156, käynnin vaeltelu pysähtyessä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:45
- Paikkakunta: Kirkkonummi
156, käynnin vaeltelu pysähtyessä
Auto toimii ilman ongelmia, ruiskun valo ei pala ajossa, mutta mistä johtuu että käynti vaeltelee kolme-neljä kertaa kun esim. pysähtyy liikennevaloihin, eli kytkin painetaan pohjaan, jäädään paikoilleen?
Kierrokset tippuvat n. 600r/min, jonka jälkeen nousee ->1500 r/min, tippuu jälleen . 700r/min->1200 r/min jne. Kunnes se sitten jää nätisti käymään n. 900r/min.
Muuten käy kohtalaisen nätisti, kaasu hieman on/off tyyppinen, eli esim. jos ajaa hitaasti ryömien ja nostaa nopeutta vain hieman, niin vaikka kuinka kevyesti yrittää painaa kaasua on tuloksena "voimakkaampi" kiihdytys...tämän voi tietenkin nähdä myös italialaisena tulisuutena
Kierrokset tippuvat n. 600r/min, jonka jälkeen nousee ->1500 r/min, tippuu jälleen . 700r/min->1200 r/min jne. Kunnes se sitten jää nätisti käymään n. 900r/min.
Muuten käy kohtalaisen nätisti, kaasu hieman on/off tyyppinen, eli esim. jos ajaa hitaasti ryömien ja nostaa nopeutta vain hieman, niin vaikka kuinka kevyesti yrittää painaa kaasua on tuloksena "voimakkaampi" kiihdytys...tämän voi tietenkin nähdä myös italialaisena tulisuutena
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:45
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mun ex 147:aan ja samoin ex bemariin tuli samanlainen "ominaisuus". Vikahan se siis oli ja johtui rikkoutuneesta nokka-akselin asentoanturista. Toinen samasta syystä johtunut "ominaisuus" oli ajoittainen huono käynnistyminen. Vian pahetessa auto ei käynnistynyt enään ollenkaan, jolloin alfalle tarvittiin hinausapua, mutta bemari meni automaattisesti varaohjelmalle. Osa maksaa muutaman kympin ja vaihtaminen on suht iisiä.
Jälkeenpäin veikkailin syytä anturin hajoamiseen. Yksi todennäköinen syy oli apuvirran antaminen koneen käynnissä ollessa. Tässä toimenpiteessä antava osapuoli voi saada kuulemma helposti virtapiikin joka tuhoaa helposti kaikkein herkimmät osat. Molempien autojen kohdalla, olin antanut apuvirtaa juurikin ennen vian ilmaantumista...
Jälkeenpäin veikkailin syytä anturin hajoamiseen. Yksi todennäköinen syy oli apuvirran antaminen koneen käynnissä ollessa. Tässä toimenpiteessä antava osapuoli voi saada kuulemma helposti virtapiikin joka tuhoaa helposti kaikkein herkimmät osat. Molempien autojen kohdalla, olin antanut apuvirtaa juurikin ennen vian ilmaantumista...
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!