Jarrut vinkuu, hermo menee (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Jarrut vinkuu, hermo menee (156)

Viesti Kirjoittaja Maho »

Viikko takaperin vaihdettiin 156:een etupalat.
Nyt jarrut vinkuu kuin vanhassa venäläisessä maatalouskoneessa.
Kohta ei kehtaa enää ajella jos ei vinkuminen lopu. Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä voi tehdä!!! Epätoivo iskee :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Moro,

Sinne jarrupalan taakse voi veistellä kitinänvaimennuslevystä, jota saa mm. autotarvikeliikkeistä. Samoten kuparitahnalla voi voidella jarrupalojen kohda, joiden varassa palat liukuvat jarrusatulassa ja miksei satulankin siltä osalta, kun pala vastaa siihen. Kannattaa varoa, ettei voitele kitkapintoja. :shock:

Se kitinähän on vain korketaajuista tärinää vaimennuslevyt hieman pehmeämpänä palojen alla pyrkivät vaimentamaan sitä.
MP

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Minkä merkkiset palat ja mistä ostettu?
T:Jukka

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

XJ40 kirjoitti:Minkä merkkiset palat ja mistä ostettu?
T:Jukka
Tiedä mitä ne on AutoMilanossa laittanut...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Luulis sit olevan laadukkaat palat :?
T:Jukka

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuli vielä mieleen kun oon 156sen jarruja purkanut, että alkuperäisissä ensiasennuspaloissa on mukana kitinänvaimennuslevyt, jotka on tehty metallista. Ne tahtoo kuitenkin mennä huonoon kuntoon paloja vaihdettaessa ja en ole varma tuleeko palojen mukana välttämättä uusia levyjä. Jos ei tule niin se vois selittää kitinän eli ei se välttämättä paloista itsestään johdu.
MP

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Pistetääs tämä tänne. 156:een vaihdettiin iskarit taannoin ja heti pajalta lähtiessä alkoi vasemman takapyörän jarru viheltämään. Sikäli outoa, että vihellys lakkaa, kun painaa jarrua...

Mistäkäs tuota ääntä alkaisi paikallistamaan? Jarrun suojalevyä olen yrittänyt vanteen välistä jo hieman painella, mutta ei ole auttanut. Niin, ja ääni ei kuulu koko aikaa...

Perse, kun ei kerkiä edes rengasta irroittamaan.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarru laahaa ajossa... kun jarrua painaa vinkuminen loppuu...

eli toisinsanoen jarrusatula olisi syytä puhdistaa.

Mulla ollut kaksi 156:sta joissa esiintyny vinkumista 3 eri otteeseen ja joka kerta vinkuminen loppu kun puhdisti jarrusatulat (ja muutkin osat) kunnolla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Onkos tuo minkälainen työ vaihtaa 156:Seen nuo palat? Olen noita muihin autoihin vaihdellut taannoin mutta ei kai alfasssa mitään erikoista..? Jotain huomioonotettavaa?

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Takapaloja vaihdettaessa,kannattaa kaikki liukupinnat puhdistaa erityisen huolella,erityistä tuossa on tuo mäntä, joka pitää pyörittää sisään,on kai olemassa jokin työkalukin,tais olla biltemassa
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

onkos 156 liukutappeja satulassa? niiden jumittaminen aiheuttaa kans vinkunaa kun toisen puolen pala ei liiku kunnolla. Kunnon palojen ja tappien herkistely kyl yleensä poistaa vinkunat.palathan voi myös lasittua jolloin myös vinkuu herkemmin. ite oon yleensä hiekkapaperilla tai teräsharjalla pyyhkässy kitkapinnan karkeaksi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jees. Sain tunkattua auton ja irroitettua pyörän. Jarru tosiaan laahaa, joten pitänee puhdistella /herkistellä osia.
Paloissa näyttäisi vielä olevan pintaa. Pitänee harkita vielä niiden vaihtoa.
Kannattaako tiivisteitä uusia? Motonetissä on näköjään jotain kaupan..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En lähtisi tiivisteitä vaihtelemaan jos ehjiä ovat. Ja mitäpä sitä palojakaan vaihtamaan jos kerran vielä hyvin on pintaa. Ai muuta kuin satula irti, paikat puhtaaks, ja liukupinnat voidellen kuparitahnalla ja taas mennään.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei kannata vaihdella tiivisteitä... itse vaihdoin ekalla kerralla kun puhdistin jarrut, mutta kaikki vanhat tiivisteet olivat vielä ihan priimakunnolla, kun ne puhdisti.

Sellaisen männänpuristustyökalun hommasin Hessumobiilista... mukana tullut pää ei ollut täysin sopiva, mutta sopi sen verran että sain homman tehtyä.
Liitteet
00001.jpg
Jarrumännän puristin
(47.63 KiB) Tiedosto ladattu 1684 kertaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin