2.0 TS uudelleen ohjelmointi esmex Muukkonen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

2.0 TS uudelleen ohjelmointi esmex Muukkonen

Viesti Kirjoittaja juhala »

Moi,
olen ymmärtänyt ettää varsinaista tehonlisäystä ei vapaastihengittäviin ole oikeastaan mahdollista saada uudelleen ohjelmoinnilla.
Mutta: mun fiilis on näistä viimeisestä parista alfasta , että softa voi olla optimoitu johonkin muuhun (esim. päästöt) kuin jouhevaan ajamiseen. Välillä empii enemmän, alakierrosvääntö ja moottorin ääni vaihtelee ilm. lämpötilan, kosteuden, aurinkotuulien jne mukana. Ja toisena päivänä taas tuntuu olevan erilailla kulkua. (ei nämä erot niin dramaattisia ole, mutta kuitenkin)
Olin itekseni pähkäillyt asiaa ja ajatuskulkuni oli ihan sama kun alla olevassa lainauksessa (AO forum, UK)
Remapping some petrol engines can remove dead/flat spots in the cars rev range that are there to make the car comply with Emission regulations.
The dead spot below 3,000 rpm on TS cars is mostly eliminated by remapping, and is probably there to make the car comply with the EU2/EU3 regulations at lower engine speeds my making the engine run slightly leaner that it should do.
Onko tolkkua?

A re-map totally changed my 2.0 Twinspark engine. It was loads better in lower gears and smoother all round. Will definitely be getting it done on my JTS at some point
Ja voisiko tämä olla mahdollista? Suomesta ei saa noita tuolla suosittuja AutoDelta, AngelTuning ja RedDot ohjlemointeja, mutta entäs Muukkosen ohjelmat Italiasta? Onko kokemusta? Tässä nyt ei ola hakemassa lisää tehoa mihinkään dynokäyriin vaan hakusessa on enemmän kierrosherkkyyttä ja kaasuun vastaavuutta jne.
Muutenhan tuon menisi ja kokeilisi itse mutta kun Muukkonen on vähän syrjässä....

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tästä aiheesta ja sen vierestä löytyy varmaan
20 ketjua haulla mutta näin "mankelin" läpikäyneenä
voin sanoa että jonkun verran potkua saa vapariinkin, rahalla...
Pelkän re-mapin varaan en laskisi pätkääkään, tarttee
imu/pakopuolen muutoksia myös. Toisaalta jos tavoite
on saada vetoon herkkyyttä niin kyllä varmaan hyvästä
chipistä siihen apua löytyy.. :silent:
Mulla on tuo Unichip omassa mutta on tyyris. Jos kiinnostaa
niin kannattaa kysäistä ST-Motors:sta kun kerran lähes
vieressä asustat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tulikin epähuomiossa väärälle puolelle... (saa siirtää ken tahtoo).
Tsekkaan tuo ST-Motors kuvion.
Varsinaisesta virittämisestä ei nyt ollu tavallan kyse kuitenkaan

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0 TS uudelleen ohjelmointi esmex Muukkonen

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

juhala kirjoitti:Moi,
olen ymmärtänyt ettää varsinaista tehonlisäystä ei vapaastihengittäviin ole oikeastaan mahdollista saada uudelleen ohjelmoinnilla.
Mutta: mun fiilis on näistä viimeisestä parista alfasta , että softa voi olla optimoitu johonkin muuhun (esim. päästöt) kuin jouhevaan ajamiseen.
Olen miettinyt ihan samaa, mulla myös 147 2.0TS '07. Näissä on kuulemma hieman vähemmän tehoa, kuin vanhemmissa tessuissa, juurikin päästörajojen vuoksi.

Lisäkysymys: Jos säädöllä saisikin hiukan lisää kierrosherkkyyttä ehkä päästöjen/kulutuksen kustannuksella, onko takuu enää sen jälkeen voimassa? Ja nollautuisiko säädöt huollon softapäivityksen jälkeen?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meidän 166 T.S on välillä varsin raivostuttava veto voi kadota ihan totaalisesti. Yleisimmin ilmenee kun ollaan ajettu tuo 700m hiekkatien pätkä ja yrittää päästä päätielle. Lämmettyään toimii mutta ei tietenkään ole raketti koskaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Kumma vehjas:
  • -manasin huonohkoa vetoa ajoittain
    -tankkasin tauon jälkeen 99 oktaanista
    -nautin pari päivää huimasta suorituskyvystä
    -tilanne pikkuhiljaa normalisoitumassa...
eli moottri ikäänkuin "oppii" mielestäni jotenki lievästi väärällee seokselle/ajoitukselle. Voi olla ominaisuuskin jolla rajoitetaan päästöjä...? Moottorin äänikin muuttu ajoittain "karkeammaksi" /"työläämmäksi". Ihme hommia.
Aikaisemmissa JTS vehkeissä tuo oli niin äärimmäistä, että kävivät tyhjäkäynnillä melkein kolmella, tämä lievempi ilmiö.
Voisin elää ilmankin...:-)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Oma kokemukseni V-Powerista ja keskustelua kylmäongelmasta. Tästä tulikin mieleen että pitää ottaa V-Poweria ja nollata muistit.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kyllä kannattaa teettää hyväksi havaittu ohjelma ja, jos halua lisää parannusta, niin suosittelen lisäksi columbo&barianin nokkia, ei mahdottoman kallis investointi. Veto on paljon parempi koko alueella jo alhaisemmilta kierroksilta lähtien, väännöltään ei tietenkään mikään dieselveturi, mutta vakioon verrattuna ero on selkeä. Päästömittaukset katsastuksessa läpi, ei ongelmaa siitä.

http://www.ebspares.co.uk/news51.htm

http://www.tmuukkonen.fi/Chip_prislisto ... a_alfa.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Vastaa Viestiin