
Jäähdytinneste (156)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Parafluta vai Teboilia? :-)
Näyttäisi 1,5v vanhan 147:nkin jäähdytysneste olevan hieman minimin alla. Tiedä sitten miksi.. DA asensi autoon moottorinlämmittimen, ehkä unohti lisätä nestettä.
Onko nyt siis niin, että kun autossa on ennestään punaista nestettä tehtaan/DA:n huollon jäljiltä, niin voin lisätä siihen mitä vain punaista jäähdytysnestettä? Vai pitääkö huomioida jotain muutakin?
"Paraflu for Alfa Romeo" kuullostaa hiukan yliampuvalta, kun kyseessä ei nyt ole mikään viimeisen päälle viritetty urheiluauto...
Onko nyt siis niin, että kun autossa on ennestään punaista nestettä tehtaan/DA:n huollon jäljiltä, niin voin lisätä siihen mitä vain punaista jäähdytysnestettä? Vai pitääkö huomioida jotain muutakin?
"Paraflu for Alfa Romeo" kuullostaa hiukan yliampuvalta, kun kyseessä ei nyt ole mikään viimeisen päälle viritetty urheiluauto...
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
Re: Parafluta vai Teboilia? :-)
Kyllä vain. Älä missään nimessä mene laittamaan sekaan vihreää nestettä koska ne eivät sekoitu keskenään ja sen jälkeen jäähdytys järjestelmäsi on täynnä puuroa. Mieluiten samaa myrkkyä mitä siellä on tälläkin hetkellä...anssi_ok kirjoitti:Näyttäisi 1,5v vanhan 147:nkin jäähdytysneste olevan hieman minimin alla. Tiedä sitten miksi.. DA asensi autoon moottorinlämmittimen, ehkä unohti lisätä nestettä.
Onko nyt siis niin, että kun autossa on ennestään punaista nestettä tehtaan/DA:n huollon jäljiltä, niin voin lisätä siihen mitä vain punaista jäähdytysnestettä? Vai pitääkö huomioida jotain muutakin?
"Paraflu for Alfa Romeo" kuullostaa hiukan yliampuvalta, kun kyseessä ei nyt ole mikään viimeisen päälle viritetty urheiluauto...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Vanha threadi, mutta herätellään henkiin.
Nyt tilanne on siis tämä, että tuo -99 2.0 TS 156:n hukkaa jäähdytinnestettä vähän turhan hälyttävää tahtia. Sitä ei ole lisätty ja kesällä se oli pääosin millin-pari alarajan alla - nyt se on noin puolivälissä alarajan merkistä ja letkusta... eli reippaasti alle alarajan.
Mitenkä noissa menee tuo jäähdytinsysteemi, eli kun haluisin vilkasta vähän minkänäköstä se on (säiliöhän on läpikuultava, eli näen, että se ei ole MUSTAA), pitääkö moottori olla käynnissä (isäpappa näin sanoo, että suljetuissa systeemeissä koneen täytyy olla käynnissä, kun jäähdytinnesteen korkin avaa) vai "ei väliä" ? Ilmakuplia siellä näyttäis olevan myöskin, muttei mitenkään erityisen paljon. Ne ilmakuplat on siis säiliön kannessa. Vähän huolettaa, josko se sitten vuotaakin jostain - tai pahempaa, kansi menossa. Varsinaisia läikkiä ei oikein mistään ole mihinkään, mutta sehän nyt ei paljoa kerro.
Yleensä ajon jälkeen raja on suurinpiirtein alarajan kohdilla nytkin kyllä, eikä ole lämmötkään korkealle nousseet - jää aina siihen 90:iin ja flekti huutaa hunajaa sen minuutin, jonka jälkeen taas jäähdytelty. Tästä päättelen, että kenno olisi ihan kunnossa.
Ainiin, sanotte ettei saa sotkea kahdenväristä jäähdytinnestettä - mitäs, jos säiliössä onkin väritöntä tai lähes väritöntä? Kattelen tuossa huomenissa jo ehkä, niin voinen kuviakin sitten ottaa.
Nyt tilanne on siis tämä, että tuo -99 2.0 TS 156:n hukkaa jäähdytinnestettä vähän turhan hälyttävää tahtia. Sitä ei ole lisätty ja kesällä se oli pääosin millin-pari alarajan alla - nyt se on noin puolivälissä alarajan merkistä ja letkusta... eli reippaasti alle alarajan.
Mitenkä noissa menee tuo jäähdytinsysteemi, eli kun haluisin vilkasta vähän minkänäköstä se on (säiliöhän on läpikuultava, eli näen, että se ei ole MUSTAA), pitääkö moottori olla käynnissä (isäpappa näin sanoo, että suljetuissa systeemeissä koneen täytyy olla käynnissä, kun jäähdytinnesteen korkin avaa) vai "ei väliä" ? Ilmakuplia siellä näyttäis olevan myöskin, muttei mitenkään erityisen paljon. Ne ilmakuplat on siis säiliön kannessa. Vähän huolettaa, josko se sitten vuotaakin jostain - tai pahempaa, kansi menossa. Varsinaisia läikkiä ei oikein mistään ole mihinkään, mutta sehän nyt ei paljoa kerro.
Yleensä ajon jälkeen raja on suurinpiirtein alarajan kohdilla nytkin kyllä, eikä ole lämmötkään korkealle nousseet - jää aina siihen 90:iin ja flekti huutaa hunajaa sen minuutin, jonka jälkeen taas jäähdytelty. Tästä päättelen, että kenno olisi ihan kunnossa.
Ainiin, sanotte ettei saa sotkea kahdenväristä jäähdytinnestettä - mitäs, jos säiliössä onkin väritöntä tai lähes väritöntä? Kattelen tuossa huomenissa jo ehkä, niin voinen kuviakin sitten ottaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Sitäpä tässä peljätäänkin. Noh, vastahan se pari kuukautta sitten sai uuden startin, tulpat ja ilmin... sekä vähän pakosarjan kiinnikeitä kiristetyksi (pahuksen kallis remppa tuokin, vaikka ns. nyrkkipajassa teetätin). Siellä sanoivatkin, että kannattaa tota jäähytinnestettä vähän tarkkailla - se oli jo helmikuussa alarajassa pomppimassa, mutta nyt ihan viimesen 2vko aikana tilanne on huonontunut selvästi.
Et vastannut tuosta jäähytinsysteemin availusta, jos sinne lisää litkua laittaneis ja on vähän ristiriitaista ohjeistusta saanut... Eli samanväristä litkua vaan sisään (check), mutta pitääkö koneen nyt olla kylmä vai kuuma ja pitääkö sen olla käynnissä litkua lisättäessä vai ei?
Et vastannut tuosta jäähytinsysteemin availusta, jos sinne lisää litkua laittaneis ja on vähän ristiriitaista ohjeistusta saanut... Eli samanväristä litkua vaan sisään (check), mutta pitääkö koneen nyt olla kylmä vai kuuma ja pitääkö sen olla käynnissä litkua lisättäessä vai ei?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Käynnissä tai sammuksissa, ei ole väliä. Heti ajon jälkeen kuumana jos korkin avaa niin varovasti, järjestelmässä on kova paine.
Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.
Jos nesteestä ei näe minkä väristä se on, silloin seos on todennäköisesti liian laihaa, eli ennen talvea kannaattaa vaihtaa ettei jäädy.
Korjaamoilla on usein laite millä pystyy tekemään jäähdytinjärjestelmään alipaineen, tällä on aikas helppo paikantaa vuodot.
Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.
Jos nesteestä ei näe minkä väristä se on, silloin seos on todennäköisesti liian laihaa, eli ennen talvea kannaattaa vaihtaa ettei jäädy.
Korjaamoilla on usein laite millä pystyy tekemään jäähdytinjärjestelmään alipaineen, tällä on aikas helppo paikantaa vuodot.
Markkinoilla on myös värittömiä nesteitä. Sekä keltainen neste ajan saatossa laimenee helposti lähes värittömäksi, tosin niitä on nähny vain GeeÄmmän koneissa ja nekin jotain 90-lukulaisia.
Vaikeahan on tietää mitä ennestään sielä on sisässä, joten perusteellinen huuhtelu ja punaiset nesteet sisään (alumiinilohko ystävällisempi).
Jos on laiska, tälläinen on hyväksi todettu: MaxLife Coolant AF
http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdy ... index.html
Myydään esim. Motonet, tosin litrahinta jotain 10e luokkaa.
Vaikeahan on tietää mitä ennestään sielä on sisässä, joten perusteellinen huuhtelu ja punaiset nesteet sisään (alumiinilohko ystävällisempi).
Jos on laiska, tälläinen on hyväksi todettu: MaxLife Coolant AF
http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdy ... index.html
Myydään esim. Motonet, tosin litrahinta jotain 10e luokkaa.
Itellä juuri päinvastoin. Kylmänä minimissä ja kuumana jopa vähän yli maksimin.Terzius kirjoitti:Vaan osaatteko sanoa mistä voi johtua, että kylmänä neste maksimissa, koneen käydesssä kuumana painuu pinta minimiin, jopa alle.
Hurja veikkaus: Kovemmassa paineessa letkut pullistelee ja tilavuus kasvaa.

Voisko olla ilmaa systeemissä? Pitäis mennä just toisinpäin kyllä.Terzius kirjoitti:Vaan osaatteko sanoa mistä voi johtua, että kylmänä neste maksimissa, koneen käydesssä kuumana painuu pinta minimiin, jopa alle.Epezi kirjoitti: Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Vähän päivitystä: neste on täysin veden näköistä, mutta ei ole vettä. Haisee ehkä hieman sitruunaiselle se aine ja tiedän vedettömyyden siitä, että se ei jäätynyt talvella. Määräkin lisääntyi kummasti lyhyen ajolenkin jälkeen sauman korkeudelle ja korkin avattua melkein minimiin. Mihin ihmeeseen se neste pääsee piiloon? Ennen lenkkiä kun korkin avasi ei pinta noussut ollenkaan, vaan jäi noin puoliväliin minimin ja letkun välille... Vuotoja tai kosteutta en mistään löytänyt myöskään. Nesteessä ei ollut vaahtoa tms ja öljykorkkikin noli vain öljyinen, joten jos vuotoa on se on sitten vissiin syylärin tienoilla?
Kiitos kaikesta avusta jo
Kiitos kaikesta avusta jo

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Sitruunainen tuoksu vaikuttaa oudolta, vaikka jäähdytysnestehän on sellaista makeaa tavaraa 
Jos näkyviä vuotoja ei näy ja nestettä katoaa, niin edelleen on vaihtoehtoja jäljellä. Tässä pari, jotka omassa autossani tuli käytyä läpi ja syyllinen löytyi. Syyläri saattaa pistää vuotavan nesteen höyrynä taivaan tuuliin. Tää höyryäminen näkyy kyllä, varsinkin ilmojen viilentyessä. Lämmityslaitteen kenno voi myös falskata eli puskea nestettä tuulilasille/sisätiloihin. Tämänkin vuodon kyllä huomaa hajusta auton sisätiloissa. Itselläni syyläri vuoti aika pahasti.
Tuo nesteen määrän vaihteleminen viittaa mun käsityksen mukaan siihen, että järjestelmässä on ilmaa. Syylärissä on ilmausruuvi auton edestä päin katsottuna ylhäällä syylärin vasemmassa nurkassa jos systeemissä on pahasti happea:)

Jos näkyviä vuotoja ei näy ja nestettä katoaa, niin edelleen on vaihtoehtoja jäljellä. Tässä pari, jotka omassa autossani tuli käytyä läpi ja syyllinen löytyi. Syyläri saattaa pistää vuotavan nesteen höyrynä taivaan tuuliin. Tää höyryäminen näkyy kyllä, varsinkin ilmojen viilentyessä. Lämmityslaitteen kenno voi myös falskata eli puskea nestettä tuulilasille/sisätiloihin. Tämänkin vuodon kyllä huomaa hajusta auton sisätiloissa. Itselläni syyläri vuoti aika pahasti.
Tuo nesteen määrän vaihteleminen viittaa mun käsityksen mukaan siihen, että järjestelmässä on ilmaa. Syylärissä on ilmausruuvi auton edestä päin katsottuna ylhäällä syylärin vasemmassa nurkassa jos systeemissä on pahasti happea:)
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Kyllä mulla on useammankin merkkisessä autossa pikkuhiljaa hieman nesteet haihtuneet. Kerran-pari vuodessa on joutunut vähän (alaraja->yläraja) lisäämään monessakin, enkä ole asiaa pitänyt huolestuttavana.
Nykyisessä näyttää aika nopeasti laskeutuvan siihen alarajaan, mutta ei enää siitä alemmas.
Toki pinnan tarkastus kannattaa tehdä aina samanlämpöisellä autolla (kylmänä), jotta saa todellisen kuvan siitä, väheneekö nestemäärä. Pinnan tasohan vaihtelee lämpimän ja kylmän välillä ihan luonnollisesti. Onhan kyseessä nimensä mukaisesti PAISUNTA säiliö.
Nykyisessä näyttää aika nopeasti laskeutuvan siihen alarajaan, mutta ei enää siitä alemmas.
Toki pinnan tarkastus kannattaa tehdä aina samanlämpöisellä autolla (kylmänä), jotta saa todellisen kuvan siitä, väheneekö nestemäärä. Pinnan tasohan vaihtelee lämpimän ja kylmän välillä ihan luonnollisesti. Onhan kyseessä nimensä mukaisesti PAISUNTA säiliö.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
En löytänyt ketjuista vastausta, kumpi on parempaa monoetyyliglykooli vai propyleenipohjainen neste. Vai etyleeniglykooli.
Motonetin hyllyssä ohje meni jotenkin näin:
-Sekoitusta ei suositella (propyleeni vs. monoetyyli)
-Propyleeni erityisesti alumiinimoottoreille
Paraflu Up on monoetyyliä.
Toisaalta Paraflu 11 ja Paraflu 11 Alfa Romeo taas etyleeniglykoolia
Kaikki ovat sävyltään vihreitä.
Edit2: Propyleeni olikin vaalean punaista, myynnissä oli punaisella ja vihreällä korkilla olevia astioita
Tätä ostin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9843
Huuhtelun teen ennen talvea kun vaihdan nesteet.
Liikaa vaihtoehtoja, menikö reisille?
Vai onko mitään väliä?
Edit: Ainakin se ostamani oli kalliimpaa..
Kenelläkään näppituntumaa noista litkuista?
Motonetin hyllyssä ohje meni jotenkin näin:
-Sekoitusta ei suositella (propyleeni vs. monoetyyli)
-Propyleeni erityisesti alumiinimoottoreille
Paraflu Up on monoetyyliä.
Toisaalta Paraflu 11 ja Paraflu 11 Alfa Romeo taas etyleeniglykoolia

Kaikki ovat sävyltään vihreitä.
Edit2: Propyleeni olikin vaalean punaista, myynnissä oli punaisella ja vihreällä korkilla olevia astioita
Tätä ostin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9843
Huuhtelun teen ennen talvea kun vaihdan nesteet.
Liikaa vaihtoehtoja, menikö reisille?

Vai onko mitään väliä?
Edit: Ainakin se ostamani oli kalliimpaa..
Kenelläkään näppituntumaa noista litkuista?
Viimeksi muokannut Finest, 13 Loka 2010, 06:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Itse itseĺleni vastaten:
(myyjäkään ei ollut aivan varma)
Propyleeni uudempaa alumiinikoneille.
Sama vaikka laitaa punaista kunhan huuhtelee hyvin. Siinä pidempi vaihtoväli.
Ostin siis toiset 3 (1:1=6l) litraa propyleeniglykoolia, johan alkaa riittämään ja huuhtelu ainetta veden sekaan kaadettavaksi.
Saakohan noi vanhat litkut viedä kaatikselle ongelmajätteeseen ilmaiseksi?
Maahankaan ei ihan kaikkea viitsisi kaataa
Edit:
Sain noin 8 litraa nestettä ulos, paisuntasäiliössä oli vain tippa pohjalla.
Paisarin tilavuus?
Takaisin meni n. 8 litraa ja paisari täysi
. Nostin molemmista etukulmista, ilmausruuvi oli auki samoin paisarin korkki. Myös lämmitin kuumalla. Mitä muuta voi vielä tehdä?
Ja olipa hanlaksi tehty vesien vaihto tuon alapalkin takia, kenno tosiaan kannattaa tukea yläpuolelta ennen palkin irroitusta
Laitoin laudat imusarjan ja "lukkopellin" päälle + nippusiteet syyläriin.
(myyjäkään ei ollut aivan varma)
Propyleeni uudempaa alumiinikoneille.
Sama vaikka laitaa punaista kunhan huuhtelee hyvin. Siinä pidempi vaihtoväli.
Ostin siis toiset 3 (1:1=6l) litraa propyleeniglykoolia, johan alkaa riittämään ja huuhtelu ainetta veden sekaan kaadettavaksi.
Saakohan noi vanhat litkut viedä kaatikselle ongelmajätteeseen ilmaiseksi?
Maahankaan ei ihan kaikkea viitsisi kaataa

Edit:
Sain noin 8 litraa nestettä ulos, paisuntasäiliössä oli vain tippa pohjalla.
Paisarin tilavuus?
Takaisin meni n. 8 litraa ja paisari täysi

Ja olipa hanlaksi tehty vesien vaihto tuon alapalkin takia, kenno tosiaan kannattaa tukea yläpuolelta ennen palkin irroitusta

Laitoin laudat imusarjan ja "lukkopellin" päälle + nippusiteet syyläriin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
No jollei letkuliitoksista vuoda niin se muovi kanava/putki vuotaa, eli uutta vaan. Noita taitaa mennä ja itsellä meni jossai 75 tkm kohdalla. On "kätevä" vaihtaa, pikaohjeena tälläinen: käyttöremmi ja sen remmisuojaa pois, sitten ilmastoinni kompura irti ja roikkumaan vaikka nippusiteiden kanssa laudanpätkä kannattimena, sitten ne alumiinipellit irti siitä pakos./katalysaatoreiden päältä. sitten vain kompuran jalka senverran löysään jotta saa sen muovihäkättimen pois ja uuden tilalle ja kasaan. se pakosarjan takana oleva kompuranjalan pultti on hieman pahassa paikassa ja piukassa mutta sopivalla sirolla hylsyllä ja nivelvääntimellä lähtee kyllä. vesiletkuja saa myös vähän takeloida irti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Nesteiden väristä sanoi huoltomiäs 156 TS:ään seuraavaa:
"Joissaki on punaset, joissakin on siniset, joissakin on vihreät ja jossakin jopa väritöntä. Mitään eroa ei ole sillä onko punasta vai sinistä, ihan tasan yhtä hyvin toimii vaikka punasta alumiinisille suositellaankin enempi - käytännössä vaihtoväli on siltikin sama, joten sillä ei ole mitään merkitystä"
Ja tämä siis sen jäljiltä kun tuohon meirän tessuun heitettiin siniset litkut sen "epämääräsen" sijasta.
"Joissaki on punaset, joissakin on siniset, joissakin on vihreät ja jossakin jopa väritöntä. Mitään eroa ei ole sillä onko punasta vai sinistä, ihan tasan yhtä hyvin toimii vaikka punasta alumiinisille suositellaankin enempi - käytännössä vaihtoväli on siltikin sama, joten sillä ei ole mitään merkitystä"
Ja tämä siis sen jäljiltä kun tuohon meirän tessuun heitettiin siniset litkut sen "epämääräsen" sijasta.

Kiuakaalle tuli taas löylyä niin, että höyrysi ja haisi. Tällä kertaa ei ollut kyseessä perinteinen leveä muoviputki, joka on jo vaihdettu. Moottorin etupuolella hyvin alhaalla on jokin ympyräkartion muotoinen apulaite tms, jonka lähellä sihisee jäähdytysnestettä. Sen lämpöpellillä suojatun jutun alapuolella. Mikäköhän mahtaa olla?
Näytti että vuoto on laitteessa, mutta ihan yhtä hyvin se voi olla jossain liitoksessa siinä lähistöllä, mutta hyvin alhaalla se näytti olevan. Huolimatta selkeästä vuodosta (neste oli maassa punaista eli jäähdytysnestettä), niin paisuntasäiliön taso oli ok eli mitään jättivuotoa ei ollut. Täytyy katsoa paremmalla valolla tässä hetikohta.
Näytti että vuoto on laitteessa, mutta ihan yhtä hyvin se voi olla jossain liitoksessa siinä lähistöllä, mutta hyvin alhaalla se näytti olevan. Huolimatta selkeästä vuodosta (neste oli maassa punaista eli jäähdytysnestettä), niin paisuntasäiliön taso oli ok eli mitään jättivuotoa ei ollut. Täytyy katsoa paremmalla valolla tässä hetikohta.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Jäähdytinneste (156)
Uteliaisuudesta: Onko 2.0 JTS:n jäähdytysnesteen kokonaismäärä toi 8 l, minkä Finest oli saanut pihalle vai jääkö järjestelmään vielä vähän sisälle?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Jäähdytinneste (156)
^Enpä muista nyt mikä on virallinen arvo. pikku V6 kyseessä, JTS luultavasti vetää ihan eri määrän.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Jäähdytinneste (156)
jtässän tilavuus on 6,9 l.