että auton tuonti Suomeen on epävarmaa hinnoittelusyistä. Nykyisessä vähäpäästöisiä pieniä autoja suosivassa ilmapiirissä kuvittelisi tuollaisella paremman tason pikkuautollakin olevan kysyntää esim. "downsizingia" harkitsevien parissa.
MiTo GTA vaikuttaa muuten mielenkiintoiselta peliltä. Mikäli tehoa on luvattu 230 hv ja paino ei nouse paljon yli 1200 kilon niin teho-painosuhde on kunnossa. Täytyy vaan nähdä MiTo luonnossa, jotta osaa sanoa miltä keulan "säikähtänyt sammakko" -look näyttää todellisuudessa.
Tuossa muuten muutama juttu MiTosta (osa linkeistä on jo ollut aiemmin täällä, mutta en jaksanut käydä koko ketjua läpi:
http://www.topgear.com/content/features ... /01/1.html
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _mito.html
http://www.channel4.com/4car/rt/alfa+romeo/mito/23562/2
http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte ... 44,00.html
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/mo ... 344559.ece
Videoarvosteluja:
http://www.autobild.de/autobild-tv/inde ... lip_id=707
http://uk.youtube.com/watch?v=0yJB2mgagEw
http://uk.youtube.com/watch?v=7iQ2X8KaGsg
Tuolla voi rakentaa oman Miton (oliko tämä linkki jo täällä?)
http://mitour.alfaromeo.it/
Jännä kommentti TL:ssä se, että auton tuonti Suomeen on epävarmaa hinnoittelusyistä. Nykyisessä vähäpäästöisiä pieniä autoja suosivassa ilmapiirissä kuvittelisi tuollaisella paremman tason pikkuautollakin olevan kysyntää esim. "downsizingia" harkitsevien parissa.
MiTo GTA vaikuttaa muuten mielenkiintoiselta peliltä. Mikäli tehoa on luvattu 230 hv ja paino ei nouse paljon yli 1200 kilon niin teho-painosuhde on kunnossa. Täytyy vaan nähdä MiTo luonnossa, jotta osaa sanoa miltä keulan "säikähtänyt sammakko" -look näyttää todellisuudessa.
Tuossa muuten muutama juttu MiTosta (osa linkeistä on jo ollut aiemmin täällä, mutta en jaksanut käydä koko ketjua läpi:
http://www.topgear.com/content/features ... /01/1.html
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _mito.html
http://www.channel4.com/4car/rt/alfa+romeo/mito/23562/2
http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte ... 44,00.html
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/mo ... 344559.ece
Videoarvosteluja:
http://www.autobild.de/autobild-tv/inde ... lip_id=707
http://uk.youtube.com/watch?v=0yJB2mgagEw
http://uk.youtube.com/watch?v=7iQ2X8KaGsg
Tuolla voi rakentaa oman Miton (oliko tämä linkki jo täällä?)
http://mitour.alfaromeo.it/
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Jos se nyt jota kuta huvittaa, että 1.4l koneesta otetaan reilusti enemmän kaikkea (tehoa & vääntöä), kun esim. 2.0l vaparista, niin mikäs siinä käkättäessä!Curva Grande kirjoitti:Auto:n koeajossa Mi.To jäi 5,8 km mittaisella radalla aiemmin testatulle GP Abarthille yli 5 sek. Tosin Alfaa ajettiin 30 asteessa ja Fiiua 16 asteessa, mutta kuitenkin. Tätäkö se turboaika sitten on ? Huvittavaa...
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Vähän lipsahti, mutta kun kommentoin tuosta 1.4l Turbosta, niin en maininnut, että sen pitää olla Fiat konsernin tuotos! Vaan yleisemmin noista pikku turboista.. Kävin Bravon ajamassa ja en aivan tyytyväinen (koneeseenkaan) ollut. Mielestäni kansanwaunu on tuon pikku turbon kanssa onnistunut hyvin. Joten ei muuta, kun jalat pöydälle ja odottamaan milloin Fiat konserni saa jalostettua oman koneensa samalle tasolle!!
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 28 Huhti 2007, 00:03
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta
- Paikkakunta: Milano
Kävin kattomassa mitoa. Livenä ei ole yhtään pahan näköinen. Markkinointikuvia etupäästä kyllä säikyin. Kaikki kuvat mitä näin kun olivat ruohonjuuritasosta missä mulkosilmäisyys hyppäsi esiin. Keula on kuitenkin niin matala ettei näyttänyt omaan silmään yhtään mulkoilevan.
Myyjä sanoi ettei saa kuin 3 ovisena. Ilmeisesti 5-ovimallia ei sitten ole tulossa? No koeajon varasin vaikka 3-ovista autoa en hankikaan.
Myyjä sanoi ettei saa kuin 3 ovisena. Ilmeisesti 5-ovimallia ei sitten ole tulossa? No koeajon varasin vaikka 3-ovista autoa en hankikaan.
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
^ samaa mieltä, livenä näyttää paremmalta. Varmaan kiva peli mutta meidän perheelle aivan liian pieni.
Ovea avatessa lasi laskee muutaman sentin kun kahvasta nostaa ja kiinni laittaessa lasi nousee takaisin kun ovi on kiinni. Mitenkähän toimii Suomen talvessa ja varsinkin joskus kun auto on ikääntynyt?
Tuolla pari kuvaa jotka nappasin...
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo1.jpg
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo2.jpg
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo3.jpg
Ovea avatessa lasi laskee muutaman sentin kun kahvasta nostaa ja kiinni laittaessa lasi nousee takaisin kun ovi on kiinni. Mitenkähän toimii Suomen talvessa ja varsinkin joskus kun auto on ikääntynyt?
Tuolla pari kuvaa jotka nappasin...
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo1.jpg
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo2.jpg
http://drivealfa.googlepages.com/MiTo3.jpg
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Valitsivat MiTo-logoksi sen paskimman vaihtoehdon. Tuo näyttää kuin paloja puuttuisi.Auristo kirjoitti:http://drivealfa.googlepages.com/MiTo3.jpg
Ei vain näytä MiTo kuvissa hyvältä, vaikka kuinka haluaisin siitä tykätä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Onhan tuollainen ollut alfoissakin jo aiemmin, uudemmissa GTVssä ja Spidereissä. Kai nuo on jotenkuten pelannut. ja tuo Merkki on aika T3INIXX.Auristo kirjoitti:^
Ovea avatessa lasi laskee muutaman sentin kun kahvasta nostaa ja kiinni laittaessa lasi nousee takaisin kun ovi on kiinni. Mitenkähän toimii Suomen talvessa ja varsinkin joskus kun auto on ikääntynyt?
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Viimeisimmässä CAR:ssa jälleen juttua Mitosta, tällä kertaa koeajo. Noin puolet artikkelista kirjoittaja haukkuu ohjaustunnon puutetta ja DNA-järjestelmän turhuutta. Muuten varsin positiivinen arvio. Ainakin näin 2.0 TS:n omistajana uusi T-Jet vaikuttaa jokseenkin tutulta:
Toivottavasti tuo Miton ohjaus ei "yllä" renaultmeganemaiseen-forcefeedback -tuntumaan.Journalisti kirjoitti:Low on torque at low revs, the unit wakes up when the turbo comes on song at more than 3000rpm, but from there to the 6500rpm red line it's exceptionally eager, and makes a rather pleasing noise once you hit 5000rpm
Onneksi merkin saa otettua helposti pois. Tekisivät nyt vain sen päätöksen maahantuonnista niin voisin opetella pitämäänkin siitä.155156 kirjoitti:Valitsivat MiTo-logoksi sen paskimman vaihtoehdon. Tuo näyttää kuin paloja puuttuisi.Auristo kirjoitti:http://drivealfa.googlepages.com/MiTo3.jpg
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pitäisikö nyt aloittaa kampanja Deltaan päin? Jos tarpeeksi porukka laittaa kysymyksiä hinnoittelusta ja saatavuudesta niin luulisi nostavan Deltan mielenkiintoa mallin tuontiin Suomen markkinoille.Portti kirjoitti:Jännä kommentti TL:ssä se, että auton tuonti Suomeen on epävarmaa hinnoittelusyistä. Nykyisessä vähäpäästöisiä pieniä autoja suosivassa ilmapiirissä kuvittelisi tuollaisella paremman tason pikkuautollakin olevan kysyntää esim. "downsizingia" harkitsevien parissa.
Mikähän olisi vain oikea osoite kyselyiden laittamiseen? Jos jokainen laittaa paikalliseen Deltaan sähköpostit niin ne eivät sieltä tule ikinä etenemään päättäville tahoille asti.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
2 ehdokasta on vasta 0 kauppaa.
Tietysti ensi vuonna Deltan hyvitys GTVstä on laskenut sinne parin tonnin tietämille niin ehkä ne ostohalut karisee. Tietysti nyt pitäisi ennakoiden vaihtaa sellaiseen autoon, josta saa paremman hyvityksen.
Ei tainneet muut lähteä mukaan tähän "Kyselyjä Deltalle" kampanjaan.
Tietysti ensi vuonna Deltan hyvitys GTVstä on laskenut sinne parin tonnin tietämille niin ehkä ne ostohalut karisee. Tietysti nyt pitäisi ennakoiden vaihtaa sellaiseen autoon, josta saa paremman hyvityksen.
Ei tainneet muut lähteä mukaan tähän "Kyselyjä Deltalle" kampanjaan.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Pähkäilin ja katselin perjantaina pitkään roomalaisen liikkeen lattialla
olevaa valkoista MiToa.
Perun aikaisemmat moitteeni, auto on minusta hieno, kaunis ja sopivan kokoisen (riittävän pienen) oloinen.
Ainoa ongelma on se, että samassa tilassa olleet Delta ja Grande Punto Abarth olivat minun silmääni ja tartuntavälineisiini vielä parempia.
Lopullinen henkilökohtainen tuomio jää siis mahdollisen koe-ajon varaan, mutta 156:n kaltaista 'salama kirkkaalta taivaalta' fiilistä se ei aiheuttanut. Sen puolestaan kyllä tekivät tuo Delta ja osittain jopa tuo Abarth.
-Tazio
olevaa valkoista MiToa.
Perun aikaisemmat moitteeni, auto on minusta hieno, kaunis ja sopivan kokoisen (riittävän pienen) oloinen.
Ainoa ongelma on se, että samassa tilassa olleet Delta ja Grande Punto Abarth olivat minun silmääni ja tartuntavälineisiini vielä parempia.
Lopullinen henkilökohtainen tuomio jää siis mahdollisen koe-ajon varaan, mutta 156:n kaltaista 'salama kirkkaalta taivaalta' fiilistä se ei aiheuttanut. Sen puolestaan kyllä tekivät tuo Delta ja osittain jopa tuo Abarth.
-Tazio
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Delta on kyllä pirun tyylikäs peli.
Ja jottei ihan nollasisältöiseksi tämä(kin) viesti jäisi, niin ohessa linkki Hollannin maahantuojan Mito-sivustolle. Tyylikästä jälkeä:
KLIK
Ja jottei ihan nollasisältöiseksi tämä(kin) viesti jäisi, niin ohessa linkki Hollannin maahantuojan Mito-sivustolle. Tyylikästä jälkeä:
KLIK
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Uusista Mitoista näyttäisi saavan Saksasta neuwagenschnaeppchenin kautta n. 8% alennuksia ohjehinnoista. Kallein malli Turismo 1.4 TB 16V (155 hv) hintaan 17.939,79 eur kun ohjehinta 19.450 eur. Halvin malli 1.4 16V (95 hv) hintaan 13.428,45 eur (ovh. 14.700 eur).
http://www.neuwagenschnaeppchen.de/inde ... dellID=549
(Klikatkaa "Ich Stimme Zu", niin pääsette hinnastoon.)
Tuolta neuwagenschnaeppchenin kautta näyttäisi muuten n. 15% alennus olevan normaalitaso uusista autoista. Yllättävää kovat alennukset muuten esim. VW Golf VI-mallista kun sitä tarjotaan heti kättelyssä n. 20% alennuksella uutena.
http://www.neuwagenschnaeppchen.de/inde ... dellID=549
(Klikatkaa "Ich Stimme Zu", niin pääsette hinnastoon.)
Tuolta neuwagenschnaeppchenin kautta näyttäisi muuten n. 15% alennus olevan normaalitaso uusista autoista. Yllättävää kovat alennukset muuten esim. VW Golf VI-mallista kun sitä tarjotaan heti kättelyssä n. 20% alennuksella uutena.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
http://www.alfaamore.com kertoo:
Is the secret out? Rumor say that the MiTo became the winner of Car of The Year 2009 voting. The official announcement of the results will be on 17 November but the Detroit Free Press has already written it as a fact that the small italian car won the prestious award.
News >> 2008
Allegedly MiTo vanquished with 462 points ahead of the Renault Megane, the Ford Fiesta, the new – and even more boring – Golf, the Citroen C5, the Opel Insigna and the new Skoda Superb. It stands the Fiat Auto Group in a good stead, last year the new Fiat 500 could win the competition.
On 17 November we"ll be able to see whether the Detroit Free Press were right.
Is the secret out? Rumor say that the MiTo became the winner of Car of The Year 2009 voting. The official announcement of the results will be on 17 November but the Detroit Free Press has already written it as a fact that the small italian car won the prestious award.
News >> 2008
Allegedly MiTo vanquished with 462 points ahead of the Renault Megane, the Ford Fiesta, the new – and even more boring – Golf, the Citroen C5, the Opel Insigna and the new Skoda Superb. It stands the Fiat Auto Group in a good stead, last year the new Fiat 500 could win the competition.
On 17 November we"ll be able to see whether the Detroit Free Press were right.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tuo olisi kyllä kova juttu. Tosin tuo DFP:n juttu taisi olla italian lehdistön omasta valinnasta tjmsp.Vittorio Jano kirjoitti:http://www.alfaamore.com kertoo:
Is the secret out? Rumor say that the MiTo became the winner of Car of The Year 2009 voting. The official announcement of the results will be on 17 November but the Detroit Free Press has already written it as a fact that the small italian car won the prestious award.
News >> 2008
Allegedly MiTo vanquished with 462 points ahead of the Renault Megane, the Ford Fiesta, the new – and even more boring – Golf, the Citroen C5, the Opel Insigna and the new Skoda Superb. It stands the Fiat Auto Group in a good stead, last year the new Fiat 500 could win the competition.
On 17 November we"ll be able to see whether the Detroit Free Press were right.
-Tazio
http://www.roadst3r.com/story-bar/alfa- ... ar-of-the/
http://www.automk.com/thread-80635-1-1.html
Noiden mukaan MiTo tosiaan olisi voittaja ja lancia hopealla... Ei paha italiaanoille...
Mutmut... turha ruveta sen suuremmin viel kylillä huutelemaan...
http://www.automk.com/thread-80635-1-1.html
Noiden mukaan MiTo tosiaan olisi voittaja ja lancia hopealla... Ei paha italiaanoille...
Mutmut... turha ruveta sen suuremmin viel kylillä huutelemaan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
No, siinä on sähköinen ohjaustehostin... Omat odotukset ei ole kauhean tapissa (tai paljon euroja olisin valmis sijoittamaan). Miksi ne laittaa noita? Meinasin vähän aikaa sitten päivittää Vectra farmarin 307 SW:iin, kun niitä melko edukkaasti saa ja ovat kohtuu hyvin varusteltuja jne. Koeajoin sitten 307:män ja totesin ajavani mielummin kymmenen vuotta vanhalla ooppelilla. Miksiköhän 307:nkin ajettavuutta kehutaan, kun ohjaus on kuitenkin niin perseestä...
Niin, "vuoden auto" Insigniassakin on sähköinen ohjaustehostin. Senkin on todettu olevan perseestä, mutta silti auto voittaa tittelin. Tuleva suuntaus on siis jo selvillä..
Niin, "vuoden auto" Insigniassakin on sähköinen ohjaustehostin. Senkin on todettu olevan perseestä, mutta silti auto voittaa tittelin. Tuleva suuntaus on siis jo selvillä..
Senza cuore saremmo solo macchine
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En mä uskalla. Ei ne ole ennenkään mun sähköposteihin vastanneet. Puhelimellakin pääsee vaan keskukseen asti. Sen jälkeen ohjataan eteenpäin ja puhelin jatkaa soimista. Kukaan ei sitten enää vastaa kuitenkaan...
T. nimim. olisin tilannut osia deltasta.
Ai niin. Lukeehan siellä Deltan sivuilla että hinnoittelu tulee lähempänä maaliskuuta, mutta kyllä Briteissäkin oli aika tarkkaan tiedossa hinnat vaikkei virallisesti niitä ollut julkistetukaan.
T. nimim. olisin tilannut osia deltasta.
Ai niin. Lukeehan siellä Deltan sivuilla että hinnoittelu tulee lähempänä maaliskuuta, mutta kyllä Briteissäkin oli aika tarkkaan tiedossa hinnat vaikkei virallisesti niitä ollut julkistetukaan.