159 2.4 JTDm tehonpuute

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

159 2.4 JTDm tehonpuute

Viesti Kirjoittaja Giri »

Mistä voisi johtua tehonpuute ko. autossa? Olen nyt autokuumeisena käynyt koeajamassa muutamaa käytettyä yksilöä ja yhdessä niistä oli mielestäni selvästi vähemmän tehoa kuin muissa. Se vaikutti lähinnä 1.9:ltä. Vääntöä oli suht mukavasti (ehkä 1.9 JTDm:n verran) alakierroksilla, mutta veto lopahti ikävästi n. 4000r/min paikkeilla. Autolle tyypillistä räväkkyyttä ja "selkä penkkiin"-fiilistä ei esiintynyt vaikka kuinka yritti polkea. Sääli, koska muuten se oli nätti peli. Jos tuon homman saisi kuntoon niin voisin kyllä ostaa kyseisen yksilön.

Viittaisiko tuo kenties EGR- tai johonkin muuhun tyyppivikaan? Mitään merkkivaloja ei mittarissa palanut.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Itselläni on 2,4 JTDm automattivaihteisena ja siinä ainakin kierrokset loppuvat 4000 paikkeille. En ole onnistunut saamaan niitä sen korkeammalle.

Tuo auton laiskuus saattaa johtua egr-viasta tms, en tiedä. Kyllä kuitenkin kaasun painamisen pitäisi tuntua jossain.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

einari kirjoitti:Itselläni on 2,4 JTDm automattivaihteisena ja siinä ainakin kierrokset loppuvat 4000 paikkeille.
Mitä.. Eikö tuota kuulukaan kierrättää V6:n tyyliin 6500:een. :lol: Sinulla varmasti vaikuttaa tuo Q-tronic, joka optimoi tehoalueen kiihdytyksessä eikä päästä kierroksia turhaan yli tuon 4k:n.

Huomaako muuten huollon testeri EGR-vian vai onko se sellainen vika, jonka takia pitää käydä huollossa useita kertoja vakuuttamassa että jotain vikaa on ennen kuin suostuvat korjaamaan takuuseen?

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

tehonpuute

Viesti Kirjoittaja milaih »

kaverilla päivittettiin joku ohjelma, ja vot, pelaa kuulemma ihan eri malliin...
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mun diisseli ainakin kiertää ja kulkee.
Osta mun 159 JTDm.
Jos se ei oo liian punainen.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Giri kirjoitti: Mitä.. Eikö tuota kuulukaan kierrättää V6:n tyyliin 6500:een. :lol: Sinulla varmasti vaikuttaa tuo Q-tronic, joka optimoi tehoalueen kiihdytyksessä eikä päästä kierroksia turhaan yli tuon 4k:n.
Juu, tuohon optimointivaihtoehtoon olen minäkin päätynyt. Olikohan se suurin teho 2000 kierroksen paikkeilla ja suurin vääntö taas 4000 perseissä. Vai päinvastoin...

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

einari kirjoitti:
Juu, tuohon optimointivaihtoehtoon olen minäkin päätynyt. Olikohan se suurin teho 2000 kierroksen paikkeilla ja suurin vääntö taas 4000 perseissä. Vai päinvastoin...
Eiköhän se kiisselillä oo just toisinpäin, eli 2000 kiekan huitteissa suurin vääntö ja suurin teho sitten tuolla 4k tienoilla.
-Matti-

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Taisi olla ironiaa, suurin teho ei voi edes teoriassa olla pienemmillä kierroksilla kuin suurin vääntö :-D

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Nyt se on hankittu!!! Punainen 159 2.4 JTDm SW Q-tronic. Sorry Hanu, sun auto olis varmasti ollut Suomen (tai ehkä jopa maailman) paras 159 JTDm sedan. Perheellisenä kuitenkin tarvii takakontissa lastitilaa kattoon asti ja vaimo halus tomaatin. Volvoon tai mihinkään Arschwageneihin en aikonut siirtyä, joten piti hankkia perhemallisin Alfa eli 159 KTV (KiisseliTomaattiVarmari). Ei tuu Punkalaitumen raitilla (tai edes Taikayöntiellä) ihan heti samanlaista vastaan. :lol:

Vastaa Viestiin